Goldberg pisze: ↑26 sie 2019, 17:11
Ta dyskusja nie ma sensu....
Ech... Miałem nadzieję, że ten topic skończy się na tym zdaniu. Zalajkowałem nawet, bo to był najsensowniejszy post od początku tej dyskusji.
Skoro
nie ma się doświadczenia w gatunku, to powinno się powstrzymać przed zakładaniem takiego tematu. Za posty o Brzdęku jako DC - schował bym za karę klawiaturę. Czekam na ranking zawierający Monopoly (bo się chodzi), Talisman (bo fantasy), Carcassonne (bo układa się plansze z kafelków).
A wystarczy zerknąć do Wiki, gdzie definicję dungeon crawlera określono dość precyzyjnie. A geneza tej terminologii, wzięła się z D&D. Bo DC to nic innego jak intensywna
eksploracja lochów.
"A dungeon crawl is a type of scenario in fantasy role-playing games in which heroes
navigate a labyrinthine environment (a "dungeon"),
battling various monsters,
avoiding traps,
solving puzzles, and
looting any treasure they may find."
Klasyczne przykłady planszówkowe to: HERO QUEST, WARHAMMER QUEST (1995), D&D ADVENTURE GAME SYSTEM - We wszystkich budujemy mapę z kafli, odkrywamy teren, łazimy po rozbudowanym labiryncie, walczymy z potworami, unikamy pułapek, lewelujemy i zdobywamy przedmioty/skarby. Klasycznym współczesnym przykładem planszowego DC jest
Shadows of Brimstone.
Bez eksploracji, czyli odkrywania nieznanego, łażenia po labiryncie nie ma mowy o DC.