Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Nero
Posty: 50
Rejestracja: 26 gru 2016, 17:52
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: Nero »

Ale symulacja pt mamy do dyspozycji roboty ktore są przedłużeniem naszego mózgu to żadna symulacja. Na polu walki jest dużo chaosu, niektóre systemy kompletnie tego nie uwzględniają. W 3 ed. Spokojnie robisz pierwszą akcję prawie spokojnie drugą a potem to już marne szanse ale są. Awarie sprzętu, problemy z łącznością, amunicją morale. Bardzo wiele razy dowódca wydawał w sztabie rozkazy które wcale nie były wykonywane z matematyczną dokłasnoscią.
Gdyby tak bylo Stalingrad zostałby odblokowany bo z map sztabowych wynikało że armia Don odblokuje 6 armię. Moskwa została by zdobyta, a jednak Niemcom nie udało się wykonać rozkazów... w skali pojedynczych pojazdów i małych jednostek jeszcze bardziej to widać, ale każdy lubi co innego.
Rzut kostką kojarzy się z brakiem umiejętności i szczęściem ale tu jest to myślę dobrze zbalansowane.
Uważam, że 3 ed. Świetnie symuluje zmienność i chaos pola walki zachowując ogromny wpływ naszych decyzji na losy starcia.
3 ed. Już sie wydrukowała i jest wysyłana z usa do zamawiających. Czekam na paczkę ! Myślę ze jeszcze kilka tyg.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: RUNner »

Czy jest jakiś problem żeby przerobić sobie 2 edycję do 3? Chyba jest to całkiem wykonalne?
darekpwl
Posty: 12
Rejestracja: 01 kwie 2016, 17:36
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: darekpwl »

RUNner pisze: 18 wrz 2019, 09:19 Czy jest jakiś problem żeby przerobić sobie 2 edycję do 3? Chyba jest to całkiem wykonalne?
Żaden. Duży szacun dla twórców, sporo wydawców pewnie wydaloby wersję niekompatybilną z poprzednimi edycjami żeby wymusić kupno na zasadzie - 'chcesz mieć nowe to płać $$$'.

A tak jedyne co potrzeba to zasady 3ed do pobrania za free w pdf i kostka k10.
Forcemaster
Posty: 106
Rejestracja: 21 cze 2017, 23:37
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 60 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: Forcemaster »

RUNner pisze: 18 wrz 2019, 09:19 Czy jest jakiś problem żeby przerobić sobie 2 edycję do 3? Chyba jest to całkiem wykonalne?
Chłop z bgg dostął taką odpowiedź z Academy Games:
- Shipping for Europeans will be from Germany.
- The 3rd Edition upgrade items for 'Awakening the Bear' are not strictly necessary for using the 3rd Edition rules with the 2nd Edition version of the game, but they do make things much easier.
- The biggest difference is the AtB card deck, which has been updated between 2nd and 3rd editions, and the d10 Spent Check Dice.
- The rule book and firefight book will be available for download through our website, but we offer printed versions of them because we know some of our fans want to have the printed rule book for their game.
Czyli będą upgrejd paczki do 2nd. Problem pewnie taki że oni za wszystko chcą $10.
(2) AtB 3rd Game Trayz $15
(3) AtB 3rd ed dice $3
(4) AtB 3rd ed rulebook $10
(5) AtB 3rd ed firefight book $10
(6) AtB 3rd ed card deck $10

Traye można se darować.
Rulebook można ściągnąć
firefight chyba też.

pozostały kości i deck kart.
kości można sobie wyrzeźbić jak pisał kolega wcześniej;)

Pozostają karty + przesyłka.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: RUNner »

Przejrzałem instrukcję i temat wrócił. Poczekam na 3 edycję i być może się skuszę na zakup, bo aktualnie nie mam w kolekcji taktycznej gry wojennej. Pozostała jeszcze decyzja czy brać AtB czy SoS. Ktoś mógłby pomóc w podjęciu decyzji? ;)
Awatar użytkownika
michaldz1
Posty: 299
Rejestracja: 18 paź 2011, 11:36
Has thanked: 105 times
Been thanked: 113 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: michaldz1 »

Odpowiadam z pamięci, że o Awakening the Bear chodziła opinia miało lepiej dopracowane scenariusze. Z tego co pamiętam to w Storm of Steel były dodatkowe elementy terenu które mogły zmienić mape.
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: B »

SoS miał najgorsze scenariusze z całej serii, pod kątem zbalansowania.
Ale w tej nowej wersji scenario book jest mocno odświeżony, parę daremnych potyczek wyleciało, jest kilka nowych. Ciężko więc to teraz porównać.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: RUNner »

