Nemesis - pytania o zasady.
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
To jest logiczne i najlepsze dla mnie zadanie, tylko przeszkadza jeden z warunków zwycięstwa, a mianowicie przeżyć.
Mniejsza z tym. Grając ostanio dosyć często w 5 osób, zdarzyło się zapomnieć o ataku intruza w momencie ucieczki, nie ma warunków piszących o tym, że można uciec bez ataku obcego. Dopiero dziś obejrzałem kilka gamplay na youtubie i okazuję sie, że to bardzo częsta zasada, która umyka. Rozgrywka na On table , która ma 18tys. wyświetleń rownież powiela ten ważny bład. Wiedziałem, że instrukcja jest jedną z najgoryszch jakie przyszło mi czytać, a w momencie kiedy uczyłem się zasad nie było zbyt dużo uwag na bgg. Po wielu już grach i kilku ostatnich po sporej przerwie, Nemesis jest dalej wkurzający strasznie jeśli chodzi o mikro zasady i szukaniu informacji.
Np. sytuacja w której znajdujemy się z intruzem, mówi, że następuję spotkanie w takim momencie, ale przesunięcię obcego do pomieszczenia z postacią, nie powoduję ataku z zaskoczenia. To jest ewenement nie do wyjaśnienia. Działa wyobraźnia... Obcy porusza się między pokojami...wchodzi do pomieszczenia gracza i mówi, ...a to Ty, no narazie atakować Cię nie będe poczekam na Twoją fazę ataku i po tym zaatakuję Cię.
Mniejsza z tym. Grając ostanio dosyć często w 5 osób, zdarzyło się zapomnieć o ataku intruza w momencie ucieczki, nie ma warunków piszących o tym, że można uciec bez ataku obcego. Dopiero dziś obejrzałem kilka gamplay na youtubie i okazuję sie, że to bardzo częsta zasada, która umyka. Rozgrywka na On table , która ma 18tys. wyświetleń rownież powiela ten ważny bład. Wiedziałem, że instrukcja jest jedną z najgoryszch jakie przyszło mi czytać, a w momencie kiedy uczyłem się zasad nie było zbyt dużo uwag na bgg. Po wielu już grach i kilku ostatnich po sporej przerwie, Nemesis jest dalej wkurzający strasznie jeśli chodzi o mikro zasady i szukaniu informacji.
Np. sytuacja w której znajdujemy się z intruzem, mówi, że następuję spotkanie w takim momencie, ale przesunięcię obcego do pomieszczenia z postacią, nie powoduję ataku z zaskoczenia. To jest ewenement nie do wyjaśnienia. Działa wyobraźnia... Obcy porusza się między pokojami...wchodzi do pomieszczenia gracza i mówi, ...a to Ty, no narazie atakować Cię nie będe poczekam na Twoją fazę ataku i po tym zaatakuję Cię.
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nie bardzo rozumiem co napisałeś. Jaka zasada często umyka? Że obcy atakuje przy ucieczce? Toż to podstawowa mega prosta zasada. Czy coś innego miałeś na myśli?pavel pisze: ↑29 sie 2019, 12:57 ...Grając ostanio dosyć często w 5 osób, zdarzyło się zapomnieć o ataku intruza w momencie ucieczki, nie ma warunków piszących o tym, że można uciec bez ataku obcego. Dopiero dziś obejrzałem kilka gamplay na youtubie i okazuję sie, że to bardzo częsta zasada, która umyka. Rozgrywka na On table , która ma 18tys. wyświetleń rownież powiela ten ważny bład...
Warunki o tym, że można uciec bez ataku? Masz na myśli karty "ognia zaporowego/osłonowego"?
Twój post jest bardziej niezrozumiały niż mikrozasady w instrukcji Nemesisa
EDIT:
Widzę, że dopisałeś jeszcze akapit zanim wysłałem posta, więc uzupełnię
Wyobraź sobie odwrotną sytuację... To ty zaskoczyłeś obcego. Wlazł do pomieszczenia, a Ty wiedziałeś, że ten się zbliża. Byłeś schowany gdzieś za drzwiami/filarem/panelem albo nawet stałeś naprzeciwko drzwi z wycelowaną bronią i zanim on zdążył Cię zaatakować, to dostał strzał od Ciebie z shotgunapavel pisze: ↑29 sie 2019, 12:57 Np. sytuacja w której znajdujemy się z intruzem, mówi, że następuję spotkanie w takim momencie, ale przesunięcię obcego do pomieszczenia z postacią, nie powoduję ataku z zaskoczenia. To jest ewenement nie do wyjaśnienia. Działa wyobraźnia... Obcy porusza się między pokojami...wchodzi do pomieszczenia gracza i mówi, ...a to Ty, no narazie atakować Cię nie będe poczekam na Twoją fazę ataku i po tym zaatakuję Cię.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2019, 14:05 przez Kilson, łącznie zmieniany 2 razy.
