Great Western Trail - pytania i wątpliwości
- ghostdog
- Posty: 653
- Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Great Western Trail
Jako nowy właściciel gry i nowy gracz w nią mam pytanie odnośnie tipi (handel z Indianami). Tipi mają zielone lub czarne ręce. Czy za przejście przez taki żeton też płacę, czy tylko korzystam z samego handlu?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Great Western Trail
Żeton jak każdy - płacisz (dlatego raczej nikt tam nie łazi).
Nie wiem co rozumiesz przez handel.
Żetony tipi pozyskuje się w innym budynku.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- ghostdog
- Posty: 653
- Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Great Western Trail
Z tego co zrozumiałem instrukcje mozna tam pozyskać właśnie żetony tipi.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
- Bruno
- Posty: 2262
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1698 times
- Been thanked: 1294 times
Re: Great Western Trail
W instrukcji terminem "handel z Indianami" określono akcję usunięcia (wzięcia dla siebie) żetonu tipi z planszy, którą można wykonać w odpowiednim budynku lub przy użyciu jego z żetonów zawiadowcy stacji lub z akcji natychmiastowej przy danej liczbie pracowników.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Re: Great Western Trail
Opłatę za dostarczenie bydła ponosimy tylko za ewentualne krzyże przed lokomotywą czy również za te z tyłu ( np jak musimy dostarczyć do Kansas ) ? Przyznam, że nie znalazłem nigdzie odpowiedzi i gramy tak, że dokonujemy opłaty w obie strony.
Re: Great Western Trail
No to nieźle, cały czas płaciliśmy również za dostarczanie do miast które już lokomotywą mineliśmy
Dzięki.

- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 431 times
Re: Great Western Trail
Czy ja dobrze rozumiem za instrukcją, że mogę sobie przy dowolnej dostawie wziąć dowolny biały dysk ze swojej planszetki i położyć go na mieście, na którym jest narysowana czarna obwódka, a nie biała? (np. dla zoszczędzenia czarnych dysków na inne działania). Tylko celem upewnienia.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
Re: Great Western Trail
tak, biale na czarne lub biale a czarne tylko na czarne
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 28 sie 2019, 22:12
- Has thanked: 2 times
Re: Great Western Trail
Cześć. Czy w akcji pomocniczej muszę przesunąć lokomotywę do tyłu, aby móc następnie przesunąć znacznik, czy tylko mogę przesunąć dam znacznik?
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Great Western Trail
musisz przesunąćjnasadzki@gmail.com pisze: ↑28 sie 2019, 22:14 Cześć. Czy w akcji pomocniczej muszę przesunąć lokomotywę do tyłu, aby móc następnie przesunąć znacznik, czy tylko mogę przesunąć dam znacznik?
-
- Posty: 2035
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 324 times
Re: Great Western Trail
Wczoraj przeczytałem 1wszy raz instrukcję. Rozłożyłem grę i zrobiłem kilkanaście ruchów sam przeciwko sobie.
Mam kilka pytań:
1. Budynki przeciwnika - o ile się nie mylę w instrukcji jest podane że za każde przekroczenie takiego budynku płacę 2$ właścicielowi. jednak czy dotyczy to także budynku bez zielonej/czarnej łapki? O ile się nie mylę to jakiś początkowy 1a czy 2a nie ma takiej łapki. Czy za przekroczenie tego budynku też muszę płacić?
2. Obszary niebezpieczeństw - Indianie. Tutaj jakoś to dziwnie wygląda. Trzy pierwsze TIPI są całkowicie poza ścieżką (-3,-2,-1), kolejne Tipi są już na ścieżce i mają oznaczenia już z wartościami dodatnimi 1+. Rozumiem że przygotowując grę wyciągam sobie ileś tam żetonów zagrożeń i rozkładam. Jak wylosuję powiedzmy 2 TIPI to na tej ścieżce na razie nic mi nie grozi - idąc tamtędy nie mijam ich i nie płacę? Gdy dojdą kolejne tipi to co się dzieje przechodząc przez te tipi - muszę zapłacić za każde mijane tipi 2$ - chyba że gra się w więcej osób to cena może być inna w zależności od koloru łapki?
