Autor gry pozostawił tę kwestię otwartą do ustalenia wśród graczy. Porusz ten temat na początku partii i zaproponuj któreś rozwiązanie. Obie opcje są ciekawe.Miszon pisze: ↑03 lip 2019, 23:22no dobra, przeciez wiadomo że znikają z gry. ale jawne czy niejawne? Można podejrzeć co przeciwnik zużył, a co za tym idzie co ma jeszcze w puli, czy nie można i w takiej sytuacji trzeba to pamiętać?
Wielka Pętla (Flamme Rouge) - pytania i wątpliwości
- MarekB
- Posty: 238
- Rejestracja: 23 lis 2013, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Wielka Pętla
Re: Wielka Pętla
Zarówno deck odrzuconych, jak i zużytych kart może podglądać tylko i wyłącznie rozgrywający daną talią. Na stronie 3 instrukcji jest zapis: You can look at your played card(s) whenever you like.
- MarekB
- Posty: 238
- Rejestracja: 23 lis 2013, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Wielka Pętla
Ten zapis dotyczy kart zagranych w tej turze. Tzn. możesz podejrzeć kartę zagraną dla roulera, gdy wybierasz karty dla sprintera i odwrotnie. Ew. możesz podejrzeć obie karty, gdy inni gracze wciąż wybierają swoje.
-
- Posty: 2527
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1024 times
- Been thanked: 500 times
Re: Wielka Pętla
Intrygujące, że to nie jest rozwiązane w zasadach. Przecież to zmienia sam rdzeń gry: albo mamy pełną wiedzę i każdy taką samą, albo gra ma element pamięciowy, od którego w znacznym stopniu może zależeć rozgrywka.MarekB pisze: ↑04 lip 2019, 10:01Autor gry pozostawił tę kwestię otwartą do ustalenia wśród graczy. Porusz ten temat na początku partii i zaproponuj któreś rozwiązanie. Obie opcje są ciekawe.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Wielka Pętla
a czy grając w kilkuetapowy Grand Tour, w którym jedna z głównych zasad brzmi, że połowa kart zmęczenia zostaje z zawodnikiem na kolejny etap to czy po użyciu karty zmęczenia oddajecie ją na odpowiedni stos, czy zostawiacie na swoim stosie kart użytych (by poźniej z tej całości na zakończenie etapu liczyć ile kart zmęczenia można odrzucić?
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Wielka Pętla
Jeszcze raz to samo. Wyobraź to sobie w ten sposób: karty, które używasz na ruch tak jakby niszczysz, zużywasz, odkładasz do pudełka. Nie masz ich więcej. Na kolejny etap dostajesz zupełnie nowy zestaw odpowiedni dla każdego kolarza...a że jest to zestaw z tych kart, które zużyłeś...pomyśl, że to zupełnie nowe karty Więc na kolejny etap bierzesz tylko te karty zmęczenia, które zostały niewykorzystane/zużyte, ale podzielone na pół, bo trochę odpocząłeś między etapamifreezer pisze: ↑05 lip 2019, 02:00 a czy grając w kilkuetapowy Grand Tour, w którym jedna z głównych zasad brzmi, że połowa kart zmęczenia zostaje z zawodnikiem na kolejny etap to czy po użyciu karty zmęczenia oddajecie ją na odpowiedni stos, czy zostawiacie na swoim stosie kart użytych (by poźniej z tej całości na zakończenie etapu liczyć ile kart zmęczenia można odrzucić?
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
Re: Wielka Pętla
Tak też intuicyjnie graliśmy, że nie wliczaliśmy kart zmęczenia zagranych, ale jest na to gdzieś oficjalna odpowiedź autora/FAQ?
Re: Wielka Pętla
Na BGG odnośnie kart zmęczenia autor napisał tak:
https://boardgamegeek.com/thread/168137 ... after-play
W skrócie:
- karty zmęczenia zagrane są odrzucane z gry jak każda inna zagrana karta,
- podczas gry w wersję Grand Tour (Wielki wyścig) do przeniesienia na następny etap liczy się tylko te karty zmęczenia, które zostały w talii kart niezagranych,
- liczysz te karty zmęczenia, które Ci zostały, dzielisz na pół zaokrąglając w dół i odrzucasz, a pozostałe zostawiasz na kolejny etap
(np. 1 lub 2 karty - 1 zostaje dla Ciebie, 3 lub 4 karty - 2 zostają, 5 lub 6 - 3 zostają itd.).
https://boardgamegeek.com/thread/168137 ... after-play
W skrócie:
- karty zmęczenia zagrane są odrzucane z gry jak każda inna zagrana karta,
- podczas gry w wersję Grand Tour (Wielki wyścig) do przeniesienia na następny etap liczy się tylko te karty zmęczenia, które zostały w talii kart niezagranych,
- liczysz te karty zmęczenia, które Ci zostały, dzielisz na pół zaokrąglając w dół i odrzucasz, a pozostałe zostawiasz na kolejny etap
(np. 1 lub 2 karty - 1 zostaje dla Ciebie, 3 lub 4 karty - 2 zostają, 5 lub 6 - 3 zostają itd.).
Re: Wielka Pętla
Ee to teraz to będzie proste ja grając solo zostawiłem połowę zmęczenia że wszystkich kart, dlatego dochodziło do tego że miałem w talii 5-6 kart zmęczenia, było już trochę ciężko
Re: Flamme Rouge
Cześć.
A czy znacie zasady klasyfikacji górskich? Mniej lub bardziej oficjalne?
Mam pomysł na dodanie ich do zasad ale nie chcę dublowac czegoś co istnieje.
Zapraszam do dyskusji.
Pozdrawiam
A czy znacie zasady klasyfikacji górskich? Mniej lub bardziej oficjalne?
Mam pomysł na dodanie ich do zasad ale nie chcę dublowac czegoś co istnieje.
Zapraszam do dyskusji.
Pozdrawiam
Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)
Witam serdecznie.
Mam pytanie odnośnie podjazdów i reguły ograniczającej ruch do 5 pól który działa na nich. Wiem że parę postów wcześniej było takie pytanie, ale i tak moi gracze interpretują różnie odpowiedź na to pytanie. Dlatego proszę odpowiedzcie mi jaki ruch niebieskiego sprintera (na rysunku) jest dozwolony, jeśli stoi on przed podjazdem z 4 pól (pola czerwone) i zagra kartę z ruchem o 7 pól.
Czy w takim wypadku zakończy ruch po 5 polach bo przejeżdża przez podjazd, i już tym samym zmęczył się (zakończy ruch jak niebieska "1"). Czy też przejechał cały podjazd i nie obowiązuje go ograniczenie ruchu do 5 pól bo na podjeździe łapał się w limicie, i zakończy ruch po 7 polach (tak jak niebieska "2"). Pierwsze wyjście będzie sprzyjać temu by wszyscy uczestnicy jechali razem, natomiast drugie wyjście sprzyja ucieczką i spowoduje większe rozerwanie wyścigu.
Mam pytanie odnośnie podjazdów i reguły ograniczającej ruch do 5 pól który działa na nich. Wiem że parę postów wcześniej było takie pytanie, ale i tak moi gracze interpretują różnie odpowiedź na to pytanie. Dlatego proszę odpowiedzcie mi jaki ruch niebieskiego sprintera (na rysunku) jest dozwolony, jeśli stoi on przed podjazdem z 4 pól (pola czerwone) i zagra kartę z ruchem o 7 pól.
Czy w takim wypadku zakończy ruch po 5 polach bo przejeżdża przez podjazd, i już tym samym zmęczył się (zakończy ruch jak niebieska "1"). Czy też przejechał cały podjazd i nie obowiązuje go ograniczenie ruchu do 5 pól bo na podjeździe łapał się w limicie, i zakończy ruch po 7 polach (tak jak niebieska "2"). Pierwsze wyjście będzie sprzyjać temu by wszyscy uczestnicy jechali razem, natomiast drugie wyjście sprzyja ucieczką i spowoduje większe rozerwanie wyścigu.
Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)
Zakonczy gdzie jedynka, dodatkowo z tego co pamietam na podjezdzie nie Mozna jechac na kolePatrol1q pisze: ↑05 gru 2019, 14:27 Witam serdecznie.
Mam pytanie odnośnie podjazdów i reguły ograniczającej ruch do 5 pól który działa na nich. Wiem że parę postów wcześniej było takie pytanie, ale i tak moi gracze interpretują różnie odpowiedź na to pytanie. Dlatego proszę odpowiedzcie mi jaki ruch niebieskiego sprintera (na rysunku) jest dozwolony, jeśli stoi on przed podjazdem z 4 pól (pola czerwone) i zagra kartę z ruchem o 7 pól.
Czy w takim wypadku zakończy ruch po 5 polach bo przejeżdża przez podjazd, i już tym samym zmęczył się (zakończy ruch jak niebieska "1"). Czy też przejechał cały podjazd i nie obowiązuje go ograniczenie ruchu do 5 pól bo na podjeździe łapał się w limicie, i zakończy ruch po 7 polach (tak jak niebieska "2"). Pierwsze wyjście będzie sprzyjać temu by wszyscy uczestnicy jechali razem, natomiast drugie wyjście sprzyja ucieczką i spowoduje większe rozerwanie wyścigu.
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)
Nie można jechać na kole, ale tylko w obrębie podjazdu. Tutaj po zagraniu 7 poruszamy się o 5 pól, ale podjazd jest już za nami po wykonaniu ruchu i jeżeli jest możliwość kolarz wykorzysta jazdę na kole.
Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)
A ja mam takie pytanie. Grupa 3 kolarzy jedzie na górze. 2 juz jest na zjedzie( niebieskie pole ) a jeden na szczycie podjazdu ( czerwone pole ) ale razem tworzą mini peleton- nie ma miedzy nimi przerwy. Przed tym mini peletonem jest kolejna grupa kolarzy, w odleglosci jednego pola. Jak sie teraz zachowa ten mini peleton na górce gdy uwzględnimy tunel areodynamiczny ? Ulegnie rozerwaniu?
- MartusMarcin
- Posty: 113
- Rejestracja: 31 sie 2013, 17:30
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 2 times
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Co w sytuacji, gdy w trakcie gry zabraknie kart zmęczenia w talii, a gracze powinnni takie pobrać?
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Karty zmęczenia nie są ograniczone. Należałoby znaleźć coś na zastępstwo. Z drugiej strony jak w jakiejś grze skończyłyby się karty zmęczenia to talie graczy składałyby się chyba już tylko z tych kart. Jesteś pewny że gracie zgodnie z zasadami? Nie bierzecie ich jakoś za dużo? Dodatkowo karty zmęczenia użyte do jazdy, zwraca się z powrotem do puli do pobrania, a nie na stos kart odrzuconych.
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Najczęściej brak kart zmęczenia wynika z błędnej interpretacji zasad, ten wątek przewijał się tu już parę razy.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)
Bardzo przepraszam, niepotrzebnie odpowiadałem "z głowy". Kartę Czasowców dodajemy do talii sprintera, i tylko on jest poruszany po jej wyciągnięciu. Rouler ma własną talię, bez takiej karty.
Nałożyło mi się to na zasady drużyny Górali, ale tam używa się jednej talii i karty Ataku "obsługują" obu kolarzy.
Nałożyło mi się to na zasady drużyny Górali, ale tam używa się jednej talii i karty Ataku "obsługują" obu kolarzy.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)
A widzisz. Bo przy goralach wyraznie jest napisane, ze ruszamy obu, a przy czasowcach nic nie jest napisane. Wiec zakladam, ze ruszamy tylko jednego. Ale pomyslalem, ze moze to blad w tlumaczeniu i cos pominieto albo ja czegos nie widze.
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)
Widzę, widzę. Najśmieszniejsze, że rozegrałem już co najmniej kilkanaście etapów z botami, jeszcze przed dotarciem Peletonu! Jako specjalnych kart drużyn automatycznych używałem kart zmęczenia i wszystko działało znakomicie.
Raz jeszcze przepraszam za próbę wprowadzenia w błąd.
Raz jeszcze przepraszam za próbę wprowadzenia w błąd.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.