Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 30 gru 2015, 11:02
- Lokalizacja: Nadolice Wielkie koło Wrocławia
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 2 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Ale przeciez dlugosc rozgrywki okresla liczba por dnia i nocy. Jak dobrze rozumiem to nie mozna stac w jednym miejscy w nieskonczonosc poniewaz gra ma skonczona liczbe rund dnia i nocy np 3-4.
Ok rozumiem, ze wtedy moge zamiast 3-4 kart zagrac jedna poniewaz nie ma timera. Wszystko jasne. Dzieki:)
Ok rozumiem, ze wtedy moge zamiast 3-4 kart zagrac jedna poniewaz nie ma timera. Wszystko jasne. Dzieki:)
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 42 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Weź pod uwagę jeszcze to, że MK jest trudną do ogarnięcia na początku grą. Dlatego możesz odpuścić na kilka pierwszych rozgrywek Wirtualnego Gracza, aby bardziej się skupić na mechanice i swojej talii. Później jest niezbędny. Rundy określają czas i jakby się uprzeć to można grać bez WG, tylko wtedy znika cały sens MK - optymalizacja każdego ruchu i "wyciskanie" wszystkich możliwości z kart na ręce.
- vegathedog
- Posty: 227
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Bez sensu grać w MK bez wirtualnego gracza. Zero emocji. Przecież to w żaden sposób nie komplikuje rozgrywki. Przerzuca się tylko karty, które są czasomierzem i batem jednocześnie.Damon22 pisze: ↑07 sty 2020, 09:14 Weź pod uwagę jeszcze to, że MK jest trudną do ogarnięcia na początku grą. Dlatego możesz odpuścić na kilka pierwszych rozgrywek Wirtualnego Gracza, aby bardziej się skupić na mechanice i swojej talii. Później jest niezbędny. Rundy określają czas i jakby się uprzeć to można grać bez WG, tylko wtedy znika cały sens MK - optymalizacja każdego ruchu i "wyciskanie" wszystkich możliwości z kart na ręce.
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 42 times
- vegathedog
- Posty: 227
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Z tego co czytam, to napisałeś, żeby na kilka rozgrywek odpuścić WG, tylko że 1 rozgrywka w MK trwa co najmniej 1,5h solo, to kilka rozgrywek to zakładam, że 3 czyli przez 4,5h trzeba by grać bez emocji. Można się zrazić do gry. Zresztą mechanika samego WG jest banalnie prosta, więc nie widzę sensu jej pomijać, tylko trzeba grać od początku zgodnie z zasadami i cieszyć się z otrzymywanych batów na początku.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 30 gru 2015, 11:02
- Lokalizacja: Nadolice Wielkie koło Wrocławia
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 2 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Win/win.vegathedog pisze: ↑07 sty 2020, 16:04Z tego co czytam, to napisałeś, żeby na kilka rozgrywek odpuścić WG, tylko że 1 rozgrywka w MK trwa co najmniej 1,5h solo, to kilka rozgrywek to zakładam, że 3 czyli przez 4,5h trzeba by grać bez emocji. Można się zrazić do gry. Zresztą mechanika samego WG jest banalnie prosta, więc nie widzę sensu jej pomijać, tylko trzeba grać od początku zgodnie z zasadami i cieszyć się z otrzymywanych batów na początku.
Skorzystałem z jednej i drugiej porady także dziękuje . Pierwsza rozgrywka szkoleniowa bez wirtualnego gracza a druga i kolejne już z wirtualnym.
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 42 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Widzisz, my grzecznie dotarliśmy do konsensusu jakim jest stwierdzenie, że emocje z grania z WG są dość subiektywne. Powtarzam, że chodzi o jedną/kilka rozgrywek bez pamiętania o dodatkowej talii, dodawania do niej kart i kryształów. Powiem, tak: na wiele gier jakie mam za sobą WG skończył rundę kilka razy. Stanie, leczenie i ogólnie marnotrawienie czasu w tej grze się nie opłaca, bo się nie wzmacniasz. A to jest najważniejsze i na na to jest mało czasu. Z wirtualnym i bez niego.
Twój pomysł jest dobry, sam zobaczysz różnicę. Solo gram z WG, ale nie czuję, żeby przeszkadzał w upływie czasu.
- vegathedog
- Posty: 227
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Jak postoisz 3 tury w kopalni, to kryształów trochę przybędzie, a kart dalej tyle samo na ręku i w talii. Z WG tak sobie nie postoisz, a bez WG wypacza się trudność rozgrywki, z której płynie największa satysfakcja. Jak jeszcze masz rany na ręce to w kopalni można odpocząć, aż kości będą bolały, a potem, z pełnymi kieszeniami kryształów to już można przyp... komu popadnie.
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 42 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
5. Jeśli nie rezygnujesz ze swojej tury, masz dwie możliwości: możesz rozegrać zwykłą turę lub odpocząć.vegathedog pisze: ↑07 sty 2020, 22:09 Jak postoisz 3 tury w kopalni, to kryształów trochę przybędzie, a kart dalej tyle samo na ręku i w talii.
a. W obu przypadkach, podczas lub na koniec swojej tury, musisz zagrać lub odrzucić co najmniej jedną kartę. Wyjątkiem, gdy nie zagrywasz żadnej karty, jest sytuacja, w której na początku tury nie masz kart na ręce, a w twojej talii Czynów wciąż są karty.
Z instrukcji
-
- Posty: 867
- Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 116 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Znalazłem sklep gdzie można robić preorder na 31.03.2020
Ale wydaje mi się że po prostu jeszcze nie na ustalonej daty.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Lost Legion odnalazł się w ... górach. Dodałem makiety skał. Dla mnie wyglądają lepiej niz te 2D. Czy ktoś zna jeszcze inne sposoby na ulepszenie map, obszarów czy kostek? Ciekawym pomysłem wydaje się zrobienie morza. Są to podobnie jak góry obszary niedostępne dla bohaterów i dlatego nie muszą mieć płaskiej powierzchni. Tyle, że pierwsze wersje wody wyglądają średnio. Jakieś pomysły?
- pawluus_3
- Posty: 84
- Rejestracja: 05 mar 2015, 11:27
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Ja dokupiłem transparentne, akrylowe kryształi jako znaczniki many. Dla mnie są ładniejsze. Portal dodawał chyba takie do preorderów z ich sklepu.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Głupie pytanie z serii głupich pytań (przeczytałem tylko ostatnich 20 stron tematu, przepraszam jeżeli padło wcześniej) - dopiero dorwałem Ultimate. Powinienem przed pierwszymi grami wyjąc z talii karty od 287 w górę, oraz tereny z pierwszego dodatku? Znaczniki wrogów z dodatków?
Nie ma takiej informacji w instrukcji, nie wiem czy są dostosowane do pierwszych gier, czy zupełnie nie. Na logikę powinienem, ale logika sobie, a nie widzę w podręczniku i mnie kusi, żeby nie kombinować, tylko używać pełnej talii i wszystkich znaczników wrogów.
Nie ma takiej informacji w instrukcji, nie wiem czy są dostosowane do pierwszych gier, czy zupełnie nie. Na logikę powinienem, ale logika sobie, a nie widzę w podręczniku i mnie kusi, żeby nie kombinować, tylko używać pełnej talii i wszystkich znaczników wrogów.
- Ardel12
- Posty: 3388
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2063 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Potwory można zostawić z kartami bodaj tak samo. IMHO po 2 partiach stwierdziłem, że gra jest zbyt skomplikowana, a poszukiwanie co robi dany wróg na kilku kartkach po prostu męczące. Obecnie gram wyłącznie w podstawowy komplet. Wysortowanie tego długo nie zajmuje. Szkoda tylko, że wypraska jest beznadziejna i nie ułatwia podziału.Vallarr pisze: ↑16 sty 2020, 08:43 Głupie pytanie z serii głupich pytań (przeczytałem tylko ostatnich 20 stron tematu, przepraszam jeżeli padło wcześniej) - dopiero dorwałem Ultimate. Powinienem przed pierwszymi grami wyjąc z talii karty od 287 w górę, oraz tereny z pierwszego dodatku? Znaczniki wrogów z dodatków?
Nie ma takiej informacji w instrukcji, nie wiem czy są dostosowane do pierwszych gier, czy zupełnie nie. Na logikę powinienem, ale logika sobie, a nie widzę w podręczniku i mnie kusi, żeby nie kombinować, tylko używać pełnej talii i wszystkich znaczników wrogów.
- Rigidigi
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 93 times
- Been thanked: 93 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
W sklepie Portalu ponownie przedsprzedaż Mage Knighta wraz z dodatkami, tak jak to było za pierwszym razem. Czyli 4xmata + kryształki.
Jeśli komuś zależy na matach, to cena wydaje się być atrakcyjna 499zł.
Ciekawe jak będzie się sprzedawał drugi nakład?
Jeśli komuś zależy na matach, to cena wydaje się być atrakcyjna 499zł.
Ciekawe jak będzie się sprzedawał drugi nakład?
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Jakie jest zastosowanie tych mat? To zwykłe podkładki? Przymierzam się do Mage Knight i zastanawiam się czy warto dopłacać najpierw do wersji Ultimate a jeśli już to czy brać od wydawcy z dodatkami za 140 zł więcej.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Mata organizuje Ci przestrzeń do gry.
Gra ogólnie jest wielka, po stole wala się sporo kart. Ja gram głównie solo i na jednej z mat kładę karty "z rynku" (jednostki, czarny, umiejętności), a na drugiej gram. Mam na niej miejsce na jednostki, kryształy many, kartę strategii, żetony umiejętności itd. Mata ogólnie bardzo ułatwiła mi rozgrywkę w sensie organizacyjnym.
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Dzięki za odpowiedź. Ja też głównie będę grał sam lub w 2 osoby. Poszukałem trochę i widzę, że te maty mają wyznaczone miejsca na karty więc na pewno się przydają. Kupno oddzielnie to 60 zł/sztuka (trochę przesadzili). Będę musiał to przemyśleć. Najwyżej dokupię jedną już po otrzymaniu gry.skiba pisze: ↑22 sty 2020, 12:17Mata organizuje Ci przestrzeń do gry.
Gra ogólnie jest wielka, po stole wala się sporo kart. Ja gram głównie solo i na jednej z mat kładę karty "z rynku" (jednostki, czarny, umiejętności), a na drugiej gram. Mam na niej miejsce na jednostki, kryształy many, kartę strategii, żetony umiejętności itd. Mata ogólnie bardzo ułatwiła mi rozgrywkę w sensie organizacyjnym.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
jest mata w plikach na bgg, wydrukować tylko na papierze fotograficznym i przykleić na karton. Ja w ten sposób robiłem sobie do innej gry, używałem kartonu bodajże 2mm, rozwiązanie bardzo tanie, spełnia takie same funkcje i można prosto i szybko sobie zrobić.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Dzięki za podpowiedź - świetny pomysł. Średnio uśmiecha mi się płacić 150 zł za takie podkładki.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Czy pierwsze wydanie wersji Ultimate (od Portalu) miało problemy z jakością komponentów i/lub tłumaczeniem?