Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Zagrałem już sporo w miasto bogów w różnych kombinacjach I sama instrukcja w sumie nie taka straszna ale musiałem się wspomagać forum bgg i wszystko okazało się jasne A sama gra jak na razie każdemu przypadła do gustu nowy gracz może grać od razu z marszu i liczyć się w walce z ogranymi graczami, ponieważ każda akcja praktycznie punktuje, akcje są dość proste, a tury graczy są szybie (ruch, akcja). Fajne jest że gra przyspiesza z zaćmienia na zaćmienie.
Zauważałem różnice w grach na dwóch, trzech i czterech graczy. Na dwóch najlepiej punktuje aleja śmierci, a piramida ok punktuje, na trzech już piramida daje niezłe punkty, a aleja śmierci traci na ważności, a na czterech to już piramida rządzi (brakuje mi tu skalowania tych płytek według ilości graczy). Ważnym elementem jest też świątynia żeby zdobyć to przedostatnie miejsce które naprawdę potrafi fajnie zapunktować, a znowu te ostatnie miejsce które blokujemy dla innych jest już tylko ok (tak naprawdę bym je zamienił, wtedy ten wyścig na torze piramidy miałby większy sens). Zauważyłem też wyższość piramidy czerwonej nad innymi, bardzo dużo punktów generuje. Złocenie niby generator punktów, piramidy i świątyń jednak nie rośnie w sile ta akcja, jest droga i daje mało plusów jeśli idziemy tam trzema czy dwoma robotnikami. Rytuały przez swój sposób odblokowywania też były wykorzystywane głównie na koniec gry kiedy chcemy jeszcze coś ugrać na jednej ze świątyń lub kiedy nie mamy żadnej fajnej możliwości do zrobienia. Maski głównie zbiera się z pól z rytuałami, a że odblokowywanie jest kosztowane to mało jest wykorzystywane (a maski też swoje kosztują).
No ale zbliża się dodatek. I na pierwszy rzut oka ulepsza złocenie (plus), utrudnia budowanie piramidy (plus), dodaje nowe akacje odblokowujące robotników z rytuałów (plus), rytuały staną się lepiej wykorzystywane tak więc maski będą lepiej punktować (plus), nowa wieża na alei umarłych poprawi tą płytkę ponieważ po pierwszym lub drugim zaćmieniu jednym robotnikiem nie ma co już budować, a tak mamy akcje którą zawsze możemy wykonać (plus). Już te rzeczy naprawiają sporo według mnie, w i tak już bardzo dobrej grze, którą polecam Dziwi mnie że dodatek ma taką ocenę nijaką 7.6 jak na to ile powinien poprawić. A dodaje jeszcze te plemiona startowe i karty sezonu które również mogą dodać coś fajnego. A i klimat, jak również tematyka bardzo mi się podoba (plansza, umieranie, piramida, symbolika).
Jestem ciekaw waszych wyników czy ktoś przekroczył wartość 200 pkt (przy czterech graczach, im mniej graczy tym łatwiej punkty się generuje), my jak na razie maks około 181 pkt. (na czterech graczy), 187 pkt. (na trzech graczy)
Zauważałem różnice w grach na dwóch, trzech i czterech graczy. Na dwóch najlepiej punktuje aleja śmierci, a piramida ok punktuje, na trzech już piramida daje niezłe punkty, a aleja śmierci traci na ważności, a na czterech to już piramida rządzi (brakuje mi tu skalowania tych płytek według ilości graczy). Ważnym elementem jest też świątynia żeby zdobyć to przedostatnie miejsce które naprawdę potrafi fajnie zapunktować, a znowu te ostatnie miejsce które blokujemy dla innych jest już tylko ok (tak naprawdę bym je zamienił, wtedy ten wyścig na torze piramidy miałby większy sens). Zauważyłem też wyższość piramidy czerwonej nad innymi, bardzo dużo punktów generuje. Złocenie niby generator punktów, piramidy i świątyń jednak nie rośnie w sile ta akcja, jest droga i daje mało plusów jeśli idziemy tam trzema czy dwoma robotnikami. Rytuały przez swój sposób odblokowywania też były wykorzystywane głównie na koniec gry kiedy chcemy jeszcze coś ugrać na jednej ze świątyń lub kiedy nie mamy żadnej fajnej możliwości do zrobienia. Maski głównie zbiera się z pól z rytuałami, a że odblokowywanie jest kosztowane to mało jest wykorzystywane (a maski też swoje kosztują).
No ale zbliża się dodatek. I na pierwszy rzut oka ulepsza złocenie (plus), utrudnia budowanie piramidy (plus), dodaje nowe akacje odblokowujące robotników z rytuałów (plus), rytuały staną się lepiej wykorzystywane tak więc maski będą lepiej punktować (plus), nowa wieża na alei umarłych poprawi tą płytkę ponieważ po pierwszym lub drugim zaćmieniu jednym robotnikiem nie ma co już budować, a tak mamy akcje którą zawsze możemy wykonać (plus). Już te rzeczy naprawiają sporo według mnie, w i tak już bardzo dobrej grze, którą polecam Dziwi mnie że dodatek ma taką ocenę nijaką 7.6 jak na to ile powinien poprawić. A dodaje jeszcze te plemiona startowe i karty sezonu które również mogą dodać coś fajnego. A i klimat, jak również tematyka bardzo mi się podoba (plansza, umieranie, piramida, symbolika).
Jestem ciekaw waszych wyników czy ktoś przekroczył wartość 200 pkt (przy czterech graczach, im mniej graczy tym łatwiej punkty się generuje), my jak na razie maks około 181 pkt. (na czterech graczy), 187 pkt. (na trzech graczy)
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Ktoś grał już z dodatkiem? Trafił do sklepów i jak patrzę po zawartości, to trochę się kojarzy z dodatkiem do Tzolkin, a on jednak mocno wzbogacał samą podstawkę.
Najbardziej ciekawią mnie unikatowe frakcje.
Najbardziej ciekawią mnie unikatowe frakcje.
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 339 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
A czy Portal gdzieś już się wypowiadał na temat wydania tego dodatku? Z racji zależności językowej chociażby na planszetkach frakcji, fajnie byłoby mieć ten dodatek w rodzimym języku. A sam z chęcią poczytałbym opinie i potem przekonał się o tym, czy to dobry dodatek jest, bo podstawkę bardzo lubię
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11194
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3394 times
- Been thanked: 3312 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Tak, już powiedzieli ze wydadza na ktoryms expressieNidav pisze: ↑10 paź 2019, 09:20 A czy Portal gdzieś już się wypowiadał na temat wydania tego dodatku? Z racji zależności językowej chociażby na planszetkach frakcji, fajnie byłoby mieć ten dodatek w rodzimym języku. A sam z chęcią poczytałbym opinie i potem przekonał się o tym, czy to dobry dodatek jest, bo podstawkę bardzo lubię
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 275
- Rejestracja: 09 mar 2017, 08:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 33 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Opis nie jest szczegółowy, bo grałem tylko dwa razy i to już jakiś czas temu.
Dodatek składa się z trzech części. Mamy nową czwartą piramidę - gdzie na niektórych stopniach musimy zdecydować jaki chcemy bonus. Kafle bogów - każdy z nich ma swoją specyfikę i wzmacnia działanie jakiejś akcji, żeby nie było za miło w innej fazie coś kosztuje nas więcej. Jest jedno bóstwo, które nas nie karze, ale działanie jego jest dosyć słabe. Nowy kafel budowy piramidy schodkowej, ozdób, złota i umarłych. Każdym elementem można grać oddzielnie lub dodać w całości.
Teraz czekam na polska wersję.
Dodatek składa się z trzech części. Mamy nową czwartą piramidę - gdzie na niektórych stopniach musimy zdecydować jaki chcemy bonus. Kafle bogów - każdy z nich ma swoją specyfikę i wzmacnia działanie jakiejś akcji, żeby nie było za miło w innej fazie coś kosztuje nas więcej. Jest jedno bóstwo, które nas nie karze, ale działanie jego jest dosyć słabe. Nowy kafel budowy piramidy schodkowej, ozdób, złota i umarłych. Każdym elementem można grać oddzielnie lub dodać w całości.
Teraz czekam na polska wersję.
-
- Posty: 762
- Rejestracja: 08 gru 2012, 01:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 157 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Póki co jedna partia za mną i to solo w 3/5 dostępnych modułów.Brylantino pisze: ↑10 paź 2019, 09:09 Ktoś grał już z dodatkiem? Trafił do sklepów i jak patrzę po zawartości, to trochę się kojarzy z dodatkiem do Tzolkin, a on jednak mocno wzbogacał samą podstawkę.
Najbardziej ciekawią mnie unikatowe frakcje.
