Gra o budowaniu, rozwijaniu i sprzedawaniu
Gra o budowaniu, rozwijaniu i sprzedawaniu
Poszukuję gry do 200 zł, dla 3-5 osób, takiej, która nie odstraszy. Proszę o pomoc
Opiszę mniej więcej grę idealną na ten moment, może znajdzie się coś zbliżone
- zbieranie surowców,
- budowanie manufaktur, budynków,
- sporo interakcji takiej jak transakcje pomiędzy graczami czy nawet elementy kooperacji,
- jeśli na mapie to realnej/historycznej, jesli nie tona abstrakcyjnej planszy
- gra się w zasadzie na głównej planszy,
- ładne wykonanie planszy, kart i innych elementów gry
W zasadzie poszukuję czegoś jak mocno uproszczone Brass. Czegoś w rodzaju Everdell tylko z większą interakcją ekonomiczną. Coś jak Filary Ziemi, jednak mniej ograniczonej tematycznie.
Nie chcę nikogo zniechęcić złożonością, jednak zachęcić możliwością rozwoju swoich własności. Nie odstraszać ilością elementów, ale zauroczyć mnogością barwnych surowców. W końcu nie zanudzić się we własnych poletkach tylko prowadzić transakcję, napędzać własne przedsiębiorstwa. No i mimo wszystko rywalizować
Opiszę mniej więcej grę idealną na ten moment, może znajdzie się coś zbliżone
- zbieranie surowców,
- budowanie manufaktur, budynków,
- sporo interakcji takiej jak transakcje pomiędzy graczami czy nawet elementy kooperacji,
- jeśli na mapie to realnej/historycznej, jesli nie tona abstrakcyjnej planszy
- gra się w zasadzie na głównej planszy,
- ładne wykonanie planszy, kart i innych elementów gry
W zasadzie poszukuję czegoś jak mocno uproszczone Brass. Czegoś w rodzaju Everdell tylko z większą interakcją ekonomiczną. Coś jak Filary Ziemi, jednak mniej ograniczonej tematycznie.
Nie chcę nikogo zniechęcić złożonością, jednak zachęcić możliwością rozwoju swoich własności. Nie odstraszać ilością elementów, ale zauroczyć mnogością barwnych surowców. W końcu nie zanudzić się we własnych poletkach tylko prowadzić transakcję, napędzać własne przedsiębiorstwa. No i mimo wszystko rywalizować
-
- Posty: 434
- Rejestracja: 18 lis 2018, 22:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 113 times
Re: Gra o budowaniu, rozwijaniu i sprzedawaniu
Może Puerto Rico? Spokojnie za poniżej 100 pln kupisz. Budujesz miasto i plantacje na wyspie, plantacje produkują zasoby które sprzedajesz za pieniądze lub eksportujesz za punkty zwycięstwa. Interakcji bezpośredniej nie ma, ale każdy ruch ktory robisz robią też wszyscy gracze, więc zdecydowanie musisz brać pod uwagę co się dzieje u innych. Każdy ma swoja plansze z wyspa i do tego jest glowna plansza z budynkami.
- Grzdyll
- Posty: 819
- Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 298 times
- Kontakt:
Re: Gra o budowaniu, rozwijaniu i sprzedawaniu
Bardzo możliwe, że to czego szukasz to Chinatown. Niestety dzisiaj z dostępnością bardzo słabo ale warto poszukać bo to świetna gra (i jest wariant na 6 graczy, który działa również bardzo dobrze).
Re: Gra o budowaniu, rozwijaniu i sprzedawaniu
Dziękuję wszystkim! Chinatown niedostępne, a szkoda, bo dla zatwardziałych, wiecznych fanów Monopoly świetnie by podeszło na zachętę
Puerto Rico wygrywa ceną, ale Klany Kaledonii wydają się idealne jako kolejny poziom wtajemniczenia
Dzięki, będę próbował!
Puerto Rico wygrywa ceną, ale Klany Kaledonii wydają się idealne jako kolejny poziom wtajemniczenia
Dzięki, będę próbował!
Re: Gra o budowaniu, rozwijaniu i sprzedawaniu
Puerto Rico bardzo fajnie się wpisuje w większość założeń za wyjątkiem interakcji. Le Havre - również wpisuje się idealnie, ale interakcja też minimalna. Caylus mogę polecić, chociaż tam też nie ma interakcji/handlowania, ale za to zdarzają się elementy sojuszu(przynajmniej w naszych grach). Może Architekci Zachodniego Królestwa - zbierasz, budujesz, grasz na planszy, interakcja w postaci aresztowań, dodatkowo mechanizm cnoty jest fajny, brak natomiast handlu i coop.
- warlock
- Posty: 4678
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Gra o budowaniu, rozwijaniu i sprzedawaniu
Myślę, że powinieneś sprawdzić Wysokie Napięcie. Na 3 osoby jest takie se, ale na 4-5 działa świetnie.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
-
- Posty: 1270
- Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 193 times
Re: Gra o budowaniu, rozwijaniu i sprzedawaniu
Jest coś takiego, nawet tego samego autora - Age of industry. Łatwiejsze w ogarnięciu, możliwość rozgrywki do 5 osób i kilka dodatków wprowadzającyh urozmaicenia mechaniczne, a nie tylko nową mape.
Tylko nie mam pojęcia jak z dostępnością.
- Rigidigi
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 93 times
- Been thanked: 93 times
Re: Gra o budowaniu, rozwijaniu i sprzedawaniu
Po przeczytaniu samego tytułu tego wątku, pierwsze co pomyślałem to właśnie Klany Kaledoni.
Znakomita gra dającą mnóstwo możliwości.
- warlock
- Posty: 4678
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Gra o budowaniu, rozwijaniu i sprzedawaniu
Pytanie tylko czy to gra prostsza od Brassa . Grałem raz, podobało mi się bardzo, ale to w sumie nadal ciężka pozycja.Po przeczytaniu samego tytułu tego wątku, pierwsze co pomyślałem to właśnie Klany Kaledoni.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- Rigidigi
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 93 times
- Been thanked: 93 times
Re: Gra o budowaniu, rozwijaniu i sprzedawaniu
Moja niespełna 10 letnia córka walczy na siedliska aż miło..
W moim odczuciu zasady są bardzo proste, instrukcja jest dobrze napisana, nie pozostawia niedomówień.
Trudność na początku może sprawić mnogość opcji i znalezienia dobrych zależności co produkować, co kupować itp. Pamiętam, że na początku mieliśmy trudność w ogarnięciu siedlisk.
Każda partia pozostawia niedosyt, że coś można było zrobić lepiej. Losowość w zasadzie nie występuje, partie są szybkie, nie ma downtime'u nawet przy 4os. Z reguły przegrywam, ale partyjki nigdy nie odmówię.
Jedynie same klany wydają się być nierówne, więc często decydujemy się na grę bez nich.