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Wiesz, ale to jest zasada wyniesiona z filmu, który ma 18 tys. wyświetleń i żadnego sprostowania. To, że się wkradł przy graniu w 5 osób w tym dwie, które zaczynały przygodę i sugerowałem im, żeby w ramach przygotowania przeczytali instrukcję i obejrzeli jakiś gameplay ( padło na On table) to tak zrobili i błąd pojawił się dwukrotnie a moja kilku miesięczna rozłąka z Nemesis dała o sobie znać. Instrukcja jest fatalna.Kilson pisze: ↑29 sie 2019, 13:43Nie bardzo rozumiem co napisałeś. Jaka zasada często umyka? Że obcy atakuje przy ucieczce? Toż to podstawowa mega prosta zasada. Czy coś innego miałeś na myśli?pavel pisze: ↑29 sie 2019, 12:57 ...Grając ostanio dosyć często w 5 osób, zdarzyło się zapomnieć o ataku intruza w momencie ucieczki, nie ma warunków piszących o tym, że można uciec bez ataku obcego. Dopiero dziś obejrzałem kilka gamplay na youtubie i okazuję sie, że to bardzo częsta zasada, która umyka. Rozgrywka na On table , która ma 18tys. wyświetleń rownież powiela ten ważny bład...
Warunki o tym, że można uciec bez ataku? Masz na myśli karty "ognia zaporowego/osłonowego"?
Twój post jest bardziej niezrozumiały niż mikrozasady w instrukcji Nemesisa
Aha. Czytaj ze zrozumieniem, albo nie zabieraj głosu ...grając CZĘSTO w 5 osób, a nie jaka zasada CZĘSTO umyka. To ogromna różnica.
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Ale nadal nie jestem pewien o czym piszesz, bo nie oglądałem tego gameplaya.
Czyli w jakimś filmiku zapomnieli, że obcy atakuje jak chcesz przed nim uciec, a Wy obejrzeliście ten filmik przyjmując błędną zasadę i uważasz, że to jest źle wytłumaczone w instrukcji?
Ja grałem już w chyba 4 różnych ekipach i nikt nigdy nie zapomniał, że obcy atakuje jak się ucieka, bo jest to podstawowa kwestia przy rozważaniu ucieczki... czy warto dostać hita za darmo, czy lepiej stawić czoła i spróbować zabić dziada. Pierwszą rzeczą, którą robisz rozpoczynając ucieczkę jest sprawdzenie czy obcy cię trafił/zabił... dopiero potem możesz rozpatrywać ruch/odkrywanie pomieszczeń.
Czyli w jakimś filmiku zapomnieli, że obcy atakuje jak chcesz przed nim uciec, a Wy obejrzeliście ten filmik przyjmując błędną zasadę i uważasz, że to jest źle wytłumaczone w instrukcji?
Każesz mi czytać ze zrozumieniem, a sam piszesz strasznie chaotycznie zostawiając straszne niedopowiedzenia i trzeba się domyślać o co Ci chodzi.
Ja grałem już w chyba 4 różnych ekipach i nikt nigdy nie zapomniał, że obcy atakuje jak się ucieka, bo jest to podstawowa kwestia przy rozważaniu ucieczki... czy warto dostać hita za darmo, czy lepiej stawić czoła i spróbować zabić dziada. Pierwszą rzeczą, którą robisz rozpoczynając ucieczkę jest sprawdzenie czy obcy cię trafił/zabił... dopiero potem możesz rozpatrywać ruch/odkrywanie pomieszczeń.
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Wiesz, ale tu kwestia, że dwukrotnie w trakcie ostatnich 6 rozgrywek w 5 osób, wkradł się błąd z atakiem intruza przy ucieczce dotyczy pierwszej częsci mojej wypowiedzi i ma związek z filmem na YT.
Zarzut co do instrukcji dotyczy spotkania z obcym. Zobacz, cyt. sam siebie:
To jest logiczne i najlepsze dla mnie zadanie, tylko przeszkadza jeden z warunków zwycięstwa, a mianowicie przeżyć.
(Dotyczy postu Curiostity, Kaimady)
Mniejsza z tym. Grając ostanio dosyć często w 5 osób, zdarzyło się zapomnieć o ataku intruza w momencie ucieczki, nie ma warunków piszących o tym, że można uciec bez ataku obcego. Dopiero dziś obejrzałem kilka gamplay na youtubie i okazuję sie, że to bardzo częsta zasada, która umyka. Rozgrywka na On table , która ma 18tys. wyświetleń rownież powiela ten ważny bład.
(To bardzo częsty błąd w rozgrywakch na YT ! nie naszych)
Wiedziałem, że instrukcja jest jedną z najgoryszch jakie przyszło mi czytać, a w momencie kiedy uczyłem się zasad nie było zbyt dużo uwag na bgg. Po wielu już grach i kilku ostatnich po sporej przerwie, Nemesis jest dalej wkurzający strasznie jeśli chodzi o mikro zasady i szukaniu informacji.
Np. sytuacja w której znajdujemy się z intruzem, mówi, że następuję spotkanie w takim momencie, ale przesunięcię obcego do pomieszczenia z postacią, nie powoduję ataku z zaskoczenia. To jest ewenement nie do wyjaśnienia. Działa wyobraźnia... Obcy porusza się między pokojami...wchodzi do pomieszczenia gracza i mówi, ...a to Ty, no narazie atakować Cię nie będe poczekam na Twoją fazę ataku i po tym zaatakuję Cię.
(To jest dziwny wyjątek, ponieważ w graniu w 5 osób, mieliśmy sporo obcych, myliło się czasami, który był "wyciągnięty a, który przesunięty i mało to sensowne)
Jeżeli chcesz bronić tej instrukcji jako dobrze napisaną, ja nie zamierzam tego negować. Dla mnie jest ona tragiczna.
Zarzut co do instrukcji dotyczy spotkania z obcym. Zobacz, cyt. sam siebie:
To jest logiczne i najlepsze dla mnie zadanie, tylko przeszkadza jeden z warunków zwycięstwa, a mianowicie przeżyć.
(Dotyczy postu Curiostity, Kaimady)
Mniejsza z tym. Grając ostanio dosyć często w 5 osób, zdarzyło się zapomnieć o ataku intruza w momencie ucieczki, nie ma warunków piszących o tym, że można uciec bez ataku obcego. Dopiero dziś obejrzałem kilka gamplay na youtubie i okazuję sie, że to bardzo częsta zasada, która umyka. Rozgrywka na On table , która ma 18tys. wyświetleń rownież powiela ten ważny bład.
(To bardzo częsty błąd w rozgrywakch na YT ! nie naszych)
Wiedziałem, że instrukcja jest jedną z najgoryszch jakie przyszło mi czytać, a w momencie kiedy uczyłem się zasad nie było zbyt dużo uwag na bgg. Po wielu już grach i kilku ostatnich po sporej przerwie, Nemesis jest dalej wkurzający strasznie jeśli chodzi o mikro zasady i szukaniu informacji.
Np. sytuacja w której znajdujemy się z intruzem, mówi, że następuję spotkanie w takim momencie, ale przesunięcię obcego do pomieszczenia z postacią, nie powoduję ataku z zaskoczenia. To jest ewenement nie do wyjaśnienia. Działa wyobraźnia... Obcy porusza się między pokojami...wchodzi do pomieszczenia gracza i mówi, ...a to Ty, no narazie atakować Cię nie będe poczekam na Twoją fazę ataku i po tym zaatakuję Cię.
(To jest dziwny wyjątek, ponieważ w graniu w 5 osób, mieliśmy sporo obcych, myliło się czasami, który był "wyciągnięty a, który przesunięty i mało to sensowne)
Jeżeli chcesz bronić tej instrukcji jako dobrze napisaną, ja nie zamierzam tego negować. Dla mnie jest ona tragiczna.
- miszczu666
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 170 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
1. W momencie przebywania z intruzem w pomieszczeniu nie następuje spotkanie, tylko jesteś zaangażowany w walkę.pavel pisze: ↑29 sie 2019, 14:14 ...
