Aeon's End (Kevin Riley)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Nie ma co się przywiązywać do dat, jakie jest prawdopodobieństwo że tym razem będzie "o czasie"... Ale niby listopad.
BTW. Przewiduje totalna kaszane jeśli chodzi o jakość wydania. Już nawet sam portal po tych paru miesiącach nie reklamuje tego produktu.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Już nie reklamuje ponieważ zakładana(aktualnie opóźniona) premiera i przedsprzedaż już za nami. Kto chciał kupić to już dawno zamówił, nowi dochodzą w trakcie. Po drugie sam tytuł bardzo dobrze przyjął i sprzedaje się w PL, wiec nie martwią się o sprzedaż Wiecznej Wojny. Jakoś wydania przecież będzie taka sama jak poprzedniej podstawki oraz dodatków więc nie bardzo wiem jak powiązałeś to z opóźnioną premierą. W ostatnim live mówili o dacie 13 listopad, bliższe info mamy poznać po 1 listopada.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Z jakiegoś powodu była ta niezliczona ilość opóźnień. Prawdopodobnie poprawianie błędów, problemy z kolorami itp. W końcu musieli zaakceptować, tylko pytanie czy dlatego że już nie chcieli przeciągać czy dlatego że jest już jak być powinno. To się okaże, może będzie w porządku, ale się obawiam.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Powód był tylko jeden, błednie wydrukowane kilka kart- nie ta grafika. Część osób już ma wydanie przedpremierowe, jakość taka sama jak poprzednich wersji. Nic tu nawet nie zmieniają oprócz dodruku kart._leigam_ pisze: ↑25 paź 2019, 21:11Z jakiegoś powodu była ta niezliczona ilość opóźnień. Prawdopodobnie poprawianie błędów, problemy z kolorami itp. W końcu musieli zaakceptować, tylko pytanie czy dlatego że już nie chcieli przeciągać czy dlatego że jest już jak być powinno. To się okaże, może będzie w porządku, ale się obawiam.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Serio, w sensie zamówione przez ich sklep? Bardzo ciekawe, nikt się nie chwalił.
No nic, "niedługo" się okaże.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11177
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3311 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Bo niewiele osób dostalo, przerwali wysyłanie preorderow jak ogarneli że jest zła grafika na karcie
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Chyba nie poszło o jedną kartę..?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11177
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3311 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Jeśli dobrze pamiętam to jeden czar (wszystkie karty) miały zła grafikę, więc woleli przedrukowac niz distac backlash
Ale backlashu i tak mają za przesunięta da te premiery
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Wczoraj wrocilismy do gry po chyba roku przerwy i dostalismy becki od Gluttona na hardzie, aczkolwiek bylo blisko.
Jesli ktos gra w parach jakies macie zestawy magow i rynkow na hardy?
Jesli ktos gra w parach jakies macie zestawy magow i rynkow na hardy?
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Próbowałem ostatnio maksować osiągnięcia w wersji na Steam i duet Lash i Xaxos daje sobie świetnie rade na wysokich poziomach trudności, gdyż mogą w zasadzie tak ustawiać talię tur, żeby ciągle wyciągać z niej karty gracza. Żeby nie być gołosłownym (chociaż to robiłem na easy): https://imgur.com/a/Z607r9U
Ale udało mi się pokonać 3/4 nemezis na poziomie 'extinction' tą trochę tandetną taktyką
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
O widzisz nice
My gramy Brama plus Lash żeby był heal, ale idea ta sama. Jaki ustawiasz rynek?
Czemu tandetna, fajnie że w takiej grze można odpalać infinite, czy nawet finite comba
NIe jest tak że zrobisz to w dwie tury tylko trzeba przeżyć jakiś czas.
My gramy Brama plus Lash żeby był heal, ale idea ta sama. Jaki ustawiasz rynek?
Czemu tandetna, fajnie że w takiej grze można odpalać infinite, czy nawet finite comba
NIe jest tak że zrobisz to w dwie tury tylko trzeba przeżyć jakiś czas.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Na steamie nie ma póki co dodatków, więc jeśli chodzi o karty z podstawki, to najlepszą taktyką wydaje mi się używanie czaru Arcane Nexus (po polsku coś w stylu "Tajemna Brama"?), który pozwala na przywrócenie na rękę zagranego klejnotu. Kupuję każdemu po przynajmniej 2 takie czary i spokojnie mogę wygenerować ponad 8 eteru w każdej turze i mogę wydajnie zapętlać umiejętności. Bardzo przydaje się tutaj Zamglony Szafir, który daje dodatkowe ładunki sojusznikowi, dzięki Rubinowi można szybko kupić to najdroższe zaklęcie, a Wir w Butelce bardzo szybko czyści talię z blotek. W napędzaniu silniczka ładowania umiejętności pomaga Talizman Maga i Podpalenie, a Złodziej Esencji (Essence Theft) daje leczenie, które łagodzi dotkliwość umiejętności Lasha.
