Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
bardopondo pisze: ↑21 paź 2019, 23:18
Odrzucony przemysł i poziomu po erze kanałów nie wraca do gry, więc siłą rzeczy dwa razy ten kafel ie zapunktuje.
No tak, zapomniałam, że żetony nie wracają na planszetki więc rzeczywiście, jeśli ten akurat występuje w jednym egzemplarzu, to macie rację.
Czy na żetonie browaru IV poziomu jest błąd? Wg. instrukcji stawiając browar w erze kanałów stawiamy jedną beczkę piwa a w erze kolejowej 2 beczki.
Na żetonie 1 poziomu mamy nadrukowaną jedną beczkę bo taki browar można wybudować tylko 1 erze kanałów więc jest ok. Poziomy 2-3 można budować w dowolnej erze więc jest 1 i 2 beczki a 4 poziom można wybudować tylko w erze kolejowej więc powinno być tylko 2 beczki. Coś jest nie tak czy coś źle interpretuję?
1. Akcje wykonujemy od razu dwie, a nie na zmianę po jednej?? W sensie jedna osoba dwie, potem następna dwie itd.
2. Na 3 osoby oprócz miast w kolorze turkusowym odrzucamy również jedno niebieskie?? ( nie pamiętam w tej chwili nazwy )
3. Jeżeli chcemy przebudować własne przedsiębiorstwo ( żeby np nie spadło po erze kanałowej ) musimy użyć karty miasta, w którym się znajduje lub karty tego przedsiębiorstwa??
Muleq pisze: ↑30 paź 2019, 19:26
1. Akcje wykonujemy od razu dwie, a nie na zmianę po jednej?? W sensie jedna osoba dwie, potem następna dwie itd.
2. Na 3 osoby oprócz miast w kolorze turkusowym odrzucamy również jedno niebieskie?? ( nie pamiętam w tej chwili nazwy )
3. Jeżeli chcemy przebudować własne przedsiębiorstwo ( żeby np nie spadło po erze kanałowej ) musimy użyć karty miasta, w którym się znajduje lub karty tego przedsiębiorstwa??
1. Tak: dwie jedna osoba, potem dwie druga (z wyjątkiem pierwszej tury w grze, gdzie oboje wykonujecie po jednej).
2. W talii zostawiacie tylko te, na których widnieje symbol liczby graczy uczestniczących w grze, więc jeśli na którymś niebieskim nie ma trzech "łebków", to też je odrzucacie.
3. Tak, przebudowa ma te same zasady co zwykła budowa, łącznie z koniecznością przynależności do sieci.
bogas pisze: ↑30 paź 2019, 23:09
Nasz żeton przemysłu w danej lokacji to też nasza sieć, więc tą koniecznością przynależności do sieci bym się nie przejmował w tym wypadku
W tym nie, ale już jak chcemy przebudować hutę lub kopalnię przeciwnika, to oprócz tego, że na planszy nie może być znaczników, musimy też spełnić warunek sieci.
bogas pisze: ↑30 paź 2019, 23:09
Nasz żeton przemysłu w danej lokacji to też nasza sieć, więc tą koniecznością przynależności do sieci bym się nie przejmował w tym wypadku
W tym nie, ale już jak chcemy przebudować hutę lub kopalnię przeciwnika, to oprócz tego, że na planszy nie może być znaczników, musimy też spełnić warunek sieci.
Zgadza się. Tylko, że Muleq pytał o przebudowę własnego przedsiębiorstwa.
Aby mieć pewność:
Budowa połączeń- zawsze stawiamy statek/pociąg koło miasta z naszej sieci (wyjątek np pierwszy ruch).
A do naszej sieci należy miasto, które ma nasze przedsiębiorstwo albo przy którym jest nasz statek/pociąg
Czyli jak mamy w jednym mieście przedsiębiorstwo to możemy postawić po kolei po jakiejś drodze statki/pociągi mimo iż w kolejnych miastach nie mamy żetonu przedsiębiorstwa? W sensie miasto z naszym budynkiem - statek - puste miasto (które staje się częścią naszej sieci) - statek - puste miasto (znów część naszej sieci) statek etc ?
Ale transportować węgiel już przez taki cały ciąg nie możemy?
Tony23 pisze: ↑31 paź 2019, 22:07
Czyli jak mamy w jednym mieście przedsiębiorstwo to możemy postawić po kolei po jakiejś drodze statki/pociągi mimo iż w kolejnych miastach nie mamy żetonu przedsiębiorstwa? W sensie miasto z naszym budynkiem - statek - puste miasto (które staje się częścią naszej sieci) - statek - puste miasto (znów część naszej sieci) statek etc ?
