Fallout: The Board Game - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Endi3
Posty: 5
Rejestracja: 14 sie 2018, 08:41
Has thanked: 1 time

Fallout: The Board Game - pytania i wątpliwości

Post autor: Endi3 »

Witam!
Zaczynam przygodę i tysiące pytań..
Gdy gra zarząda wystawienia dwóch kart przygód, z której mam korzystać ? Czy z obu, czy z jednej odrzucając drugą ? Jak to jest w przypadku dwóch graczy a jak w przypadku jednego?
Pozdrawiam
Andrzej
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 465
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Fallout

Post autor: Smoku »

Mam pytanie o system walki: rzucam kości ,przerzucam i rozpatruję wynik jednego rzutu jako obrażenia wroga i obrażenia ocalałego ? Czy rzucam dwa razy: raz jako atak wroga i drugi rzut jako atak ocalałego
I jeszcze pytanie o poziom spotkania , przykładowo 2 lub 3 przy symbolu ruin na co ma wpływ ?
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 509
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 347 times
Been thanked: 167 times

Re: Fallout

Post autor: ArnhemHorror »

1) Rzucasz raz. Jest to opisane na stronie 11 Learn To Play:
To fight an enemy, you roll all three V.A.T.S. dice. Some weapons, which are described later, allow you to reroll your V.A.T.S. dice. If there are any * icons showing on the V.A.T.S. dice after the roll is final, the enemy hits you! For each * icon, you suffer damage equal to the enemy’s level.

2) Na niektórych kartach spotkania wartość wyniku (np. liczba kapsli, kart Loot itp.) uzależniona jest od poziomu miejsca w którym rozpatrywanne jest dane spotkanie. Wtedy symbol ruin czy miasta znajduje się na takiej karcie. Jest to opisane na stronie 9 Learn To Play:
Each encounter icon on the map has a corresponding number that indicates its level. When the result bar shows an encounter icon in place of a number, treat that as being equal to the level of the encounter icon you are at.
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 465
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Fallout

Post autor: Smoku »

Dzięki.
Nie rozumiem określenia jeżeli zostaną jakieś symbole trafienia.

Przepraszam ,ale prosiłbym bardziej łopatologicznie:
rzucam kości VATS i rozpatruję wynik np. 3 symbole trafienia i zaliczam to jako zadanie ran wrogowi (np . poziom 3 i wróg ginie). Czy te same trzy trafienia rozpatruję jako rany dla ocalałego :shock: ?
Czy rozpatruję symbole trafień które pozostają po rozparzeniu ataku na wroga np. mam 4 symbole trafienia - 3 zadają smierć wrogowi i jedno trafienie zostaje dla ocalałego.
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 509
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 347 times
Been thanked: 167 times

Re: Fallout

Post autor: ArnhemHorror »

Smoku pisze: 24 sie 2018, 11:06 Dzięki.
Nie rozumiem określenia jeżeli zostaną jakieś symbole trafienia.

Przepraszam ,ale prosiłbym bardziej łopatologicznie:
rzucam kości VATS i rozpatruję wynik np. 3 symbole trafienia i zaliczam to jako zadanie ran wrogowi (np . poziom 3 i wróg ginie). Czy te same trzy trafienia rozpatruję jako rany dla ocalałego :shock: ?
Czy rozpatruję symbole trafień które pozostają po rozparzeniu ataku na wroga np. mam 4 symbole trafienia - 3 zadają smierć wrogowi i jedno trafienie zostaje dla ocalałego.
Rany zadajesz wrogom licząc trafienia na podstawie zaznaczonych stref na sylwetce na kości (porównujesz ze strefami zaznaczonymi na żetonach stworów). Natomiast obrażenia dla własnej postaci liczysz zupełnie inaczej. Patrzysz na te same ściany kości, ale teraz sumujesz wszystkie gwiazdki i mnożysz przez poziom danego wroga. Tyle obrażeń przyjmuje twoja postać.
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 465
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Fallout

Post autor: Smoku »

Dzięki, już wszystko jasne.
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1058
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 151 times
Been thanked: 25 times

Re: Fallout

Post autor: uyco »

czy można wykonać akcję spotkania na polu z nieaktywnym wrogiem? pytam, gdyż temat jest poruszony w instrukcji w 3 miejscach i w każdym nieco inaczej opisany...
w zasadach wprowadzających jest informacja str. 9: „nie możesz wykonać tej akcji, jeśli znajdujesz się na jednym polu z wrogiem”.
w kompendium zasad przy akcji spotkania str. 3: „nie może wykonać akcji spotkania, dopóki znajduje się na tym samym polu, co odkryty wróg”.
w kompendium zasad na ostatniej stronie w skrócie zasad: „jeśli nie zajmuje go żaden wróg”.
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 758
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 183 times
Been thanked: 140 times

Re: Fallout

Post autor: woytas »

uyco pisze: 10 gru 2018, 21:58 czy można wykonać akcję spotkania na polu z nieaktywnym wrogiem? pytam, gdyż temat jest poruszony w instrukcji w 3 miejscach i w każdym nieco inaczej opisany...
Dla mnie sprawa jest prosta, jeśli wróg jest nieaktywny (zakryty) można przeprowadzić akcję spotkania i obozowania. W skrócie zasad chyba jest babol.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Też mam kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi w instrukcji:

1. Czy da się awansować, gdy nie posiada się żadnego żetonu S.P.E.C.I.A.L?

2. Czy awansując:
a) mogę odrzucić żeton, którego nie mam a zatrzymać żeton, który już posiadam, co automatycznie pozwoli mi dobrać kartę profitu?
b) muszę (jeśli jest taka możliwość) zatrzymać żeton, którego jeszcze nie posiadam.

3. Usunięte.

4. Jak liczyć zdobyte punkty wpływów? Liczą się tylko punkty z aktualnie posiadanych kart, czy dodaje się również punkty wpływów z kart, które się odrzuciło.

5.Taka sytuacja: miałem dwie literki S i P, znacznik PD znajdował się pod S, w trakcie walki wykorzystałem P, a więc automatycznie znacznik PD znajduje się pod ostatnią posiadaną literą SPECIAL, co powinno zakończyć się awansem. Co zrobić w takiej sytuacji? Powinienem przeprowadzić procedurę awansu? Jeśli tak, to jest to takie małe oszustwo, awans nie został osiągnięty poprzez zdobycie kolejnych PD.
as.nielo
Posty: 227
Rejestracja: 01 maja 2017, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Fallout

Post autor: as.nielo »

uyco pisze: 10 gru 2018, 21:58 czy można wykonać akcję spotkania na polu z nieaktywnym wrogiem? pytam, gdyż temat jest poruszony w instrukcji w 3 miejscach i w każdym nieco inaczej opisany...
Nie możesz wykonać akcji na polu na którym znajduje się aktywny wróg. Jeśli dobrze pamiętam po walce odkładasz zabitego potworka i losujesz nowego, kładziesz go zakrytego na najbliższe pole spawnu ZAKRYTEGO. Zakryty potworek nie ma wpływu na zagrywanie akcji. Jeżeli po pełnej kolejce wylosowana agenda pokazuje ikonę takiego wroga odwracasz go, wtedy staje się aktywny.
woytas pisze: 07 sty 2019, 01:01 Taeż mam kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi w instrukcji:
1. Czy da się awansować, gdy nie posiada się żadnego żetonu S.P.E.C.I.A.L?

2. Czy awansując:
a) mogę odrzucić żeton, którego nie mam a zatrzymać żeton, który już posiadam, co automatycznie pozwoli mi dobrać kartę profitu?
b) muszę (jeśli jest taka możliwość) zatrzymać żeton, którego jeszcze nie posiadam.

3. Usunięte.

4. Jak liczyć zdobyte punkty wpływów? Liczą się tylko punkty z aktualnie posiadanych kart, czy dodaje się również punkty wpływów z kart, które się odrzuciło.

5.Taka sytuacja: miałem dwie literki S i P, znacznik PD znajdował się pod S, w trakcie walki wykorzystałem P, a więc automatycznie znacznik PD znajduje się pod ostatnią posiadaną literą SPECIAL, co powinno zakończyć się awansem. Co zrobić w takiej sytuacji? Powinienem przeprowadzić procedurę awansu? Jeśli tak, to jest to takie małe oszustwo, awans nie został osiągnięty poprzez zdobycie kolejnych PD.
Należy się tobie wyjaśnienie, że nie odrzuca się żetonów special. Posiadanie żetonu daje szanse na ponowny rzut dowolną ilością kości w trakcie testów i w trakcie walki, jeżeli używasz item z taką literką. Zwróć uwagę, że niektóre testy mają po kilka literek czasem zdublowanych.
Przykład. Przy teście wykorzystującym P, jeżeli na twoim boardzie jest już taka literka , zyskujesz dodatkowy rzut. Łap te kości na których jest jajo czyli brak trafień i licz na lepszy wynik. Jeżeli na teście jest PP to możesz jeszcze raz. Dodaj do tego token "well rested" czyli wypoczęty i zyskujesz trzeci rzut. Tylko token wypoczęty musisz odłożyć. Niektóre przedmioty i kompani też dodają rzuty, ale są jednorazowego użytku i trzeba je "tapnąć". Odtapujesz je wykorzystując akcję camp, odpoczynek.

Czyli
1. Zaczynasz grę z 2 literkami/chechami i ta liczba nigdy nie maleje, może tylko rosnąć
2. Masz wybór, albo zatrzymujesz tę której nie masz albo dobierasz perka z kategorii odpowiadającej literce (ciekawym jak polscy tłumacze sprostali wyzwaniu)
3. całe szczęście
4. Liczysz tylko "thumbs up" kciuki na kartach które masz w ręku, dodajesz ewentualnie punkty jeśli spełniasz warunki z karty. Biorąc pod uwagę limit kart zabawa polega na graniu pod warunki określone na kartach, które masz w ręce
5. Patrz pierwszy akapit

Ad.4 To kiepskie rozwiązanie, najbardziej denerwuje mnie znaczna przewaga kart lojalności
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 758
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 183 times
Been thanked: 140 times

Re: Fallout

Post autor: woytas »

Wielkie dzięki :)
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3374
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 129 times
Been thanked: 131 times

Re: Fallout

Post autor: maciejo »

1. Czy mogę używać broni z symbolem pistoletu również na polu z wrogiem czy tylko na sąsiadującym polu z wrogiem ?
2. Na karcie przedmiotu Nóż jest napisane:
"jeśli podczas walki wydajesz wynik x otrzymujesz ranę" .Jak to rozumieć ?
(co za idiotyczne określenie) :|
3. Czy mogę mieć kilka znaczników "wypoczęty" czy tylko jeden ?
4.Czy wypracowaliście jakiś sposób na nie czytanie odpowiedzi na kartach spotkań :roll: ?

Z góry dzięki za pomoc :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Fallout

Post autor: donmakaron »

maciejo pisze: 08 maja 2019, 11:56 1. Czy mogę używać broni z symbolem pistoletu również na polu z wrogiem czy tylko na sąsiadującym polu z wrogiem ?
2. Na karcie przedmiotu Nóż jest napisane:
"jeśli podczas walki wydajesz wynik x otrzymujesz ranę" .Jak to rozumieć ?
(co za idiotyczne określenie) :|
3. Czy mogę mieć kilka znaczników "wypoczęty" czy tylko jeden ?
4.Czy wypracowaliście jakiś sposób na nie czytanie odpowiedzi na kartach spotkań :roll: ?
Z góry dzięki za pomoc :wink:
1. Możesz. Instrukcja nie ogranicza broni zasięgowej jedynie do strzelania na odległość, więc nie zabrania używania jej jako zwykłej broni. Zdaje się, że osobno jest keyword czy ikonka weapon, a osobno ikonka pistoletu. Weapon można używać w testach walki, weapon z pistoletem pozwala również atakować sąsiednie pola.
2. Wyniki na kostkach są wydawane, żeby zadać przeciwnikom obrażenia. Jeśli wystarczy zadać przecinikowi jedno obrażenie, nie musisz wydawać wszystkich kostek, wystarczą te, które zabijają przeciwnika (możesz też nie wydać żadnych). W ten sposób można uniknąć obrażeń od noża jeśli masz inne wyniki, które nie odpalą jego efektu, ale zabiją wroga.
3. Tylko jeden. Tu mam nawet cytat z rules reference: Each survivor can have only one copy of a trait token.
4. Tak. Przygody aktywnego gracza czyta gracz po jego prawej (albo lewej) stronie.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3374
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 129 times
Been thanked: 131 times

Re: Fallout

Post autor: maciejo »

Dzięki serdeczne :D
Teraz wszystko śliczne i logiczne.
Co do punktu 4).to zapomniałem dodać - w rozgrywce Solo 8)
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
c08mk
Posty: 2475
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 101 times
Been thanked: 289 times

