Dziękuję
Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości
Re: Runebound (3rd edition)
Mam jeszcze jedno pytanie. Dotyczy kart fabuły, np. karty "Smocza Jaskinia".
Czy jeden bohater może rozpatrzyć tą kartę dwa razy?
Czy może wydać dwie swoje akcje, by dwa razy pod rząd, w jednej turze, rozpatrzyć tą kartę?
Czy też jeden bohater może kolejny razy rozpatrzyć tą kartę w dwóch różnych turach?
Czy jeden bohater może rozpatrzyć tą kartę dwa razy?
Czy może wydać dwie swoje akcje, by dwa razy pod rząd, w jednej turze, rozpatrzyć tą kartę?
Czy też jeden bohater może kolejny razy rozpatrzyć tą kartę w dwóch różnych turach?
Re: Runebound (3rd edition)
Czy Karta Fabuły jest traktowana jak karta przygody i angażuje 2 akcje?
Mam wrażenie, że nie, ale wole sie dopytać, ponieważ w instrukcji nie ma żadnego wpisu na ten temat.
Dzięki
Mam wrażenie, że nie, ale wole sie dopytać, ponieważ w instrukcji nie ma żadnego wpisu na ten temat.
Dzięki
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 01 sie 2017, 10:07
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 178 times
Re: Runebound (3rd edition)
jeśli nie jest to ogólne wydarzenie to zwykle na Karcie Fabuły jest określony koszt i jest to przeważnie 1 akcja, ale pamiętam jakieś karty na których koszty wynosił 2 akcje.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 lut 2020, 08:11
Re: Runebound (3rd edition)
W scenariuszu W sieci. W walce z Królową Ariadną. Użyła jadu na początku rundy walki. Zabijam ją ale mam ostatnie życie, czy tracę to życie z Jadu?
Re: Runebound (3rd edition)
Może ktoś sprawdzić wymiary kart postaci oraz kart umiejętności do Runebounda 3ed ?
-
- Posty: 1001
- Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 128 times
Re: Runebound (3rd edition)
Tutaj masz podział na wszystkie rodzaje kart:
https://boardgamegeek.com/geeklist/1645 ... tem4361199
-
- Posty: 1684
- Rejestracja: 13 paź 2007, 08:46
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 19 times
Re: Runebound (3rd edition)
Mam kilka pytań, a poniżej jedno z nich zadane przez jednego z forumowiczów (pozostało bez odpowiedzi):
Moje pytania:
1. Czy jeśli atakuje mnie coś z wydarzenia (np. Małe smoki) i na karcie jest zapis, że walczy z tym każdy z graczy, to czy wystarczy, że wygra jeden z nas, czy walka, bez względu na wynik, toczy się z każdym graczem?
2. Czy jeśli robiąc przeszukiwanie z karty wyprawy nie jestem zadowolony z wyniku, to mogę go zignorować i wykonać kolejną akcję poszukiwania? A potem kolejną, kolejną itd? W instrukcji jest przykład, który pozwala na coś takiego, ale wydaje mi się to dziwne. Tym bardziej, że nie ma o tym zapisu w zasadach, a jedynie w przykładzie.
Z góry dzięki za pomoc!
Smieciarz pisze: ↑26 wrz 2018, 07:58 Nierozerwalne więzi. Smok margath ma zdolność regeneracji kosztem 2 piorunów. Jak mam liczyć ile mu się regeneruje. Które z moich żetonów walki mam uwzględnić. Tylko te gdzie mam atak. Tylko te których nie wydałem czy wszystkie które mialem na początku rundy czyli 3 z postaci i np 3 z wyposażenia?
Mam wrażenie że zasady tego dodatku są przegi3te na korzyść wrogów.
Moje pytania:
1. Czy jeśli atakuje mnie coś z wydarzenia (np. Małe smoki) i na karcie jest zapis, że walczy z tym każdy z graczy, to czy wystarczy, że wygra jeden z nas, czy walka, bez względu na wynik, toczy się z każdym graczem?
2. Czy jeśli robiąc przeszukiwanie z karty wyprawy nie jestem zadowolony z wyniku, to mogę go zignorować i wykonać kolejną akcję poszukiwania? A potem kolejną, kolejną itd? W instrukcji jest przykład, który pozwala na coś takiego, ale wydaje mi się to dziwne. Tym bardziej, że nie ma o tym zapisu w zasadach, a jedynie w przykładzie.
Z góry dzięki za pomoc!
