(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Koniunkcja planet, burza słoneczna lub ewentualnie przysłowiowe "ciśnienie" sprawiły, że poczułem chęć zagrania w grę, której przecież nie lubię, czyli Conflict of Heroes.
I choć rozgrywka i towarzystwo były jak najbardziej sympatyczne (dzięki za grę Bartek!), na planszy dużo się działo i ogólnie było emocjonująco, to ja jednak pozostaję w gronie tych, którzy CoH nie lubią.
W naszej partii (bitwa pod Kockiem) rozpoczęło się od ciekawego setupu, w ramach którego jednostki polskie i niemieckie rozpoczęły przemieszane w zabudowaniach wioski. Typowy przykład sytuacji, w której złapał Kozak Tatarzyna, a Tatarzyn za łeb trzyma. Po bardzo krwawej pierwszej rundzie, z której wyszedłem chyba jednak z pewną przewagą, nie najlepiej zaplanowane wejście posiłków sprawiło, że w decydującym obszarze dysponowałem mniejszą siłą od przeciwnika i przegrałem walkę o wioskę.
Gra zakończyła się w trzeciej rundzie moją kapitulacją.
Ten CoH, to jednak nie jest moja bajka. Żałuję, że Markus obraził się na Combat Commandera (zupełnie - moim zdaniem - niesłusznie i niepotrzebnie), bo choć to gra starsza, zaprojektowana jest po prostu nowocześniej i ma lepsze rozwiązania. Przede wszystkim rzuty kośćmi potrafią być bardzo przykre. Karty w CC są "mądrzejsze" od kostek z CoH, bo pula wyników jest stała i dobre wyniki sparowane są z mocnymi efektami/rozkazami (czyli dobry wynik rzutu "kosztuje" też mocny efekt/rozkaz, które wypadają z talii). Także kwestia inicjatywy, to w CC decyzja graczy, a w CoH - losu. To są - moim zdaniem - obiektywnie lepsze rozwiązania, niż w CoH. Karty zapewniają minimalne poczucie fog of war, co w CoH jest może i obecne, ale rozwiązane nieco gorzej (chowanie jednostek za punkty - bardzo drogie, ew 1-2 karty specjalne na ręku).
Do tego dochodzi jeszcze subiektywne odczucie z zarządzania ręką kart, co ja osobiście w grach bardzo lubię, a co w CoH jest właściwie nieobecne. Tzn karty są, jako jednorazowe efekty, natomiast ich rola w stosunku do wszystkich akcji jest marginalna.
Mechanika karciankowa (z generowanym przez nią deficytem niektórych rozkazów, czy zapychaniem ręki rozkazami niepotrzebnymi) w mojej opinii sprawdza się lepiej niż system punktów w CoH. W połączeniu z innym układem siatki heksów i większą "nieruchawością" wojsk, eliminuje to dziwaczne sytuacje z CoH, w rodzaju defilowania czy wykonywania zwrotów pod okiem npla, siedzącego 20 m dalej w domku.
Nie zamykam się na nowe produkcje, jak Last Hundred Yards czy nawet to Undaunted: Normandy, natomiast ja bardzo za Combat Commanderem tęsknię i bardzo chciałbym zagrać wkrótce. Ktoś chętny?
I choć rozgrywka i towarzystwo były jak najbardziej sympatyczne (dzięki za grę Bartek!), na planszy dużo się działo i ogólnie było emocjonująco, to ja jednak pozostaję w gronie tych, którzy CoH nie lubią.
W naszej partii (bitwa pod Kockiem) rozpoczęło się od ciekawego setupu, w ramach którego jednostki polskie i niemieckie rozpoczęły przemieszane w zabudowaniach wioski. Typowy przykład sytuacji, w której złapał Kozak Tatarzyna, a Tatarzyn za łeb trzyma. Po bardzo krwawej pierwszej rundzie, z której wyszedłem chyba jednak z pewną przewagą, nie najlepiej zaplanowane wejście posiłków sprawiło, że w decydującym obszarze dysponowałem mniejszą siłą od przeciwnika i przegrałem walkę o wioskę.
Gra zakończyła się w trzeciej rundzie moją kapitulacją.
