Nemesis - pytania o zasady.
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: Nemesis
Czyli podsumowując: dopóki postać i intruz są w tym samym pomieszczeniu, to obrażenia intruza pozostają, tylko przy każdej nowej fazie podczas której intruz łapie kolejne obrażenia trzeba dociągać nową kartę by sprawdzić ile tym razem intruz ma punktów życia i czy wciąż żyje.
(Tylko czemu nie napisano takiego zdania czerwonymi bukwami w instrukcji? Przecież to wyjaśnia wiele wątpliwości odnośnie walki, obrażeń i zabijania intruzów)
To ostatnia wątpliwość w kwestii obrażeń: Czy jak intruz i postać(-cie) znajdą się w różnych pomieszczeniach choćby na jedną rundę to intruz cały czas posiada swoje obrażenia (leżą przy figurce) i ewentualnie przemieszczamy obrażenia wraz z figurką intruza? Czy może następuje całkowity reset żywotności i intruz jest jak "młody bóg"?
Reset jest oczywisty gdy Intruz ucieka do kanałów technicznych, bo figurka jest zdejmowana. Ale co z pozostałymi sytuacjami?
(Tylko czemu nie napisano takiego zdania czerwonymi bukwami w instrukcji? Przecież to wyjaśnia wiele wątpliwości odnośnie walki, obrażeń i zabijania intruzów)
To ostatnia wątpliwość w kwestii obrażeń: Czy jak intruz i postać(-cie) znajdą się w różnych pomieszczeniach choćby na jedną rundę to intruz cały czas posiada swoje obrażenia (leżą przy figurce) i ewentualnie przemieszczamy obrażenia wraz z figurką intruza? Czy może następuje całkowity reset żywotności i intruz jest jak "młody bóg"?
Reset jest oczywisty gdy Intruz ucieka do kanałów technicznych, bo figurka jest zdejmowana. Ale co z pozostałymi sytuacjami?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
- ariser
- Posty: 1138
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Nemesis
Mam pytanie odnośnie kart zakażenia i hibernacji.
1) Wg instrukcji jak sprawdzę kartę i wyskoczy zarażenia to albo dokładam larwe albo jak już takową posiadam to postać umiera.
A co jak np. Mam 3 karty zakażenia i wszystkie pechowo pokazują że jestem zarazony i nie posiadam jeszcze żadnej larwy. To wtedy dostaje larwe i koniec, czy taka postać odrazu umiera?
2) czy mogę uszkodzić silniki jak któryś z pozostałych graczy podda się hibernacji?
1) Wg instrukcji jak sprawdzę kartę i wyskoczy zarażenia to albo dokładam larwe albo jak już takową posiadam to postać umiera.
A co jak np. Mam 3 karty zakażenia i wszystkie pechowo pokazują że jestem zarazony i nie posiadam jeszcze żadnej larwy. To wtedy dostaje larwe i koniec, czy taka postać odrazu umiera?
2) czy mogę uszkodzić silniki jak któryś z pozostałych graczy podda się hibernacji?
- miszczu666
- Posty: 269
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
1. Nie mam pewności, ale chyba jak wyskoczy zarażenie, dokładasz larwę i nie sprawdzasz kolejnych.
2. Jak najbardziej. Możesz też włączyć samozniszczenie.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Nemesis
Nie możesz włączyć samozniszczenia ani zmienić koordynat (celu statku) jeśli ktoś się już zahibernował.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2708 times
- Been thanked: 2395 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Co się dzieje, gdy muszę odrzucić przedmiot osobisty (np. gdy w wyniku otrzymania poważnej rany straciłem jedną rękę)?
Domyślam się, że po prostu wypada on z gry?
Domyślam się, że po prostu wypada on z gry?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Wszystkie przedmioty poza ciężkimi obiektami takimi jak jajo, ciało członka załogi czy pozostałości po intruzie wypadają z gry. Obiekty są upuszczane w danej lokacji.
Re: Nemesis
potwierdzam
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2708 times
- Been thanked: 2395 times
Re: Nemesis
Odkąd na forum mamy system "łepek w górę", staramy się nie pisać takich postów. Po prostu daj łapkę i już.
A swoją drogą, pozwolę sobie w imieniu autora edytować post z błędną informacją (przekreślenie).