Np. sytuacja w której znajdujemy się z intruzem, mówi, że następuję spotkanie w takim momencie, ale przesunięcię obcego do pomieszczenia z postacią, nie powoduję ataku z zaskoczenia. To jest ewenement nie do wyjaśnienia.
...
(To jest dziwny wyjątek, ponieważ w graniu w 5 osób, mieliśmy sporo obcych, myliło się czasami, który był "wyciągnięty a, który przesunięty i mało to sensowne)
...
W wyniku pechowego rzutu na szmery, ciągnie się żeton z worka, i jeśli jest odpowiedni żeton, to wyskakuje obcy. I to jest właśnie spotkanie w wyniku którego może (ale nie musi) nastąpić atak z zaskoczenia.
I to jest jedyny moment, kiedy może nastąpić atak z zaskoczenia. Spotkanie -> ilość kart na ręce mniejsza niż cyfra na odwrocie żetonu -> atak z zaskoczenia
2. To, który był przesunięty, a który wyciągnięty nie ma znaczenia w etapie ataku intruzów w fazie obcych.
Atakuje każdy po kolei jeśli znajduje się w pomieszczeniu z postacią gracza.
Ruch intruzów następuje dopiero po fazie ataków.
Może się nawet zdarzyć, że jeden intruz może zaatakować nawet dwa razy w czasie jednej rundy:
1. pierwszy raz w momencie wyciągnięcia żetonu intruza po rzucie na szmery - atak z zaskoczenia
2. drugi raz w fazie intruzów przed dobraniem wydarzenia.
"FAZA WYDARZEŃ:
4. Przesuńcie znacznik czasu o jedno pole. Jeśli tor samozniszczenia jest aktywny, przesuńcie znacznik samozniszczenia o 1 pole.
5. Atak Intruzów.
6. Obrażenia od ognia. (1 dla intruza. Zniszcz 1 Jajo.)
7. Dobierzcie i rozegrajcie 1 kartę wydarzenia: • Najpierw ruch intruzów, następnie efekt wydarzenia.
8. Kolonia intruzów: Dobierzcie jeden żeton z woreczka i rozpatrzcie jego efekt.
"
Dodatkowo w fazie rozwoju kolonii może na planszę wejść kolejny intruz (wyciągnięty żeton dorosłego lub reproduktora powoduje to, że każdy gracz niezaangażowany w walkę rzuca na szmery, przez co może pojawić się kolejny intruz i przeprowadzić atak z zaskoczenia.
A tak poza tym, to jest sporo niuansów, które są w instrukcji tak porozpieprzane w różnych miejscach, że co jakiś czas znajdowałem informacje, że to jednak nie tak jak ja grałem ma być, tylko inaczej.
Dlatego też polecam kartę skróconych zasad mojego tłumaczenia (link w stopce)
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
@miszczu 666. No i te Twoje zdanie o instrukcji najbardziej mi się podoba Jest możliwość nawet 3 ataków, z tego co pamiętam. Jest karta wydarzenia związana z rzutem na hałas, podczas którego może wyskoczyć. A jeszcze pamiętam, że na początku ogrywania Nemesis zginąłem w 3, albo w 4 turze, m/in po takim combo intruzów i pechowej karcie wydarzeń.
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Ale ja nie bronię instrukcji, tylko napisałem, że Twój post jest nieskładny i niezrozumiały tak samo jak ta kiepska instrukcja Też uważam, że instrukcja jest źle poskładana i znalezienie niektórych zasad jest trudne, bo porozrzucane są w dziwnych miejscach instrukcji oraz na kartach pomieszczeń, a nie ma nawet żadnego spisu z odniesieniami.
Natomiast zasada o której napisałeś jest moim zdaniem dość oczywista i jasno opisana, a czytając wiele stron dotyczących zasad Nemesisa, nie przypominam sobie, żeby ktoś miał akurat z tym problem. Tylko przez chaotyczną konstrukcję Twojego posta nie byłem pewien czy chodziło Ci właśnie o to
Ale czuję, że poczułeś się urażony przez uwagę i zamiast wyjaśnić ewentualne wątpliwości zaczęliśmy za mocno wchodzić na off-topa.
Nie było moją intencją atakować Cię, więc nie ciągnijmy tego dalej.