Ten CoH, to jednak nie jest moja bajka. Żałuję, że Markus obraził się na Combat Commandera (zupełnie - moim zdaniem - niesłusznie i niepotrzebnie), bo choć to gra starsza, zaprojektowana jest po prostu nowocześniej i ma lepsze rozwiązania. Przede wszystkim rzuty kośćmi potrafią być bardzo przykre. Karty w CC są "mądrzejsze" od kostek z CoH, bo pula wyników jest stała i dobre wyniki sparowane są z mocnymi efektami/rozkazami (czyli dobry wynik rzutu "kosztuje" też mocny efekt/rozkaz, które wypadają z talii). Także kwestia inicjatywy, to w CC decyzja graczy, a w CoH - losu. To są - moim zdaniem - obiektywnie lepsze rozwiązania, niż w CoH. Karty zapewniają minimalne poczucie fog of war, co w CoH jest może i obecne, ale rozwiązane nieco gorzej (chowanie jednostek za punkty - bardzo drogie, ew 1-2 karty specjalne na ręku).
Do tego dochodzi jeszcze subiektywne odczucie z zarządzania ręką kart, co ja osobiście w grach bardzo lubię, a co w CoH jest właściwie nieobecne. Tzn karty są, jako jednorazowe efekty, natomiast ich rola w stosunku do wszystkich akcji jest marginalna.
Mechanika karciankowa (z generowanym przez nią deficytem niektórych rozkazów, czy zapychaniem ręki rozkazami niepotrzebnymi) w mojej opinii sprawdza się lepiej niż system punktów w CoH. W połączeniu z innym układem siatki heksów i większą "nieruchawością" wojsk, eliminuje to dziwaczne sytuacje z CoH, w rodzaju defilowania czy wykonywania zwrotów pod okiem npla, siedzącego 20 m dalej w domku.
Nie zamykam się na nowe produkcje, jak Last Hundred Yards czy nawet to Undaunted: Normandy, natomiast ja bardzo za Combat Commanderem tęsknię i bardzo chciałbym zagrać wkrótce. Ktoś chętny?
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Odi, sprawdź FB messenger. Również dziękuję za grę. Popełniliśmy dwa błędy. Posiłki wchodzą podczas rundy pierwszej, płacisz koszt ruchu jednostki aby wprowadzić ją na mapę na wybrany przed setupem hex. Drugi błąd jednostki wchodzą na sąsiedni hex ale tylko wtedy gdy jest zajęty przez jednostkę wroga a nie swoją.
Tak czy siak wielkie dzięki za potyczkę i zgłaszam się do sprawdzenia The last hundred yards.
Wspomniałeś też o deckbuilerze taktycznym ale nie zapamiętałem nazwy. Jakbyś mógł to przypomnij.
Do zobaczenia na froncie
Tak czy siak wielkie dzięki za potyczkę i zgłaszam się do sprawdzenia The last hundred yards.
Wspomniałeś też o deckbuilerze taktycznym ale nie zapamiętałem nazwy. Jakbyś mógł to przypomnij.
Do zobaczenia na froncie
- Markus
- Posty: 2465
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 572 times
- Been thanked: 279 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Ja się na te grę nie obraziłem ja wziąłem z nią definitywny rozwódODI pisze:Żałuję, że Markus obraził się na Combat Commandera
Ja posiadam kopię tej gry. Generalnie poszukuje gracza który nie zamarudzi/nie zahejtuje na śmierć podczas rozgrywkiBART pisze:... i zgłaszam się do sprawdzenia The last hundred yards.
Jestem w trakcie ogarniania zasad tej gry (na stronie GMT jest poprawiona instrukcja do gry (spetember 2019))
Prawdę powiedziawszy sporo tych poprawek dodali
Na szczęście autor gry jest bardzo aktywny na forum BGG, więc na bieżąco wyjaśnia wszelkie nieścisłości w regułach.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
No tak, jeden hejter/maruda przy stole w zupełności wystarczy
Wymagani współgracze o maksymalnym dopuszczalnym poziomie hejtu 0,1 - 0,15 Mrk/h (Markusa na godzinę). Chętni proszeni są o umieszczanie zgłoszeń na forum. Mile widziane filmy dokumentujące pozytywne opinie, wyrażane przez kandydatów w trakcie i po rozgrywce w dowolną grę wojenną, potwierdzające deklarowany w zgłoszeniu poziom hejtu.
