Tapestry (Jamey Stegmaier)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- bardopondo
- Posty: 726
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 228 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Czy ta gra oferuje coś nowatorskiego / niezwykłego, czy po prostu wydawana jest przez SM i stąd ten fuss?
- Galatolol
- Posty: 2337
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 933 times
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
- bardopondo
- Posty: 726
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 228 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Ja jako typowy p̶o̶l̶s̶k̶i̶ śląski maruda wielokrotnie czułem sie usatysfakcjonowany.
Pytalem na powaznie, chcę się dowiedzieć o co tyle szumu i póki co tylko czytam nowa gra od SM, ładna, figurki i droga...
Pytalem na powaznie, chcę się dowiedzieć o co tyle szumu i póki co tylko czytam nowa gra od SM, ładna, figurki i droga...
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
od czasu powstania firmy CMON jest to w pełni wystarczajacy warunek na "dyskusję" o grze na kilka stron...
dodam, że gry Scythe i Viticulture w pełni spełniły moje oczekiwania , zaś na skrzydłach chętnie zagram, choć głównie ze wzgledu na walory estetyczno edukacyjne, bo mechanicznie jest po prostu poprawnie...ale to z perspektywy mojego ogrania, bo gdybym zagrał w życiu w mniej gier, to pewnie bylbym lepszego zdania.
Tapestry na razie mnie nie porwało estetycznie, a zapewne znów poprawna mechanika to może być (raczej na pewno będzie) za mało na zakup.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2019, 21:24 przez rastula, łącznie zmieniany 2 razy.
- AnimusAleonis
- Posty: 1775
- Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
- Been thanked: 251 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Polecam wątki na BGG i reddit, jaki i wypowiedzi Stegmaiera o grze, lub nawet przeczytanie tego co pisali poprzednicy w tym wątku, np Figus TU
Aż niebyt wierzę że pytałeś na poważnie lub czego oczekiwałeś w ramach odpowiedzi bo przecież, jak sam piszesz, za dużo o grze nie wiadomo, a z pewnością nie wyszła....
Pytasz czy gra będzie dobra? A kto to wie a nawet jak powie to ile dasz temu wiary w tym momencie
Stegmaier z pewnością wie, i z równą pewnością powie że jest to najlepsza gra civ ever..... ja bym mu tak na słowo w ciemno nie wierzył
Ogólnie się z Tobą zgadzam Czegoś na prawdę groudbreaking, na prawdę niezwykłego jak piszesz, w mechanikach gier Stonemeier-a nie łatwo znaleźć.
Jednak, mimo że innowacyjność w grach na pewno ważna i potrzebna jest, też trzeba dać szacunek grze wydanej na wysokim poziomie, ładniej i z może już oklepanymi mechanikami, ale jednak złożonymi z głową, zbalansowanymi, które gładko działają.... a tu Stonemeier błyszczy i szacunek im za to.
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- AnimusAleonis
- Posty: 1775
- Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
- Been thanked: 251 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Dzięki
No na pewno jest bardzo ładnie wydana, w sumie za dużo więcej nam nie mówią
Jednak tak domyślając się z widocznych elementów będzie to chyba gra dla naszej grupy.
I zapowiedz że dostępna od Stonemeier-a we wrześniu, a ogólnie od listopada, jest obiecująca też.
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
- EsperanzaDMV
- Posty: 1537
- Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 646 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Ciekawi mnie bardzo wariant solo. W "Na skrzydłach" gra solo mnie nie powaliła, ciekawe jak to będzie wyglądać tutaj.
No i te cztery strony instrukcji... widzę mnóstwo symboli, oznaczeń terenu. Może to będą 4 strony instrukcji i 40 stron almanachu?
No i te cztery strony instrukcji... widzę mnóstwo symboli, oznaczeń terenu. Może to będą 4 strony instrukcji i 40 stron almanachu?