3. Akcja handlu z Indianami - W jakim celu pozyskuję te tipi? tylko do wykonania zadań? i po to żeby mniej było niebezpieczeństw po drodze? Dodatkowo jak kupuję tipi w ramach tej akcji mogę wybrać czy kupuję to za 1 czy za 3 czy za 10 - czy może trzeba brać od najdroższego tipi?
4. Zadania - w instrukcji chyba nie ma nic na temat punktów ujemnych za nie wykonanie zadań? Czyli jak mi się uda wykonać dostaję +PZ jak nie wykonam zadani - dostaję 0 PZ?
5. Poruszanie kolejki na torze. No to jest dla mnie najbardziej zagadkowa rzecz w tej grze. Pierwsze, gdy jestem w Kansas - sprzedaję w sumie krowy za 7. Mogę poruszyć kolejkę do miasta odpowiadającemu wartości sprzedaży lub o niższej wartości? czyli maksymalnie do pola 6 - miasto Colorado Springs? Czy może poruszam do 7 pól na torach - czyli maksymalnie do pola zaraz Colorado Springs - czyli na torze oznaczone jako 7?
6. Poruszanie kolejki - jak traktuje się bocznice? kiedy mogę dojechać do bocznicy? sprzedając krowy mogę zamiast do miasta jechać na bocznice?
Mam kilka pytań:
1. Budynki przeciwnika - o ile się nie mylę w instrukcji jest podane że za każde przekroczenie takiego budynku płacę 2$ właścicielowi. jednak czy dotyczy to także budynku bez zielonej/czarnej łapki? O ile się nie mylę to jakiś początkowy 1a czy 2a nie ma takiej łapki. Czy za przekroczenie tego budynku też muszę płacić?
2. Obszary niebezpieczeństw - Indianie. Tutaj jakoś to dziwnie wygląda. Trzy pierwsze TIPI są całkowicie poza ścieżką (-3,-2,-1), kolejne Tipi są już na ścieżce i mają oznaczenia już z wartościami dodatnimi 1+. Rozumiem że przygotowując grę wyciągam sobie ileś tam żetonów zagrożeń i rozkładam. Jak wylosuję powiedzmy 2 TIPI to na tej ścieżce na razie nic mi nie grozi - idąc tamtędy nie mijam ich i nie płacę? Gdy dojdą kolejne tipi to co się dzieje przechodząc przez te tipi - muszę zapłacić za każde mijane tipi 2$ - chyba że gra się w więcej osób to cena może być inna w zależności od koloru łapki?
3. Akcja handlu z Indianami - W jakim celu pozyskuję te tipi? tylko do wykonania zadań? i po to żeby mniej było niebezpieczeństw po drodze? Dodatkowo jak kupuję tipi w ramach tej akcji mogę wybrać czy kupuję to za 1 czy za 3 czy za 10 - czy może trzeba brać od najdroższego tipi?
4. Zadania - w instrukcji chyba nie ma nic na temat punktów ujemnych za nie wykonanie zadań? Czyli jak mi się uda wykonać dostaję +PZ jak nie wykonam zadani - dostaję 0 PZ?
5. Poruszanie kolejki na torze. No to jest dla mnie najbardziej zagadkowa rzecz w tej grze. Pierwsze, gdy jestem w Kansas - sprzedaję w sumie krowy za 7. Mogę poruszyć kolejkę do miasta odpowiadającemu wartości sprzedaży lub o niższej wartości? czyli maksymalnie do pola 6 - miasto Colorado Springs? Czy może poruszam do 7 pól na torach - czyli maksymalnie do pola zaraz Colorado Springs - czyli na torze oznaczone jako 7?
6. Poruszanie kolejki - jak traktuje się bocznice? kiedy mogę dojechać do bocznicy? sprzedając krowy mogę zamiast do miasta jechać na bocznice?
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2019, 11:35 przez Golfang, łącznie zmieniany 1 raz.
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
Re: Great Western Trail
1. Płacisz tylko jeżeli przechodzisz przez budynek z łapką. W grze dwuosobowej zawsze są to 2$. Przy innej ilości graczy to zależy od koloru łapki.
2. Płacisz tylko za przekroczenie tipi, które są na ścieżce. Te 3 pierwsze są poza nią.
3. Nie ma nic takiego jak bank tipi. Ściągasz je z planszy i dostajesz pieniądze jeżeli ściągasz je ze ścieżki lub płacisz jeżeli ściągasz te poza ścieżką. Poza pieniędzmi są potrzebne do zaliczania celów oraz jeden z żetonów zawiadowców stacji daje punkty za pary tipi.
4. Na ostatniej stronie instrukcji w punkcie 7 masz opisaną punktacje kart celów. Za niewykonanie zadań, które wyłożyłeś na stół są ujemne punkty.
5. Lokomotywy nie poruszasz przy sprzedawaniu krów. Stacje do których robisz dostawy oznaczasz odpowiednim okrągłym znacznikiem, ściągniętym z planszy gracza.
6. Przeczytaj jeszcze raz str. 12: "Akcja: przesuń swoją lokomotywę wzdłuż torów kolejowych"
2. Płacisz tylko za przekroczenie tipi, które są na ścieżce. Te 3 pierwsze są poza nią.
3. Nie ma nic takiego jak bank tipi. Ściągasz je z planszy i dostajesz pieniądze jeżeli ściągasz je ze ścieżki lub płacisz jeżeli ściągasz te poza ścieżką. Poza pieniędzmi są potrzebne do zaliczania celów oraz jeden z żetonów zawiadowców stacji daje punkty za pary tipi.
4. Na ostatniej stronie instrukcji w punkcie 7 masz opisaną punktacje kart celów. Za niewykonanie zadań, które wyłożyłeś na stół są ujemne punkty.
5. Lokomotywy nie poruszasz przy sprzedawaniu krów. Stacje do których robisz dostawy oznaczasz odpowiednim okrągłym znacznikiem, ściągniętym z planszy gracza.
6. Przeczytaj jeszcze raz str. 12: "Akcja: przesuń swoją lokomotywę wzdłuż torów kolejowych"
-
- Posty: 2035
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 324 times
Re: Great Western Trail
Dzięki - teraz rozumiem już to poruszanie lokomotywy i dowożenie krów do miast.KozaK69 pisze: ↑12 wrz 2019, 11:30 1. Płacisz tylko jeżeli przechodzisz przez budynek z łapką. W grze dwuosobowej zawsze są to 2$. Przy innej ilości graczy to zależy od koloru łapki.
2. Płacisz tylko za przekroczenie tipi, które są na ścieżce. Te 3 pierwsze są poza nią.
3. Nie ma nic takiego jak bank tipi. Ściągasz je z planszy i dostajesz pieniądze jeżeli ściągasz je ze ścieżki lub płacisz jeżeli ściągasz te poza ścieżką. Poza pieniędzmi są potrzebne do zaliczania celów oraz jeden z żetonów zawiadowców stacji daje punkty za pary tipi.
4. Na ostatniej stronie instrukcji w punkcie 7 masz opisaną punktacje kart celów. Za niewykonanie zadań, które wyłożyłeś na stół są ujemne punkty.
5. Lokomotywy nie poruszasz przy sprzedawaniu krów. Stacje do których robisz dostawy oznaczasz odpowiednim okrągłym znacznikiem, ściągniętym z planszy gracza.
6. Przeczytaj jeszcze raz str. 12: "Akcja: przesuń swoją lokomotywę wzdłuż torów kolejowych"
Czyli jak transportuje krowy NIE poruszam pociągu. Jedyną opcją poruszenia pociągu są akcje. W sumie to całą grę można nie ruszyć pociągu? a dowozić krowy bardzo daleko - tak?