Bardziej mi chodzi o przyjemność płynącą z rozgrywki. Czy w SoS jest większy nacisk na czołgi niż na piechotę?
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: B »

W SoS jest większy nacisk na czołgi.
Ale scenariuszy z samą piechotą też jest ładnych kilka.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: RUNner »

Coś słabo z dostępnością w Polsce nowej edycji. Na razie tylko jeden sklep ją ma na zamówienie.
Edit: nowy system wyczerpywania jednostek może nieść ze sobą dwa problemy:
- przedłużające się rundy. W końcu, jeśli gracze będą wykonywać najtańsze akcje, to ich jednostki znacznie rzadziej będą się wyczerpywały. I tak można wkoło Macieju.
- przy aktywacji grupowej wszystko będzie zależało od jednego rzutu k10. Tutaj udany/nieudany rzut kostką może mieć ogromne konsekwencje. Albo nasza grupa bojowa zachowa sprawność operacyjną, albo się w całości wyczerpie.

A wariant solo jak się spisuje? Mam na myśli ten dodatek za grube pieniądze. Jest wart swojej ceny?
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5370
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 310 times
Been thanked: 946 times
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: raj »

RUNner pisze: 23 wrz 2019, 17:03 - przy aktywacji grupowej wszystko będzie zależało od jednego rzutu k10. Tutaj udany/nieudany rzut kostką może mieć ogromne konsekwencje. Albo nasza grupa bojowa zachowa sprawność operacyjną, albo się w całości wyczerpie.
To akurat da się łatwo obejść rzucając osobno dla każdej jednostki. To będzie nawet fajne i klimatyczne (nie rzucanie a efekty).
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: RUNner »

Ale wtedy będzie to jednak homerule ;)
koka2018
Posty: 22
Rejestracja: 12 lut 2018, 17:31
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: koka2018 »

Forcemaster pisze: 18 wrz 2019, 12:15 Pozostają karty + przesyłka.
Na swoje potrzeby zrobiłem na podstawie instrukcji karty po polsku do trzeciej edycji (na razie bez Weapon Cards). Można je znaleźć tutaj.
RUNner pisze: 23 wrz 2019, 17:03 Edit: nowy system wyczerpywania jednostek może nieść ze sobą dwa problemy:
- przedłużające się rundy. W końcu, jeśli gracze będą wykonywać najtańsze akcje, to ich jednostki znacznie rzadziej będą się wyczerpywały. I tak można wkoło Macieju.
- przy aktywacji grupowej wszystko będzie zależało od jednego rzutu k10. Tutaj udany/nieudany rzut kostką może mieć ogromne konsekwencje. Albo nasza grupa bojowa zachowa sprawność operacyjną, albo się w całości wyczerpie.
Rozegrałem dotychczas pierwszych pięć scenariuszy i nie zauważyłem, żeby nieudany rzut kością rzutował :D na wynik potyczki. Nie grałem jednak nigdy z regułami w wersji drugiej - grę zakupiłem dość dawno, leżała, leżała, a kiedy nadszedł jej czas, dostępna już zaczęła być wersja trzecia, zatem używałem od początku najnowszej wersji reguł. Kluczem do sukcesu jest oczywiście odpowiednie zarządzanie CP - grupowe akcje zwykle lepiej robić właśnie przy użyciu CP.
Awatar użytkownika
Abidarius
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2015, 12:58
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: Abidarius »

RUNner pisze: 23 wrz 2019, 17:03
Edit: nowy system wyczerpywania jednostek może nieść ze sobą dwa problemy:
- przedłużające się rundy. W końcu, jeśli gracze będą wykonywać najtańsze akcje, to ich jednostki znacznie rzadziej będą się wyczerpywały. I tak można wkoło Macieju.
Zasady 3 edycji czytałem już jakiś czas temu, ale z tego co pamiętam, wszystkie aktywacje danej jednostki się kumulują, więc w końcu jednostka i tak się wyczerpie. Chyba nie dało się zrobić więcej aktywacji niż w 2 edycji. Różnica jest taka, że teraz nie wiesz kiedy dokładnie to nastąpi.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: RUNner »

Kumuluje się tylko jeśli jednostkę aktywujemy w kolejnej akcji z rzędu. Tylko nie wiem czy żetony stresu się kumulują i jednostka może mieć ich więcej? Chyba nie, ale nie wczytywałem się aż tak dokładnie w całą instrukcję.
Nero
Posty: 50
Rejestracja: 26 gru 2016, 17:52
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: Nero »

Nie. Ale 1 to sporo
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: RUNner »

