Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
CMON ogłosił trzecią część zamykającą mitologiczną trylogię Erica Langa
Fot: manvsmeeple
Tytuł dla 2-5 graczy ma trafić z końcem roku na Kickstarter.
Poniżej opis ze strony producenta:
CMON is pleased to announce Ankh, a new board game from the mind of Eric M. Lang, award-winning designer of the smash hits Blood Rage and Rising Sun. Play as a God of ancient Egypt, competing to survive as society begins to forget the old ways, so that only you and your followers remain.
Ankh, the symbol of life itself, that even the Gods must fight for.
Build caravans, summon monsters, and convert followers in your quest to reign supreme. With great artwork by Adrian Smith and miniatures art directed by Mike McVey, who both worked with Eric on Blood Rage and Rising Sun, Ankh is the final installment of Eric M. Lang’s strategic trilogy.
Deities, monsters, and the people of ancient Egypt have been lovingly reimagined and interpreted in beautiful illustrations and detailed miniatures, and players will truly feel like Gods as they shake the very foundations of Egypt. All gameplay in Ankh, including combat, is streamlined and non-random. Compete and win solely on your godly wits alone.
Ja osobiście nie mogę się doczekać. Uwielbiam zarówno Blood Rage'a jak i Rising Sun.
Zbyt rzadko gramy w więcej niż dwie osoby, przez co przy RS był pas. Jeśli tutaj tryb dwuosobowy będzie w miarę śmigał to biorę bez dwóch zdań. Lubię egipskie klimaty.
Paweł "Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Wywiad z Team Covenant .
1. Krotsze niz Rising Sun i Blood Rage.
2. Powiekszanie planszy w czasie gry.
3. System sojuszu. Wygrywaja dwie osoby ktore polaczyly sie w jeden "byt".
Jestem ciekawy jak dziala pkt #3 w nieparzystej ekipie.
Curiosity pisze: ↑04 sie 2019, 11:35
Tylko te ze zdjęć są z żywicy. Gracze dostaną plastikowe.
Mimo wszytko przyzwyczaiłem się że w przypadku CMON, utrata detali przy przejściu na plastik nie jest jakaś drastyczna. Właśnie figurki z Blood Rage i Rising Sun uważam za jedne z najlepszych nie "gamesworkshopowych" na rynku. Dużo mniej ufam renderom i to co pokazuje na przykład Awaken Realms.
Chyba po raz pierwszy rzucę okiem na współpracę Langa i CMON wychowałem się czytając min mitologię egipską co powoduje, że już przychylnym okiem patrzę. Ciekawe czy to zamierzone czy może kwestia tego, że nie tak dawno była inna AC w klimatach greckich i postanowili sięgnąć po coś innego. Mity egipskie nie są jakoś popularne, zwłaszcza w stosunku do japońskich czy skandywskich. A tak przy okazji, Rising Sun i Blood Rage mocno siedzą w mitologii czy to jakaś wariacja na temat tych wierzeń.
Nie wiem jak w Blood Rage, ale w Rising Sunie ten mitologiczny klimat, jak dla mnie, jest fajnie wkomponowany w tło i nie dominuje rozgrywki. Po prostu naszą armię wspomagają mitologiczne stworki i bogowie (raczej zgodne z mitologią, chociaż części istotnych brakuje, a część ma troche dodatkowych motywów), chociaż nie wiem jak dodatek z Kami to zmienia, bo jeszcze nie miałem kiedy go ograć. Problemem jest za to pomieszanie motywów japońskich z chińskimi w grafikach i figurkach.
Co do popularności mitologii, to egipska zawsze wydawała mi się dość znana w naszych stronach ustępując tylko greckiej, nordyckiej i może rzymskiej, za to japońska raczej słabo jest u nas kojarzona.
Jeśli chodzi o Ankh, to będę śledził temat, bo podchodzi mi zarówno klimat, jak i twórca. Chociaż, z racji posiadania Kemeta wolałbym tutaj inną mitologię, np perską, fenicką lub grecką.
Również będę śledził, ale obawiam się oklepanych schematów Langa i niewiele nowości w gameplay'u. CMON kupuje ludzi figurkami, natomiast zniechęca powtarzalną mechaniką i kosmicznymi kosztami wysyłki.
jediwolf pisze: ↑04 sie 2019, 14:45
[...] obawiam się oklepanych schematów Langa i niewiele nowości w gameplay'u [...]
Kurczę, o które schematy konkretnie chodzi? Grałem w m.in. Rising Sung, Godfathera i Blood Rage i wszystkie mimo tego, że area control/dudes on map są jednak dość różne i dają zupełnie inne wrażenia. Można się kłócić, że mocne inspiracje grami innych autorów, ale same langowe dudes on map chyba jednak wtórne nie są? ;)
Lang nie skończył jednej gry, która jest na KS, a już bierze się za 2 kolejne... Nie wróży to za dobrze, bo jak podejdą na zasadzie, macie trochę figurek, mechanika ma nie przeszkadzać i sobie pykajcie, do kolejnej gry na KS, to nie spodziewałbym się po takiej kampanii czegokolwiek. Trochę umiaru i większego zaangażowania w tworzeniu i prowadzeniu kampanii, a nie tylko więcej i więcej.
polwac pisze: ↑04 sie 2019, 22:59
W jakim sensie nie skończył jednej gry, która jest na KS?