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Co by to była za gra wojenna gdyby ktoś poza autorem ogarniał zasady.Markus pisze: ↑11 wrz 2019, 10:48Jestem w trakcie ogarniania zasad tej gry (na stronie GMT jest poprawiona instrukcja do gry (spetember 2019))
Prawdę powiedziawszy sporo tych poprawek dodali
Na szczęście autor gry jest bardzo aktywny na forum BGG, więc na bieżąco wyjaśnia wszelkie nieścisłości w regułach.
W Next War spędziliśmy już z Muadem z 30 godzin w rozgrywkach i za każdym razem wychodzi coś nowego. Pomijam, że osobną kwestią jest to czy zawsze uwzględniamy wszelkie pomniejsze zasady, modyfikatory itp.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Niestety, w najbliższy wtorek na pewno będę nieobecny.
Plus jest taki, że - jak zwykle w takich sytuacjach - pojawia się opcja piątku lub soboty 20/21 września, np w AleBrowarze, Krolmie etc.
Plus jest taki, że - jak zwykle w takich sytuacjach - pojawia się opcja piątku lub soboty 20/21 września, np w AleBrowarze, Krolmie etc.
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Markus , ja generalnie podczas gry skupiam się na grze, analizę zostawiam innym. Po prostu jak mi się nie spodoba to więcej do niej nie siądę.Markus pisze: ↑11 wrz 2019, 10:48Ja się na te grę nie obraziłem ja wziąłem z nią definitywny rozwódODI pisze:Żałuję, że Markus obraził się na Combat Commandera
Ja posiadam kopię tej gry. Generalnie poszukuje gracza który nie zamarudzi/nie zahejtuje na śmierć podczas rozgrywkiBART pisze:... i zgłaszam się do sprawdzenia The last hundred yards.
Jestem w trakcie ogarniania zasad tej gry (na stronie GMT jest poprawiona instrukcja do gry (spetember 2019))
Prawdę powiedziawszy sporo tych poprawek dodali
Na szczęście autor gry jest bardzo aktywny na forum BGG, więc na bieżąco wyjaśnia wszelkie nieścisłości w regułach.
Próbowałem ogarnąć gameplay na YT ale typ wyciągał żetony z woreczka trzymając go przy mikrofonie , myślałem że zejdę Zrobię podejście do jakiegoś innego a potem jak będziemy się umawiać na konkretny termin to przeczytam instrukcję. Wrzesień odpada ale październik można planować.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Bart, przyjdź to Ci zmierzymy poziom hejtu markusomatem.
Takich, co deklarowali spokój i wydawali się mili i sympatyczni, a jak przychodzili, to markusomaty wyły alarmowo, to już mieliśmy
Takich, co deklarowali spokój i wydawali się mili i sympatyczni, a jak przychodzili, to markusomaty wyły alarmowo, to już mieliśmy
- Markus
- Posty: 2465
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 572 times
- Been thanked: 279 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Bart. Dobre video trochę omawiające system to te z autorem gry. Ok 50 min. Wyjaśnia swoje koncepty strzelania, ruchu i reakcji
https://boardgamegeek.com/video/224296/ ... onsimworld
Fajnie zapowiada się jedna sprawa. Żołnierzyki ruszają się, strzelają itp ale.....rozstrzygnięcie strzałów następuje na koniec tury.
Czyli nawet jak ciebie ostrzelano to i tak możesz się ruszyć/strzelać bo w tym momencie jeszcze nie ma sprawdzenia czy oberwałeś. Nie powinno być już sytuacji że przeciwnik cię "dojeżdza" a ty nic nie mogłeś zrobić
No i nie musisz czekać na kartę "fire" aby ostrzelać przeciwnika "w reakcji"
Na video jest też pokazany fajny patent: jak ktoś robi assauta na twój hex to jeszcze nie wszystko stracone, można dosłać posiłki na ten hex.