Podbijam swoje pytanie bo aż mi się wierzyć nie chce, że nikt nie testował:
A wariant solo jak się spisuje? Mam na myśli ten dodatek za grube pieniądze. Jest wart swojej ceny?
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1837
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 85 times
Been thanked: 93 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: Olgierdd »

Grałem w dodatek solo i byłem pod wielkim wrażeniem systemu. Według mnie chyba najlepsza próba stworzenia sztucznej inteligencji w planszówce, bo momentami czujesz, że żywy gracz zagrałby tak samo lub podobnie... niestety to tryb dla bardzo wytrwałych, bo system jak na mój gust jest trochę zbyt skomplikowany i wymagający dużych nakładów do obsługi SI. Do tego scenariusze bywają bardzo długie. Ostatecznie nie podołałem, ale to raczej kwestia mojego charakteru niż winy gry.
Awatar użytkownika
Abidarius
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2015, 12:58
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: Abidarius »

Też grałem w wariant solo. Rozegrałem kilka scenariuszy. John Butterfield odwalił kawał dobrej roboty tworząc mechanizm, który świetnie łączy prostotę i dynamikę CoH z jego podejściem do rozgrywek solo. Tak, jak napisał kolega, to bardzo dobry mechanizm do gry solo. Czasami, rzeczywiście można pomyśleć, że gra się z "żywym" przeciwnikiem. Jest rozbudowany, a co za tym idzie dobrze symuluje ruchy gracza. Pewnie, że zdarzają się czasem dziwne ruchy przeciwnika, ale żywy gracz, też czasem robi głupie posunięcia. To dzięki temu mechanizmowi, zastanawiam się nad 3 ed, która próbuje w jakimś stopniu go naśladować. Pewnie w końcu się skuszę :)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: RUNner »

Olgierdd pisze: 28 wrz 2019, 11:21 Grałem w dodatek solo i byłem pod wielkim wrażeniem systemu. Według mnie chyba najlepsza próba stworzenia sztucznej inteligencji w planszówce, bo momentami czujesz, że żywy gracz zagrałby tak samo lub podobnie... niestety to tryb dla bardzo wytrwałych, bo system jak na mój gust jest trochę zbyt skomplikowany i wymagający dużych nakładów do obsługi SI. Do tego scenariusze bywają bardzo długie. Ostatecznie nie podołałem, ale to raczej kwestia mojego charakteru niż winy gry.
I tego się właśnie obawiam w moim przypadku. Co z tego że system jest bardzo przemyślany, skoro jego obsługa jest dosyć uciążliwa? Nie mam nastu lat, żeby mieć wiele godzin na granie. Dlatego nie jestem pewien, czy będę potrafił docenić kunszt autora. Druga rzecz to regrywalność. Jeśli będę musiał poświęcić 3h na jeden scenariusz, to kolejną partię zagram po miesiącu...
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3374
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 129 times
Been thanked: 131 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: maciejo »

Czy w 3 edycji dopracowano,zmodyfikowano może zasady solo ?
Nie mam na myśli dużego dodatku,tylko zasady wprowadzone do instrukcji w 2 edycji bodajże w SoS.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
MgK1989
Posty: 322
Rejestracja: 10 cze 2014, 10:34
Has thanked: 56 times
Been thanked: 126 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: MgK1989 »

Przeglądając instrukcje oraz scenariusze do 3ed. zauważyłem, że zmieniono numeracje hexów na planszy(przynajmniej tak mi się wydaje). Mimo, że w poszczególnych scenariuszach zmiany w ustawieniu jednostek są minimalne to nazwy pól są totalnie inne. Kolejnym aspektem są karty. Nazwy te same ale już ich tekst lub koszt użycia się zmienia. Mówili coś o upgrade packach dla takich niuansów?
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 509
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 347 times
Been thanked: 167 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: ArnhemHorror »

Info jest w tym watku, na tej samej stronie... jakies ~20 postow wczesniej ;)
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
MgK1989
Posty: 322
Rejestracja: 10 cze 2014, 10:34
Has thanked: 56 times
Been thanked: 126 times

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: MgK1989 »

wilecki pisze: 01 paź 2019, 08:00 Info jest w tym watku, na tej samej stronie... jakies ~20 postow wczesniej ;)
Racja,
Przespałem kilka postów:)
mk20336
Posty: 1713
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 98 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Post autor: mk20336 »

Warto być cierpliwym :) Po 3.5 roku nareszcie dotarła - Conflict of Heroes – Storms of Steel z Academy Games. Pięknie wydana gra, nowe zasady (3 edycja), grube żetony, dokładne mapy. Poniżej krótki artykuł z UNBOXING i zdjęciami gry. Milej lektury!

UNBOXING - Conflict of Heroes: Storms of Steel! – Kursk 1943

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
ODPOWIEDZ