Dlaczego akurat z talii skażeń? Analiza treści całej instrukcji podpowiada, że taka interpretacja jest nielogiczna. Pisałem o tym wyżej.
Nemesis (Adam Kwapiński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11194
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3394 times
- Been thanked: 3312 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Ale dobranie z talii skazen 4 kart i przeskanownie ich oznaczaloby bardzo wysokie pradopodobienstwo zarezenia dla wszystkich postaci w grze, a nawet natychmiastowa eliminacje. To wydarzenie byłoby turbo imba, bo WSZYSCY dorzucaliby nagle do swoich talii 4 karty skazenia
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- awawa
- Posty: 1101
- Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 38 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Nie, gdyż akurat informacja o tym, że te karty są odrzucane, się na niej znalazła. I można zyskać tylko jedną larwę nawet jeśli jest więcej niż jedna karta zarażenia wśród tych 4 skażeń.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2019, 10:17 przez awawa, łącznie zmieniany 1 raz.
Granie na Bemowie
- raj
- Administrator
- Posty: 5230
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Wprost przeciwnie, informacja o skanowaniu kart skażenia wręcz sugeruje, że chodzi o talię skażeń.
Dla mnie twoja dedukcja jest naciągana i opiera się na twoich personalnych skojarzeniach. Moje są odmienne. Co oznacza, że jest to napisane dwuznacznie i podlega swobodnej interpretacji. A to oznacza, że treść karty jest źle napisana.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Dostałem maila od supportu gamefound:
Czyli nie za 2 tygodnie. Ale będą.(...) otrzymaliśmy właśnie informację z Chin, że polskie tokeny silników zostaną przedrukowane tak, aby problem różnicy odcieni nie wystąpił na 100%. Niestety to oznacza, że realizacja zgłoszenia się wydłuży. Postaram się informować o postępach w sprawie (...)
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Moja dedukcja opiera się na logice. Gdybym bazował na jakichś „personalnych skojarzeniach”, zapewne też miałbym problemy ze zrozumieniem tej karty.raj pisze: ↑09 lip 2019, 10:15 Wprost przeciwnie, informacja o skanowaniu kart skażenia wręcz sugeruje, że chodzi o talię skażeń.
Dla mnie twoja dedukcja jest naciągana i opiera się na twoich personalnych skojarzeniach. Moje są odmienne. Co oznacza, że jest to napisane dwuznacznie i podlega swobodnej interpretacji. A to oznacza, że treść karty jest źle napisana.
Każda postać dobiera 4 karty i skanuje wszystkie dobrane karty skażenia.
Gdyby autor miał na myśli dobranie kart ze stosu kart skażenia, nie precyzowałby, które z dobranych kart gracz ma zeskanować. Aby to lepiej zobrazować, przyjmijmy ma chwilę, że w instrukcji chodziło o dobranie kart ze stosu kart skażenia i rozwińmy zdanie, uzupełniając je o informacje pozostające w domyśle:
Każda postać dobiera 4 karty skażenia i skanuje wszystkie dobrane karty skażenia.
W tak skonstruowanym zdaniu niektóre informacje są podane w sposób nadmiarowy. Skoro dobieramy karty skażenia, logiczne jest, że skanujemy karty skażenia. Nie trzeba tego wyjaśniać. W takim wypadku logicznie skonstruowana instrukcja powinna brzmieć np. tak:
Każda postać dobiera i skanuje 4 karty skażenia.
Wróćmy jednak do faktycznej instrukcji i spróbujmy ją też rozwinąć o informacje pozostające w domyśle, pomijając jednak chwilowo kwestię pochodzenia dobieranych kart:
Każda postać dobiera 4 karty i spośród nich skanuje wszystkie dobrane karty skażenia.
Logiczna analiza nie pozostawia, moim zdaniem, złudzeń. Skoro spośród dobranych kart mamy zeskanować tylko te, które są kartami skażenia, dopuszczalna jest ewentualność, że nie wszystkie z nich będą kartami skażenia. A zatem logika wyklucza tu interpretację, że gracz ma dobrać karty ze stosu kart skażenia, bo w tym stosie wszystkie karty są kartami skażenia. Co więcej, jedynym stosem na stole, w którym tylko część kart może być kartami skażenia jest stos kart akcji gracza. A to oznacza, że oryginalna instrukcja w sposób precyzyjny wskazuje, skąd gracz powinien dobrać owe 4 karty.