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Runebound (3rd edition)
1. Każdy musi walczyć (każdego atakuje inny smok )Moje pytania:
1. Czy jeśli atakuje mnie coś z wydarzenia (np. Małe smoki) i na karcie jest zapis, że walczy z tym każdy z graczy, to czy wystarczy, że wygra jeden z nas, czy walka, bez względu na wynik, toczy się z każdym graczem?
2. Czy jeśli robiąc przeszukiwanie z karty wyprawy nie jestem zadowolony z wyniku, to mogę go zignorować i wykonać kolejną akcję poszukiwania? A potem kolejną, kolejną itd? W instrukcji jest przykład, który pozwala na coś takiego, ale wydaje mi się to dziwne. Tym bardziej, że nie ma o tym zapisu w zasadach, a jedynie w przykładzie.
Z góry dzięki za pomoc!
2. Możesz zignorować wynik przeszukiwania i szukać kolejny, i kolejny raz kosztem kolejnych akcji
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 mar 2020, 23:36
Re: Runebound (3rd edition)
Hej! ostatnio grając scenariusz z Vorakeshem głowiłem sie nad jego zdolnością 'Wskrzeszenie'; aktywuję ją używającą jednego żetonu, przywołuję losowo odrzuconego wroga, wypada na Ożywieńców i chcę użyć zdolności 'Rozplatanie', czy każdorazowo moge zadać tylko jedno obrażenie, czy wydajac kolejne zetony aktywacji zadac X obrażeń? Co sądzicie?
Re: Runebound (3rd edition)
Zaczynamy dopiero z planszówkami a Runebound to dość trudny temat.
Szukałem odpowiedzi ale bez rezultatu stąd pytania:
czy token tarczy używam tak jak innych tokenów czyli raz na ture i już, czy w każdej turze walki tarcza chroni przed obrażeniami (o ile specjalne warunki nie mówią inaczej)?
Co to znaczy szkolisz się za darmo? Ciągniesz karty umiejętności nie zużywając akcji czy uczysz się jednej umiejętności bez wydawania trofeów? Pewnie to pierwsze.
Szukałem odpowiedzi ale bez rezultatu stąd pytania:
czy token tarczy używam tak jak innych tokenów czyli raz na ture i już, czy w każdej turze walki tarcza chroni przed obrażeniami (o ile specjalne warunki nie mówią inaczej)?
Co to znaczy szkolisz się za darmo? Ciągniesz karty umiejętności nie zużywając akcji czy uczysz się jednej umiejętności bez wydawania trofeów? Pewnie to pierwsze.
-
- Posty: 1684
- Rejestracja: 13 paź 2007, 08:46
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 19 times
Re: Runebound (3rd edition)
My gramy od niedawna, ale mimo wszystko pokuszę się o odpowiedź.Witpry pisze: ↑12 kwie 2020, 20:57 Zaczynamy dopiero z planszówkami a Runebound to dość trudny temat.
Szukałem odpowiedzi ale bez rezultatu stąd pytania:
czy token tarczy używam tak jak innych tokenów czyli raz na ture i już, czy w każdej turze walki tarcza chroni przed obrażeniami (o ile specjalne warunki nie mówią inaczej)?
Co to znaczy szkolisz się za darmo? Ciągniesz karty umiejętności nie zużywając akcji czy uczysz się jednej umiejętności bez wydawania trofeów? Pewnie to pierwsze.
Każda tarcza chroni przed jednym obrażeniem, po czym jest odkładana.
Co do drugiego pytania, to jest tak jak myślisz - oszczędzasz po prostu jedną akcję.
Miłego grania! Świetna gra
- domin_guezz
- Posty: 20
- Rejestracja: 09 kwie 2020, 12:45
- Has thanked: 7 times
Re: Runebound (3rd edition)
Cześć,
Jestem po pierwszej grze w Runebounda 3 (wow, mega to jest) i mam kilka pytań związanych z zasadami.
1. Czy mobilizowanie się zawsze jest związane z poświeceniem karty umiejętności? Pomijając możliwość darmowego mobilizowania się.
2. Czy mogę mieć mniej kart umiejętności niż moja wielkość ręki? Czy zawsze muszę je dobrać do wielkości ręki? Do tej pory rozumiem to tak, że uzupełniam do wielkości ręki poprzez szkolenie.
3. Czy można do oczekiwanego przeze mnie skutku zdobywać kartę przygody? Czy jeśli nie zdobędę karty przygody muszę ją zawsze odrzucić?
4. Czy będąc w mieście, twierdzy, świątyni leczę się z automatu czy leczenie związane jest z kosztem 1 akcji - odpoczynku?
