Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Lost Death pisze: ↑23 cze 2019, 23:08
Już się nie mogę doczekać tej gry, losowość kompletnie mi nie przeszkadza, chcę przeżyć przygodę-horror. Liczy się dobra zabawa, na zwycięstwie mi nie zależy
a) Ktoś się orientuje czy i kiedy będzie dodruk tego dodatku "Nemesis: Carnomorphs Expansion"
b) Czy "Nemesis: Carnomorphs Expansion" to jedyny grywalny dodatek? Tzn. nie jakieś tam zastępcze figurki, komiksy czy art-booki tylko coś co wnosi jakieś nowości lub zmienia mechanikę?
Długo nie będzie dodruku bo on jeszcze nie został stworzony będą 3 dodatki - Carnomorphs, Voidseeders i Aftermath.
W internecie można znaleźć wersje prototypowe zasad do Carnomorphs i Voidseeders. Moim zdaniem te pierwsze są ciekawsze. Oba rozszerzenia wnoszą jednak powiew świeżości zmianami w zasadach i nowymi kartami. Akurat do listopada powinno starczyć czasu na ogranie podstawki
Lost Death pisze: ↑24 cze 2019, 09:26
Czyli w Listopadzie ma wyjść któryś z tych 2 dodatków?? lub ma byc dodruk pierwszego????
Wraz z Kickstarterem w ramach Streatch Goals jest dodatek Voidseers i Aftermath. SG maja zostac dostarczone do kupujacych w listopadzie. W sklepach raczej tego nie bedzie, albo pojawia sie kopie, których ktos z zamawiajacych nie oplacił, ale na allegro na pewno znajdziesz
Lost Death pisze: ↑24 cze 2019, 09:26
Czyli w Listopadzie ma wyjść któryś z tych 2 dodatków?? lub ma byc dodruk pierwszego????
Wraz z Kickstarterem w ramach Streatch Goals jest dodatek Voidseers i Aftermath. SG maja zostac dostarczone do kupujacych w listopadzie. W sklepach raczej tego nie bedzie, albo pojawia sie kopie, których ktos z zamawiajacych nie oplacił, ale na allegro na pewno znajdziesz
Voidseeders miał od początku być w sprzedaży. Aftermath możliwe że też ale z innymi bohaterami bo Ci są KS Exclusive. Nie wiadomo oczywiście jak to się ma do PL wersji.
Jest wysoce prawdopodobne, że dodatki będą w retailu, ponieważ podstawka się wyprzedała. KS exclusive jest tylko medyk i figurki postaci z Aftermatch ( w retailu mogą być inne). Możliwe więc, że wszystkie trzy rozszerzenia i komiks z kampanią solo będą normalnie w sklepach, ale raczej dopiero w przyszłym roku. W listopadzie będą SG i dodatki płatne dla wspierających KS.
lazarro pisze: ↑24 cze 2019, 18:49
Pytanie. Czy druga część komiksu dojdzie do osób z KS jako jeden z SG, czy można go nabyć tylko odpłatnie? I ile ma być części komiksu?
Tylko odpłatnie, to jedyna czesc jaka oglosili
Mieli wydać tylko 20 stron z 60, a dali 80 w core boxie, wiec bym nie narzekał
...co ciekawe w kampanii była mowa o 80+ stron A5 jeśli chodzi o komiks (ten płatny:). Ten, który dostali wspierający kampanię to A4 - ciekawi mnie czy ten kupiony jako add-on będzie też jednak A4.
Jak będę miał parę dni wolnego to stwierdziłem, że Nemesis trafia na stół do malowania (nigdy nic nie malowałem wcześniej), acz plan jest taki, żeby raczej zrobić coś na wzór sundropa (...i "obcy" na pierwszą linię - bo postacie będą raczej mniej odporne na głupie błędy ). Klimat musi jednak być, a proste malowanie nie wydaje się, aż tak skomplikowane
Interesuje mnie ta książeczka z kampanią do gry full coop lub solo. Możecie to przybliżyć. Nemesis kupiłem i czekam (niestety w retailu a nie na KS). Wiem że tego nie będzie w moim pudle ale może warto kupić jak kiedyś będzie dostępne.