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Akurat ten Twórca wg mnie robi najlepsze automy. Na skrzydłach bardzo fajnie imituje drugiego gracza
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
J.Stegmeier nie robi automy, nie zajmuje się tą trybem gry. Automa Factory to Morten Monrad Pedersen i wspópracuje z SM games. Gry SMG w Polsce nie cieszą się dużą popularnością, a ten wątek jest przykładem.detrytusek pisze: ↑16 sie 2019, 12:51 Akurat ten Twórca wg mnie robi najlepsze automy. Na skrzydłach bardzo fajnie imituje drugiego gracza
- AnimusAleonis
- Posty: 1775
- Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
- Been thanked: 251 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Jak mówiłem nie musimy się zgadzać, ale tego stwierdzenia trochę nie rozumiem: dla Ciebie gra jest nie popularna mimo dobrej sprzedaży jeśli bardzo wąskie grono recenzentów i użytkowników forum się nie podoba, i w rewersie jest gra popularna jeśli się bardzo słabo sprzedaje ale jest bardzo ceniona przez te samo bardzo wąskie grono osób?
Dla mnie popularne to popularne pośród osób które grają w planszówki i kropka. Bez żadnych kwalifikacji ani dzielenia na "grono graczy planszówkowych" i, rozumiem, tych innych którzy kupują i grają w planszówki ale to tego elitarnego grona się z jakiegoś powodu nie załapują. A te drugie grono jest zdecydowanie większe niż relatywnie mała grupa recenzentów i użytkowników tego forum.
I już nie wspomnę że tylko i wyłącznie koncentrujesz się na tym jednym Scythe i tym jednym dodatkiem do niego, a Wingspan jakby nie było....
Ale wracając do tematu, uważam że Tapestry, jeśli będzie polskie wydanie, i jeśli cena będzie adekwatnie dostosowana, będzie równie dużym hitem jak Wingspan, wygląda na to że zrobi dla gier civ to samo co Wingspan zrobił dla engine-builders i lekkich euro. Z czego się cieszę bo u nas mimo chęci i upodobniania tematu, gry Civ rzadko - czytaj w ogóle - na nasz stół nie wchodzą bo są po prostu za długie i mają za dużo mikro-reguł. Czytałem też ostatnie wpisy w
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
- bogas
- Posty: 2806
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 361 times
- Been thanked: 639 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
No to jest problem. Dlatego znaczna większość wyjadaczy grających w Through the Ages (czy tam Cywilizację poprzez wieki) przeniosła się do grania online.AnimusAleonis pisze: ↑19 sie 2019, 00:24 Ale wracając do tematu, uważam że Tapestry, jeśli będzie polskie wydanie, i jeśli cena będzie adekwatnie dostosowana, będzie równie dużym hitem jak Wingspan, wygląda na to że zrobi dla gier civ to samo co Wingspan zrobił dla engine-builders i lekkich euro. Z czego się cieszę bo u nas mimo chęci i upodobniania tematu, gry Civ rzadko - czytaj w ogóle - na nasz stół nie wchodzą bo są po prostu za długie i mają za dużo mikro-reguł.
Jak pisałem te budynki wyglądają wręcz karykaturalnie (i zgadzam się, że podniosą niepotrzebnie koszt gry), ale reszta zdjęć komponentów gry wygląda obiecująco. Ja trzymam kciuki żeby udało im się zrobić fajną mieszankę Through the Ages (za wszystko ), Flow of History (za proste zasady) i Rise of Empires (za bitkę na wspólnej mapie).
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 193 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Na bitkę nie licz...
Ostatnio obejrzałem sobie kilka filmików Stegmeiera... i z nich jasno wynika. On nie lubi negatywnej interakcji. Dużo o tym mówi... i dlatego w jego civ takowej nie będzie. Pewnie maks na jaki go "stać" to negatywna interakcja rodem z Scythe.
Mi akurat to leży bo ja też nie lubię takowej w grach o budowaniu czegokolwiek...