Oczywiście nikt podczas gry nie przeprowadza takiej analizy, krok po kroku. Dzieje się to w sposób skrótowy, automatyczny, a nawet podświadomie, pod warunkiem, że staramy się myśleć logicznie i nie rozleniwiamy się mentalnie, licząc na to, że wszystko zostanie nam podane w łatwej do konsumpcji, nieskomplikowanej formie. Po przeczytaniu wpisów na ten temat, widzę, że wielu graczy nie miało z tym problemu. Od razu też wyjaśniam: to oczywiście nie jest zarzut, ani obelga. Dziś dostawcy starają się oferować wszelkie treści, usługi i produkty w taki sposób, aby ich konsumpcja wymagała od nas, jak najmniej wysiłku. To rozleniwia nas wszystkich. Wielokrotnie przekonałem się o tym na własnej skórze.
I na koniec jeszcze powtórzę: przyznaję, że dodanie słowa „akcji” nie zaszkodziłoby tej karcie. Nie zgadzam się tylko z tym, że jego brak to błąd i karta wymaga doprecyzowania. Nie wymaga. Nie wymaga też przedruku, choć wyjaśnienie w FAQu byłoby mile widziane.
Też dostałem. Czyli niewykluczone, że poprzednie poprawki przyszły i okazało się, że też są zrąbane.
- raj
- Administrator
- Posty: 5230
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
I tu jest twój podstawowy błąd w założeniach, który powoduje, że nie ma potrzeby czytać reszty.
Tekst na tej karcie nie był tworzony przez autora tylko przez tłumacza.
Poza tym, doświadczenie uczy, że nawet autorzy nie raz tworzą inne teksty niż mieli na myśli.
Koniec dowodzenia.
Zresztą, samo to, że stworzyłeś dla uzasadnienia swojej interpretacji tak wielki wywód jednoznacznie wskazuje, że jest niedobrze.
Wyjaśnienie powinno być krótkie i oczywiste bez piętrowej argumentacji.
Podsumowując: Ta treść jest dwuznaczna i niedoprecyzowana.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Pisząc autor, miałem na myśli tłumacza. Autorem polskiej wersji instrukcji jest tłumacz. Wybacz, ale Twoje dowodzenie to przykład fallacia accidentis. Trudno mi się do niego ustosunkować. Szczególnie, że z Twojej wypowiedzi wynika, że mogłeś nawet nie przeczytać całości mojej wypowiedzi, z którą próbujesz się spierać.raj pisze: ↑09 lip 2019, 12:36I tu jest twój podstawowy błąd w założeniach, który powoduje, że nie ma potrzeby czytać reszty.
Tekst na tej karcie nie był tworzony przez autora tylko przez tłumacza.
Poza tym, doświadczenie uczy, że nawet autorzy nie raz tworzą inne teksty niż mieli na myśli.
Koniec dowodzenia.
Zresztą, samo to, że stworzyłeś dla uzasadnienia swojej interpretacji tak wielki wywód jednoznacznie wskazuje, że jest niedobrze.
Wyjaśnienie powinno być krótkie i oczywiste bez piętrowej argumentacji.
Podsumowując: Ta treść jest dwuznaczna i niedoprecyzowana.
Wielki wywód, stworzyłem dla Ciebie. Wyżej w wątku jest moje krótkie wyjaśnienie, moim zdaniem w pełni wystarczające.
Na zakończenie: nie chciałbym, byśmy się pokłócili o tak błahą sprawę. W związku z tym, ostatnie słowo pozostawiam Tobie, a ja nie będę się już odnosił. Pozdrawiam.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Ale o co ta kłótnia? Chyba wszyscy możemy się zgodzić, że doprecyzowanie zasad nie zaszkodziłoby grze - wręcz przeciwnie. A skoro tak, to warto by je doprecyzować, skoro część kart zostanie dodrukowana. Jeśli nie ma takiej możliwości, to trudno, ale jeśli można, to dlaczego nie? Ten wątek najlepiej pokazuje, że instrukcja na karcie może zostać odebrana opacznie. Podobnie jest na grupie FB.