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Mixthoor
- Posty: 516
- Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 67 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Jestem pokryty śluzem. Wchodzę do pomieszczenia z dwoma korytarzami (np. na prawo od kokpitu), tym otwartym. Drugi korytarz prowadzący do tego pomieszczenia jest zamknięty. W obu korytarzach są szmery. W Fazie Kolonii, z worka kolonii losujemy dorosłego osobnika. Zgodnie z zasadami, gdy w pomieszczeniach sąsiadujących nie ma intruzów, gracz rzuca kością szmerów. Na kości wynik "X", zatem traktuję go jako "zadrapanie" i dokładam znaczniki szmerów. Niestety oba korytarze już je posiadają, więc powinieniem je ściągnąć z planszy i dodać wylosowanego intruza. Czy wchodzi on do pomieszczenia z moją figurką gracza tym otwartym korytarzem, czy może intruz próbuje dostać się do tego pomieszczenia zamkniętym korytarzem, niszcząc tym samym drzwi? Gdzie powinienem postawić figurkę intruza?
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Pojawiający się Intruz nie niszczy drzwiMixthoor pisze: ↑04 lip 2019, 23:15 Jestem pokryty śluzem. Wchodzę do pomieszczenia z dwoma korytarzami (np. na prawo od kokpitu), tym otwartym. Drugi korytarz prowadzący do tego pomieszczenia jest zamknięty. W obu korytarzach są szmery. W Fazie Kolonii, z worka kolonii losujemy dorosłego osobnika. Zgodnie z zasadami, gdy w pomieszczeniach sąsiadujących nie ma intruzów, gracz rzuca kością szmerów. Na kości wynik "X", zatem traktuję go jako "zadrapanie" i dokładam znaczniki szmerów. Niestety oba korytarze już je posiadają, więc powinieniem je ściągnąć z planszy i dodać wylosowanego intruza. Czy wchodzi on do pomieszczenia z moją figurką gracza tym otwartym korytarzem, czy może intruz próbuje dostać się do tego pomieszczenia zamkniętym korytarzem, niszcząc tym samym drzwi? Gdzie powinienem postawić figurkę intruza?
Rzut zagrożenia na szmery oznacza że zabiegają się do Ciebie intruzi z okolicy a jak ich nie ma w sąsiednim pomieszczeniu to kładziesz znacznik szmeru w korytarzach gdzie go jeszcze nie ma a nie wszędzie. Nie powoduje to spotkania z intruzem.
Pamiętaj że jak wchodzisz do pustego pomieszczenia to wykonujesz rzut na szmery nie tylko wtedy gdy pierwszy raz jest odkrywanie.
- Mixthoor
- Posty: 516
- Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 67 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Spójrz na fotografię. Wszedłem do pomieszczenia od strony kokpitu, wykorzystując Ostrożny Ruch i poświęcając za to 2 Karty Akcji. Dzięki temu, dodałem do korytarza "1,2" Znacznik Szmeru i nie rzucałem Kością Szmeru. Drzwi po lewej są zamknięte. Drzwi po prawej, którymi wszedłem są otwarte. We wszystkich korytarzach są już Znaczniki Szmerów. Kończę swoją fazę. Następnie pozostali wykonują swoje akcje.
Następuje Faza Wydarzeń. Podczas Kolonii Intruzów, jeden z graczy losuje żeton dorosłego osobnika. Czyli każdy niezaangażowany w walkę, rzuca Kością Szmerów (instrukcja, str. 10). U mnie wypadł "X", a będąc pokryty śluzem, traktuję to jako "zadrapanie, III" - czyli muszę dołożyć żeton szmerów. U mnie wszystkie korytarze są już wypełnione szmerami. Wg instrukcji ze str. 15: "w każdym korytarzu może znajdować się co najwyżej 1 Znacznik Szmerów. Jeśli gracz ma umieścić kolejny znacznik w korytarzu, w którym Znacznik Szmerów już jest, w zamian rozgrywa spotkanie z intruzem". Czyli pojawa się intruz, prawda?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2708 times
- Been thanked: 2395 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Intruza dokładasz do pomieszczenia, do którego wszedłeś. Nie ma znaczenia, że drzwi prowadzące do niego są zamknięte, bo Intruz już jest w tym pokoju. Fabularnie to wygląda tak, że on od początku siedział w tym pokoju.