Co do problemu rozróżnienia pomiędzy poruszonymi, a wyciągniętymi obcymi? Postępuj zgodnie z sekwencją wydarzeń na kartach pomocy, rozpatruj spotkania i ataki od razu, to nie musisz pamiętać, który wyskoczył, a który się poruszył. W fazie ataku obcych atakują wszystkie, które są w pomieszczeniu z postacią, do tego mogą zaatakować z zaskoczenia, ci którzy pojawiają się po rzutach na szmery - ale te ataki rozpatruje się natychmiast po zdarzeniu i nie musisz potem zastanawiać się czy on już atakował czy nie, bo nie ma to znaczenia w fazie ataku obcych.
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
@ Kilson jest ok. Post pisałem po rozmowię z kumplem, z którym miałem najwięcej do wyjaśniania przed dzisiejszą partią i jego uwagi odnośnie ogólnie zasad, były wyniesione z rozgrywek z YT. A sam przyznał, że ciężko było uczyć się z instrukcji na 'sucho", więc sugerował się filmikami, a doszło też to, że miałem sporą przerwę i dwie piersze gry w 5 osób to było częste grzebanie w instrukcji. Dzięki za uwagi odnośnie kolejności itp. W 5 osobowym gronie było momentami zamieszanie.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Hej
Ponawiam pytanie zadane jakiś czas temu , bo odpowiedź nie była do końca jasna
- Naukowiec - posiadający przedmiot Holokomputer i kartę Sieć Wewnętrzna - Czy jeśli Naukowiec użyje Sieci Wewnętrznej nie będąc w pomieszczeniu , którego ta akcja będzie dotyczyła to efekt użycia akcji pomieszczenia dotyczy Naukowca czy postaci znajdujących się w tym pomieszczeniu. Przykład: Naukowiec znajduje się w laboratorium a Żołnierz jest w pomieszczeniu z Prysznicem. Naukowiec zagrywa "Sieć Wewnętrzną" na Prysznice. Kto się zmyje ze śluzu ?
pozdrawiam
Ponawiam pytanie zadane jakiś czas temu , bo odpowiedź nie była do końca jasna
- Naukowiec - posiadający przedmiot Holokomputer i kartę Sieć Wewnętrzna - Czy jeśli Naukowiec użyje Sieci Wewnętrznej nie będąc w pomieszczeniu , którego ta akcja będzie dotyczyła to efekt użycia akcji pomieszczenia dotyczy Naukowca czy postaci znajdujących się w tym pomieszczeniu. Przykład: Naukowiec znajduje się w laboratorium a Żołnierz jest w pomieszczeniu z Prysznicem. Naukowiec zagrywa "Sieć Wewnętrzną" na Prysznice. Kto się zmyje ze śluzu ?
pozdrawiam
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Do tego pytania była prośba by podać treść karty. W dobrym guście jest by pytający zadał sobie trud przytoczenia treści karty, szczególnie jak jest oto prośba.Gelerth pisze: ↑04 wrz 2019, 10:05 Hej
Ponawiam pytanie zadane jakiś czas temu , bo odpowiedź nie była do końca jasna
- Naukowiec - posiadający przedmiot Holokomputer i kartę Sieć Wewnętrzna - Czy jeśli Naukowiec użyje Sieci Wewnętrznej nie będąc w pomieszczeniu , którego ta akcja będzie dotyczyła to efekt użycia akcji pomieszczenia dotyczy Naukowca czy postaci znajdujących się w tym pomieszczeniu. Przykład: Naukowiec znajduje się w laboratorium a Żołnierz jest w pomieszczeniu z Prysznicem. Naukowiec zagrywa "Sieć Wewnętrzną" na Prysznice. Kto się zmyje ze śluzu ?
pozdrawiam
Najprostsza odpowiedź na to pytanie to: nikt nie zmyje się ze śluzu.
Dłuższa odpowiedź: nikt nie zmyje się ze śluzu ponieważ jest to niedozwolona akcja. Naukowiec dzięki karcie Sieć Wewnętrzna może użyć tylko pomieszczenia z komputerem (i to działającym) nie płacą jego kosztów. Na dodatek musi się znajdować w pomieszczeniu z działającym komputerem by móc tą kartę zagrać. Prysznice nie mają ikony komputera dlatego nie można użyć ich akcji przy użyciu Sieci Wewnętrznej. Co się tyczy Holokomputera to on pozwala na użycie karty Sieć Wewnętrzna nawet jak nie jesteśmy w pomieszczeniu z komputerem (pozwala zignorować pierwszy warunek karty), ale nadal możemy tylko wykonać akcję pomieszczeń które mają symbol komputera.