- rav4
- Posty: 61
- Rejestracja: 14 lut 2017, 12:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 1 time
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
My w naszej grze też zinterpretowaliśmy kartę tak, jakby trzeba było karty dociągnąć ze stosu kart skażenia a parę rozgrywek w różne tytuły mamy już za sobą. Fakt, że była to pierwsza gra w Nemesis. Uważam, że jeśli tyle osób się pomyliło to karta jednak nie jest precyzyjnie przetłumaczona.
- Lost Death
- Posty: 125
- Rejestracja: 14 sty 2019, 22:16
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
o co chodzi?? posiadam Nemesisa, jeszcze nie grałem ale unboxing robiłem i niczego nie zauważyłem. Chodzi o różny odcień żetonów silników???playerator pisze: ↑09 lip 2019, 12:01 Dostałem maila od supportu gamefound:Czyli nie za 2 tygodnie. Ale będą.(...) otrzymaliśmy właśnie informację z Chin, że polskie tokeny silników zostaną przedrukowane tak, aby problem różnicy odcieni nie wystąpił na 100%. Niestety to oznacza, że realizacja zgłoszenia się wydłuży. Postaram się informować o postępach w sprawie (...)
„Natura dała nam jeden język, a dwoje uszu, abyśmy słuchali dwa razy tyle, co mówili”
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Szybko przybywa wpisów w temacie, ale to jednak ten temat - klik
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
zdecydowanie za szybko.
kiedy dostaliscie gry? na poczatku miesiaca? nie bylo opcji by w dwa tygodnie chiny wydrukowaly i doslaly poprawione zetony tak szybko
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Wczoraj na statku spotkała się piątka w składzie: Kapitan, Żołnierz, Mechanik, Zwiadowca i Pilot. Na początku gry załoga, przemierzając statek, połączyła się w pary - Żołnierz z panią Pilot oraz Zwiadowca z Mechanikiem, tylko Pani Kapitan samotnie udała się w drugą stronę. Pierwszy obcy w postaci Pełzacza pojawił się dość szybko, więc po weryfikacji celów, każdy już wiedział co chce zrobić. Pani Pilot po zabiciu Królowej (no dobra, Żołnierz odegrał tu większą rolę) uciekła od swojego kompana za pomocą Skafandra, ponieważ uznała, że przynosi pecha i miała rację - zginął on chwilę później po tym jak larwa, którą był zainfekowany stwierdziła, że chce wyjść na zewnątrz. W tym czasie Mechanik uciekł od obcego do maszynowni i stamtąd korytarzami technicznymi przeniósł się do sekcji ewakuacyjnej na drugą stronę statku. Co ciekawe pomieszczenie nie było odkryte, ale wcześniej korzystając z pokoju Monitoringu dowiedział się on sporo rzeczy na temat statku. Wtedy też wykonał kluczowy ruch, zamknął za sobą drzwi prowadzące do tej sekcji, przez co Pani Kapitan, która szła w tym kierunku, mając ten sam cel, niestety odbiła się od drzwi i za chwilę czekało ją spotkanie z paroma obcymi. Zdołała jeszcze uciec do Hibernatorium, gdzie razem ze Zwiadowcą stoczyła ostatnią walkę w swoim życiu. Niestety dwójka załogantów kontra dwa dorosłe osobniki i Reproduktor – byli bez szans. W międzyczasie Pani Pilot wzięła jajo z gniazda i korzystając z drugiej sekcji ewakuacyjnej także wystrzeliła się (podobnie jak Mechanik) na Ziemię. Pusty statek doleciał do celu (którym także była Ziemia), obcych zmiotło przy skoku w nadprzestrzeń, dzięki czemu Mechanik także zrealizował swój cel i razem z Panią Pilot wygrał grę
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
- raj
- Administrator
- Posty: 5230
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Coś mi się zdaje, że obcy nie giną przy skoku... To dotyczy tylko graczy.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Czemu mieli by nie zginąć? Chyba widziałem gdzieś wytłumaczenie, że też giną. Przecież siła skoku (fizyka) zadziała na nich tak samo jak na ludzi. I czemu miałoby to mieć jakiś wpływ na rozgrywkę? Celu związanego z tym, że jakiś obcy ma dolecieć na Ziemię nie ma. Statek mimo sprawnych silników i dobrych koordynat nie dolatuje jeśli są niezabici Obcy?
