Fallout: The Board Game - pytania i wątpliwości
Fallout: The Board Game - pytania i wątpliwości
Witam!
Zaczynam przygodę i tysiące pytań..
Gdy gra zarząda wystawienia dwóch kart przygód, z której mam korzystać ? Czy z obu, czy z jednej odrzucając drugą ? Jak to jest w przypadku dwóch graczy a jak w przypadku jednego?
Pozdrawiam
Andrzej
Zaczynam przygodę i tysiące pytań..
Gdy gra zarząda wystawienia dwóch kart przygód, z której mam korzystać ? Czy z obu, czy z jednej odrzucając drugą ? Jak to jest w przypadku dwóch graczy a jak w przypadku jednego?
Pozdrawiam
Andrzej
- Smoku
- Posty: 465
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Fallout
Mam pytanie o system walki: rzucam kości ,przerzucam i rozpatruję wynik jednego rzutu jako obrażenia wroga i obrażenia ocalałego ? Czy rzucam dwa razy: raz jako atak wroga i drugi rzut jako atak ocalałego
I jeszcze pytanie o poziom spotkania , przykładowo 2 lub 3 przy symbolu ruin na co ma wpływ ?
I jeszcze pytanie o poziom spotkania , przykładowo 2 lub 3 przy symbolu ruin na co ma wpływ ?
- ArnhemHorror
- Posty: 509
- Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
- Lokalizacja: NibyLandia
- Has thanked: 347 times
- Been thanked: 167 times
Re: Fallout
1) Rzucasz raz. Jest to opisane na stronie 11 Learn To Play:
To fight an enemy, you roll all three V.A.T.S. dice. Some weapons, which are described later, allow you to reroll your V.A.T.S. dice. If there are any * icons showing on the V.A.T.S. dice after the roll is final, the enemy hits you! For each * icon, you suffer damage equal to the enemy’s level.
2) Na niektórych kartach spotkania wartość wyniku (np. liczba kapsli, kart Loot itp.) uzależniona jest od poziomu miejsca w którym rozpatrywanne jest dane spotkanie. Wtedy symbol ruin czy miasta znajduje się na takiej karcie. Jest to opisane na stronie 9 Learn To Play:
Each encounter icon on the map has a corresponding number that indicates its level. When the result bar shows an encounter icon in place of a number, treat that as being equal to the level of the encounter icon you are at.
To fight an enemy, you roll all three V.A.T.S. dice. Some weapons, which are described later, allow you to reroll your V.A.T.S. dice. If there are any * icons showing on the V.A.T.S. dice after the roll is final, the enemy hits you! For each * icon, you suffer damage equal to the enemy’s level.
2) Na niektórych kartach spotkania wartość wyniku (np. liczba kapsli, kart Loot itp.) uzależniona jest od poziomu miejsca w którym rozpatrywanne jest dane spotkanie. Wtedy symbol ruin czy miasta znajduje się na takiej karcie. Jest to opisane na stronie 9 Learn To Play:
Each encounter icon on the map has a corresponding number that indicates its level. When the result bar shows an encounter icon in place of a number, treat that as being equal to the level of the encounter icon you are at.
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
- Smoku
- Posty: 465
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Fallout
Dzięki.
Nie rozumiem określenia jeżeli zostaną jakieś symbole trafienia.
Przepraszam ,ale prosiłbym bardziej łopatologicznie:
rzucam kości VATS i rozpatruję wynik np. 3 symbole trafienia i zaliczam to jako zadanie ran wrogowi (np . poziom 3 i wróg ginie). Czy te same trzy trafienia rozpatruję jako rany dla ocalałego ?
Czy rozpatruję symbole trafień które pozostają po rozparzeniu ataku na wroga np. mam 4 symbole trafienia - 3 zadają smierć wrogowi i jedno trafienie zostaje dla ocalałego.
Nie rozumiem określenia jeżeli zostaną jakieś symbole trafienia.
Przepraszam ,ale prosiłbym bardziej łopatologicznie:
rzucam kości VATS i rozpatruję wynik np. 3 symbole trafienia i zaliczam to jako zadanie ran wrogowi (np . poziom 3 i wróg ginie). Czy te same trzy trafienia rozpatruję jako rany dla ocalałego ?