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
-
- Posty: 983
- Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
- Lokalizacja: Nadarzyn
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 144 times
Re: Great Western Trail
1. Tylko za te z łapkami musisz płacić
2. Płącisz do banku za ich przekroczenie .One też mają na sobie łapki
3. Tak, ściągasz z planszy i albo dostajesz za to kasę (gdy ściągasz ze ścieżki) albo płącisz (gdy ściągasz te z poza ścieżki). Są potrzebne do zadań i niektóre żetony zawiadowcy punktują za nie na koniec gry
4. Tak jak piszesz jest tylko w przypadku startowych zadań. Te, które zdobędziesz w trakcie gry trafiają na twój stos odrzuconych a następnie do ręki. Gdy dostaniesz taką kartę na ręku to możesz zdecydować, czy podejmujesz się wykonania, czy nie. Jeżeli się podejmujesz to wykładasz ją przed siebie i dostajesz bonusik pokazany w lewym górnym rogu. I jeżeli tak zdeklarowanego zadania NIE zrobisz, to otrzymujesz punkty ujemne (są zaraz obok tych, które byś dostał przy wykonaniu.)
Jeżeli uznasz, że nie chcesz się deklarować i nie wykładasz karty zadania przed sobą to na sam koniec gry wyciągasz je z talii i patrzysz, czy jesteś w stanie je wykonać. Jeżeli tak, to dostajesz punkty zwycięstwa, ale tego małego bonusu z narożnika już nie. Jeżeli nie mozęsz wykonać, lub nie chcesz, to nic się nie dzieje.
5. Gdy sprzedajesz krowy w Kansas to nie przesuwasz kolejki. Wartosć twoich krów określa do którego miasta możesz je wysłać. Następnie liczysz ile jest rogatek (tych iksów) między wybranym miastem a twoją lokomotywą i za każdą taka rogatką płacisz jednego $.
6. Na bocznice możesz wjechać gdy wykonujesz ruch kolejki. Albo jedziesz dalej prosto, albo odbijasz na bocznicę. Kolejką ruszasz z akcji na startowych kaflach, albo z akcji dodatkowych. Sprzedając krowy NIE przesuwasz kolejki więc nie dojedziesz w ten sposób
2. Płącisz do banku za ich przekroczenie .One też mają na sobie łapki
3. Tak, ściągasz z planszy i albo dostajesz za to kasę (gdy ściągasz ze ścieżki) albo płącisz (gdy ściągasz te z poza ścieżki). Są potrzebne do zadań i niektóre żetony zawiadowcy punktują za nie na koniec gry
4. Tak jak piszesz jest tylko w przypadku startowych zadań. Te, które zdobędziesz w trakcie gry trafiają na twój stos odrzuconych a następnie do ręki. Gdy dostaniesz taką kartę na ręku to możesz zdecydować, czy podejmujesz się wykonania, czy nie. Jeżeli się podejmujesz to wykładasz ją przed siebie i dostajesz bonusik pokazany w lewym górnym rogu. I jeżeli tak zdeklarowanego zadania NIE zrobisz, to otrzymujesz punkty ujemne (są zaraz obok tych, które byś dostał przy wykonaniu.)
Jeżeli uznasz, że nie chcesz się deklarować i nie wykładasz karty zadania przed sobą to na sam koniec gry wyciągasz je z talii i patrzysz, czy jesteś w stanie je wykonać. Jeżeli tak, to dostajesz punkty zwycięstwa, ale tego małego bonusu z narożnika już nie. Jeżeli nie mozęsz wykonać, lub nie chcesz, to nic się nie dzieje.
5. Gdy sprzedajesz krowy w Kansas to nie przesuwasz kolejki. Wartosć twoich krów określa do którego miasta możesz je wysłać. Następnie liczysz ile jest rogatek (tych iksów) między wybranym miastem a twoją lokomotywą i za każdą taka rogatką płacisz jednego $.
6. Na bocznice możesz wjechać gdy wykonujesz ruch kolejki. Albo jedziesz dalej prosto, albo odbijasz na bocznicę. Kolejką ruszasz z akcji na startowych kaflach, albo z akcji dodatkowych. Sprzedając krowy NIE przesuwasz kolejki więc nie dojedziesz w ten sposób
Re: Great Western Trail
Mam pytanie odnośnie punktu 6 instrukcji, etapu rozkładania żetonów. Należy rozłożyć 7 losowych żetonów oznaczonych numerem 1 przedstawiających niebezpieczeństwa i tipi. Jeśli brak miejsca należy wylosować kolejny żeton. W instrukcji pokazany jest obrazek w którym na 3 polach poza ścieżką rozmieszcza się tipi. Czy w przypadku gdy już rozmieszczę 3 tipi w górach to powinienem kolejne rozmieszczać na dolnym trakcie, czy może ten dolny trakt ma być uzupełniany tylko podczas samej gry?
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Great Western Trail
Rozmieszczasz na dolnym. Ten zapisek jest dla żetonów niebezpieczeństwa, których mieści się tylko 4 każdego typu i teoretycznie możesz wylosować 5 tego samego typu.Łukasz83 pisze: ↑17 wrz 2019, 12:56 Mam pytanie odnośnie punktu 6 instrukcji, etapu rozkładania żetonów. Należy rozłożyć 7 losowych żetonów oznaczonych numerem 1 przedstawiających niebezpieczeństwa i tipi. Jeśli brak miejsca należy wylosować kolejny żeton. W instrukcji pokazany jest obrazek w którym na 3 polach poza ścieżką rozmieszcza się tipi. Czy w przypadku gdy już rozmieszczę 3 tipi w górach to powinienem kolejne rozmieszczać na dolnym trakcie, czy może ten dolny trakt ma być uzupełniany tylko podczas samej gry?
Re: Great Western Trail
Mam pytanie odnośnie dobranych kart celów. Wykonuje część C swojej tury, wśród dobranych kart jest karta celu:
1. czy mogę ją odrzucić na stos kart odrzuconych i dobrać inną kartę (aby mieć pełną ręke)?
2. czy w następnej turze mogę ją zagrać, odebrać bonus i leży ona już do końca gry widoczna przede mną, nie zmniejszając liczby kart w ręce w następnych turach?
1. czy mogę ją odrzucić na stos kart odrzuconych i dobrać inną kartę (aby mieć pełną ręke)?
2. czy w następnej turze mogę ją zagrać, odebrać bonus i leży ona już do końca gry widoczna przede mną, nie zmniejszając liczby kart w ręce w następnych turach?
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Great Western Trail
1. Nie, kart celów nie możesz ot tak odrzucić. Możesz je albo zagrać (ale tylko w fazie B) lub odrzucić jeżeli tak mówi jakiś efekt.eveni pisze: ↑25 lis 2019, 13:50 Mam pytanie odnośnie dobranych kart celów. Wykonuje część C swojej tury, wśród dobranych kart jest karta celu:
1. czy mogę ją odrzucić na stos kart odrzuconych i dobrać inną kartę (aby mieć pełną ręke)?
2. czy w następnej turze mogę ją zagrać, odebrać bonus i leży ona już do końca gry widoczna przede mną, nie zmniejszając liczby kart w ręce w następnych turach?
2. Tak, ale nie dobierasz natychmiast brakującej karty, dopiero w fazie C
- bardopondo
- Posty: 752
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 252 times
Re: Great Western Trail
Wydaje mi się że kartę celu możesz zagrać przed ruchem ( przed A), przed akcją (przed B), lub po akcji (przed C).Fojtu pisze: ↑25 lis 2019, 13:561. Nie, kart celów nie możesz ot tak odrzucić. Możesz je albo zagrać (ale tylko w fazie B) lub odrzucić jeżeli tak mówi jakiś efekt.eveni pisze: ↑25 lis 2019, 13:50 Mam pytanie odnośnie dobranych kart celów. Wykonuje część C swojej tury, wśród dobranych kart jest karta celu:
1. czy mogę ją odrzucić na stos kart odrzuconych i dobrać inną kartę (aby mieć pełną ręke)?
2. czy w następnej turze mogę ją zagrać, odebrać bonus i leży ona już do końca gry widoczna przede mną, nie zmniejszając liczby kart w ręce w następnych turach?
2. Tak, ale nie dobierasz natychmiast brakującej karty, dopiero w fazie C
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Great Western Trail
Jasne, mój błąd, można przecież przed ruchembardopondo pisze: ↑27 lis 2019, 21:53Wydaje mi się że kartę celu możesz zagrać przed ruchem ( przed A), przed akcją (przed B), lub po akcji (przed C).Fojtu pisze: ↑25 lis 2019, 13:561. Nie, kart celów nie możesz ot tak odrzucić. Możesz je albo zagrać (ale tylko w fazie B) lub odrzucić jeżeli tak mówi jakiś efekt.eveni pisze: ↑25 lis 2019, 13:50 Mam pytanie odnośnie dobranych kart celów. Wykonuje część C swojej tury, wśród dobranych kart jest karta celu:
1. czy mogę ją odrzucić na stos kart odrzuconych i dobrać inną kartę (aby mieć pełną ręke)?
2. czy w następnej turze mogę ją zagrać, odebrać bonus i leży ona już do końca gry widoczna przede mną, nie zmniejszając liczby kart w ręce w następnych turach?
2. Tak, ale nie dobierasz natychmiast brakującej karty, dopiero w fazie C

Lekka pomyłka, spójrz powyżej
Re: Great Western Trail
Witam, jestem posiadaczem tej gry od niedawna (6 partii za mną).
Mam dwa nurtujące mnie pytania:
1) czy mając np. 4 kowbojów, podczas kupowania krów z targu mogę użyć 2 z tych 4 kowbojów do kupienia dwóch krów z (czerwona/niebieska/żółta) za 5 dolarów i korzystając znowu z akcji zakupu za pozostałych dwóch niewykorzystanych kowbojów mogę znowu kupić za 5 dolców dwie krowy z setu (czerwona/niebieska/żółta) bądź wykonać inną akcję wymagającą użycia dwóch kowbojów lub wykonania 2 akcji wymagających 1 kowboja (np. dołożenie 2 krów do targu a następnie zakup którejś z tych tańszych za 6 dolców (1 kowboj)?
2) Kończąc ruch ranczera na przeszkodzie lub Tipi mogę wykonać jedną pojedynczą lub podwójną (jeśli jest odblokowana) akcję z planszy gracza oznaczonej zębatką? np. cofnąć się kolejką o dwa pola i usunąć dwie karty z ręki całkowicie z gry, lub pobrać 2 dolce, lub dobrać 2 karty a następnie 2 odrzucić?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Mam dwa nurtujące mnie pytania:
1) czy mając np. 4 kowbojów, podczas kupowania krów z targu mogę użyć 2 z tych 4 kowbojów do kupienia dwóch krów z (czerwona/niebieska/żółta) za 5 dolarów i korzystając znowu z akcji zakupu za pozostałych dwóch niewykorzystanych kowbojów mogę znowu kupić za 5 dolców dwie krowy z setu (czerwona/niebieska/żółta) bądź wykonać inną akcję wymagającą użycia dwóch kowbojów lub wykonania 2 akcji wymagających 1 kowboja (np. dołożenie 2 krów do targu a następnie zakup którejś z tych tańszych za 6 dolców (1 kowboj)?
2) Kończąc ruch ranczera na przeszkodzie lub Tipi mogę wykonać jedną pojedynczą lub podwójną (jeśli jest odblokowana) akcję z planszy gracza oznaczonej zębatką? np. cofnąć się kolejką o dwa pola i usunąć dwie karty z ręki całkowicie z gry, lub pobrać 2 dolce, lub dobrać 2 karty a następnie 2 odrzucić?
Z góry dziękuję za odpowiedź
- Bruno
- Posty: 2262
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1698 times
- Been thanked: 1294 times
Re: Great Western Trail
1) tak, możesz wykorzystać wszystkich posiadanych kowbojów na akcje na rynku bydła.
2) kończąc ruch na KAŻDYM innym kafelku niż budynek Twój lub neutralny możesz wykonać jedynie pojedynczą akcję pomocniczą.
2) kończąc ruch na KAŻDYM innym kafelku niż budynek Twój lub neutralny możesz wykonać jedynie pojedynczą akcję pomocniczą.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!