Tak naprawdę to napędzenie tej machiny daje sporo satysfakcji, ale po kilku rozgrywkach wydaje się to już trochę pójściem na łatwiznę. Nie jest to jednak strategia uniwersalna - nadal nie znalazłem sposobu na Maskę Kłamstw.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Cos to dziwne jest..
Szafir kosztuje 6, rubin 4, nexus 7 wiec bez dwoch gemow z 2 kasy nie ma prawie opcji zeby go kupic.
Nie wiem jak CI starcza czasu na takie zabawy drogimi kartami..
Szafir kosztuje 6, rubin 4, nexus 7 wiec bez dwoch gemow z 2 kasy nie ma prawie opcji zeby go kupic.
Nie wiem jak CI starcza czasu na takie zabawy drogimi kartami..
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Kolejność to Rubin -> Nexus -> Szafir.
Obaj panowie mają 4 eteru na pierwszej ręce (Lash może mieć 5), więc kupują Rubin. W trzeciej swojej turze Rubin + 4 Kryształy -> Nexus. Jak Nexus wejdzie na Bramę -> kolejny Nexus lub Szafir.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Taka kwestia, bo nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi, a zdaje się że wszyscy mylą pojęcie Deck buildingu... z Deck buildingiem.
Otóż generalnie są dwa typu gier z mechaniką Deck buildingu:
1. Budowanie decku przed grą na podstawie kolekcji kart, bez możliwości jej edycji w trakcie, przykłady: Arkham Horror LCG, Gra o Tron LCG, Magic The Gathering, Star Wars Destiny td
2. Budowanie decku w trakcie gry na podstawie rynku kart, gdzie zaczynasz z podstawową talią, przykłady: Mage Knight, Dominion, Star Realms itd
Obie te kategorie to kompletnie inna para kaloszy, ale nawet na BGG jest to wrzucone do jednego worka mechaniki jako "Deck, Bag, and Pool Building", co jest wg mnie błędem.
Wielu uważa iż typ pierwszy (budowanie talii przed grą) to jedyny i prawdziwy typ Deck buildingu (gracze Magicka i innych karcianek CCG/LCG). Też uważam iż ten typ co główna kategoria deck buildingu, są to gry ciężkie, wymagające dużego nakładu na wymieniony deck building, a deck building (nawet nie ma jak tego odróżnić terminlogicznie) w trakcie gry to zazwyczaj jakieś lekkie pipidówy, jak Star Realms itd.
I teraz rodzi sie moje pytanie, bo na nie nie mogłem znaleźć odpowiedzi - jakiego typu grą jest Aeon's End?
Zdaje się że każdy "recenzent" pomija różnicę między Deck buildingiem in-game a Deck buildingiem pre-game.
Otóż generalnie są dwa typu gier z mechaniką Deck buildingu:
1. Budowanie decku przed grą na podstawie kolekcji kart, bez możliwości jej edycji w trakcie, przykłady: Arkham Horror LCG, Gra o Tron LCG, Magic The Gathering, Star Wars Destiny td
2. Budowanie decku w trakcie gry na podstawie rynku kart, gdzie zaczynasz z podstawową talią, przykłady: Mage Knight, Dominion, Star Realms itd
Obie te kategorie to kompletnie inna para kaloszy, ale nawet na BGG jest to wrzucone do jednego worka mechaniki jako "Deck, Bag, and Pool Building", co jest wg mnie błędem.
Wielu uważa iż typ pierwszy (budowanie talii przed grą) to jedyny i prawdziwy typ Deck buildingu (gracze Magicka i innych karcianek CCG/LCG). Też uważam iż ten typ co główna kategoria deck buildingu, są to gry ciężkie, wymagające dużego nakładu na wymieniony deck building, a deck building (nawet nie ma jak tego odróżnić terminlogicznie) w trakcie gry to zazwyczaj jakieś lekkie pipidówy, jak Star Realms itd.
I teraz rodzi sie moje pytanie, bo na nie nie mogłem znaleźć odpowiedzi - jakiego typu grą jest Aeon's End?