Ale transportować węgiel już przez taki cały ciąg nie możemy?
Zgadza się. Węgiel możemy transportować przez te połączenia, dlaczego nie?
Mam dwie wątpliwości co do zasad.
1. Dotyczy punktów zwycięstwa za połączenia. Czyli liczą się wszystkie"sztangi" znajdujące się w danej lokalizacji( z przedsiębiorstw wszystkich graczy) czy tylko "sztangi" z własnych przedsiębiorstw? Nigdzie to nie jest sprecyzowane.
2 Kwestia to tylko sytuacja z początku ery kolejowej, gdzie po usunięciu przestarzałych przedsiębiorstw zostają dwa. Czy te przedsiębiorstwa muszę jak najszybciej połączyć w jedną sieć. Czy można sobie rozwijać dwie sieci nie łącząc ich.
Uti1 pisze: ↑18 lis 2019, 09:07
Mam dwie wątpliwości co do zasad.
1. Dotyczy punktów zwycięstwa za połączenia. Czyli liczą się wszystkie"sztangi" znajdujące się w danej lokalizacji( z przedsiębiorstw wszystkich graczy) czy tylko "sztangi" z własnych przedsiębiorstw? Nigdzie to nie jest sprecyzowane.
Nie wiem co pisze w polskiej instrukcji, ale w angielskiej jest "za KAŻDY symbol połączenia". Poza tym, po co błyby w takim razie symbole już umieszczone na planszy? Ale odpowiadając na pytanie to liczą się wszystkie, nie tylko twoje.
Uti1 pisze: ↑18 lis 2019, 09:07
2 Kwestia to tylko sytuacja z początku ery kolejowej, gdzie po usunięciu przestarzałych przedsiębiorstw zostają dwa. Czy te przedsiębiorstwa muszę jak najszybciej połączyć w jedną sieć. Czy można sobie rozwijać dwie sieci nie łącząc ich.
Możesz nie łączyć. Możesz nawet sobie zrobić 3 i 4 i 5... sieć w inncyh miejscach planszy. Twój wybór.
Czy akcję budowy 2 połączeń kolejowych w 1 akcji można traktować jako budowanie obu torów naraz i realizować warunki z dostawą węgla (+odległości najbliższego węgla) i piwa po położeniu obu żetonów? Czy raczej należy to traktować jako budowanie najpierw jednego toru, a później drugiego i rozpatrywać oba warunki budowy oddzielnie (dla 1go połączenia dostarczenie 1 węgla, a dla 2go połączenia 1 węgla i 1 piwa)?
Ja się skłaniam ku drugiej opcji.
aaxxee pisze: ↑21 lis 2019, 20:06
Witam. Czy w grze 2 osobowej do rynków zbytu bez żetonow kupców można budować połączenia i wykorzystywać je do transportu węgla z rynku? Pozdrawiam.
Nie widzę przeciwskazań.
mam 3trolle-7% (S) errata do 1861/67 (K) 1882, 1817/USA
Tak, te sztangi tam są, aby zachęcić do budowania połączeń.
BarukKhazad! Jak mawia Folko: gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Czy jak robię akcję rozwoju, pozbywam się 2 budynków z planszetki, to dobrze rozumiem, że mogę zdjąć 2 kosteczki żelaza ze swojej huty, żeby szybciej ją przekręcić na drugą stronę ?
13thSON pisze: ↑09 gru 2019, 10:16
Czy jak robię akcję rozwoju, pozbywam się 2 budynków z planszetki, to dobrze rozumiem, że mogę zdjąć 2 kosteczki żelaza ze swojej huty, żeby szybciej ją przekręcić na drugą stronę ?
Nawet musisz. W pierwszej kolejności zużywane jest żelazo z planszy leżące na twojej albo czyjejś hucie, a jak na planszy nie ma to wtedy dopiero z rynku.
Witam mam pytanie na temat zasady, pobierania zasobów od innych graczy.
-czy sam wybieram z jakiego przedsiębiorstwa pobieram zasoby czy biorę z najbliższego
-czy jak sprzedaje produkty i potrzebuje do tego piwa, to mogę sobie wybrać które biorę ( ze " sklepu" co daje mi bonus czy muszę od gracza który ma to piwo)
Pozdrawiam