Czy rozpatruję symbole trafień które pozostają po rozparzeniu ataku na wroga np. mam 4 symbole trafienia - 3 zadają smierć wrogowi i jedno trafienie zostaje dla ocalałego.
- ArnhemHorror
- Posty: 509
- Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
- Lokalizacja: NibyLandia
- Has thanked: 347 times
- Been thanked: 167 times
Re: Fallout
Rany zadajesz wrogom licząc trafienia na podstawie zaznaczonych stref na sylwetce na kości (porównujesz ze strefami zaznaczonymi na żetonach stworów). Natomiast obrażenia dla własnej postaci liczysz zupełnie inaczej. Patrzysz na te same ściany kości, ale teraz sumujesz wszystkie gwiazdki i mnożysz przez poziom danego wroga. Tyle obrażeń przyjmuje twoja postać.Smoku pisze: ↑24 sie 2018, 11:06 Dzięki.
Nie rozumiem określenia jeżeli zostaną jakieś symbole trafienia.
Przepraszam ,ale prosiłbym bardziej łopatologicznie:
rzucam kości VATS i rozpatruję wynik np. 3 symbole trafienia i zaliczam to jako zadanie ran wrogowi (np . poziom 3 i wróg ginie). Czy te same trzy trafienia rozpatruję jako rany dla ocalałego ?
Czy rozpatruję symbole trafień które pozostają po rozparzeniu ataku na wroga np. mam 4 symbole trafienia - 3 zadają smierć wrogowi i jedno trafienie zostaje dla ocalałego.
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
- uyco
- Posty: 1058
- Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 151 times
- Been thanked: 25 times
Re: Fallout
czy można wykonać akcję spotkania na polu z nieaktywnym wrogiem? pytam, gdyż temat jest poruszony w instrukcji w 3 miejscach i w każdym nieco inaczej opisany...
w zasadach wprowadzających jest informacja str. 9: „nie możesz wykonać tej akcji, jeśli znajdujesz się na jednym polu z wrogiem”.
w kompendium zasad przy akcji spotkania str. 3: „nie może wykonać akcji spotkania, dopóki znajduje się na tym samym polu, co odkryty wróg”.
w kompendium zasad na ostatniej stronie w skrócie zasad: „jeśli nie zajmuje go żaden wróg”.
w zasadach wprowadzających jest informacja str. 9: „nie możesz wykonać tej akcji, jeśli znajdujesz się na jednym polu z wrogiem”.
w kompendium zasad przy akcji spotkania str. 3: „nie może wykonać akcji spotkania, dopóki znajduje się na tym samym polu, co odkryty wróg”.
w kompendium zasad na ostatniej stronie w skrócie zasad: „jeśli nie zajmuje go żaden wróg”.
Re: Fallout
Dla mnie sprawa jest prosta, jeśli wróg jest nieaktywny (zakryty) można przeprowadzić akcję spotkania i obozowania. W skrócie zasad chyba jest babol.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Też mam kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi w instrukcji:
1. Czy da się awansować, gdy nie posiada się żadnego żetonu S.P.E.C.I.A.L?
2. Czy awansując:
a) mogę odrzucić żeton, którego nie mam a zatrzymać żeton, który już posiadam, co automatycznie pozwoli mi dobrać kartę profitu?
b) muszę (jeśli jest taka możliwość) zatrzymać żeton, którego jeszcze nie posiadam.
3. Usunięte.
4. Jak liczyć zdobyte punkty wpływów? Liczą się tylko punkty z aktualnie posiadanych kart, czy dodaje się również punkty wpływów z kart, które się odrzuciło.
5.Taka sytuacja: miałem dwie literki S i P, znacznik PD znajdował się pod S, w trakcie walki wykorzystałem P, a więc automatycznie znacznik PD znajduje się pod ostatnią posiadaną literą SPECIAL, co powinno zakończyć się awansem. Co zrobić w takiej sytuacji? Powinienem przeprowadzić procedurę awansu? Jeśli tak, to jest to takie małe oszustwo, awans nie został osiągnięty poprzez zdobycie kolejnych PD.