Zdaje się że każdy "recenzent" pomija różnicę między Deck buildingiem in-game a Deck buildingiem pre-game.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2019, 11:08 przez Jools, łącznie zmieniany 1 raz.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Gry, które wymagają zbudowania talii przed rozgrywką powinno się określać jako deck preparing, a nie deck building.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- KurikDeVolay
- Posty: 1002
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 1009 times
- Been thanked: 451 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Aeon's End to gra w budowę talii w trakcie gry. Wszystkie te gry gdzie trzeba improwizować, wydają mi się dużo... żywsze? W tych wszystkich LCGach siedzi się jak jakaś ostatnia stuleja, przewala godzinami karty i kombinuje tylko po to, żeby sobie pograć. Ile tam jest gry w grze? Jakbym chciał papierki pomiętolić, to bym sobie sreberka po cukierkach prostował. AE, Dominiony, Hero Realmsy są... ciekawsze? Przynajmniej pod względem zaskoczenia i możliwości ukręcenia czegoś z niczego.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11177
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3311 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Drugim typem, gdzie podczas gry budujesz deck z draftowanych/kupowanych kart
Wydaje mi sie ze nikt tu nic nie myli, po prostu w tym drugim wypadku dochodzi mechanika card draftingu, którego nie masz w przygotowanych przed grą deckach
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Też wydaje mi się że deck building w grze jest ciekawszy od tego przed grą. Tzn gry nie są z góry skazane na pewien schemat narzucony przez konstrukcję swojej talii, ale są bardziej dynamiczne i różnorodne przez dynamikę talii w trakcie gry.
Talie budowane przed grą mają syndrom maksymalnej optymalizacji na konkretny scenariusz. To psuje grę i fun. Przez to też przestałem grać w LOTR LCG, bo zrobiłem ultimate talię która w zasadzie nie jest w stanie przegrać. Dalsze kupowanie paczek i granie straciło sens.
Talie budowane przed grą mają syndrom maksymalnej optymalizacji na konkretny scenariusz. To psuje grę i fun. Przez to też przestałem grać w LOTR LCG, bo zrobiłem ultimate talię która w zasadzie nie jest w stanie przegrać. Dalsze kupowanie paczek i granie straciło sens.
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Nie zauważyłem by ktoś tu coś mylił. Rzeczywiście w AE buduje się talię w trakcie gry ale to właśnie budowanie talii. Rzeczywiście są dwa odmienne typy deck buildingu. Powiedział bym nawet, że AE ma znamiona obu. Tu też jak ktoś chce może przed grą pochylić się nad całą talią i na rynek wybrać 9 odmiennych kart, które potem trzeba będzie kupować. Takie rozwiązanie niektórzy stosują na poziomie hard (wybierają karty na rynek zamiast losować). W większości tytułów deck buildingowych z rynkiem, rynek zmienia się przez całą grę. Tu jest stały, dlatego oprócz deck buildingu możemy tu zastosować jeszcze market building.
- Jiloo
- Posty: 2453
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 544 times
- Been thanked: 463 times
- Kontakt:
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Nie ma dwóch mechanik deck buildingu, jest jedna. Mechanika w grach planszowych to element, który występuje w trakcie rozgrywki. Dlatego mamy takie mechaniki jak np. area control, set collection, worker placement, deck building i wiele więcej.
Składanie talii przed grą nie jest mechaniką, to po prostu przygotowanie sobie kart do rozgrywki zanim się jeszcze zacznie grać. Gry tego typu najczęściej jako główną mechanikę rozgrywki wykorzystują hand management. Widzę, że największy problem z tym mają gracze TCG/CCG/LCG, którzy uważają, że jedyny słuszny i prawdziwy deck building to ten, który odbywa się przed grą. Tylko nie mogą zrozumieć, że skoro odbywa się przed grą to jest bardziej elementem setupu, a nie gry.
Żadna z gier kolekcjonerskich na BGG nie występuje w kategorii deck, bag and pool building. Występują w kategorii hand management. Z tego po prostu powodu, że mechanika DB tam nie występuje.
Składanie talii przed grą nie jest mechaniką, to po prostu przygotowanie sobie kart do rozgrywki zanim się jeszcze zacznie grać. Gry tego typu najczęściej jako główną mechanikę rozgrywki wykorzystują hand management. Widzę, że największy problem z tym mają gracze TCG/CCG/LCG, którzy uważają, że jedyny słuszny i prawdziwy deck building to ten, który odbywa się przed grą. Tylko nie mogą zrozumieć, że skoro odbywa się przed grą to jest bardziej elementem setupu, a nie gry.
Żadna z gier kolekcjonerskich na BGG nie występuje w kategorii deck, bag and pool building. Występują w kategorii hand management. Z tego po prostu powodu, że mechanika DB tam nie występuje.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ja dzisiaj otrzymałem poprawione karty (6 szt.) od Portalu - gra kupiona w przedsprzedaży w czerwcu.
Pewnie już niedługo będzie dostępna w otwartej sprzedaży.