Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
1) Wybranie badacza mogę wybrać siebie ? np. https://arkhamdb.com/bundles/cards/02022.png
2) Można w kampanii pomiędzy scenariuszami modyfikować deck o karty 0 poziomowe ?
2) Można w kampanii pomiędzy scenariuszami modyfikować deck o karty 0 poziomowe ?
- Munchhausen
- Posty: 729
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Jak najbardziej możesz wybrać siebie :)Szamano pisze: ↑09 sie 2019, 13:30 1) Wybranie badacza mogę wybrać siebie ? np. https://arkhamdb.com/bundles/cards/02022.png
Pewnie, ale wtedy każda taka podmianka kosztuje 1 punkt doświadczenia.
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 09 mar 2017, 09:50
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Czy Sprzymierzeniec fabularny zajmuje slot Sprzymierzeńca już w czasie scenariusza, czy dopiero jak zdecydujemy się go dodać do talii na koniec?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Jeśli na jego karcie jest symbol, że zajmuje slot sprzymierzeńcy, to od chwili przejęcia kontroli nad nim.
Czyli tak, w trakcie scenariusza, w którym go pozyskasz.
Czyli tak, w trakcie scenariusza, w którym go pozyskasz.
-
- Posty: 790
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 1561 times
- Been thanked: 252 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Pierwszy scenariusz za nami. Totalna katastrofa
ale się zaparliśmy i nie odpuszczamy, więc wielka prośba o pomoc do znawców gry.
- zużywalny: mam broń, albo latarkę, wykupuję zasoby-amunicja/baterie- wykorzystuję i... co dalej? My graliśmy, że po wyczerpaniu, płaciliśmy koszt karty i ponownie ładowaliśmy amunicję/baterie, ale w Kompletnej księdze zasad wyczytałem jako przykład, że nie można pistoletu doładowywać (str. 21 3 przykład przy terminie "zużywalny"). Czyli po wystrzelaniu amunicji taką kartę odrzuca się na stos kart wykorzystanych? Innymi słowy czy broń jest jednorazowa?
ale się zaparliśmy i nie odpuszczamy, więc wielka prośba o pomoc do znawców gry.
- zużywalny: mam broń, albo latarkę, wykupuję zasoby-amunicja/baterie- wykorzystuję i... co dalej? My graliśmy, że po wyczerpaniu, płaciliśmy koszt karty i ponownie ładowaliśmy amunicję/baterie, ale w Kompletnej księdze zasad wyczytałem jako przykład, że nie można pistoletu doładowywać (str. 21 3 przykład przy terminie "zużywalny"). Czyli po wystrzelaniu amunicji taką kartę odrzuca się na stos kart wykorzystanych? Innymi słowy czy broń jest jednorazowa?
- Munchhausen
- Posty: 729
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Karta jest jednorazowa - po zużyciu nie możesz z niej korzystać, ale dalej zajmuje slot, chyba że tekst jasno każe odrzucić. Zawsze możesz ją też "doładować" za pomocą innej karty, np. "Venturer" albo "Emergency Cache (3)".
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
- ArnhemHorror
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
- Lokalizacja: NibyLandia
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 161 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Przedmiot zagrywamy tylko z ręki płacąc koszt, chyba że efekty gry/kart mówią inaczej. Nie możemy ot tak sobie go doładować. Po wyczerpaniu ostatniej sztuki amunicji/ładunku/itp. przedmiot zostaje na stole, chyba że jest napisane inaczej. Najczęściej zatem takie przedmioty są de facto jednorazowego użytku (odrzucamy je w momencie zagrania innej karty w jego miejsce, możliwe nawet, że drugiej kopii danej broni). Istnieją natomiast karty, które takie przedmioty potrafią doładować, manipulować pozostałymi zasobami lub dawać profity za odrzucanie.suibeom pisze: ↑25 sie 2019, 11:01 Pierwszy scenariusz za nami. Totalna katastrofa
ale się zaparliśmy i nie odpuszczamy, więc wielka prośba o pomoc do znawców gry.
- zużywalny: mam broń, albo latarkę, wykupuję zasoby-amunicja/baterie- wykorzystuję i... co dalej? My graliśmy, że po wyczerpaniu, płaciliśmy koszt karty i ponownie ładowaliśmy amunicję/baterie, ale w Kompletnej księdze zasad wyczytałem jako przykład, że nie można pistoletu doładowywać (str. 21 3 przykład przy terminie "zużywalny"). Czyli po wystrzelaniu amunicji taką kartę odrzuca się na stos kart wykorzystanych? Innymi słowy czy broń jest jednorazowa?
Sorki za dubla, ale Munchhausen mnie ubiegł
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
-
- Posty: 790
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 1561 times
- Been thanked: 252 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Panie/panowie badacze kolejne pytanie. Roland Banks, postać, którą gram ma już 3 punkty traumy psychicznej i 2 fizycznej, więc kolejną przygodę zgodnie z zasadą kampanii zaczynam z 3 znacznikami ran psychicznych i 2 fizycznych na karcie badacza. I teraz pytanie: czy grając mogę te rany leczyć w trakcie przygody, czy też i tu są trwałe i oznaczają, że próg wytrzymałości Rolanda wynosi teraz tylko dwie rany psychiczne w czasie gry? Pytając o leczenie nie chodzi mi o leczenie trwałej traumy psychicznej, tylko czy mogę zwiększyć fizyczny próg obrażeń Banksa w danej przygodzie.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Krótko? Tak, możesz je „zaleczyć” w trakcie scenariusza. Niestety, na początku kolejnego Roland znowu zacznie z 3 punktami obłędu i 2 ranami. (O ile nie zdobędzie nowych)suibeom pisze: ↑08 wrz 2019, 09:29 Panie/panowie badacze kolejne pytanie. Roland Banks, postać, którą gram ma już 3 punkty traumy psychicznej i 2 fizycznej, więc kolejną przygodę zgodnie z zasadą kampanii zaczynam z 3 znacznikami ran psychicznych i 2 fizycznych na karcie badacza. I teraz pytanie: czy grając mogę te rany leczyć w trakcie przygody, czy też i tu są trwałe i oznaczają, że próg wytrzymałości Rolanda wynosi teraz tylko dwie rany psychiczne w czasie gry? Pytając o leczenie nie chodzi mi o leczenie trwałej traumy psychicznej, tylko czy mogę zwiększyć fizyczny próg obrażeń Banksa w danej przygodzie.