Slala czasu 1 tury to 2-6 minut
https://boardgamegeek.com/video/224296/ ... onsimworld
Fajnie zapowiada się jedna sprawa. Żołnierzyki ruszają się, strzelają itp ale.....rozstrzygnięcie strzałów następuje na koniec tury.
Czyli nawet jak ciebie ostrzelano to i tak możesz się ruszyć/strzelać bo w tym momencie jeszcze nie ma sprawdzenia czy oberwałeś. Nie powinno być już sytuacji że przeciwnik cię "dojeżdza" a ty nic nie mogłeś zrobić
No i nie musisz czekać na kartę "fire" aby ostrzelać przeciwnika "w reakcji"
Na video jest też pokazany fajny patent: jak ktoś robi assauta na twój hex to jeszcze nie wszystko stracone, można dosłać posiłki na ten hex.
Slala czasu 1 tury to 2-6 minut
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Hahaha. Spoko jeśli sam proces jest mniej inwazyjny od lobotomii to może się poddam pomiarom
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Dzięki, ogarnę sobie. Rzeczywiście brzmi interesująco i zachęcająco to co mówisz o rozgrywce.Markus pisze: ↑13 wrz 2019, 11:54 Bart. Dobre video trochę omawiające system to te z autorem gry. Ok 50 min. Wyjaśnia swoje koncepty strzelania, ruchu i reakcji
https://boardgamegeek.com/video/224296/ ... onsimworld
Fajnie zapowiada się jedna sprawa. Żołnierzyki ruszają się, strzelają itp ale.....rozstrzygnięcie strzałów następuje na koniec tury.
Czyli nawet jak ciebie ostrzelano to i tak możesz się ruszyć/strzelać bo w tym momencie jeszcze nie ma sprawdzenia czy oberwałeś. Nie powinno być już sytuacji że przeciwnik cię "dojeżdza" a ty nic nie mogłeś zrobić
No i nie musisz czekać na kartę "fire" aby ostrzelać przeciwnika "w reakcji"
Na video jest też pokazany fajny patent: jak ktoś robi assauta na twój hex to jeszcze nie wszystko stracone, można dosłać posiłki na ten hex.
Slala czasu 1 tury to 2-6 minut
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Pik...pik...pik... 0Mrk/hRzeczywiście brzmi interesująco i zachęcająco to co mówisz o rozgrywce.
Przychodź!
(sorki, nie mogłem się powstrzymać )
- Muad
- Posty: 704
- Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 66 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Jakie opcje dzisiaj?
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Przygierczyliśmy ostro w niedzielę i się dopiero skapnąłem, że dzisiaj też jest granie. Dzisiaj niestety nie dam rady, ewentualnie jakiś inny dzień wchodzi w grę.
- Muad
- Posty: 704
- Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 66 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Pogadam, to może się czwartek jakieś euro da rade. Wildcatters np?
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Panowie... mam to. Where Eagles Dare z Grand Tactical Series. Sprowadzone za 150 baksow ze Szwajcarii. I jest to kurna motyl najlpsza gra wojenna wszech czasów na poziomie kompanii... poziom szczegółowości map rozkłada na łopatki. A system jest absolutnie genialny i ku mojemu zdzwieniu relatywnie prosty. Może w następny wtorek wpadnę z pudłem, ktoś zagra mały scenariusz. Ale w przeciwieństwie to spudłowanej próby przedstawienia USE, ten system naprawdę wchodzi jak woda.
Nazwijcie mnie szalonym, ale zaczynam odkładać na Greatest Day. Myślę, że gra wojenna kosztująca ponad 1000zł musi coś sobą reprezentować. I moim zdaniem jest warta każdej złotówki
Nazwijcie mnie szalonym, ale zaczynam odkładać na Greatest Day. Myślę, że gra wojenna kosztująca ponad 1000zł musi coś sobą reprezentować. I moim zdaniem jest warta każdej złotówki
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Gryszaq, nie wiem, czy jakakolwiek gra jest warta 1000 zł...
Może taka, w którą przycinasz regularnie z kolegą co tydzień-dwa, przez kilka lat, i tylko o niej mówicie i o niej śnicie.