5. Czy stojąc na polu wyprawy fabularnej muszę realizować tą fabułę czy mogę to zrobić w momencie kiedy sam zdecyduję?
6. Wyprawa fabularna - na karcie jest mowa o tym że mogę otrzymać 1 żeton wiedzy za poświęcenie 2 akcji i muszę przesunąć znacznik czasu nie pomijając porządku w tej turze innych graczy. Jak to rozumieć? Każdy może i tak dokończyć swoje akcje czy przesunięcie znacznika oznacza po prostu że przyspieszamy grę?
Z góry dzięki za pomoc.
Happy Easter
Jestem po pierwszej grze w Runebounda 3 (wow, mega to jest) i mam kilka pytań związanych z zasadami.
1. Czy mobilizowanie się zawsze jest związane z poświeceniem karty umiejętności? Pomijając możliwość darmowego mobilizowania się.
2. Czy mogę mieć mniej kart umiejętności niż moja wielkość ręki? Czy zawsze muszę je dobrać do wielkości ręki? Do tej pory rozumiem to tak, że uzupełniam do wielkości ręki poprzez szkolenie.
3. Czy można do oczekiwanego przeze mnie skutku zdobywać kartę przygody? Czy jeśli nie zdobędę karty przygody muszę ją zawsze odrzucić?
4. Czy będąc w mieście, twierdzy, świątyni leczę się z automatu czy leczenie związane jest z kosztem 1 akcji - odpoczynku?
5. Czy stojąc na polu wyprawy fabularnej muszę realizować tą fabułę czy mogę to zrobić w momencie kiedy sam zdecyduję?
6. Wyprawa fabularna - na karcie jest mowa o tym że mogę otrzymać 1 żeton wiedzy za poświęcenie 2 akcji i muszę przesunąć znacznik czasu nie pomijając porządku w tej turze innych graczy. Jak to rozumieć? Każdy może i tak dokończyć swoje akcje czy przesunięcie znacznika oznacza po prostu że przyspieszamy grę?
Z góry dzięki za pomoc.
Happy Easter
Every time you see me, I’ll be doing better than I was before. It’s me vs. me.
- domin_guezz
- Posty: 20
- Rejestracja: 09 kwie 2020, 12:45
- Has thanked: 7 times
Re: Runebound (3rd edition)
Ktoś pomoże?
Every time you see me, I’ll be doing better than I was before. It’s me vs. me.
Re: Runebound (3rd edition)
Mobilizowanie polega zawsze na odrzuceniu jednej karty umiejętności.domin_guezz pisze: ↑13 kwie 2020, 08:44 1. Czy mobilizowanie się zawsze jest związane z poświeceniem karty umiejętności? Pomijając możliwość darmowego mobilizowania się.
Oczywiście, że możesz mieć mniej kart np. po mobilizowaniu. Dobrze rozumiesz, uzupełniasz karty w akcji szkolenie. Przykładowo masz na ręce 3 karty umiejętności przy limicie 4. Wybierasz akcję szkolenie, dobierasz 4 karty i teraz z tych wszystkich kart odrzucasz nadmiarowe (czyli w tym przypadku 3) i zostajesz z 4 na ręku.2. Czy mogę mieć mniej kart umiejętności niż moja wielkość ręki? Czy zawsze muszę je dobrać do wielkości ręki? Do tej pory rozumiem to tak, że uzupełniam do wielkości ręki poprzez szkolenie.
Chodzi o kartę wyprawy, tak? Możesz do skutku. Jeżeli nie odpowiada Ci wynik przygody albo nie uzyskałeś potrzebnych wyników na kościach możesz nie rozpatrywać karty. Zostawiasz ją u bohatera i w kolejnej akcji znowu możesz próbować ją zdobyć.3. Czy można do oczekiwanego przeze mnie skutku zdobywać kartę przygody? Czy jeśli nie zdobędę karty przygody muszę ją zawsze odrzucić?
W tym wypadku musisz zrobić akcję odpoczynku i dopiero wtedy leczysz się ze wszystkich obrażeń, nie ma automatycznego leczenia.4. Czy będąc w mieście, twierdzy, świątyni leczę się z automatu czy leczenie związane jest z kosztem 1 akcji - odpoczynku?
Możesz saam zdecydować kiedy chcesz rozpatrywać wyprawę fabularną.5. Czy stojąc na polu wyprawy fabularnej muszę realizować tą fabułę czy mogę to zrobić w momencie kiedy sam zdecyduję?
Przesuwasz żeton czasu, jeżeli trafi on na pola specjalne toru czasu wykonujesz polecenia (obrócenie klejnotów przygód na aktywną stronę dla pola odświeżania klejnotów albo dobranie karty fabuły dla pola fabuły). Dalej każdy z graczy, który jeszcze wykonuje akcje lub nie grał w tej turze dogrywa ją do końca (każdy z graczy musi wykonać tyle samo tur) i znowu przesuwamy żeton czasu. Jak słusznie zauważyłeś ta wyprawa fabularna przyspiesza zakończenie gry.6. Wyprawa fabularna - na karcie jest mowa o tym że mogę otrzymać 1 żeton wiedzy za poświęcenie 2 akcji i muszę przesunąć znacznik czasu nie pomijając porządku w tej turze innych graczy. Jak to rozumieć? Każdy może i tak dokończyć swoje akcje czy przesunięcie znacznika oznacza po prostu że przyspieszamy grę?
W razie wątpliwości zajrzyj do Kompletnej Księgi Zasad, tam w sposób encyklopedyczny wyjaśniono wiele szczegółowych zasad gry.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2020, 09:00 przez krisow, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Runebound (3rd edition)
Umiejętność: możesz wymieniać dobra w każdym mieście, wiosce itp
Co to znaczy wymieniać?
Wymieniać coś co posiadam na coś co jest na jakimś targu?
Ale przecież to jest handel a nie wymiana.
Co to znaczy wymieniać?
Wymieniać coś co posiadam na coś co jest na jakimś targu?
Ale przecież to jest handel a nie wymiana.
Re: Runebound (3rd edition)
Dobra to typ zasobu. Kupujesz go np za 2 zł, zanosisz do np twierdzy i tam wymieniasz na 5 zł. Ta umiejka rozszerza ci ilość miejsc gdzie takiej wymiany możesz dokonać.
Re: Runebound (3rd edition)
Część wszystkim!
Mam takie pytanie: gram bohaterem, którego wartość parametru ciała wynosi 0, nabywam broń, która ten parametr podnosi o 1, następnie uczę się umiejętności z kategorii ciała, po jakimś czasie sprzedaje broń i kupuje inna, w tej sytuacji mój parametr ciała wynosi znowu 0. Co dzieje się z nauczona umiejętnością? Musze ją odrzucić ponieważ mój parametr ciała wynosi 0 czy z racji tego, że wydałem na nią moje trofea ona zostaje ze mną?
Pomoc potrzebna ponieważ przy ostatniej rozgrywce ta kwestia wywołała mała burze przy stole
Mam takie pytanie: gram bohaterem, którego wartość parametru ciała wynosi 0, nabywam broń, która ten parametr podnosi o 1, następnie uczę się umiejętności z kategorii ciała, po jakimś czasie sprzedaje broń i kupuje inna, w tej sytuacji mój parametr ciała wynosi znowu 0. Co dzieje się z nauczona umiejętnością? Musze ją odrzucić ponieważ mój parametr ciała wynosi 0 czy z racji tego, że wydałem na nią moje trofea ona zostaje ze mną?
Pomoc potrzebna ponieważ przy ostatniej rozgrywce ta kwestia wywołała mała burze przy stole
Re: Runebound (3rd edition)
Bardzo proszę o info, najlepiej w punktach, które rozpatrzął rozlożone punkty walki.Kolejno co się dzieje . Nie do końca rozumiem walkę ,czy żetony walki są wydawane na przemiennie pomiędzy graczem a wrogiem??
Czy wszystkie na raz ??osobno dla gracza osobno dla wroga , po udanym teście inicjatywy??
Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 lis 2017, 20:06
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 4 times
Re: Runebound (3rd edition)
Żetony są wydawane na przemiennie, pomiędzy bohaterem a wrogiem. Jest to tak zwana tura walki, jak wydacie wszystkie żetony to kończy się runda walki.
Runde zaczynasz do wyznaczenia kto ma inicjatywę, więc kto zacznie.
W Twoim przypadku: Lauriel: 0 złotych symboli, przeciwnik: 1 złoty symbol, więc przeciwnik zaczyna. (W przypadku remisu zaczyna bohater)
Następnie idziesz zawsze od góry według planszy przeciwnika, jeżeli jakiś żetony nie miałby żadnego efektu (nic by się nie stało) pomijasz go i idziesz do następnego (w następnej turze już może tamten wyższy żeton będzie miał jakiś efekt).
Przykładowa runda według Twojego screena:
Nie ma już żadnych tokenów u wroga (tokeny z - są po prostu pomijane), ty nie chcesz (lub nie możesz) nic robić, runda się kończy, rzuczasz od nowa i zaczynasz następną rundę (pomiędzy rundami możesz próbować uciec z walki [jak nie jest napisane inaczej])
Runde zaczynasz do wyznaczenia kto ma inicjatywę, więc kto zacznie.
W Twoim przypadku: Lauriel: 0 złotych symboli, przeciwnik: 1 złoty symbol, więc przeciwnik zaczyna. (W przypadku remisu zaczyna bohater)
Następnie idziesz zawsze od góry według planszy przeciwnika, jeżeli jakiś żetony nie miałby żadnego efektu (nic by się nie stało) pomijasz go i idziesz do następnego (w następnej turze już może tamten wyższy żeton będzie miał jakiś efekt).
Przykładowa runda według Twojego screena:
- Przeciwnik używa zwinności (skrzydła), przewraca pusty na podwojenie (token skrzydła jest usuwany z walki)
- Ty decydujesz że używasz zwinności (skrzydła), przerzucasz czaskę i spada na pusty symbol, przekładasz żeton na odpowiednie miejsce (Twój token skrzydła jest usuwany z walki)
- Przeciwnik używa podwojenia i podwaja piorun (token podwojenia wkładasz pod piorun)
- Atakujesz go 2 toporem, przeciwnik blokuje 1 tarczą i +1 ponieważ jego zdonlność blokowania na to pozwala (Twój token i token wroga z tarczą odpadają)
- Przeciwnik używa pioruna, jako że zdolność z 2 pioruem nic by mu nie dała pomija go i używa zdonlości z 1 piorunem, zadaje Ci 2, ty 1 blokujesz tarczą, dostajesz 1 obrażenie (wszystkie tokeny spadają)
Nie ma już żadnych tokenów u wroga (tokeny z - są po prostu pomijane), ty nie chcesz (lub nie możesz) nic robić, runda się kończy, rzuczasz od nowa i zaczynasz następną rundę (pomiędzy rundami możesz próbować uciec z walki [jak nie jest napisane inaczej])
Re: Runebound (3rd edition)
Dziękuje za powyższą odpowiedź. Ponadto mam jeszcze pytania co do umiejętności postaci z poniższej grafiki.
1. Tatiana i jej skill Doskonały strzelec. Jak to konkretnie działa ?? W jakiej sytuacji to się używa?? Jej nie wydane żetony obrażeń mogą przejść do kolejnej rundy?? Czy o to chodzi??
2. Lord i skill straszliwy cios . Czyli mobilizuje sie raz i może przerzucić wszystkie lub dowolne swoje nie wydane żetony w danej rundzie ??
3. Laurel skill szybkość Dizona. Czyli możemy poprostu przerzućić i użyć jeszcze raz, już wydany wcześniej żeton w danej rundzie walki??
Z góry dziękuję bardzo za pomoc.
1. Tatiana i jej skill Doskonały strzelec. Jak to konkretnie działa ?? W jakiej sytuacji to się używa?? Jej nie wydane żetony obrażeń mogą przejść do kolejnej rundy?? Czy o to chodzi??
2. Lord i skill straszliwy cios . Czyli mobilizuje sie raz i może przerzucić wszystkie lub dowolne swoje nie wydane żetony w danej rundzie ??
3. Laurel skill szybkość Dizona. Czyli możemy poprostu przerzućić i użyć jeszcze raz, już wydany wcześniej żeton w danej rundzie walki??
Z góry dziękuję bardzo za pomoc.
Re: Runebound (3rd edition)
Pytanie 2 i 3: tak. Co do pierwszego pytania to nie trudno mi się wypowiadać, nie mam tej postaci. Rozumiem to jednak tak, że w czasie tury walki możesz wydać wzmocnienie aby zadać tyle obrażeń, ile ataków masz na pozostałych, niewydanych żetonach... Czyli chyba im szybciej tym lepiej
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 lis 2017, 20:06
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 4 times
Re: Runebound (3rd edition)
Masz rację, pamiętaj jednak o tym że w tym skillu nie jest istotna wartość żetonu z toporem (innymi słowy, żetony z 2 toporami/ 3 toporami dalej są liczone jako 1)Grzeg0rz pisze: ↑17 cze 2020, 16:10 Co do pierwszego pytania to nie trudno mi się wypowiadać, nie mam tej postaci. Rozumiem to jednak tak, że w czasie tury walki możesz wydać wzmocnienie aby zadać tyle obrażeń, ile ataków masz na pozostałych, niewydanych żetonach... Czyli chyba im szybciej tym lepiej