Phate pisze: ↑25 cze 2019, 10:35
Interesuje mnie ta książeczka z kampanią do gry full coop lub solo. Możecie to przybliżyć. Nemesis kupiłem i czekam (niestety w retailu a nie na KS). Wiem że tego nie będzie w moim pudle ale może warto kupić jak kiedyś będzie dostępne.
Możesz się wstrzymać z kupnem i pewnie będą jeszcze sklepy miały na one-wave delivery
Takie szybkie pytanie, do osób grajacych - czy ukryty rozklad pomieszczen ma jakiejs wieksze znaczenie w grze? Czy granie na losowo rozmieszczone odkryte pomieszczenia (z tajnymi zetonami) ma sens, czy zniszczy "balans" gry?
Po prostu wybiórcza amnezja pohibernacyjna wydaje mi sie zbytnio przekombinowana
Benedetto XVII pisze: ↑25 cze 2019, 19:52
Takie szybkie pytanie, do osób grajacych - czy ukryty rozklad pomieszczen ma jakiejs wieksze znaczenie w grze? Czy granie na losowo rozmieszczone odkryte pomieszczenia (z tajnymi zetonami) ma sens, czy zniszczy "balans" gry?
Po prostu wybiórcza amnezja pohibernacyjna wydaje mi sie zbytnio przekombinowana
Są dwa pomieszczenia - gniazdo i komnata że sluzem, których odkrycie sprawi że po prostu nigdy tam nie pójdziesz:-P
japanczyk pisze: ↑25 cze 2019, 19:56
Są dwa pomieszczenia - gniazdo i komnata że sluzem, których odkrycie sprawi że po prostu nigdy tam nie pójdziesz:-P
Niekoniecznie. Jeden z celów ma zdaje się zniszczenie gniazda. Inny cel to zdobycie jaja - czasem może się okazać, że gniazdo będzie jedynym źródłem jaj.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry Moje zniżkiPlanszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Ale co do zasady zawsze można takie pomieszczenie ominąć w jakiś sposób; świadomie ani do jednego ani do drugiego się nie zajrzy (o ile nie będzie się potrzebować czegoś z Gniazda). Po drugie - o ile pomieszczenia z 1 są zawsze o tyle pomieszczenia z 2 już nie - o ile pamiętam zostają cztery poza planszą. A to już rodzi wiele pytań dopóki się wszystkich pomieszczeń nie odkryje.
Jestem po 4 partiach (2x2os, 2x3os) i WOW. Naprawdę genialna gra, klimat, mechanika i samo wydanie. Figurki spoko - nie jest to GW - przed malowaniem trzeba uzupełnić niektóre miejsca szpachlą w płynie. Figurki mogłyby być mniejsze. Losowość tak jak piszecie jest, ale w tej grze przecież o to chodzi. Świetne oddanie klimatu i poruszania się po statku. Mechanika kart i wykorzystanie ich do ataków, zadawania obrażeń, poruszania obcymi bardzo dobrze zaprojektowane i wplecione w grę. Grając da się odczuć to że jesteśmy zamknięci na statku. Grając kapitanem miałem taką sytuację: nie miałem dokąd iść ukrywałem się w magazynie, nie było już czego szukać (dobre jest to że w każdym pomieszczeniu mamy ograniczoną liczbę przedmiotów), w dodatku miałem 2 głębokie rany, krwawiłem (co turę dostawałem 1 powierzchowną ranę). Komora dekontaminacyjna była tuż obok, ale był tam obcy - nie miałem zbyt dużego wyboru. Do kapsuł czy hibernatorium nie zdążyłbym dojść ze względu na rany. - Czekając mogłem się tylko wykrwawić. Musiałem zaryzykować. Ruszyłem do pomieszczenia z komorą dekontaminacyjną, po wejściu oddałem strzał zadając obcemu 2 rany, po których się wycofał. Udało się, miałem nadzieję, że się wyleczę. Niestety, kolejne wydarzenie i to co się stało nie było tym co sobie zaplanowałem.