- sin
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Jeżeli chodzi o bitwę na mapie, to Jamey pisał o tym w Design Diary z 17 Sierpnia i faktycznie walka wygląda mało ciekawie. Można przejmować tereny zajęte przez innego gracza, ale, jak dla mnie kontrowersynie, jest to jednorazowe, tzn. raz roztrzygnięty konfilikt na danym hexie pozostanie już w takim stanie do końca gry. Sam autor wylistował też (w tym samym źródle) możliwe sposoby interakcji między graczami w grze:
Podsumowując, dużej dozy negetywnej interakcji i wojen z prawdziwego zdarzenia między cywilizacjami nie należy się spodziewać. Czy to dobrze, czy źle, to już kwestia indywidualna, ja jednak liczyłem na nieco więcej.
Spoiler:
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Zdaję sobie sprawę, że mało tu negatywnej interakcji. Można przejąć czyjeś terytorium, tym samym potencjalnie odciąć kogoś od poszerzania terenu w tym kierunku lub od spełnienia jakiegoś osiągnięcia, i pewnie jeszcze jakichś tam PZ-ów na koniec gry nie dostanie. Gracz może się przed tym bronić, zagrywając kartę "haha, jednak ja wygrywam tę próbę podboju, a ty przegrywasz".
Mimo że mało, to i tak mi się to mało podoba :/. Poczekam, co recenzenci powiedzą, na razie jestem sceptyczny, nie lubię takich kart niespodzianek w eurograch.
Mimo że mało, to i tak mi się to mało podoba :/. Poczekam, co recenzenci powiedzą, na razie jestem sceptyczny, nie lubię takich kart niespodzianek w eurograch.
Sprzedam nic
- bogas
- Posty: 2806
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 361 times
- Been thanked: 639 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Mam podobnie. Na pewno nie kupię tej gry w przedsprzedaży i poczekam na opinie ludzi o gustach zbliżonych do moich (niekoniecznie recenzentów).
- AnimusAleonis
- Posty: 1775
- Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
- Been thanked: 251 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Mi się to trochę podoba, takie "skondensowanie" wojen do ich rezultatów omijając komplikacje mechanik samych konfrontacji które często są i skomplikowane i trwają długo (ku nudzie innych graczy), a ta "jednorazowość" walki o terytorium też może być ciekawa, bo jeśli dobrze zrozumiałem ilość "przejęć" będzie limitowana, więc będzie trzeba decydować czy teraz już przejmować czy poczekać jak będzie coś lepszego itd.sin pisze: ↑19 sie 2019, 14:33 Jeżeli chodzi o bitwę na mapie, to Jamey pisał o tym w Design Diary z 17 Sierpnia i faktycznie walka wygląda mało ciekawie. Można przejmować tereny zajęte przez innego gracza, ale, jak dla mnie kontrowersynie, jest to jednorazowe, tzn. raz roztrzygnięty konfilikt na danym hexie pozostanie już w takim stanie do końca gry. ...
To że będzie mało negatywnej interakcji to żadne zaskoczenie dla mnie, takie preferencje Stegmaier-a, jeśli już o coś to martwię się że gra będzie tak wybielona z interakcji graczy że z gry civ zrobi się po prostu euro-engine-builder a la Wingspan.. tylko z miastami zamiast ptakami
Ambitny, bardzo ambitny cel.. ale też trzymam kciuki
I na marginesie: najlepszą moim zdaniem grą civ jest Mega Civilization, w którą grałem tylko jeden jedyny raz.... z 10 innymi graczami... zajęło nam to dwa dni.. i nie wiem czy bym gorliwy powtórzyć rozgrywkę ... ale wow wow wow wow to jest gra civ! Każdemu kto lubi gry civ, serdecznie proponuję spróbować choć raz jeśli się okazja nadarzy.