Pewnie chodzi mu o to, że trudvang jest na KSie
Ale faktem jest że Lang pracuje nad oszałamiająca ilością gier - Trudvang, Cyberpunk, Bloodborne, Ankh i cholera wie co jeszcze
MManiekM pisze: ↑04 sie 2019, 22:42
Lang nie skończył jednej gry, która jest na KS, a już bierze się za 2 kolejne... Nie wróży to za dobrze, bo jak podejdą na zasadzie, macie trochę figurek, mechanika ma nie przeszkadzać i sobie pykajcie, do kolejnej gry na KS, to nie spodziewałbym się po takiej kampanii czegokolwiek. Trochę umiaru i większego zaangażowania w tworzeniu i prowadzeniu kampanii, a nie tylko więcej i więcej.
jeżeli mowa o Trudvang to Lang jest tam tylko jednym z trzech projektantów i kto wie czy nie jest tylko zw względu na to, że jego nazwisko się liczy w branży i może przyciągnąć potencjalnych graczy. A druga jest sprawa, że z tego wywiadu który tu wstawił Piehoo to jeżeli dobrze zrozumiałem, Ankh jest grą nad którą pracował już od dłuższego czasu. Co więcej, miałem okazję z nim zamienić 2 słowa na Essen zeszłorocznym i powiedział że pracuje nad tytułem nowym o którym będę mógł dowiedzieć się więcej na kolejnym essen.
MManiekM pisze: ↑04 sie 2019, 22:42
Lang nie skończył jednej gry, która jest na KS, a już bierze się za 2 kolejne... Nie wróży to za dobrze, bo jak podejdą na zasadzie, macie trochę figurek, mechanika ma nie przeszkadzać i sobie pykajcie, do kolejnej gry na KS, to nie spodziewałbym się po takiej kampanii czegokolwiek. Trochę umiaru i większego zaangażowania w tworzeniu i prowadzeniu kampanii, a nie tylko więcej i więcej.
Z tego co kiedyś powiedział Trzewiczek to Lang "macza palce" w większości gier wydawanych przez CMON ale bardziej w roli dewelopera niż autora. Poza tym naprawdę myślisz że autor gier który zajmuje się tym zawodowo jednocześnie projektuje tylko jedna grę?
Co do Ankh to mogę się załorzyć że będzie to conajmniej dobra gra. Na grach których autorem jest sam Lang się nie zawiodłem i biorę w ciemno.
polwac pisze: ↑04 sie 2019, 08:41
Zbyt rzadko gramy w więcej niż dwie osoby, przez co przy RS był pas. Jeśli tutaj tryb dwuosobowy będzie w miarę śmigał to biorę bez dwóch zdań. Lubię egipskie klimaty.
Ile gier area control dobrze chodzi na dwie osoby? Ja kojarzę tylko Inis (choć i tu nie wszystkim odpowiada). To marzenia ściętej głowy tym bardziej przy Langu.
polwac pisze: ↑04 sie 2019, 08:41
Zbyt rzadko gramy w więcej niż dwie osoby, przez co przy RS był pas. Jeśli tutaj tryb dwuosobowy będzie w miarę śmigał to biorę bez dwóch zdań. Lubię egipskie klimaty.
Ile gier area control dobrze chodzi na dwie osoby? Ja kojarzę tylko Inis (choć i tu nie wszystkim odpowiada). To marzenia ściętej głowy tym bardziej przy Langu.
Tak naprawdę tłuczemy w Inis, czasem dla odmiany w Blood Rage. Można jeszcze pod to podpiąć Strażników Xobos, ale to już jest inny feeling z gry.
Jeśli Ankh będzie działał chociaż poprawnie na 2 osoby(Blood Rage na dwóch nie jest jakiś rewelacyjny, a i tak od czasu do czasu przyjemnie jest sobie zagrać) i do tego Lang mówił, że będzie krótszą grą...w takim przypadku na pewno go wezmę, pewnie w wersji Portal Games po polsku.
Paweł "Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
No nie do końca. Na 2 graczach jest trochę efekt śnieżnej kuli. Jak jeden uzyska przewagę i bije drugiego to nikt go już od tyłu nie zaatakuje. Moim zdaniem ta gra chodzi najlepiej na 3. Fakt czekanie aż 2 graczy skończy walkę jest trochę męczące.
Wieloosobowe area control wyrastają niczym grzyby po deszczu na wcale już nie tak suchej pustyni. Sęk w tym, że nowe mogą się przebić już chyba tylko obłędnymi figurkami bo mechanicznie to ciężko będzie coś nowego wymyślić na tym polu. Chociaż ważniejsze jest to, czy komukolwiek będzie się chciało. Obłędne figurki zrobią sprzedaż a nawet jak będzie mechaniczny przeciętniak to i tak gdzieś swoje uznanie znajdzie.
Posłuchaj wywiadu z Langiem. On uważa, że ludzie nie są jeszcze gotowi na rewolucyjne rozwiązania mechanicze jakie wymyślił przy tworzeniu Ankh, dlatego musiał wywalić prototyp i z nich zrezygnować aż jestem ciekawy co tam było takiego ciekawego i nowatorskiego.
Paweł "Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie