Helena blokuje wejście obcych hoplitów w każdym przypadkuMajkelEryk pisze: ↑28 lis 2019, 23:14 Specjalność Heleny - Czy wycofująca armia z bitwy może wycofać się do regionu z Heleną, czy traktujemy wycofanie jako wejście i jest to niemożliwe?
Lords of Hellas - pytania i wątpliwości
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 01 sty 2019, 19:54
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 17 times
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
Przeglądałem temat i rzuciła mi się odpowiedz odnośnie profitów za zabicie potwora. Zawsze grałem tak że jeżeli ktoś ubil go za 1 razem to zgarnął wszystko np. Kapłana, artefakt, artefakt potwora itd. No bo na logikę to czemu nie?
A tak z innej beczki to po kilkunastu rozgrywkach dużo znajomych narzeka że prawie zawsze wygrywa osoba na kill monster. Do końca się nie zgadzam bo uważam że można solidnie takiego gracza kontrować ale jednak wymaga to 'współpracy' kilku graczy. Słyszałem o opcji na zebranie żetonów chwały zamiast zabijania 3 potworów ale nie podoba mi się to bo to jest uzależnione od tego gdzie znajduje się zadanie i potwór (może być tak że wszystkie potwory będą w jednej krainie).
Myślę nad taką alternatywą: każdy potwór który wchodzi na plansze od razu ulepszany jest kartą ewolucji. Każdy potwór staje się silniejszy i mega trudny do ubicia ma strzała co pozwala łatwo go dobić innym graczą po takim polowaniu. Ktoś testował taki wariant?
A tak z innej beczki to po kilkunastu rozgrywkach dużo znajomych narzeka że prawie zawsze wygrywa osoba na kill monster. Do końca się nie zgadzam bo uważam że można solidnie takiego gracza kontrować ale jednak wymaga to 'współpracy' kilku graczy. Słyszałem o opcji na zebranie żetonów chwały zamiast zabijania 3 potworów ale nie podoba mi się to bo to jest uzależnione od tego gdzie znajduje się zadanie i potwór (może być tak że wszystkie potwory będą w jednej krainie).
Myślę nad taką alternatywą: każdy potwór który wchodzi na plansze od razu ulepszany jest kartą ewolucji. Każdy potwór staje się silniejszy i mega trudny do ubicia ma strzała co pozwala łatwo go dobić innym graczą po takim polowaniu. Ktoś testował taki wariant?
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
Jak zabijasz potwora to wybierasz 1 nagrodę nie wszystkie nawet jak ubiłeś potwora za 1 razem
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
Nigdy tak nie grałem a jak np. Żądam w jednym polowaniu 2 rany: za kapłana i artefakt to otrzymuje tylko jeden wybrany bonus? (przy wariancie że nie zabiłem potwora)
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
I jeszcze jedno: jak mam wybór pomiędzy kapłanem, artefaktem potwora lub neutralnym to mogę podejrzeć jaki to artefakt neutralny czy ciągnie losowy z talii?
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
cytat:
Jeśli polowanie zakończy się porażką, wciąż będzie można wybrać
jedną nagrodę za zadanie potworowi ran
Jeśli polowanie zakończy się porażką, wciąż będzie można wybrać
jedną nagrodę za zadanie potworowi ran
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 01 sty 2019, 19:54
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 17 times
-
- Posty: 378
- Rejestracja: 04 gru 2015, 11:29
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 38 times
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
Po 1 to zabijanie potworów nie jest jedyną metodą zdobywania żetonów chwały... zapomniałeś o questach i umiejętnościach!!!Attan pisze: ↑31 gru 2019, 18:17 Słyszałem o opcji na zebranie żetonów chwały zamiast zabijania 3 potworów ale nie podoba mi się to bo to jest uzależnione od tego gdzie znajduje się zadanie i potwór (może być tak że wszystkie potwory będą w jednej krainie).
Myślę nad taką alternatywą: każdy potwór który wchodzi na plansze od razu ulepszany jest kartą ewolucji. Każdy potwór staje się silniejszy i mega trudny do ubicia ma strzała co pozwala łatwo go dobić innym graczą po takim polowaniu. Ktoś testował taki wariant?
Po 2 zauważ, że w każdym pozostałym wariancie zwycięstwa gdy inwestujesz w to zbyt dużo energii i zbyt wyraźnie, możesz zostac skontrowany przez innych graczy...w przypadku zabijania potworów może być to trudne, jeśli żaden z pozostałych graczy również nie idzie w tą taktyke... przy wariancie z żetonami taktyki TAK!, bo żeton chwały można stracić, a ubitego potwora nie.
Po 3 może się zdarzyć, że przez jakiś czas np posiadasz 3 żetony chwały, a 4ty nie jest dostępny na planszy w tym momencie.... i to jest własnie balans (mimo, że zdarza się to rzadko), bo każe ci myśleć nad 2 alternatywnym wariantem zwycięstwa, tak samo jak mają to gracze idący w inne taktyki... oni również bardzo często muszą rozwijać 2 alternatywne warianty zwycięstwa, bo może z którymś coś nie pójść.
Pozdrawiam.
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
Żeton chwały można zdobyć za "umiejętności"...w jaki sposób ?!?
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
Częściowo się zgadzam ale zadania pojawiają się w stałych miejscach i też może się zdarzyć że dwa zadania będą tym samym żetonem. Przy okazji ogranicza to zdolność specjalna Herkulesa który praktycznie nie używa wtedy zdolności wymiany żetonu na artefakt no bo lepiej poprostu go trzymać nawet jakby nie grał na te taktykę.
Co do kontry na gracza który zabija potwory nawet jak tylko 1 idzie w tą stronę to można go kontrować m.in. Piorunem Zeusa, atakiem na jego armię bezpośrednio po polowaniu (zwykle zostaje mu kilka kart walki na ręce a bitwa dodatkowo go osłabia a jeżeli nie to oddaje za free region co też nie jest w jego interesie bo mimo zabijania musi pilnować innych graczy), dobicie potwora po jego nieudanym polowaniu, nic ariadny. To tak na szybko co mi przychodzi do głowy.
Spróbuję przy najbliższej rozgrywce zagrać wariant z ulepszenie na starcie potworów o ich karty ewolucji (te które dają jakiegoś boosta a nie dodatkowe rany). Oprócz chimery u każdego zwiększa się np. Wymagania względem rozpoczęcia polowania lub mają cholernie silne ataki. Ubicie takiego potwora na raz jest wtedy meeeega trudne. Pytanie czy taka wersja nie okaże się zbyt trudna.
Co do kontry na gracza który zabija potwory nawet jak tylko 1 idzie w tą stronę to można go kontrować m.in. Piorunem Zeusa, atakiem na jego armię bezpośrednio po polowaniu (zwykle zostaje mu kilka kart walki na ręce a bitwa dodatkowo go osłabia a jeżeli nie to oddaje za free region co też nie jest w jego interesie bo mimo zabijania musi pilnować innych graczy), dobicie potwora po jego nieudanym polowaniu, nic ariadny. To tak na szybko co mi przychodzi do głowy.
Spróbuję przy najbliższej rozgrywce zagrać wariant z ulepszenie na starcie potworów o ich karty ewolucji (te które dają jakiegoś boosta a nie dodatkowe rany). Oprócz chimery u każdego zwiększa się np. Wymagania względem rozpoczęcia polowania lub mają cholernie silne ataki. Ubicie takiego potwora na raz jest wtedy meeeega trudne. Pytanie czy taka wersja nie okaże się zbyt trudna.
-
- Posty: 378
- Rejestracja: 04 gru 2015, 11:29
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 38 times
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
U Perseusza.
Panowie pamiętajcie, że to jest tylko 1 z 4 możliwych dróg do zwycięstwa, jak najbardziej możliwa, ale czasem nieracjonalna (na ten moment), lub mogąca być przyblokowana przez przeciwników (tak samo jak w pozostałych drogach). W przyapdku zasady z 3 potworami to jest to prawie nie do zablokowania, zwłaszcza jeśli tylko1 bohater boostuje swoją siłę, a reszta idzie np. w przywództwo.
To dokładnie tak samo jak w przypadku pozostałych. Przy tej drodze możesz sobie rozwijać bohatera by mógł ubijać potwory i czerpać korzyści z artefaktów od nich, równolegle.
Pięknem tej gry jest własnie to, że to nie ma jednego wyścigu na 1 zasadzie zwycięstwa, tylko trzeba rozwijać równolegle co najmniej 2 ścieżki i wyczuć moment w którym trzeba spróbować uderzyć z daną ścieżką, co też może być zablokowane... to zawsze jest wtedy opcja B.
- Hardkor
- Posty: 4549
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1371 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
Dwa pytania, gdyż wciąż się kłócimy ze znajomymi
1. Jak dokładnie wygląda ruch hoplitów? Załóżmy że mam 5 dowodzenia i 5 hoplitów na regionie A. W takim wypadku mogę porozrzucać 5 hoplitów jak chce z tego regionu na inne? Typu 2 B, 2 C i 1 D. Czy też mogę na raz przesunąć DO 5 na sąsiadujący JEDEN region? Trochę nie ogarniamy tego. Tak samo co jeśli np w regionie A mam 3 hoplitów, w B 2 i dowodzenia 5? To mogę z A wrzucić 2 na inne region (sąsiadujący oczywiście) i w tej samej akcji z B na JESZCZE INNY? Też sąsiadujący?
2. Jedna z postaci ma pasywke że na start otrzymuje żeton chwały w kolorze gdzie zaczął grę. Czy może nim i akcja uzurpacji zająć neutralne pole? Ostatnio kolegą tak rozpoczął obok Sparty i zajął ja co mu dało mega start w grze, a my nie byliśmy pewni czy tak wolno. Czy przypadkiem nie zajmuje się tak tylko regionów innych graczy, a nie neutralne.
1. Jak dokładnie wygląda ruch hoplitów? Załóżmy że mam 5 dowodzenia i 5 hoplitów na regionie A. W takim wypadku mogę porozrzucać 5 hoplitów jak chce z tego regionu na inne? Typu 2 B, 2 C i 1 D. Czy też mogę na raz przesunąć DO 5 na sąsiadujący JEDEN region? Trochę nie ogarniamy tego. Tak samo co jeśli np w regionie A mam 3 hoplitów, w B 2 i dowodzenia 5? To mogę z A wrzucić 2 na inne region (sąsiadujący oczywiście) i w tej samej akcji z B na JESZCZE INNY? Też sąsiadujący?
2. Jedna z postaci ma pasywke że na start otrzymuje żeton chwały w kolorze gdzie zaczął grę. Czy może nim i akcja uzurpacji zająć neutralne pole? Ostatnio kolegą tak rozpoczął obok Sparty i zajął ja co mu dało mega start w grze, a my nie byliśmy pewni czy tak wolno. Czy przypadkiem nie zajmuje się tak tylko regionów innych graczy, a nie neutralne.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
MOżna, ale Sparta jest wtedy łatwiejsza do zdobycia.(max 2 choplitów jeżeli jest to początek gry) Zagrywamy "akcje marsz" zanim kolega wykona "akcje werbunek" i odbijamy Sparte nawet w drugim ruchu.Hardkor pisze: ↑04 sty 2020, 02:21 2. Jedna z postaci ma pasywke że na start otrzymuje żeton chwały w kolorze gdzie zaczął grę. Czy może nim i akcja uzurpacji zająć neutralne pole? Ostatnio kolegą tak rozpoczął obok Sparty i zajął ja co mu dało mega start w grze, a my nie byliśmy pewni czy tak wolno. Czy przypadkiem nie zajmuje się tak tylko regionów innych graczy, a nie neutralne.
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
Masz 5 dowodzienia to możesz zrobić ruch max 5 hoplitapi o 1 region. Nie można się ruszyć 1 hoplita o więcej niż jeden region.
W ten sposób można uzurpacja zrobić lepsze ruchy niż zajęcie Sparty. Tak samo można zrobić ruch pod przejęcie regionu z monumentem (artefakt) albo przygotować się pod budowę fokidy i jak ktoś tak zaczął grę tzn ze dobrze kombinuje
W ten sposób można uzurpacja zrobić lepsze ruchy niż zajęcie Sparty. Tak samo można zrobić ruch pod przejęcie regionu z monumentem (artefakt) albo przygotować się pod budowę fokidy i jak ktoś tak zaczął grę tzn ze dobrze kombinuje
-
- Posty: 378
- Rejestracja: 04 gru 2015, 11:29
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 38 times
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
Uzupełnię tylko przedmówce.Attan pisze: ↑04 sty 2020, 08:44 Masz 5 dowodzienia to możesz zrobić ruch max 5 hoplitapi o 1 region. Nie można się ruszyć 1 hoplita o więcej niż jeden region.
W ten sposób można uzurpacja zrobić lepsze ruchy niż zajęcie Sparty. Tak samo można zrobić ruch pod przejęcie regionu z monumentem (artefakt) albo przygotować się pod budowę fokidy i jak ktoś tak zaczął grę tzn ze dobrze kombinuje
Pamiętaj, że wszystkie konflikty rozstrzygane są po wykonaniu wszystkich ruchów hoplitami... więc nie ma opcji by ruszyć się 2 hoplitami, zrobić konflikt, a po ew. wycofaniu się... wejść tam kimś kolejnym w tej samej akcji podstawowej.
Co do uzurpacji (dlatego Perseusz jest całkiem grywalną postacią) zdobywanie neutralnych regionów jest świetną taktyką na początek, polecałbym bardziej zaczaić się na region z posągiem Ateny, ewentualnie z wyrocznią delficką i Hermesem... wszystkie te warianty są
korzystniejsze od Sparty
Ostatnio zmieniony 04 sty 2020, 16:58 przez ta.skunk.manitou, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
Nie mam dodatku! CO daje nam zajęcie na samym początku regionu z Atenom lub Apollem? Prawdom jest że dodatki uniemożliwiają (zmieniają) możliwość ukończenia gry poprzez budowę monolitu?ta.skunk.manitou pisze: ↑04 sty 2020, 11:54 polecałbym bardziej zaczaić się na region z posągiem Ateny lub Apolla (jeśli grasz z dodatkiem),
- Hardkor
- Posty: 4549
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1371 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
Dziękuję panowie są odpowiedzi. Z uzurpacja w pełni zrozumiałem, zaś co do hoplitów to jeśli dobrze rozumiem to równie dobrze może to byc ruch że mamy po 1 hoplicie na 5 różnych regionach i każdym można ruszyć w jednej akcji ruchu?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 378
- Rejestracja: 04 gru 2015, 11:29
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 38 times
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
Tak, ale musisz mieć 5 przywództwa.
Kontrola terytorium na którym budowany jest monument daje ci unikalny artefakt związany z danym bóstwem. Masz go tak długo, jak długo kontrolujesz to terytorium.Gamleer pisze: ↑04 sty 2020, 12:50Nie mam dodatku! CO daje nam zajęcie na samym początku regionu z Atenom lub Apollem? Prawdom jest że dodatki uniemożliwiają (zmieniają) możliwość ukończenia gry poprzez budowę monolitu?ta.skunk.manitou pisze: ↑04 sty 2020, 11:54 polecałbym bardziej zaczaić się na region z posągiem Ateny lub Apolla (jeśli grasz z dodatkiem),
- Hardkor
- Posty: 4549
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1371 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
Dzięki, wszystko wyjaśnione. Kurde trochę średnio AR napisało według mnie te instrukcje xD
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
Liczyłem na bardziej szczegułową informacje by wiedzieć czy warto zakupić dodatek. tzn.ta.skunk.manitou pisze: ↑04 sty 2020, 13:14 Kontrola terytorium na którym budowany jest monument daje ci unikalny artefakt związany z danym bóstwem. Masz go tak długo, jak długo kontrolujesz to terytorium.
1.Chciałbym wiedzieć jakie działanie mają artefakty przypisane do regionu z monumentem Ateny i Apolla?
1.1 Traconc kontrole na regionem trace artefakt na rzecz agresora czy odkładam na stos kart zużytych?
2.W jaki sposób dodaek zmienia zakończenie gry poprzez budowe monument?
Ostatnio zmieniony 04 sty 2020, 14:24 przez Gamleer, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
Gamleer, są dostępne instrukcje w sieci do tych dodatków albo ktoś bardzo ładnie opisał mechaniki dodatków w temacie o Lords-of-hellas. Tak będzie Ci chyba najłatwiej o wszystkim się dowiedzieć bo pisania byłoby sporo.
-
- Posty: 378
- Rejestracja: 04 gru 2015, 11:29
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 38 times
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
https://www.kickstarter.com/projects/aw ... ts/2335745Gamleer pisze: ↑04 sty 2020, 14:20Liczyłem na bardziej szczegułową informacje by wiedzieć czy warto zakupić dodatek. tzn.ta.skunk.manitou pisze: ↑04 sty 2020, 13:14 Kontrola terytorium na którym budowany jest monument daje ci unikalny artefakt związany z danym bóstwem. Masz go tak długo, jak długo kontrolujesz to terytorium.
Tu masz karty od dodatków.
Tu i na następnej stronie masz recenzje dodatków.
viewtopic.php?f=1&t=49613&start=2450
Re: Lords of Hellas - pytania o zasady
Na tych stronach jest dużo ciekawych informacji. Już wiem że chcę mieć:ta.skunk.manitou pisze: ↑04 sty 2020, 16:47 https://www.kickstarter.com/projects/aw ... ts/2335745
Tu masz karty od dodatków.
Tu i na następnej stronie masz recenzje dodatków.
viewtopic.php?f=1&t=49613&start=2450
Hadesa, który pozwala wskrzeszać poległych w walce i prowadzić ich do boju jak swoje własne jednostki!
Hefajstosa który wykuwa nowe przedmioty, pozwalając nam zamienić karty walki na ich mocniejsze odpowiedniki.
ale nadal nie wiem w jaki sposób zmodyfikowano zakończenie gry poprzez budowe monumentu?
Każdy dodatkowy monument ułatwia zakończenie rozgrywki w 6 rundach.
A może nie ma takiej modyfikacji ??!!
-
- Posty: 378
- Rejestracja: 04 gru 2015, 11:29
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 38 times