Dawno nie miałem tak, że po partii długo dyskutowaliśmy o tym jak się grało i co można było zrobić inaczej. Pierwsza partia standard leci na zapoznanie z mechaniką, w drugiej jakieś drobne wątpliwości związane ze spotkaniami, pomieszczeniami i walką odsyłały nas do instrukcji od 3 partii czerpaliśmy przyjemność z gry garściami. Gra nie jest trudna i ma prosty i szybki setup. Polecam !!!
"Coś unosiło go w górę! Wyżej, nad sylwetką inżyniera, dostrzegli niewyraźny zarys czegoś, co przypominało kształtem człowieka, ale człowiekiem na pewno nie było, czegoś olbrzymiego, czegoś obcego i złego. Przez ułamek sekundy widzieli odbicie światła w ślepiach zbyt wielkich nawet jak na łeb iście gigantycznych rozmiarów. A potem monstrum i Brett zniknęli w mrocznych zakamarkach" - <Nemesis>.
Alan Dean Foster
Ja wczoraj dostałem swój egzemplarz i po przejrzeniu wow. Figurki fajne nie tak ładne jak te śp. Prodosa , lub GW ale wrażenie robią. W sobotę pierwsza rozgrywka.
thegammer pisze: ↑26 cze 2019, 09:06
Jestem po 4 partiach (2x2os, 2x3os) i WOW. Naprawdę genialna gra, klimat, mechanika i samo wydanie. Figurki spoko - nie jest to GW - przed malowaniem trzeba uzupełnić niektóre miejsca szpachlą w płynie. Figurki mogłyby być mniejsze. Losowość tak jak piszecie jest, ale w tej grze przecież o to chodzi. Świetne oddanie klimatu i poruszania się po statku. Mechanika kart i wykorzystanie ich do ataków, zadawania obrażeń, poruszania obcymi bardzo dobrze zaprojektowane i wplecione w grę. Grając da się odczuć to że jesteśmy zamknięci na statku. Grając kapitanem miałem taką sytuację: nie miałem dokąd iść ukrywałem się w magazynie, nie było już czego szukać (dobre jest to że w każdym pomieszczeniu mamy ograniczoną liczbę przedmiotów), w dodatku miałem 2 głębokie rany, krwawiłem (co turę dostawałem 1 powierzchowną ranę). Komora dekontaminacyjna była tuż obok, ale był tam obcy - nie miałem zbyt dużego wyboru. Do kapsuł czy hibernatorium nie zdążyłbym dojść ze względu na rany. - Czekając mogłem się tylko wykrwawić. Musiałem zaryzykować. Ruszyłem do pomieszczenia z komorą dekontaminacyjną, po wejściu oddałem strzał zadając obcemu 2 rany, po których się wycofał. Udało się, miałem nadzieję, że się wyleczę. Niestety, kolejne wydarzenie i to co się stało nie było tym co sobie zaplanowałem.
Sorry, ale akurat w magazynie zawsze można coś znaleźć, a komora dekontaminacyjna nie służy do leczenia (od tego jest gabinet zabiegowy). Co do reszty się zgadza. Gra jest mega
Jestem po 1 partii szkoleniowej i 1 prawdziwej. Na razie jestem zachwycony - nie mam potrzeby analizy zasad to wciągnęło mnie odtwarzanie Obcego - 8 pasażera Nostromo. Nie wiem na ile gier niekooperacyjnych starczy tej gry, ale na pewno robię na jesień kooperacyjną kampanie.
Jan_1980 pisze: ↑26 cze 2019, 17:07
Jestem po 1 partii szkoleniowej i 1 prawdziwej. Na razie jestem zachwycony - nie mam potrzeby analizy zasad to wciągnęło mnie odtwarzanie Obcego - 8 pasażera Nostromo. Nie wiem na ile gier niekooperacyjnych starczy tej gry, ale na pewno robię na jesień kooperacyjną kampanie.
Nie wiem jak kampania ale zasady Full coop są bardzo słabe. Połowa kart na ręce jest bezuzyteczna