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Szału nie ma. Punktów sądząc po planszy można zdobyć ponad 400 (!) i w związku z tym zdobywa się je wszędzie włącznie z rzutami kością tylko po punkty.
Karty technologii wchodzą do gry losowo, więc zakładam, że można najpierw wynaleźć auto, a potem koło (chyba, że podzielone są na ery ale nie widziałem by to robił).
Punkty za zabudowanie kolumny bądź wiersza w swojej stolicy? What?
Te duże budynki to tylko ozdobnik...liczy się tylko ile miejsca zajmą (i to ma być uzasadnienie wysokiej ceny??).
Trochę tu Scythe, trochę Wingspan-u. Mam wrażenie, że strasznie płaściutka gra. Czekam na jakiś gameplay jeszcze ale spada z radaru generalnie.
Karty technologii wchodzą do gry losowo, więc zakładam, że można najpierw wynaleźć auto, a potem koło (chyba, że podzielone są na ery ale nie widziałem by to robił).
Punkty za zabudowanie kolumny bądź wiersza w swojej stolicy? What?
Te duże budynki to tylko ozdobnik...liczy się tylko ile miejsca zajmą (i to ma być uzasadnienie wysokiej ceny??).
Trochę tu Scythe, trochę Wingspan-u. Mam wrażenie, że strasznie płaściutka gra. Czekam na jakiś gameplay jeszcze ale spada z radaru generalnie.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- sin
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Ja rozumiem to tak, że tematycznie karta technologii jest w pełni rozwinięta (tzn. technologia opracowana) w momencie podniesienia jej do 3 etapu, co można uczynic spełniwszy pewne wymagania, aby właśnie uniknąć sytuacji o których piszesz (np. penicylina wymaga dotarcia do drugiej fazy toru nauki).detrytusek pisze: ↑21 sie 2019, 17:09 Karty technologii wchodzą do gry losowo, więc zakładam, że można najpierw wynaleźć auto, a potem koło (chyba, że podzielone są na ery ale nie widziałem by to robił).
Natomiast dla mnie też jakiegoś przesadnego szału nie ma, chyba za dużo w tym familijnego podejścia. Zapowiedz wysokiej ceny też nie napawa zbyt wielkim optymizmem patrząc na zawartość pudełka. Chętnie zagram przynajmniej parę razy, żeby wyrobić sobie porządnie opinię, ale na pewno nie jest to produkt, na który będę czekał z niecierpliwością. Podtrzymuję też zdanie co to słabej mechaniki "walki", w ogóle nie podchodzi mi wybrany sposób rozwiązywania konfliktów.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Podobają mi się w miarę proste zasady i taki action selection coraz mocniejszy, ale te budynki to jakaś śmiechoteka dalej. Jakby to były jakieś płytki i cena była rozsądna to może bym i kupił, a tak to mooooże zagram jak ktoś będzie miał, ale nie oczekuję jakoś wysypu naokoło.
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Kilka luźnych myśli:
Ciekawe jak by luzie podchodzili do gry gdyby nie było w niej tych dużych budynków, bo poza nimi jest naprawdę ładna.
To punktowanie za zapełnianie budynkami mapki takie trochę dziwne, szczególnie za cały pion albo poziom (aż mi się azul przypomnial, bleee .
No i świat bez religii, utopia, no i rozlewu krwi przez to jakoś mniej
Ciekawe jak by luzie podchodzili do gry gdyby nie było w niej tych dużych budynków, bo poza nimi jest naprawdę ładna.
To punktowanie za zapełnianie budynkami mapki takie trochę dziwne, szczególnie za cały pion albo poziom (aż mi się azul przypomnial, bleee .
No i świat bez religii, utopia, no i rozlewu krwi przez to jakoś mniej
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
- sin
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
Pojawiły się instrukcja oraz karty pomocy w formie PDFa: link.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)
A my zajrzeliśmy do wnętrza polskiej wersji (kopia przedprodukcyjna): https://bit.ly/2TRNTGH
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --