Podpowiecie, który dodatek oprócz fanowskich urozmaica i dodaje najwięcej dobra do gry solo ?c08mk pisze: ↑25 maja 2017, 14:13 Podstawka raczej nie, mechanicznie gra nie była tworzona pod solo. Któryś z dodatków wprowadzał scenariusze grywalne solo i można całkiem przyzwoicie grać pod warunkiem, że się nastawia na duży stopień trudności. Granie solo to w zasadzie opowieść, więc jeżeli jesteś fanem serialu to gra będzie ok ale jeżeli masz grę kupić tylko dla solo to są inne lepsze.
Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: Firefly
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Zielona story card "Time is not on our side" pozwala grać "na czas" z każdym innym scenariuszem (prawie tak samo jak w oryginalnym scenariuszu solo). Ma symbol żółwia także jest chyba z dodatku Kalidasa.
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Dzięki za info.
Na BGG jest też fajny wariant Non Player Ship który pozwala grać z dodatkiem Piraci.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Czy ktoś z Was posiada może tłumaczenie kart do Blue Sun ?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2709 times
- Been thanked: 2396 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Napisz na priv do Grabash4u. On to tłumaczył, ale potem usunął z BGG.
Możliwe, że mam to na dysku, ale siedzę w pracy i nie mam jak sprawdzić.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=11597
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Już z nim pisałem, przetłumaczył wszystko oprócz tegoCuriosity pisze: ↑14 maja 2019, 17:41Napisz na priv do Grabash4u. On to tłumaczył, ale potem usunął z BGG.
Możliwe, że mam to na dysku, ale siedzę w pracy i nie mam jak sprawdzić.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=11597
Wracając do mojego poprzedniego pytania to przeczytałem ponownie instrukcję i nigdzie tej umiejętności kapitana nie znalazłem.
Może ta opcja wchodzi wraz z którymś dodatkiem.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2709 times
- Been thanked: 2396 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Podstawka, strona 10.
Jeśli Lider ma być zabity, to połóż na nim żeton niezadowolenia, zamiast go zabijać.
Innymi słowy: gdy ktoś ma zginąć, to wyznaczasz kapitana. Zamiast ginąć, dostaje żeton, którego się przy kolejnych zakupach pozbywa.
Jeśli Lider ma być zabity, to połóż na nim żeton niezadowolenia, zamiast go zabijać.
Innymi słowy: gdy ktoś ma zginąć, to wyznaczasz kapitana. Zamiast ginąć, dostaje żeton, którego się przy kolejnych zakupach pozbywa.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
A,no właśnie to czytałem, ale tak jak piszesz jeśli Lider ma zostać zabity a nie jakiś inny członek załogi
W instrukcji nie ma słowa o innym członku załogi.
Naprawdę nie rozumiem skąd wzięła się taka interpretacja.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2709 times
- Been thanked: 2396 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Wszystko się zgadza. Na kartach masz napisane "Kill a Crew", czyli "Zabij członka Załogi". Kogokolwiek, kapitan też jest członkiem załogi. Rozpatrując taką kartę możesz wybrać kogokolwiek, więc najbardziej logiczne będzie "zabicie" kapitana.
A ponieważ kapitan jest nieśmiertelny, więc zamiast zostać zabitym, dostaje jedynie żeton niezadowolenia.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
I wszystko ładnie, tylko pamiętaj - jeśli kapitan/leader dostanie dwa żetony niezadowolenia - w przypływie frustracji, zamiast odejść, zwalnia całą załogę. A to w przypadku gry solo oznacza, że dobrego wyniku już nie wykręcisz - ale kto gra w solo o wynik? Przyznaję się bez bicia, że potrafię czasem rozłożyć mapę i polatać kilka zleceń - ot tak, dla funu. Bo jest w tym coś, co mnie odpręża - to chyba jedyna taka gra.
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Teraz wszystko jasne.DziękiCuriosity pisze: ↑15 maja 2019, 08:20Wszystko się zgadza. Na kartach masz napisane "Kill a Crew", czyli "Zabij członka Załogi". Kogokolwiek, kapitan też jest członkiem załogi. Rozpatrując taką kartę możesz wybrać kogokolwiek, więc najbardziej logiczne będzie "zabicie" kapitana.
A ponieważ kapitan jest nieśmiertelny, więc zamiast zostać zabitym, dostaje jedynie żeton niezadowolenia.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Jednak nie, nie klei mi się toCuriosity pisze: ↑15 maja 2019, 08:20Wszystko się zgadza. Na kartach masz napisane "Kill a Crew", czyli "Zabij członka Załogi". Kogokolwiek, kapitan też jest członkiem załogi. Rozpatrując taką kartę możesz wybrać kogokolwiek, więc najbardziej logiczne będzie "zabicie" kapitana.
A ponieważ kapitan jest nieśmiertelny, więc zamiast zostać zabitym, dostaje jedynie żeton niezadowolenia.
Jeśli Kapitan uczestniczy w wykonaniu akcji Pracy to jest to jak najbardziej logiczne rozwiązanie.
Natomiast jeżeli któryś inny członek załogi wydelegowany do wykonania akcji Pracy musi umrzeć a Kapitan pozostając na Statku dostaje żeton Niezadowolenia taka interpretacja jest dla mnie nie do zaakceptowania.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
maciejo - Jak najbardziej prawidłowe rozumowanie. Myśle ze to trochę skrót myślowy był z tym przenoszeniem „kill” na kapitana - zazwyczaj na akcje idzie również Kapitan/Leader - bo ma dobre skille i warto nimi wspierać akcje. Oczywiście kiedy kapitan nie brał udziału w akcji nie możesz przenieść na niego efektu zabicia członka załogi.
Osobiście namawiam do stosowania zdroworozsądkowego podejścia do tej gry. To ma działać jak w życiu - deklarujesz prace - ze realizujesz zlecenie odkrywasz kartę w miejscu wyznaczonym - określasz kto co robi (kładziesz karty sprzętu i załogi przy tym zleceniu i zaczynasz wykonywać kolejne polecenia z karty - testy, ciągniesz i robisz karty Misbehave (naruszenia prawa) i ponosisz konsekwencje, kosisz kasę (albo towary). Po nieudanej próbie, w zależności od efektu albo tracisz to zlecenie, albo w następnej turze możesz spróbować ponownie - wtedy możesz zmienić lub wzmocnić ekipę.
Osobiście namawiam do stosowania zdroworozsądkowego podejścia do tej gry. To ma działać jak w życiu - deklarujesz prace - ze realizujesz zlecenie odkrywasz kartę w miejscu wyznaczonym - określasz kto co robi (kładziesz karty sprzętu i załogi przy tym zleceniu i zaczynasz wykonywać kolejne polecenia z karty - testy, ciągniesz i robisz karty Misbehave (naruszenia prawa) i ponosisz konsekwencje, kosisz kasę (albo towary). Po nieudanej próbie, w zależności od efektu albo tracisz to zlecenie, albo w następnej turze możesz spróbować ponownie - wtedy możesz zmienić lub wzmocnić ekipę.
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Dokładnie tak,nie ma mowy o "zabijaniu" Kapitana jeśli nie idzie do Roboty.mauserem pisze: ↑16 maja 2019, 09:24 maciejo - Jak najbardziej prawidłowe rozumowanie. Myśle ze to trochę skrót myślowy był z tym przenoszeniem „kill” na kapitana - zazwyczaj na akcje idzie również Kapitan/Leader - bo ma dobre skille i warto nimi wspierać akcje. Oczywiście kiedy kapitan nie brał udziału w akcji nie możesz przenieść na niego efektu zabicia członka załogi.
Osobiście namawiam do stosowania zdroworozsądkowego podejścia do tej gry. To ma działać jak w życiu - deklarujesz prace - ze realizujesz zlecenie odkrywasz kartę w miejscu wyznaczonym - określasz kto co robi (kładziesz karty sprzętu i załogi przy tym zleceniu i zaczynasz wykonywać kolejne polecenia z karty - testy, ciągniesz i robisz karty Misbehave (naruszenia prawa) i ponosisz konsekwencje, kosisz kasę (albo towary). Po nieudanej próbie, w zależności od efektu albo tracisz to zlecenie, albo w następnej turze możesz spróbować ponownie - wtedy możesz zmienić lub wzmocnić ekipę.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Członkowie załogi przydzieleni do pracy mogą korzystać z zabranego ekwipunku i mogą dostawać obrażenia. Członkowie załogi na statku i ekwipunek który tam został nie ma wpływu na wykonywaną pracę i vice versa.
- Muad'Dib
- Posty: 1562
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 106 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Wczoraj, przed rozgrywką, oddzielałem karty z dodatków. Niestety walnąłem głową w mur przy kartach Misbehave. Za Chiny nie widzę na nich oznaczeń, z których rozszerzeń pochodzą. Czy to ja czegoś nie dostrzegam w tym gąszczu znaków czy faktycznie nie mają takowych oznaczeń?
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
- Muad'Dib
- Posty: 1562
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 106 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Kojarzę szalkę ale do czego się ona odnosi? Bo u mnie chyba wszystkie karty miały ten znak
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Szalka to powinien być symbol Crime & Punishment. Talia Misbehave bez tego dodatku jest o połowę mniejsza.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Każda talia ma swój symbol,
który jest wpleciony w elementy ozdobne.
Talia oryginalna - pistolety (czerwona)
Talia z Crime and punishment - waga Temidy (zielone)
który jest wpleciony w elementy ozdobne.
Talia oryginalna - pistolety (czerwona)
Talia z Crime and punishment - waga Temidy (zielone)
Spoiler:
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Witam, mam duza prosbe, czy ktos moglby mi udostępnić tlumaczenie kart ? Bardzo bylbym wdzueczny bo wlasnie kupilem gre i bardzo by ni to ułatwiło start z ta grą.
- Muad'Dib
- Posty: 1562
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 106 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Tak, dzięki, jak już wiedziałem czego szukać to sobie poradziłem
Chyba było kiedyś na BGG ale teraz już nie widzę nadzieja, że ktoś z użytkowników wciąż ma pliki.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2709 times
- Been thanked: 2396 times
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Dziś postanowiliśmy odświeżyć sobie Firefly. Może koś poleci jakieś fajne scenariusze fanowskie? Śledziłem wszystko na bieżąco tak do połowy 2018 roku więc ewentualnie coś z ostatnich 20 miesięcy. Mam wszystkie dodatki.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Firefly: The Game (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Gdyby ktoś był zainteresowany:
pytałem wydawnictwo o dodruk Kalidasy. Odpowiedź: planują, ale (niespodzianka ) z powodu wiadomej sytuacji brak konkretów. (We do have plans to reprint Kalidasa! Unfortunately due to delays with the ongoing pandemic, we do not have a clear timeline on when this will be back in stock. We apologize for any inconvenience.)
Przy okazji pytanie do tych, którzy grają solo o Wasz ulubiony tryb solo: losujecie dowolny scenariusz i gracie na luzie do wypełnienia warunków zwycięstwa, odliczacie czas jak w 'Awful lonely in Big Black' czy gracie jeszcze inaczej?
pytałem wydawnictwo o dodruk Kalidasy. Odpowiedź: planują, ale (niespodzianka ) z powodu wiadomej sytuacji brak konkretów. (We do have plans to reprint Kalidasa! Unfortunately due to delays with the ongoing pandemic, we do not have a clear timeline on when this will be back in stock. We apologize for any inconvenience.)
Przy okazji pytanie do tych, którzy grają solo o Wasz ulubiony tryb solo: losujecie dowolny scenariusz i gracie na luzie do wypełnienia warunków zwycięstwa, odliczacie czas jak w 'Awful lonely in Big Black' czy gracie jeszcze inaczej?