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 28 sie 2012, 16:08
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 111 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Witam, jestem po pierwszej rozgrywce od razu w pełnym 5 osobowym składzie. Co za emocje, 7 godzin rozgrywki, udało się wszystkim zahibernować rzutem na taśmę i dolecieć na ziemię mimo, że nie miałem pewność jak ustawione są koordynaty. Ale do rzeczy. Pytanie jest o jaja. Opis pomieszczenia gniazdo mówi, że jaja leżące na planszy intruzów reprezentują jaja leżące w gnieździe. Jeżeli w gnieździe mamy pożar to czy na końcu każdej naszej pełnej rundy( kiedy już wszyscy spasują) ogień zadaje jedno obrażenie jednemu jaju, czyli co rundę ściągamy jedno jajo leżące na planszy intruzów mimo, że żeton jaja fizycznie nie leży w gnieździe tylko na planszy intruzów?
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Tak, ogień niszczy jaja również na planszy intruzów.fitzroy pisze: ↑07 wrz 2019, 11:14 Witam, jestem po pierwszej rozgrywce od razu w pełnym 5 osobowym składzie. Co za emocje, 7 godzin rozgrywki, udało się wszystkim zahibernować rzutem na taśmę i dolecieć na ziemię mimo, że nie miałem pewność jak ustawione są koordynaty. Ale do rzeczy. Pytanie jest o jaja. Opis pomieszczenia gniazdo mówi, że jaja leżące na planszy intruzów reprezentują jaja leżące w gnieździe. Jeżeli w gnieździe mamy pożar to czy na końcu każdej naszej pełnej rundy( kiedy już wszyscy spasują) ogień zadaje jedno obrażenie jednemu jaju, czyli co rundę ściągamy jedno jajo leżące na planszy intruzów mimo, że żeton jaja fizycznie nie leży w gnieździe tylko na planszy intruzów?
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Na planszy masz nadrukowane trzycyfrowe numery pomieszczeń, najniższy jest o ile pamiętam kokpit, a potem te pomieszczenia w jego pobliżu, musisz się przyjrzeć planszy
-
- Posty: 874
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 218 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
To czemu nie napisano żeby umieścić znacznik awarii w kokpicie? Co jeżeli w kokpicie juz jest znacznik awarii? Czy to jakiś błąd w tłumaczeniu karty?
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Jeżeli kokpit ma już awarię to szukamy kolejnego pomieszczenia o najniższym numerze. Dlatego właśnie nie napisano, że znacznik awarii ma być w kokpicie, chociaż zapewne domyślnie właśnie tam trafi.
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
A nie napisali tam, że w pomieszczeniu o najniższym numerze w którym nie ma znacznika awarii? Bo o ile pamiętam, to tak właśnie jest. Czyli jeśli w kokpicie masz awarie to lecisz dalej i wrzucasz znacznik w pomieszczeniu nr 001, 002 czy tam 003 zależy, które już są uszkodzone.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Mam takie pytanko:
Gracz próbuję użyć jednorazowego przedmiotu, drugi gracz używa karty Interuption (nie mam teraz kart przed sobą, więc może napisałem źle nazwę, chodzi o kartę, która anuluję wykonanie akcji)
Co się teraz dzieję:
- czy przedmiot jest zużyty i trzeba go wyrzucić?
- czy można użyć przedmiotu płacąc ponownie koszt akcji?
Gracz próbuję użyć jednorazowego przedmiotu, drugi gracz używa karty Interuption (nie mam teraz kart przed sobą, więc może napisałem źle nazwę, chodzi o kartę, która anuluję wykonanie akcji)
Co się teraz dzieję:
- czy przedmiot jest zużyty i trzeba go wyrzucić?
- czy można użyć przedmiotu płacąc ponownie koszt akcji?
Re: Nemesis - pytania o zasady.
No właśnie mam wątpliwości, ponieważ w instrukcji jest napisane, że przedmiot jest zużyty po wykonaniu akcji, a jeśli ją anulujemy to nie zostaje ona wykonana
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 551 times
- Been thanked: 170 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
To chyba nie zachwieje balansu gry jeśli zdecydujecie się na dowolną interpretację tej zasady:) Z jedną będzie troszkę łatwiej a z drugą troszkę trudniej.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...