Moim zdaniem nie pojawia się Intruz. Instrukcja mówi, że jak na kości wypadnie "Niebezpieczeństwo" (czy też w Twoim przypadku X), to przesuwamy Intruza, albo dokładamy znacznik szmerów do wszystkich korytarzy (prowadzących do tego pomieszczenia), w których nie ma znaczników. Jeśli znaczniki są w każdym korytarzu i nie masz żadnego Intruza w pobliżu, to nic się nie dzieje.Mixthoor pisze: ↑05 lip 2019, 07:57 U mnie wypadł "X", a będąc pokryty śluzem, traktuję to jako "zadrapanie, III" - czyli muszę dołożyć żeton szmerów. U mnie wszystkie korytarze są już wypełnione szmerami. Wg instrukcji ze str. 15: "w każdym korytarzu może znajdować się co najwyżej 1 Znacznik Szmerów. Jeśli gracz ma umieścić kolejny znacznik w korytarzu, w którym Znacznik Szmerów już jest, w zamian rozgrywa spotkanie z intruzem". Czyli pojawa się intruz, prawda?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Mixthoor
- Posty: 516
- Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 67 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
To jest kluczowe. Miałem szanse wygrać, natomiast po opisanej Fazie Wydarzenia dołożyłem intruza do mojego pomieszczenia, ubiłem bestię, lecz nie zdążyłem wystrzelić się w kapsule ratunkowej.Curiosity pisze: ↑05 lip 2019, 08:22 Moim zdaniem nie pojawia się Intruz. Instrukcja mówi, że jak na kości wypadnie "Niebezpieczeństwo" (czy też w Twoim przypadku X), to przesuwamy Intruza, albo dokładamy znacznik szmerów do wszystkich korytarzy (prowadzących do tego pomieszczenia), w których nie ma znaczników. Jeśli znaczniki są w każdym korytarzu i nie masz żadnego Intruza w pobliżu, to nic się nie dzieje.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 02 wrz 2008, 13:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 15 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Odpowiedź jest w oficjalnym FAQ
http://awakenrealms.com/wp-content/uplo ... 4pages.pdf
2) What happens if there are no Intruders in nearby Rooms, all Corridors have Noise markers in them and the player rolls Danger during a Noise roll?
If there are no Corridors you can put Noise markers in,nothing happens.
http://awakenrealms.com/wp-content/uplo ... 4pages.pdf
2) What happens if there are no Intruders in nearby Rooms, all Corridors have Noise markers in them and the player rolls Danger during a Noise roll?
If there are no Corridors you can put Noise markers in,nothing happens.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Mam pytanie o kartę przedmiotów alkohol, w ostatniej rozgrywce podzieliła ona grupę.
Karta mówi że sprawdzam kartę skazenia i ja odrzucam. Jeśli widnieje na niej napis zarażenia to biorę kartę akcji skażenia. Jeśli nie jestem zarazony to ok wszystko wiadomo. Ale jak na karcie skażenia widnieje napis zarażenie to ją też odrzucam i biorę nowa? Czy mam ją zostawić, dorzucić larwe i dobrać dodatkowa kartę skażenia?
Karta mówi że sprawdzam kartę skazenia i ja odrzucam. Jeśli widnieje na niej napis zarażenia to biorę kartę akcji skażenia. Jeśli nie jestem zarazony to ok wszystko wiadomo. Ale jak na karcie skażenia widnieje napis zarażenie to ją też odrzucam i biorę nowa? Czy mam ją zostawić, dorzucić larwe i dobrać dodatkowa kartę skażenia?
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Twój błąd Na pocieszenie przypominam, że wsiadając do kapsuły rzucasz na szmery jeszcze raz. W tej sytuacji jest duża szansa, że pojawi się intruz (który blokuje możliwość wejścia), więc pewnie na jedno by wyszło - statystycznie lepiej jak pojawił się podczas ruchu, bo wtedy jak go zabiłeś, to masz czyste korytarze i wejście do kapsuły masz zagwarantowane Jeśli byś go nie dodał, tylko próbował wejść, to miałbyś 20% na sukces, a w razie braku sukcesu straciłbyś jeszcze więcej czasu na pokonanie go i kolejną próbę.
Innymi słowy, jeśli ta jedna tura miała tak duże znaczenie, to byłeś niemal skazany na porażkę
Te zakażenia to muszę jeszcze rozpracować do końca, ale wydaje mi się że w przypadku odkrycia "skażenia" - wymieniasz ją na inną (nie wiadomo czy skażoną czy nie). Na karcie chyba nie ma chyba informacji o tym, że przeprowadzasz procedurę "skażenia" (to właśnie "procedura skażenia" generuje larwę), a tekst na kartach ma priorytet nad zapisami ogólnymi z instrukcji.Maniake pisze: ↑05 lip 2019, 08:41 Mam pytanie o kartę przedmiotów alkohol, w ostatniej rozgrywce podzieliła ona grupę.
Karta mówi że sprawdzam kartę skazenia i ja odrzucam. Jeśli widnieje na niej napis zarażenia to biorę kartę akcji skażenia. Jeśli nie jestem zarazony to ok wszystko wiadomo. Ale jak na karcie skażenia widnieje napis zarażenie to ją też odrzucam i biorę nowa? Czy mam ją zostawić, dorzucić larwe i dobrać dodatkowa kartę skażenia?
W innej sytuacji karta alkoholu byłaby trochę beznadziejna - bo słabsza od karty odpoczynku, którą ma każda postać i która pozwala pozbyć się kilku kart jednak ryzykując rozwojem larwy.