Ps. W razie kolejnych pytań zapraszam serdecznie na grupę Fb poświęconą AH LCG. Umieszczona tam #AkademiaZasad jest naprawdę bardzo pomocna.
-
- Posty: 790
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 1561 times
- Been thanked: 252 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Kolejne pytanie do badaczek/badaczy- punkty zwycięstwa to punkty doświadczenia, które służą do ulepszania talii badacza. Jeżeli zmieniam badacza, jak zaleca instrukcja, to punkty się zerują?
Strona na fb bardzo fajna, ale po godzinie szukania i czytania wszelkich komentarzy poddałem się
Strona na fb bardzo fajna, ale po godzinie szukania i czytania wszelkich komentarzy poddałem się
-
- Posty: 1987
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 230 times
- Been thanked: 314 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Niestety tak - zaczynasz "gołą" postacią.suibeom pisze: ↑09 wrz 2019, 10:43 Kolejne pytanie do badaczek/badaczy- punkty zwycięstwa to punkty doświadczenia, które służą do ulepszania talii badacza. Jeżeli zmieniam badacza, jak zaleca instrukcja, to punkty się zerują?
Strona na fb bardzo fajna, ale po godzinie szukania i czytania wszelkich komentarzy poddałem się
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
-
- Posty: 432
- Rejestracja: 18 lis 2018, 22:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 113 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Cześć mam pytanie dotyczące pierwszego scenariusza w podstawowej grze. Żeby nie spojlowac to zadam je może tak - czy od razu po otwarciu salonu badacz powinien do niego przejść czy zostać w holu?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
1. Dziwny roztwór: "Możesz zawrzeć ten atut w swojej talii tylko poprzez ulepszenie go z Dziwnego roztworu (Niezidentyfikowanego) i tylko jeśli "udało ci się znaleźć rozwiązanie" (patrz dziennik kampanii)."
Czy znalezienie rozwiązania jest jedynym warunkiem do ulepszenia tej karty, czy trzeba jeszcze wydać doświadczenie jak przy normalnym ulepszaniu?
2. Czy są jakieś kombinacje badaczy 2 osobowe, które nie mają w ogóle racji bytu? (podstawka+Dunwich) Czy musi być zawsze jeden badacz który potrafi lutnąć?
Czy znalezienie rozwiązania jest jedynym warunkiem do ulepszenia tej karty, czy trzeba jeszcze wydać doświadczenie jak przy normalnym ulepszaniu?
2. Czy są jakieś kombinacje badaczy 2 osobowe, które nie mają w ogóle racji bytu? (podstawka+Dunwich) Czy musi być zawsze jeden badacz który potrafi lutnąć?
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Jak mają kropki to trzeba wydać exp._leigam_ pisze: ↑12 wrz 2019, 23:53 1. Dziwny roztwór: "Możesz zawrzeć ten atut w swojej talii tylko poprzez ulepszenie go z Dziwnego roztworu (Niezidentyfikowanego) i tylko jeśli "udało ci się znaleźć rozwiązanie" (patrz dziennik kampanii)."
Czy znalezienie rozwiązania jest jedynym warunkiem do ulepszenia tej karty, czy trzeba jeszcze wydać doświadczenie jak przy normalnym ulepszaniu?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
A jeśli mam rozwiązanie to mogę ulepszyć obie niezidentyfikowane karty w swojej tali czy muszę szukać rozwiązania 2 krotnie?c08mk pisze: ↑12 wrz 2019, 23:58Jak mają kropki to trzeba wydać exp._leigam_ pisze: ↑12 wrz 2019, 23:53 1. Dziwny roztwór: "Możesz zawrzeć ten atut w swojej talii tylko poprzez ulepszenie go z Dziwnego roztworu (Niezidentyfikowanego) i tylko jeśli "udało ci się znaleźć rozwiązanie" (patrz dziennik kampanii)."
Czy znalezienie rozwiązania jest jedynym warunkiem do ulepszenia tej karty, czy trzeba jeszcze wydać doświadczenie jak przy normalnym ulepszaniu?
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Dzięki, to następne pytanie. Jak jakaś karta jest "w grze" na początku rozgrywki (jak Diuk) to znaczy że jest już moim gotowym atutem i od razu mogę go używać? Nie płaci się też w zasobach za niego?
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Nie płacisz. Natomiast, gdybyś np. wrócił go sobie na rękę jakimś efektem i chciał wystawić ponownie, to wtedy już tak.
-
- Posty: 790
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 1561 times
- Been thanked: 252 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Badaczki i badacze, przeszliśmy właśnie "Strażników otchłani" i stanęliśmy przed pewnym problemem. Nie wiem jak inaczej przedstawić tenproblem, więc UWAGA SPOILER:
z góry dziękuję każdemu, kto przyczyni się do walki z mrokiem.
Spoiler:
-
- Posty: 790
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 1561 times
- Been thanked: 252 times