Re: Fallout
Nie możesz wykonać akcji na polu na którym znajduje się aktywny wróg. Jeśli dobrze pamiętam po walce odkładasz zabitego potworka i losujesz nowego, kładziesz go zakrytego na najbliższe pole spawnu ZAKRYTEGO. Zakryty potworek nie ma wpływu na zagrywanie akcji. Jeżeli po pełnej kolejce wylosowana agenda pokazuje ikonę takiego wroga odwracasz go, wtedy staje się aktywny.
Należy się tobie wyjaśnienie, że nie odrzuca się żetonów special. Posiadanie żetonu daje szanse na ponowny rzut dowolną ilością kości w trakcie testów i w trakcie walki, jeżeli używasz item z taką literką. Zwróć uwagę, że niektóre testy mają po kilka literek czasem zdublowanych.woytas pisze: ↑07 sty 2019, 01:01 Taeż mam kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi w instrukcji:
1. Czy da się awansować, gdy nie posiada się żadnego żetonu S.P.E.C.I.A.L?
2. Czy awansując:
a) mogę odrzucić żeton, którego nie mam a zatrzymać żeton, który już posiadam, co automatycznie pozwoli mi dobrać kartę profitu?
b) muszę (jeśli jest taka możliwość) zatrzymać żeton, którego jeszcze nie posiadam.
3. Usunięte.
4. Jak liczyć zdobyte punkty wpływów? Liczą się tylko punkty z aktualnie posiadanych kart, czy dodaje się również punkty wpływów z kart, które się odrzuciło.
5.Taka sytuacja: miałem dwie literki S i P, znacznik PD znajdował się pod S, w trakcie walki wykorzystałem P, a więc automatycznie znacznik PD znajduje się pod ostatnią posiadaną literą SPECIAL, co powinno zakończyć się awansem. Co zrobić w takiej sytuacji? Powinienem przeprowadzić procedurę awansu? Jeśli tak, to jest to takie małe oszustwo, awans nie został osiągnięty poprzez zdobycie kolejnych PD.
Przykład. Przy teście wykorzystującym P, jeżeli na twoim boardzie jest już taka literka , zyskujesz dodatkowy rzut. Łap te kości na których jest jajo czyli brak trafień i licz na lepszy wynik. Jeżeli na teście jest PP to możesz jeszcze raz. Dodaj do tego token "well rested" czyli wypoczęty i zyskujesz trzeci rzut. Tylko token wypoczęty musisz odłożyć. Niektóre przedmioty i kompani też dodają rzuty, ale są jednorazowego użytku i trzeba je "tapnąć". Odtapujesz je wykorzystując akcję camp, odpoczynek.
Czyli
1. Zaczynasz grę z 2 literkami/chechami i ta liczba nigdy nie maleje, może tylko rosnąć
2. Masz wybór, albo zatrzymujesz tę której nie masz albo dobierasz perka z kategorii odpowiadającej literce (ciekawym jak polscy tłumacze sprostali wyzwaniu)
3. całe szczęście
4. Liczysz tylko "thumbs up" kciuki na kartach które masz w ręku, dodajesz ewentualnie punkty jeśli spełniasz warunki z karty. Biorąc pod uwagę limit kart zabawa polega na graniu pod warunki określone na kartach, które masz w ręce
5. Patrz pierwszy akapit
Ad.4 To kiepskie rozwiązanie, najbardziej denerwuje mnie znaczna przewaga kart lojalności
Zwykły marsjanin
kolekcja na BGG https://boardgamegeek.com/collection/user/kitzhubsch
kolekcja na BGG https://boardgamegeek.com/collection/user/kitzhubsch
- maciejo
- Posty: 3374
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 131 times
Re: Fallout
1. Czy mogę używać broni z symbolem pistoletu również na polu z wrogiem czy tylko na sąsiadującym polu z wrogiem ?
2. Na karcie przedmiotu Nóż jest napisane:
"jeśli podczas walki wydajesz wynik x otrzymujesz ranę" .Jak to rozumieć ?
(co za idiotyczne określenie)
3. Czy mogę mieć kilka znaczników "wypoczęty" czy tylko jeden ?
4.Czy wypracowaliście jakiś sposób na nie czytanie odpowiedzi na kartach spotkań ?
Z góry dzięki za pomoc
2. Na karcie przedmiotu Nóż jest napisane:
"jeśli podczas walki wydajesz wynik x otrzymujesz ranę" .Jak to rozumieć ?
(co za idiotyczne określenie)
3. Czy mogę mieć kilka znaczników "wypoczęty" czy tylko jeden ?
4.Czy wypracowaliście jakiś sposób na nie czytanie odpowiedzi na kartach spotkań ?
Z góry dzięki za pomoc
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Fallout
1. Możesz. Instrukcja nie ogranicza broni zasięgowej jedynie do strzelania na odległość, więc nie zabrania używania jej jako zwykłej broni. Zdaje się, że osobno jest keyword czy ikonka weapon, a osobno ikonka pistoletu. Weapon można używać w testach walki, weapon z pistoletem pozwala również atakować sąsiednie pola.maciejo pisze: ↑08 maja 2019, 11:56 1. Czy mogę używać broni z symbolem pistoletu również na polu z wrogiem czy tylko na sąsiadującym polu z wrogiem ?
2. Na karcie przedmiotu Nóż jest napisane:
"jeśli podczas walki wydajesz wynik x otrzymujesz ranę" .Jak to rozumieć ?
(co za idiotyczne określenie)
3. Czy mogę mieć kilka znaczników "wypoczęty" czy tylko jeden ?
4.Czy wypracowaliście jakiś sposób na nie czytanie odpowiedzi na kartach spotkań ?
Z góry dzięki za pomoc
2. Wyniki na kostkach są wydawane, żeby zadać przeciwnikom obrażenia. Jeśli wystarczy zadać przecinikowi jedno obrażenie, nie musisz wydawać wszystkich kostek, wystarczą te, które zabijają przeciwnika (możesz też nie wydać żadnych). W ten sposób można uniknąć obrażeń od noża jeśli masz inne wyniki, które nie odpalą jego efektu, ale zabiją wroga.
3. Tylko jeden. Tu mam nawet cytat z rules reference: Each survivor can have only one copy of a trait token.
4. Tak. Przygody aktywnego gracza czyta gracz po jego prawej (albo lewej) stronie.
- maciejo
- Posty: 3374
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 131 times
Re: Fallout
Dzięki serdeczne
Teraz wszystko śliczne i logiczne.
Co do punktu 4).to zapomniałem dodać - w rozgrywce Solo
Teraz wszystko śliczne i logiczne.
Co do punktu 4).to zapomniałem dodać - w rozgrywce Solo
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
-
- Posty: 2475
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 289 times
Re: Fallout
Dawno temu w czasach szkolnych wypracowałem system do szybkiego "czytania" lektur z pomijaniem kilku- kilkunastu linijek. Teraz ta zdolność się przydaje przy planszowym Fallout.
Po za ignorowaniem części tekstu albo przysłanianiem go zasłonkami nie ma chyba innych możliwości.
- maciejo
- Posty: 3374
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 131 times
Re: Fallout
Jestem zawiedziony tym systemem.Naczytałem się opinii że gra super działa solo a tu taki Zonk.c08mk pisze: ↑08 maja 2019, 13:47Dawno temu w czasach szkolnych wypracowałem system do szybkiego "czytania" lektur z pomijaniem kilku- kilkunastu linijek. Teraz ta zdolność się przydaje przy planszowym Fallout.
Po za ignorowaniem części tekstu albo przysłanianiem go zasłonkami nie ma chyba innych możliwości.
Uważam, że to zabija klimat gry.
Szkoda że nikt na to nie zwrócił w recenzjach uwagi. Pewnie bym nie kupił.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: Fallout
Jak dla mnie to wystarczy odrobina samodyscypliny - no, ale ja dużo czytam, więc...maciejo pisze: ↑08 maja 2019, 14:01Jestem zawiedziony tym systemem.Naczytałem się opinii że gra super działa solo a tu taki Zonk.c08mk pisze: ↑08 maja 2019, 13:47Dawno temu w czasach szkolnych wypracowałem system do szybkiego "czytania" lektur z pomijaniem kilku- kilkunastu linijek. Teraz ta zdolność się przydaje przy planszowym Fallout.
Po za ignorowaniem części tekstu albo przysłanianiem go zasłonkami nie ma chyba innych możliwości.
Uważam, że to zabija klimat gry.
Szkoda że nikt na to nie zwrócił w recenzjach uwagi. Pewnie bym nie kupił.
Ogólnie jednak nie polecam Fallouta solo.
„Władca Pierścieni” jest zasadniczo dziełem religijnym i katolickim; początkowo niezamierzenie, lecz w poprawkach świadomie.” — J.R.R. Tolkien
Re: Fallout
http://laurihuovila.fi/fo/ pozwoli zastąpić karty ekranem tabletu/telefonu.
FFG mogłoby zrobić coś na wzór apki Road to Legend dla Descent 2nd ed ale wygląda na to, że nie zrobi bo Bethesda udzieliła licencji na grę planszową a nie aplikację. A szkoda bo to dobry pomysł na urozmaicenie planszowego Fallouta - nowe scenariusze, quest markery, potworki i inne postakopaliptyczne takie tam.
Zresztą ja zawsze powtarzam mówiłem, a jak... Pisałem już o tym
FFG mogłoby zrobić coś na wzór apki Road to Legend dla Descent 2nd ed ale wygląda na to, że nie zrobi bo Bethesda udzieliła licencji na grę planszową a nie aplikację. A szkoda bo to dobry pomysł na urozmaicenie planszowego Fallouta - nowe scenariusze, quest markery, potworki i inne postakopaliptyczne takie tam.
Zresztą ja zawsze powtarzam mówiłem, a jak... Pisałem już o tym
Zwykły marsjanin
kolekcja na BGG https://boardgamegeek.com/collection/user/kitzhubsch
kolekcja na BGG https://boardgamegeek.com/collection/user/kitzhubsch
-
- Posty: 590
- Rejestracja: 29 sty 2014, 14:57
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 27 times
Re: Fallout
Mam pytanie co do misji FAR HARBOR.
Jestem własnie w trakcie rozgrywki i mam wrażenie ze brakuje jasnego opisu aktywowania gwiazdy lub tarczy.
Jest napisane:
1. W chwili aktywacji dowolnego znaku trzeba położyć tarcze w mieście lub osadzie o możliwie najwyższym numerze w którym nie ma tarczy. A co jeśli w danej lokalizacji jest już symbol gwiazdy? Z gry komputerowej pamiętam ze Kondensatory mgły (gwiazdy) uniemożliwiały pojawianie się mgły (tarcza). Z tego co rozumiem to nie można dać symbolu tarczy w lokalizacji w której jest gwiazda.
2. Co w przypadku gdy się wykorzysta już wszystkie symbole tarcz dołączonych do gry? Nie umieszcza się dalej?
Jestem własnie w trakcie rozgrywki i mam wrażenie ze brakuje jasnego opisu aktywowania gwiazdy lub tarczy.
Jest napisane:
Nasuwają mi się dwa pytania.Kiedy Gwiazda lub Tarcza miałby się aktywować, zamiast tego umieść tarcze na mieście lub osadzie najwyższego poziomu, gdzie nie ma żetonów tarczy.
1. W chwili aktywacji dowolnego znaku trzeba położyć tarcze w mieście lub osadzie o możliwie najwyższym numerze w którym nie ma tarczy. A co jeśli w danej lokalizacji jest już symbol gwiazdy? Z gry komputerowej pamiętam ze Kondensatory mgły (gwiazdy) uniemożliwiały pojawianie się mgły (tarcza). Z tego co rozumiem to nie można dać symbolu tarczy w lokalizacji w której jest gwiazda.
2. Co w przypadku gdy się wykorzysta już wszystkie symbole tarcz dołączonych do gry? Nie umieszcza się dalej?
Re: Fallout
Podaj numer karty, sprawdzę jak to wygląda w angielskiej wersji ale raczej nie chodzi o błąd w druku.keldorn pisze: ↑18 maja 2019, 16:11 Mam pytanie co do misji FAR HARBOR.
Jestem własnie w trakcie rozgrywki i mam wrażenie ze brakuje jasnego opisu aktywowania gwiazdy lub tarczy.
Jest napisane:Nasuwają mi się dwa pytania.Kiedy Gwiazda lub Tarcza miałby się aktywować, zamiast tego umieść tarcze na mieście lub osadzie najwyższego poziomu, gdzie nie ma żetonów tarczy.
1. W chwili aktywacji dowolnego znaku trzeba położyć tarcze w mieście lub osadzie o możliwie najwyższym numerze w którym nie ma tarczy. A co jeśli w danej lokalizacji jest już symbol gwiazdy? Z gry komputerowej pamiętam ze Kondensatory mgły (gwiazdy) uniemożliwiały pojawianie się mgły (tarcza). Z tego co rozumiem to nie można dać symbolu tarczy w lokalizacji w której jest gwiazda.
2. Co w przypadku gdy się wykorzysta już wszystkie symbole tarcz dołączonych do gry? Nie umieszcza się dalej?
Moim zdaniem jeżeli agenda aktywuje frakcje i karta questa mówi żeby w takiej sytuacji umieścić tarczę to powinieneś położyć tarczę i tylko tarczę... Wiem, że w zasadach o aktywowaniu jest inaczej napisane ale jest też napisane, że instrukcje na kartach mają pierwszeństwo.
[EDIT] Kondensatory zablokują mgłę czyli tarcza pojawi się w lokacji z gwiazdką i natychmiast zniknie. Czyli tak jak napisałeś w 1) Sorry, źle przeczytałem twoje pytanie
A co do ilości żetonów powinno starczyć na całą grę )
Zwykły marsjanin
kolekcja na BGG https://boardgamegeek.com/collection/user/kitzhubsch
kolekcja na BGG https://boardgamegeek.com/collection/user/kitzhubsch
-
- Posty: 590
- Rejestracja: 29 sty 2014, 14:57
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 27 times
Re: Fallout
No własnie tutaj jest znaczące pytanie. Czy kłaść żeton tarczy na osadzie lub miescie z najwyższym numerem tak jak napisano na karcie mimo ze jest tam żeton gwiazdy (czyli tak jak piszesz kłade i potem on znika. Czy uważa sie że trzeba położyc żeton tarczy na najwyższym pustym miescie lub osadzie? To by robiło wieksze spustoszenie niż kładzenie co jakis czas w to samo miejsce żetonu tarczy.as.nielo pisze: ↑20 maja 2019, 23:57 Podaj numer karty, sprawdzę jak to wygląda w angielskiej wersji ale raczej nie chodzi o błąd w druku.
Moim zdaniem jeżeli agenda aktywuje frakcje i karta questa mówi żeby w takiej sytuacji umieścić tarczę to powinieneś położyć tarczę i tylko tarczę... Wiem, że w zasadach o aktywowaniu jest inaczej napisane ale jest też napisane, że instrukcje na kartach mają pierwszeństwo.
[EDIT] Kondensatory zablokują mgłę czyli tarcza pojawi się w lokacji z gwiazdką i natychmiast zniknie. Czyli tak jak napisałeś w 1) Sorry, źle przeczytałem twoje pytanie
A co do ilości żetonów powinno starczyć na całą grę )
Z tego co widziałem to na BGG jest podobny wątek, jednak tez nie rozwiązany. Niestety nie jestem biegły w Angielskim aby pisać do FFG aby oni wyjaśnili
Re: Fallout
Nie napisałeś, że to instrukcja do scenariusza. Policzyłem tokeny frakcji tarczy i faktycznie, jest ich "tylko" 5 na 13 możliwych lokacji na mapie. Zaczynasz z tarczami w Arcadia (lvl 4) i Nucleus (lvl 2). Jedna gwiazdka idzie do Far Harbour. Podsumowując zostają tobie 3 tarcze i 4 gwiazdki w zapasie, na pozostałe 10 lokacji ukrytych pod kaflami terenu. Teoretycznie może zabraknąć materiału, ale...keldorn pisze: ↑21 maja 2019, 06:39 No własnie tutaj jest znaczące pytanie. Czy kłaść żeton tarczy na osadzie lub miescie z najwyższym numerem tak jak napisano na karcie mimo ze jest tam żeton gwiazdy (czyli tak jak piszesz kłade i potem on znika. Czy uważa sie że trzeba położyc żeton tarczy na najwyższym pustym miescie lub osadzie? To by robiło wieksze spustoszenie niż kładzenie co jakis czas w to samo miejsce żetonu tarczy.
Z tego co widziałem to na BGG jest podobny wątek, jednak tez nie rozwiązany. Niestety nie jestem biegły w Angielskim aby pisać do FFG aby oni wyjaśnili
Wszystko wskazuje na to, że celem grających pod gwiazdy jest strącenie mgły z Arkadii. Jak sam zauważyłeś powinien działać mechanizm pojawi się i natychmiast zniknie, jeżeli będzie w tym miejscu już obecna gwiazdka. Gwiazdka w Arcadii zablokowałaby całkowicie spawn mgły - ta zawsze pojawia się w lokacji o najwyższym levelu, w którym nie ma jeszcze tokenu tarczy. a Arcadia ma właśnie najwyższy. Konsekwentnie, grając tarczami pilnujesz, żeby żaden kondensator nie pojawił się a Arcadii i psujesz te w innych osadach. Zwróć uwagę, że kolejne questy w tym scenariuszu nagradzają XP ocalałego lojalnego tarczom, zależnie od ilości żetonów frakcji na mapie oraz popychają mgłę na karcie scenariusza w stronę wygranej. I vice versa w przypadku gwiazdki, im więcej skondensowanej mgły tym wyżej punktuje ta frakcja.
Wydaje mi się, że ilość komponentów jest w sam raz dopasowana na grę w 3-4 graczy. W pojedynkę trudno byłoby ogarnąć tyle celów na mapie i skutecznie zablokować kolejne mgły albo porozstawiać kondensatory gdzie trzeba zanim frakcja tarczy wskoczy na czerwone pole. W przypadku, gdy 5 tarcz już jest na mapie nie dokładaj kolejnych tylko bierz się do roboty bo ONI zaraz wygrają ten scenariusz
[EDIT drobne poprawki]
Zwykły marsjanin
kolekcja na BGG https://boardgamegeek.com/collection/user/kitzhubsch
kolekcja na BGG https://boardgamegeek.com/collection/user/kitzhubsch
Re: Fallout
Mam pytanie o karty zadań. Jeżeli są umieszczone na niej 2 cele, to czy muszę wykonać oba, czy mogę wykonać dowolny cel. Tym bardziej mam wątpliwość, bo oba cele mają w następstwach Zezłomuj, czyli jak wykonam dowolny z dwóch celów to karta zadania i tak zostanie zezłomowana?
- ArnhemHorror
- Posty: 509
- Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
- Lokalizacja: NibyLandia
- Has thanked: 347 times
- Been thanked: 167 times
Re: Fallout
Fakt, że oba cele usuwają kartę po wykonaniu któregokolwiek z nich, powinien rozwiać twoje wątpliwości
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 lip 2019, 05:54
Fallout Board Game
Witam!
Zaczynam przygodę i tysiące pytań..
Gdy gra zarząda wystawienia dwóch kart przygód, z której mam korzystać ? Czy z obu, czy z jednej odrzucając drugą ? Jak to jest w przypadku dwóch graczy a jak w przypadku jednego?
Pozdrawiam
Andrzej
Zaczynam przygodę i tysiące pytań..
Gdy gra zarząda wystawienia dwóch kart przygód, z której mam korzystać ? Czy z obu, czy z jednej odrzucając drugą ? Jak to jest w przypadku dwóch graczy a jak w przypadku jednego?
Pozdrawiam
Andrzej
-
- Posty: 590
- Rejestracja: 29 sty 2014, 14:57
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 27 times
Re: Fallout: The Board Game
Obie karty sa aktywne. Jesli sie nie wykluczaja nawzajem to mozesz robic misje z obu. Zazwyczaj jest tak ze jedna z kart jest fabularna a druga jakiąś misja poboczną.