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
@markoo podał link do oficjalnego FAQ i tam jest ta kwestai poruszona:Maniake pisze: ↑05 lip 2019, 08:41 Mam pytanie o kartę przedmiotów alkohol, w ostatniej rozgrywce podzieliła ona grupę.
Karta mówi że sprawdzam kartę skazenia i ja odrzucam. Jeśli widnieje na niej napis zarażenia to biorę kartę akcji skażenia. Jeśli nie jestem zarazony to ok wszystko wiadomo. Ale jak na karcie skażenia widnieje napis zarażenie to ją też odrzucam i biorę nowa? Czy mam ją zostawić, dorzucić larwe i dobrać dodatkowa kartę skażenia?
Czyli larwy nie kładziesz a ciągniesz nową kartę.) When you use an Alcohol Item card and the Contamination card
was INFECTED, do you put Larva on your character board?
No, being Infected triggers only taking a new Contamination card in
this case.
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Na ostatnim etapie rundy, czyli bag develoment/rozwój obcych losujemy dorosłego. Każdy rzuca na szmery. W wyniku rzutu na szmery pojawia się obcy: czy rozpatrujemy atak z zaskoczenia?
Zostały nam dwie karty po spasowaniu. Możemy je odrzucić dobrowolnie, żeby dobrać 5 nowych? Jeśli tak to w którym momencie odrzucamy te dwie? W momencie pociągnięcia nowych?
Przeszkodzenie nie ma nadrukowanego kosztu na sobie: ani wartości zero, ani 1 itd. Co to oznacza? Możemy tą kartą płacić za wykonywanie np. akcji ruchu czy innych podstawowych?
Zostały nam dwie karty po spasowaniu. Możemy je odrzucić dobrowolnie, żeby dobrać 5 nowych? Jeśli tak to w którym momencie odrzucamy te dwie? W momencie pociągnięcia nowych?
Przeszkodzenie nie ma nadrukowanego kosztu na sobie: ani wartości zero, ani 1 itd. Co to oznacza? Możemy tą kartą płacić za wykonywanie np. akcji ruchu czy innych podstawowych?
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Przeszkodzenie:
Tak, możemy płacić za wszystko (zresztą inaczej strasznie blokowałaby rękę bo zagranej jej jako reakcja jeszcze nie widziałem). Nie ma nadrukowanego kosztu bo jest to karta reakcji, której nie zagrasz jeżeli nie reagujesz na akcję innego gracza. Koszt masz wydrukowany tylko tam, gdzie kartę normalnie możesz zagrać w swojej turze płacąc ewentualnie jakiś dodatkowy koszt.
edycja bo zapętliłem strasznie...
Tak, możemy płacić za wszystko (zresztą inaczej strasznie blokowałaby rękę bo zagranej jej jako reakcja jeszcze nie widziałem). Nie ma nadrukowanego kosztu bo jest to karta reakcji, której nie zagrasz jeżeli nie reagujesz na akcję innego gracza. Koszt masz wydrukowany tylko tam, gdzie kartę normalnie możesz zagrać w swojej turze płacąc ewentualnie jakiś dodatkowy koszt.
edycja bo zapętliłem strasznie...
- miszczu666
- Posty: 269
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Gdy gracz pasuje, to właśnie w tym momencie może zdecydować się odrzucić dowolną ilość kart z ręki.lotheg pisze: ↑05 lip 2019, 11:17 Na ostatnim etapie rundy, czyli bag develoment/rozwój obcych losujemy dorosłego. Każdy rzuca na szmery. W wyniku rzutu na szmery pojawia się obcy: czy rozpatrujemy atak z zaskoczenia?
Zostały nam dwie karty po spasowaniu. Możemy je odrzucić dobrowolnie, żeby dobrać 5 nowych? Jeśli tak to w którym momencie odrzucamy te dwie? W momencie pociągnięcia nowych?
Przeszkodzenie nie ma nadrukowanego kosztu na sobie: ani wartości zero, ani 1 itd. Co to oznacza? Możemy tą kartą płacić za wykonywanie np. akcji ruchu czy innych podstawowych?
Następnie wchodzi faza wydarzeń / intruzów.
Jeśli w tej fazie wyjdzie intruz, to porównuje się liczbę na żetonie z ilością posiadanych kart w tym momencie (po odrzucenie i przed dobraniem)
Po zakończeniu rozpoczyna się faza graczy, i dopiero w tym momencie każdy dobiera karty do 5 na ręce.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2708 times
- Been thanked: 2395 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Tak, rozpatruje się atak z zaskoczenia.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 13 lip 2015, 10:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 97 times
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Intruz nie pojawia się w korytarzu tylko w pomieszczeniu. Fabularnie już tam był. Także może pojawić się w pozamykanym pomieszczeniu.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler: