![Obrazek](https://pixeladventurers.com/wp-content/uploads/2019/06/52682027_2127158497332077_2571029846440280064_o.jpg)
Super Fantasy Brawl to najnowsza gra Mythic Games, której kampania KSowa rusza w najbliższym czasie
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Goszcząc w paryskiej siedzibie wydawnictwa nie tylko zdołaliśmy rozegrać partyjkę testową pod okiem Leo, ale i otrzymaliśmy wersję promo, którą aktualnie ogrywamy do podcastu. Nim jednak zasiądziemy do mikrofonu, chcemy już teraz podzielić się z Wami, gorącymi jeszcze wrażeniami z rozgrywek. Między innymi po to, by ciut rozjaśnić jej - lekko zaciemniony przez porównania do WH: Undergrounds - obraz.
SFB jest grą pojedynkową, w której fantastyczni herosi ścierają się na (podzielonej na heksy) arenie, by w walce opartej o aktywacje kart-rozkazów, wykonywać stale zmieniające się zadania oraz - przy okazji - nokautować przeciwników.
Podczas rozgrywki każdy z graczy dowodzi trójką takich śmiałków, każdy z nich to figurka, karta postaci oraz talia 6 kart manewrów/ataków. Herosów dobieramy w formie draftu z posiadanej puli (każdy z graczy przynosi turniej 5 herosów). Po dobraniu herosów tasujemy wszystkie wybrane zestawy (po 6 kart każdy) i tak tworzymy swoją talię.
Każdy Heros posiada karty w 3 kolorach, w każdej rundzie możemy wykonać maksymalnie po 1 akcji danego koloru (w sumie 3). Akcje te mogą pochodzić z kart na ręce lub z karty neutralnej leżącej przed nami - oferującej standardowe ruchy (poruszanie, atak, odkładanie kart na później – gdyż wszystkie pozostałe na ręce karty pod koniec tury odrzucamy, dociągając nowe). Karta manewrów standardowych daje nam więc pole do - nomen omen - manewru i stanowi istotny element taktyki przy losowym dociągu kart.
Tury wykonujemy naprzemiennie, wpierw jednak kończąc wszystkie swoje akcje. Nie oznacza to, że po zakończeniu tury jesteśmy bezbronni - nic bardziej mylnego. Każdy bohater ma w talii karty reakcji, których możemy użyć w obronie przed działaniami przeciwnika - szkopuł polega na tym, że taka odpowiedź zużywa nam kolory/żetony aktywacji przygotowane już na kolejną rundę (daje to poczucie balansu - odpowiadam, ale płacę za to przyszłym ograniczeniem).
Każdą z zagrywanych kart charakteryzuje kilka współczynników - rozgrywamy je zawsze od tych u góry karty, ku dołowi. A zatem jeśli na karcie wyżej jest ikona ruchu, to trzeba go zużyć przed atakiem itp. Manewry są bardzo klimatyczne i świetnie oddają ducha postaci. Np. wielki feniks może porywać jednostki i unosić ze sobą w powietrze, kret pojawia się w rożnych polach na planszy, a krasnolud jest tak wytrzymały, że trudno go zranić. Co ciekawe poza typowymi manewrami, mamy tu system obrażeń od odepchnięć i uderzeń o przeszkody, pola z pułapkami, leczenie oraz szereg słów-kluczy. Do tego nasi bohaterowie po pierwszym udanym K.O. przeciwnika awansują, dostając permanentną specjalną zdolność i lekki boost statystyk. Słowem banalna na pozór garść kart daje spore pole do popisu.
Wszystko to jednak byłoby dość blade i generyczne, gdyby służyło jedynie wesołej eksterminacji... Tu do głosu dochodzi prosty system stale zmieniających się wyzwań. Karty wyzwań od początku gry są dostępne dla każdego z graczy, na start widzimy zaledwie kilka z nich i wraz z upływającymi rundami - na specjalnym torze - będą pojawiać się nowe. Co ważne liczba pkt za dane wyzwanie zależy od tego, w jakim momencie je zaliczymy, gdy przeczekamy zbyt długo, mogą okazać się bezwartościowe (wyzwania to karty przesuwające się po torze, którego pola są punktowane 0,1,2,2,1,0 +/-).
Wyzwaniem może być kontrola danego obszaru, układ postaci względem wrogów, czy obecność na konkretnych polach lub obok jednego z trzech obecnych na planszy obelisków. Sprawia to, że rozgrywka jest ciągłą przepychanką (wszak nazwa "Brawl" zobowiązuje). By jednak nie było tak różowo – wyzwanie można zapunktować wyłącznie na początku SWOJEJ tury, zatem przeciwnik zawsze ma szansę reakcji, nim zdobędziemy punkty (podobnie jak np. w KeyForge, z tym że tu nie jesteśmy zależni wyłącznie od ręki – zawsze mamy dostępne manewry standardowe).
Całość wymaga więc nieco szachowego śledzenia sytuacji na arenie, by nie obudzić się z ręką w… pułapce.
Podsumowując SFB to dynamiczna, szalenie widowiskowa (przy odrobinie wyobraźni) gra pojedynków, która w umiejętny sposób łączy cechy karcianki o losowym dociągu z przestrzennym zarządzaniem jednostkami na planszy.
Po tych kilku rozgrywkach musimy przyznać, że potencjał rozwoju SFB jest naprawdę spory. Nowe taktyki to przecież zaledwie 6 kart i figurka, a można też stworzyć inne plansze, tryby, karty celów, talie alternatywne już obecnych postaci... A wszystko to nadal pozostanie grą prosta w założeniach i banalna w wytłumaczeniu. Do tego figurki są duże i "czytelne" zatem ich malowanie, nawet dla laika powinno być czysta przyjemnością (a i ich liczba nie odstrasza).
Hah, gdyby nie to, że przecież już graliśmy powiedziałbym, że dopadł nas hype
PS. Zarówno od strony artystycznej, jak i gameplayowej tytuł przywodzi na myśl komputerowe gry eSportowe spod znaku Blizzarda i League of Legends – w pozytywnym znaczeniu
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
PPS. Cena gry jest póki co nieznana, ale spodziewamy się kwoty mocno poniżej dotychczasowych projektów tego wydawcy.
PPPS. Grę będziecie mogli sprawdzić jeszcze w czerwcu, w katowickim Ludiversum - planszówkowa kawiarnia.
Szczegóły podamy za jakiś czas
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](https://i.ibb.co/sKnCNxx/60451180-2406760239557620-282539638973792256-o.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/K6KqdLM/60465117-2406760006224310-8763050060683411456-o.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/8xgcZrS/60545486-2406760086224302-7436455866926104576-o.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/gMKzsPS/60559707-2406759889557655-3914271921847402496-o.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/qYRK98b/60595630-2406759749557669-2376497115313471488-o.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/F7QLk9X/60833261-2406759806224330-1726126074699448320-o.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/vBzdD5D/60982432-2406760159557628-1299300638663901184-o.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/jTYG9fv/61269248-292190621662509-8458471638843785216-n.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/7Ks2R2P/61563984-428443461321785-2118401475251011584-n.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/vdPp1gk/Dugrun3.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/p4gTMW0/Gold-arr2.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/kSyHK8Q/IMG-0019.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/KbBps74/IMG-0079.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/Ltf5P1Y/IMG-1429.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/KLWfxTg/IMG-1494.png)
![Obrazek](https://i.ibb.co/Dfq7rHH/IMG-1495.png)
![Obrazek](https://i.ibb.co/3YYr5wc/IMG-1583.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/FKc2pqf/IMG-1584.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/GWCt6dx/IMG-1585.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/ng0gJ7V/IMG-1714.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/cJHFVWM/mole04-2.jpg)
![Obrazek](https://i.ibb.co/jyTY8tq/sfb-logo.png)
Źródło:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6838856969
BGG:
https://boardgamegeek.com/boardgame/194 ... tasy-brawl