Moduły, których nie ograłem to nowa piramida (jakoś nie do końca mogłem zrozumieć to ustrojstwo i sobie darowałem...) oraz wydarzenia, o których opisie słyszałem w jednym z podcastów, które słucham, że po prostu się zapomina o tym... Są to kafle, które zmieniają Ci właściwości rozgrywki na daną rundę - np ruszasz się 2-4 kafle zamiast 1-3.
Moduły, które ograłem:
Bogowie - na duży plus - czuć, że te umiejętności mają pomysł. Przy Solo, jest to jakaś dodatkowa umiejętność dla bota, dla graczy jak już przedmówca wspomniał jest to jedna moc pozytywna i druga negatywna (przy czym np. przy kaflu boga, którym ja rozegrałem partię, to dało się umiejętnie grać obok negatywnej mocy).
No i moduły 4/5 - czyli nowe kafle budowania piramidy i zdobień. I tu powiem, że to jest IMO najlepsza część tego dodatku. Dostajemy tabelkę, jak na kaflach do zdobywania surowców, gdzie ilość pracowników rzutuje na ilość rzeczy, które możemy zrobić. Plus jako dodatkowa rzecz, przy odpowiedniej ilości pracowników mamy możliwość odblokowywania pracowników na polach rytuałów, co sprawia tak na prawdę, że chcemy zacząć tego używać, bo juz niekoniecznie musimy marnować kakao, by tych pracowników odblokowywać.
Dalsze partie na pewno będę rozgrywał koniecznie przynajmniej z tymi 3 modułami.
- Arkhon
- Posty: 332
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 169 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Male pytanie do tych co grywali w wiekszych a zroznicowanych gronach.
Jak skalowanie czasowe przy 4 graczach? zarowno ogranych z planszami jak i gronach (mieszanych) i gronach poczatkujacych z tytulem?
Jak skalowanie czasowe przy 4 graczach? zarowno ogranych z planszami jak i gronach (mieszanych) i gronach poczatkujacych z tytulem?
- Lolas
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 114 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Zapowiedziany został kolejny dodatek.
Nic wielkiego: 10 nowych technologi i 6 kafli startowych.
Dziś Portal poinformował że OBA dodatki poszły do druku, więc prawdopodobnie będą dostępne jednocześnie.
Nic wielkiego: 10 nowych technologi i 6 kafli startowych.
Dziś Portal poinformował że OBA dodatki poszły do druku, więc prawdopodobnie będą dostępne jednocześnie.
- nimsarn
- Posty: 310
- Rejestracja: 04 lis 2005, 16:54
- Lokalizacja: Z buszu! W centrum Zielonej Góry
- Has thanked: 516 times
- Been thanked: 179 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Wrzucę tu łyżkę dziegciu, kije w mrowisko albo 3 grosze...
Kiedyś zalewianinem się dlaczego Andrei Novac jest współautorem dodatku do Teotichuacan (https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... sic-period), ale to było kiedyś.
W ostatni piątek miałem przyjemność zagrać w Teo. i mnie olśniło...
Bo przecież gdzieś już to widziałem... (https://youtu.be/k9hczb0qFbc), ale bez kostek... zaraz kostki przecież są w https://boardgamegeek.com/boardgame/137776/praetor.
Słowem, czyżby Teotichuacan był re-theme'm, czyżby Daniele Tascini był zręcznym kompilatorem, czyżby Panowie się wcześniej dogadali?
Zapraszam do dyskusji i uprzedzam że rozgrywka w Teo. mi się bardzo podobała i myślę/mam nadzijeę że jeszcze w tą grę zagram.
Kiedyś zalewianinem się dlaczego Andrei Novac jest współautorem dodatku do Teotichuacan (https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... sic-period), ale to było kiedyś.
W ostatni piątek miałem przyjemność zagrać w Teo. i mnie olśniło...
Bo przecież gdzieś już to widziałem... (https://youtu.be/k9hczb0qFbc), ale bez kostek... zaraz kostki przecież są w https://boardgamegeek.com/boardgame/137776/praetor.
Słowem, czyżby Teotichuacan był re-theme'm, czyżby Daniele Tascini był zręcznym kompilatorem, czyżby Panowie się wcześniej dogadali?
Zapraszam do dyskusji i uprzedzam że rozgrywka w Teo. mi się bardzo podobała i myślę/mam nadzijeę że jeszcze w tą grę zagram.