Re: Fallout

Post autor: c08mk »

maciejo pisze: 08 maja 2019, 13:34 Dzięki serdeczne :D
Teraz wszystko śliczne i logiczne.
Co do punktu 4).to zapomniałem dodać - w rozgrywce Solo 8)
Dawno temu w czasach szkolnych wypracowałem system do szybkiego "czytania" lektur z pomijaniem kilku- kilkunastu linijek. Teraz ta zdolność się przydaje przy planszowym Fallout.
Po za ignorowaniem części tekstu albo przysłanianiem go zasłonkami nie ma chyba innych możliwości.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3374
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 129 times
Been thanked: 131 times

Re: Fallout

Post autor: maciejo »

c08mk pisze: 08 maja 2019, 13:47
maciejo pisze: 08 maja 2019, 13:34 Dzięki serdeczne :D
Teraz wszystko śliczne i logiczne.
Co do punktu 4).to zapomniałem dodać - w rozgrywce Solo 8)
Dawno temu w czasach szkolnych wypracowałem system do szybkiego "czytania" lektur z pomijaniem kilku- kilkunastu linijek. Teraz ta zdolność się przydaje przy planszowym Fallout.
Po za ignorowaniem części tekstu albo przysłanianiem go zasłonkami nie ma chyba innych możliwości.
Jestem zawiedziony tym systemem.Naczytałem się opinii że gra super działa solo a tu taki Zonk.
Uważam, że to zabija klimat gry.
Szkoda że nikt na to nie zwrócił w recenzjach uwagi. :( Pewnie bym nie kupił.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Pisarka
Posty: 509
Rejestracja: 24 kwie 2018, 08:49
Has thanked: 12 times
Been thanked: 32 times

Re: Fallout

Post autor: Pisarka »

maciejo pisze: 08 maja 2019, 14:01
c08mk pisze: 08 maja 2019, 13:47
maciejo pisze: 08 maja 2019, 13:34 Dzięki serdeczne :D
Teraz wszystko śliczne i logiczne.
Co do punktu 4).to zapomniałem dodać - w rozgrywce Solo 8)
Dawno temu w czasach szkolnych wypracowałem system do szybkiego "czytania" lektur z pomijaniem kilku- kilkunastu linijek. Teraz ta zdolność się przydaje przy planszowym Fallout.
Po za ignorowaniem części tekstu albo przysłanianiem go zasłonkami nie ma chyba innych możliwości.
Jestem zawiedziony tym systemem.Naczytałem się opinii że gra super działa solo a tu taki Zonk.
Uważam, że to zabija klimat gry.
Szkoda że nikt na to nie zwrócił w recenzjach uwagi. :( Pewnie bym nie kupił.
Jak dla mnie to wystarczy odrobina samodyscypliny - no, ale ja dużo czytam, więc...

Ogólnie jednak nie polecam Fallouta solo.
„Władca Pierścieni” jest zasadniczo dziełem religijnym i katolickim; początkowo niezamierzenie, lecz w poprawkach świadomie.” — J.R.R. Tolkien
as.nielo
Posty: 227
Rejestracja: 01 maja 2017, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Fallout

Post autor: as.nielo »

http://laurihuovila.fi/fo/ pozwoli zastąpić karty ekranem tabletu/telefonu.

FFG mogłoby zrobić coś na wzór apki Road to Legend dla Descent 2nd ed ale wygląda na to, że nie zrobi bo Bethesda udzieliła licencji na grę planszową a nie aplikację. A szkoda bo to dobry pomysł na urozmaicenie planszowego Fallouta - nowe scenariusze, quest markery, potworki i inne postakopaliptyczne takie tam.

Zresztą ja zawsze powtarzam mówiłem, a jak... Pisałem już o tym :wink:
keldorn
Posty: 590
Rejestracja: 29 sty 2014, 14:57
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 41 times
Been thanked: 27 times

Re: Fallout

Post autor: keldorn »

Mam pytanie co do misji FAR HARBOR.

Jestem własnie w trakcie rozgrywki i mam wrażenie ze brakuje jasnego opisu aktywowania gwiazdy lub tarczy.
Jest napisane:
Kiedy Gwiazda lub Tarcza miałby się aktywować, zamiast tego umieść tarcze na mieście lub osadzie najwyższego poziomu, gdzie nie ma żetonów tarczy.
Nasuwają mi się dwa pytania.
1. W chwili aktywacji dowolnego znaku trzeba położyć tarcze w mieście lub osadzie o możliwie najwyższym numerze w którym nie ma tarczy. A co jeśli w danej lokalizacji jest już symbol gwiazdy? Z gry komputerowej pamiętam ze Kondensatory mgły (gwiazdy) uniemożliwiały pojawianie się mgły (tarcza). Z tego co rozumiem to nie można dać symbolu tarczy w lokalizacji w której jest gwiazda.
2. Co w przypadku gdy się wykorzysta już wszystkie symbole tarcz dołączonych do gry? Nie umieszcza się dalej?
as.nielo
Posty: 227
Rejestracja: 01 maja 2017, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Fallout

Post autor: as.nielo »

keldorn pisze: 18 maja 2019, 16:11 Mam pytanie co do misji FAR HARBOR.

Jestem własnie w trakcie rozgrywki i mam wrażenie ze brakuje jasnego opisu aktywowania gwiazdy lub tarczy.
Jest napisane:
Kiedy Gwiazda lub Tarcza miałby się aktywować, zamiast tego umieść tarcze na mieście lub osadzie najwyższego poziomu, gdzie nie ma żetonów tarczy.
Nasuwają mi się dwa pytania.
1. W chwili aktywacji dowolnego znaku trzeba położyć tarcze w mieście lub osadzie o możliwie najwyższym numerze w którym nie ma tarczy. A co jeśli w danej lokalizacji jest już symbol gwiazdy? Z gry komputerowej pamiętam ze Kondensatory mgły (gwiazdy) uniemożliwiały pojawianie się mgły (tarcza). Z tego co rozumiem to nie można dać symbolu tarczy w lokalizacji w której jest gwiazda.
2. Co w przypadku gdy się wykorzysta już wszystkie symbole tarcz dołączonych do gry? Nie umieszcza się dalej?
Podaj numer karty, sprawdzę jak to wygląda w angielskiej wersji ale raczej nie chodzi o błąd w druku.

Moim zdaniem jeżeli agenda aktywuje frakcje i karta questa mówi żeby w takiej sytuacji umieścić tarczę to powinieneś położyć tarczę i tylko tarczę... Wiem, że w zasadach o aktywowaniu jest inaczej napisane ale jest też napisane, że instrukcje na kartach mają pierwszeństwo.

[EDIT] Kondensatory zablokują mgłę czyli tarcza pojawi się w lokacji z gwiazdką i natychmiast zniknie. Czyli tak jak napisałeś w 1) Sorry, źle przeczytałem twoje pytanie :)
A co do ilości żetonów powinno starczyć na całą grę ;))
keldorn
Posty: 590
Rejestracja: 29 sty 2014, 14:57
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 41 times
Been thanked: 27 times

Re: Fallout

Post autor: keldorn »

as.nielo pisze: 20 maja 2019, 23:57 Podaj numer karty, sprawdzę jak to wygląda w angielskiej wersji ale raczej nie chodzi o błąd w druku.

Moim zdaniem jeżeli agenda aktywuje frakcje i karta questa mówi żeby w takiej sytuacji umieścić tarczę to powinieneś położyć tarczę i tylko tarczę... Wiem, że w zasadach o aktywowaniu jest inaczej napisane ale jest też napisane, że instrukcje na kartach mają pierwszeństwo.

[EDIT] Kondensatory zablokują mgłę czyli tarcza pojawi się w lokacji z gwiazdką i natychmiast zniknie. Czyli tak jak napisałeś w 1) Sorry, źle przeczytałem twoje pytanie :)
A co do ilości żetonów powinno starczyć na całą grę ;))
No własnie tutaj jest znaczące pytanie. Czy kłaść żeton tarczy na osadzie lub miescie z najwyższym numerem tak jak napisano na karcie mimo ze jest tam żeton gwiazdy (czyli tak jak piszesz kłade i potem on znika. Czy uważa sie że trzeba położyc żeton tarczy na najwyższym pustym miescie lub osadzie? To by robiło wieksze spustoszenie niż kładzenie co jakis czas w to samo miejsce żetonu tarczy.

Z tego co widziałem to na BGG jest podobny wątek, jednak tez nie rozwiązany. Niestety nie jestem biegły w Angielskim aby pisać do FFG aby oni wyjaśnili :(
as.nielo
Posty: 227
Rejestracja: 01 maja 2017, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Fallout

Post autor: as.nielo »

keldorn pisze: 21 maja 2019, 06:39 No własnie tutaj jest znaczące pytanie. Czy kłaść żeton tarczy na osadzie lub miescie z najwyższym numerem tak jak napisano na karcie mimo ze jest tam żeton gwiazdy (czyli tak jak piszesz kłade i potem on znika. Czy uważa sie że trzeba położyc żeton tarczy na najwyższym pustym miescie lub osadzie? To by robiło wieksze spustoszenie niż kładzenie co jakis czas w to samo miejsce żetonu tarczy.

Z tego co widziałem to na BGG jest podobny wątek, jednak tez nie rozwiązany. Niestety nie jestem biegły w Angielskim aby pisać do FFG aby oni wyjaśnili :(
Nie napisałeś, że to instrukcja do scenariusza. Policzyłem tokeny frakcji tarczy i faktycznie, jest ich "tylko" 5 na 13 możliwych lokacji na mapie. Zaczynasz z tarczami w Arcadia (lvl 4) i Nucleus (lvl 2). Jedna gwiazdka idzie do Far Harbour. Podsumowując zostają tobie 3 tarcze i 4 gwiazdki w zapasie, na pozostałe 10 lokacji ukrytych pod kaflami terenu. Teoretycznie może zabraknąć materiału, ale...

Wszystko wskazuje na to, że celem grających pod gwiazdy jest strącenie mgły z Arkadii. Jak sam zauważyłeś powinien działać mechanizm pojawi się i natychmiast zniknie, jeżeli będzie w tym miejscu już obecna gwiazdka. Gwiazdka w Arcadii zablokowałaby całkowicie spawn mgły - ta zawsze pojawia się w lokacji o najwyższym levelu, w którym nie ma jeszcze tokenu tarczy. a Arcadia ma właśnie najwyższy. Konsekwentnie, grając tarczami pilnujesz, żeby żaden kondensator nie pojawił się a Arcadii i psujesz te w innych osadach. Zwróć uwagę, że kolejne questy w tym scenariuszu nagradzają XP ocalałego lojalnego tarczom, zależnie od ilości żetonów frakcji na mapie oraz popychają mgłę na karcie scenariusza w stronę wygranej. I vice versa w przypadku gwiazdki, im więcej skondensowanej mgły tym wyżej punktuje ta frakcja.

Wydaje mi się, że ilość komponentów jest w sam raz dopasowana na grę w 3-4 graczy. W pojedynkę trudno byłoby ogarnąć tyle celów na mapie i skutecznie zablokować kolejne mgły albo porozstawiać kondensatory gdzie trzeba zanim frakcja tarczy wskoczy na czerwone pole. W przypadku, gdy 5 tarcz już jest na mapie nie dokładaj kolejnych tylko bierz się do roboty bo ONI zaraz wygrają ten scenariusz :)

[EDIT drobne poprawki]
ttrotyl
Posty: 23
Rejestracja: 16 maja 2016, 14:04

Re: Fallout

Post autor: ttrotyl »

Mam pytanie o karty zadań. Jeżeli są umieszczone na niej 2 cele, to czy muszę wykonać oba, czy mogę wykonać dowolny cel. Tym bardziej mam wątpliwość, bo oba cele mają w następstwach Zezłomuj, czyli jak wykonam dowolny z dwóch celów to karta zadania i tak zostanie zezłomowana?
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 509
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 347 times
Been thanked: 167 times

Re: Fallout

Post autor: ArnhemHorror »

Fakt, że oba cele usuwają kartę po wykonaniu któregokolwiek z nich, powinien rozwiać twoje wątpliwości :)
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
levithanh370
Posty: 1
Rejestracja: 22 lip 2019, 05:54

Fallout Board Game

Post autor: levithanh370 »

Witam!
Zaczynam przygodę i tysiące pytań..
Gdy gra zarząda wystawienia dwóch kart przygód, z której mam korzystać ? Czy z obu, czy z jednej odrzucając drugą ? Jak to jest w przypadku dwóch graczy a jak w przypadku jednego?
Pozdrawiam
Andrzej
keldorn
Posty: 590
Rejestracja: 29 sty 2014, 14:57
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 41 times
Been thanked: 27 times

Re: Fallout: The Board Game

Post autor: keldorn »

Obie karty sa aktywne. Jesli sie nie wykluczaja nawzajem to mozesz robic misje z obu. Zazwyczaj jest tak ze jedna z kart jest fabularna a druga jakiąś misja poboczną.
ODPOWIEDZ