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
- raj
- Administrator
- Posty: 5230
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
To jest zasada z gry i dotyczy graczy.
A jaki był cel?
A jaki był cel?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- Jareks1985
- Posty: 1089
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 132 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
o ile dobrze pamiętam - AR odniosło się w jednym z odcinków QA, że wszyscy giną, wszystko co jest na statku a nie jest w stanie hibernacji ginie siłą rozpędu.lotheg pisze: ↑12 lip 2019, 10:43Czemu mieli by nie zginąć? Chyba widziałem gdzieś wytłumaczenie, że też giną. Przecież siła skoku (fizyka) zadziała na nich tak samo jak na ludzi. I czemu miałoby to mieć jakiś wpływ na rozgrywkę? Celu związanego z tym, że jakiś obcy ma dolecieć na Ziemię nie ma. Statek mimo sprawnych silników i dobrych koordynat nie dolatuje jeśli są niezabici Obcy?
-
- Posty: 355
- Rejestracja: 28 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 29 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Instrukcja str. 11:
"Ważne! Nagła śmierć wskutek przeciążenia nie dotyczy intruzów. Jeśli celem gracza było zabicie królowej, reproduktora lub zniszczenie Gniazda, jego cel się nie powiódł."
Czyli ten zapis z instrukcji jest już nieaktualny?
"Ważne! Nagła śmierć wskutek przeciążenia nie dotyczy intruzów. Jeśli celem gracza było zabicie królowej, reproduktora lub zniszczenie Gniazda, jego cel się nie powiódł."
Czyli ten zapis z instrukcji jest już nieaktualny?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8813
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2713 times
- Been thanked: 2402 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Przychylam się do opinii raja.lotheg pisze: ↑12 lip 2019, 10:43Czemu mieli by nie zginąć? Chyba widziałem gdzieś wytłumaczenie, że też giną. Przecież siła skoku (fizyka) zadziała na nich tak samo jak na ludzi. I czemu miałoby to mieć jakiś wpływ na rozgrywkę? Celu związanego z tym, że jakiś obcy ma dolecieć na Ziemię nie ma. Statek mimo sprawnych silników i dobrych koordynat nie dolatuje jeśli są niezabici Obcy?
Przecież nie znamy organizmów Intruzów. Czy byłoby to aż tak dziwne, gdyby się okazało, że są bardzo wytrzymali i mogą przeżyć większe przeciążenia?
Poza tym, są przecież cele, które mówią: "zabij królową", "zniszcz gniazdo", "zniszcz jaja" - to one by się same realizowały, niezależnie od poczynań gracza.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Jareks1985
- Posty: 1089
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 132 times
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Racja, zwracam honor!
Chodziło o to, że akurat ja miałem cel: "Statek ma dolecieć na Ziemię" i doleciał, więc cel zrealizowałem. Co z tego, że jak na Ziemi otworzyli statek to wyszły z niego Intruzi
Ale dobrze coś kojarzyłem, że była w pewnym momencie informacja, że wszystko na pokładzie ginie...może na wcześniejszym etapie i potem to doprecyzowali w zgodności z celami.
Swoją drogą to nie ma w instrukcji wyjaśnienia kiedy gracz, który przejął obcych kończy swoją grę nimi. My oczywiście zagraliśmy po śmierci ostatniej postaci (dwoje ocalałych wystrzeliło się w kapsule), ale jakby grał dalej to mógłby doprowadzić wydarzeniami rozprzestrzenienia pożaru itd. do zniszczenia statku i ja wtedy celu bym nie wykonał.
Chodziło o to, że akurat ja miałem cel: "Statek ma dolecieć na Ziemię" i doleciał, więc cel zrealizowałem. Co z tego, że jak na Ziemi otworzyli statek to wyszły z niego Intruzi
Ale dobrze coś kojarzyłem, że była w pewnym momencie informacja, że wszystko na pokładzie ginie...może na wcześniejszym etapie i potem to doprecyzowali w zgodności z celami.
Swoją drogą to nie ma w instrukcji wyjaśnienia kiedy gracz, który przejął obcych kończy swoją grę nimi. My oczywiście zagraliśmy po śmierci ostatniej postaci (dwoje ocalałych wystrzeliło się w kapsule), ale jakby grał dalej to mógłby doprowadzić wydarzeniami rozprzestrzenienia pożaru itd. do zniszczenia statku i ja wtedy celu bym nie wykonał.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
- raj
- Administrator
- Posty: 5230
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Z tego co pamiętam w instrukcji jest, że gra się kończy gdy na pokładzie nie ma aktywnej (nie ewakuowanej, nie zahibernowanej) postaci gracza.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
-
- Posty: 790
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 1561 times
- Been thanked: 252 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Jestem po drugiej rozgrywce z dziewczyną i przyznam, że ta gra nas bardzo ale to bardzo oczarowała. Podoba nam się w niej dosłownie wszystko , strach, osaczenie, niepewność co zaraz nastąpi i nieufność wobec drugiego gracza. W planszówkach jesteśmy nowi, Nemesis to nasza trzecia gra - po rewelacyjnym Doomie i Zombicide BP i GH - która już na dobre umocniła nas w przekonaniu, że takie gry to rewelacyjna alternatywa dla spędzania wspólnie czasu. No i teraz nadrabiamy lata zaległości szalonymi zakupami.
Co do samej gry to dwa razy mieliśmy problem z interpretacją zasad. Pierwszy dotyczy korytarzy i rzutu na szmery. Niektóre korytarze mają podwójny numer np- korytarz 1/2. Instrukcja mówi, że w korytarzu kładziemy tylko jeden znacznik hałasu, więc uznaliśmy, że w tym korytarzu znacznik kładziemy, gdy kostka pokaże 1 albo 2. I kolejny rzut na szmery, który pokaże 1 albo 2 powoduje wyjście intruza. Czy dobrze to zinterpretowaliśmy?
Drugi problem pojawił się z wyznaczeniem zwycięzcy. Ja, czyli pilotka miałem zbadać dwie słabości obcych i skierować Nemesisa na Marsa. Natomiast mechanik-czka miała mnie zabić. Gdy okazało się, że zrealizowałem swoje zadania i zamknąłem się w kapsule hibernacyjnej, włączyła autodestrukcję statku. Zginęła jednak przemieszczając się do kapsuły ratunkowej. No i tu zagwozdka, liczniki mierzące czas do skoku i do autodestrukcji były na tym polu. Wyzerowanie obu doprowadziło równocześnie do skoku i eksplozji. Wiem pytam naiwnie, ale chciałbym dopiec zdradzieckiemu mechanikowi, czy jest więc jakaś szansa, że wygrał pilotka?
Co do samej gry to dwa razy mieliśmy problem z interpretacją zasad. Pierwszy dotyczy korytarzy i rzutu na szmery. Niektóre korytarze mają podwójny numer np- korytarz 1/2. Instrukcja mówi, że w korytarzu kładziemy tylko jeden znacznik hałasu, więc uznaliśmy, że w tym korytarzu znacznik kładziemy, gdy kostka pokaże 1 albo 2. I kolejny rzut na szmery, który pokaże 1 albo 2 powoduje wyjście intruza. Czy dobrze to zinterpretowaliśmy?
Drugi problem pojawił się z wyznaczeniem zwycięzcy. Ja, czyli pilotka miałem zbadać dwie słabości obcych i skierować Nemesisa na Marsa. Natomiast mechanik-czka miała mnie zabić. Gdy okazało się, że zrealizowałem swoje zadania i zamknąłem się w kapsule hibernacyjnej, włączyła autodestrukcję statku. Zginęła jednak przemieszczając się do kapsuły ratunkowej. No i tu zagwozdka, liczniki mierzące czas do skoku i do autodestrukcji były na tym polu. Wyzerowanie obu doprowadziło równocześnie do skoku i eksplozji. Wiem pytam naiwnie, ale chciałbym dopiec zdradzieckiemu mechanikowi, czy jest więc jakaś szansa, że wygrał pilotka?