- konrad.rymczak
- Posty: 998
- Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09
- Has thanked: 173 times
- Been thanked: 48 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Nic nie wrzuciłeś niestety i nie bardzo jest o czym dyskutować
https://boardgamegeek.com/article/30501124#30501124
Zerknij też kto jest wydawcą Teotihuacan i zobacz co ma wspólnego Andrei z wydawcą.
https://boardgamegeek.com/article/30501124#30501124
Zerknij też kto jest wydawcą Teotihuacan i zobacz co ma wspólnego Andrei z wydawcą.
Kupię: Eclipse 2nd - Galactic Counselor
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Istnieje po polsku jakiś skrót zasad / karta pomocy?
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 339 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Użytkownik Arachion wrzucił kiedyś coś takiego na forum. Wydaje się całkiem dobra pomocą
-
- Posty: 1021
- Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 31 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Zapoznając się z grą przy pierwszych rozgrywkach korzystałem z takiej pomocy:
https://boardgamegeek.com/filepage/1779 ... n-pomoc-pl
https://boardgamegeek.com/filepage/1779 ... n-pomoc-pl
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 339 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Czy coś się ruszyło w kwestii dodatku? Jakaś data, nawet przybliżona, była przez prezesa czy kogokolwiek z Portalu wspominana? Wczoraj pierwszy raz od lipca gra wylądowała na stole, tym samym przypominając mi, jak doskonale się w nią grą i poczułem silną potrzebę posiadania dodatku Wersję angielską widzę w nienajgorzej cenie i się zaczynam zastanawiać ile jeszcze trzeba będzie czekać na polską premierę i czy nie wolałbym kupić dodatku po angielsku, skoro językowo zależne są tylko umiejętności graczy.
- Lolas
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 114 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
W przyszłym tygodniu Portal ogłosi premiery na ten rok i na pewno będzie dodatek do Teo.
Inna sprawa, czy od razu podadzą datę premiery...
Dodatek jest bardzo dobry - polecam!
Inna sprawa, czy od razu podadzą datę premiery...
Dodatek jest bardzo dobry - polecam!
- veljarek
- Posty: 1189
- Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 23 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Z tego co wiem dodatek a raczej dwa dodatki są ustalone i będa w 1 kwartale dostepne oba.
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 24 lis 2011, 15:19
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 15 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Jaki polecacie organizer do przechowywania elementów gry ,woreczki zaczynają mnie irytować i zastanawiam się nad kupnem
- Lolas
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 114 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Piankowy organizer Folded Space jest ok. Mieści też dodatek co na pewno jest sporym plusem.Cezary1916 pisze: ↑14 lut 2020, 13:17 Jaki polecacie organizer do przechowywania elementów gry ,woreczki zaczynają mnie irytować i zastanawiam się nad kupnem
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Dodatek W Cieniu Xitle to niezły skok na kasę. 20 maluteńkich kartoników za taką kasę. To już więcej materiału zużyli na pudełko. Pojechali grubo.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Za jaką kasę? Znalazłem za 45 zł, bardzo ok cena za takie zwiększenie regrywalności.
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 339 times
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Promki, czy to do Teo czy do Tzolkina (a często też innych gier), które składają się z dwóch kafli, można kupić za jakieś 20-50 zł (przynajmniej jeśli są akurat w sklepie). Ok. 50 zł za 20 kafelków to dla mnie wcale nie jest dużo. Regrywalność sporo się zwiększy, chociaż i tak wiadomo, że wydając taki dodatek też się pije do potrzeby skompletowania wszystkiego do danej gry, na co niektórzy gracze cierpią. W tym między innymi ja, więc zamówienie na przedsprzedaż obu dodatków z pewnością za niedługo złożę
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Co niektórzy na forum kultywują posługiwanie się ceną SCD, tak więc te 20 płytek, (z czego starowych wg mnie więcej nie potrzeba) z kartonu kosztuje 69,95zł
btw. Pojawił się plik na bgg ze wszystkimi kafelkami promocyjnymi do samodzielnego druku.
https://cf.geekdo-images.com/original/i ... 222273.png
btw. Pojawił się plik na bgg ze wszystkimi kafelkami promocyjnymi do samodzielnego druku.
https://cf.geekdo-images.com/original/i ... 222273.png
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)
Ewentualnie za jakiś czas wersja oficjalna wskoczy to do sklepu BGG jako zbiorczy pakiet promek - aktualnie się produkuje w Chinach i ma opóźnienia z wiadomych względów._leigam_ pisze: ↑18 lut 2020, 00:15 btw. Pojawił się plik na bgg ze wszystkimi kafelkami promocyjnymi do samodzielnego druku.
https://cf.geekdo-images.com/original/i ... 222273.png