O ile jeszcze wierzę, że mogą istnieć takie gry, to nie wierzę w istnienie takich kolegów
Żeby jednak nie było tak minorowo, to ja zagram w jakiś krótki, wprowadzający scenariusz, żeby poznać mechanikę. Miałem okazję kiedyś gościć na tych terenach (no, może ciut bardziej na obszarze działania 82 DPD i 1 DPD), więc mam pewien sentyment. Za tydzień jestem wstępnie umówiony na Combat Commandera z Bartem. Za 2 tyg możemy się umówić na tego Eagla
Może taka, w którą przycinasz regularnie z kolegą co tydzień-dwa, przez kilka lat, i tylko o niej mówicie i o niej śnicie.
O ile jeszcze wierzę, że mogą istnieć takie gry, to nie wierzę w istnienie takich kolegów
Żeby jednak nie było tak minorowo, to ja zagram w jakiś krótki, wprowadzający scenariusz, żeby poznać mechanikę. Miałem okazję kiedyś gościć na tych terenach (no, może ciut bardziej na obszarze działania 82 DPD i 1 DPD), więc mam pewien sentyment. Za tydzień jestem wstępnie umówiony na Combat Commandera z Bartem. Za 2 tyg możemy się umówić na tego Eagla
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Wszystko zależy czego się oczekuje. Dla figurkowców to nie jest jakaś porażająca kwota, a nawet bardziej typowe planszówki np. od FFG uzupełnione dodatkami spokojnie mogą tę kwotę przekroczyć. Pozostaje pytanie czy faktycznie dany tytuł będzie grany oraz czy ma dla nas dodatkową wartość (np. kolekcjonerską). To już każdy musi samemu ocenić.
Jeżeli system się podoba to inwestycja w kolejną grę z serii ma sens, aczkolwiek biorąc pod uwagę, że jedno pudełko oferuje sporo do ogrania, to raczej nie ma potrzeby rzucać się od razu na kolejne. Tym bardziej, że to nie mała inwestycja. Niejednokrotnie można ulec pokusie, żeby nakupić kolejnych części, ale jeżeli mają leżeć na półce i czekać na lepsze czasy to równie dobrze można się wstrzymać i ogrywać dotychczasowe.
Myślę, że Muad miał rację mówiąc, żeby po prostu się ustawić na weekend do potestowania Unconditional Surrender. Ogólną prezentację zrobiłeś, także nie zrażaj się, jak będziesz mieć czas na dłuższe spotkanie to rozłożymy i zagramy.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Wiadomość do wojenników-solitarników: nowa gra Butterfielda, Enemy Action: Charków
https://www.compassgames.com/preorders/ ... arkov.html
Ardeny, czyli pierwsza część serii EA, niespecjalnie mnie kręcą, ale Charków to bardzo ciekawa, dynamiczna operacja. Mam na radarze, bo dłubaninowe żetonówki to jednak najlepiej na spokojnie rozgrywać sobie solo.
https://www.compassgames.com/preorders/ ... arkov.html
Ardeny, czyli pierwsza część serii EA, niespecjalnie mnie kręcą, ale Charków to bardzo ciekawa, dynamiczna operacja. Mam na radarze, bo dłubaninowe żetonówki to jednak najlepiej na spokojnie rozgrywać sobie solo.
- Jan_1980
- Posty: 2515
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 75 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Będę ją mieć!:)
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Jan, coś dla Ciebie:
• https://www.nutspublishing.com/eshop/fitna-en
• https://boardgamegeek.com/boardgame/253696/fitna
10 różnych scenariuszy wojen na Bliskim Wschodzie:
• The civil war in Syria: 2012-2013
• The fight against ISIS: 2014-2015
• Russian intervention in Syria and the PKK rebellion in Turkey: 2015-2016
• ISIS collapse: 2017-2018
• Iraq invades Kuwait again
• Turkish military intervention in Iraq and Syria
• The struggle for Kurdish independence
• Limited war between Iran and Saudi Arabia
• Israel attacks Hezbollah: Regional war in Syria
• Fitna: the global war in the Middle East
- Jan_1980
- Posty: 2515
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 75 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Przyjże się temu dokładnie! Dzięki Wolf!
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980