Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Chyba nie ma tematu, więc zakładam. Wydane już jakiś czas temu, dudes on a map bez kostek. Ma dobre recenzje, fajne, komiksowe grafiki i odjechany setting. Właśnie trwa drugi kickstarter, który wzbogaca tytuł o figurki: https://www.kickstarter.com/projects/15 ... -moon-down
Udało mi się zagrać na Essen 2019 i przywieźć do domu, gra niesamowicie wciąga. Frakcje są tyle zróżnicowanie, że gra się nimi w zupełnie inny sposób, którego trzeba się nauczyć. Także po pierwszej partii Cybersamurai, chciałem zaraz grać znowu, jako że wiedziałęm już że muszę inwestować w ich technologie i rozprzestrzeniać się bardziej po mapie. Ostanią rozgrywkę miałem już tymi wielkimi robotami, chciałem dla odmiany spróbować nowej frakcji i chyba jeszcze bardziej przypadła mi do gustu, bo bazuje tylko na kilku jednostkach, które uzupełniają się wzajemnie i trzeba optymalnie je rozstawiać na planszy (no i udało mi się walnąć atomówką w te stwoy, które wyłażą z Księżyca, zawsze fajnie walnąć atomówką).
Gra ma jednak bardzo duży próg wejścia i dość słabo napisaną instrukcję, przez co w piwerszych rozgrywkach często się do niej zagląda i drapie się po głowie.
Tak, wersja ze standami. Zastanawia mnie jak działają figurki w tej grze -w sensie odczytywania statystyk jednostek. Standy są, pomimo małej czcionki, czytelne i łatwe w obsłudze.
Jeśli chodzi o próg wejścia to sam core zasad jest w sumie prosty. Jednak parę razy obserwowałem jak nowi gracze są całkowicie zagubieni, bo nie wiedzą, jak grać daną frakcją i co oni właściwie mają robić, i jak to osiągnąć. To wymaga ogrania przynajmniej jednej partii i może zniechęcić, chociaż każdy z tych graczy stwierdził, że chętnie spróbuje swoich sił jeszcze raz. Poza tym mechanika wykonywania akcji oraz mechanika walki są oryginalne i też sprawiają graczom problemy na początku. Tym niemniej mechanika walki - przekazywania kart ataku przeciwnikowi, który następnie wybiera odpowiedź, jest dla mnie czymś mega świeżym i bardzo mi się podoba.
Instrukcja, którą podlinkowałeś to nie jest wersja, którą mam w pudełku, ale znaleźć w niej coś jest strasznie trudno podczas rozgrywki.
Michał M pisze: ↑29 lut 2020, 12:10
Dobrze kojarzę, że ma być po polsku?
Będzie CF od WhatTheFrog, jak wpiszesz sobie to w Google to na ich głównej stronie będzie. Są rozpisane frakcje, świat i są podlinkowane recenzję na YT po ang oraz jedna na blogu po polsku.
Pytanie do osób które grały, czy tyle żetoników na mapie nie zmniejsza jej czytelności? Oglądałem i trochę mnie to przeraziło.
Ciekawi mnie cena, jaką zażyczą sobie za wersję polską. Oryginalna po przeliczeniu wynosiła trochę ponad 700 złotych (ponad 1000) za All ina.
Obawiam się, że tak droga gra może ponieść porażką, jak niegdyś Cthulhu wars.
kglosnicki pisze: ↑15 lis 2019, 16:28
Gra ma jednak (...) dość słabo napisaną instrukcję, przez co w piwerszych rozgrywkach często się do niej zagląda i drapie się po głowie.
Czy w polskim wydaniu instrukcja będzie w jakiś sposób zmieniona?
Widziałem na fb wymianę zdań nt. spolszczenia nazw. Może warto założyć temat Tsukuyumi w dziale finansowanie społecznościowe i wrzucać tu czasem jakieś informacje?
No i kiedy rusza kampania?
tak że = w takim razie, więc także = też, również
Piszmy po polsku :)
Tak, wersja ze standami. Zastanawia mnie jak działają figurki w tej grze -w sensie odczytywania statystyk jednostek. Standy są, pomimo małej czcionki, czytelne i łatwe w obsłudze.
Jeśli chodzi o próg wejścia to sam core zasad jest w sumie prosty. Jednak parę razy obserwowałem jak nowi gracze są całkowicie zagubieni, bo nie wiedzą, jak grać daną frakcją i co oni właściwie mają robić, i jak to osiągnąć. To wymaga ogrania przynajmniej jednej partii i może zniechęcić, chociaż każdy z tych graczy stwierdził, że chętnie spróbuje swoich sił jeszcze raz. Poza tym mechanika wykonywania akcji oraz mechanika walki są oryginalne i też sprawiają graczom problemy na początku. Tym niemniej mechanika walki - przekazywania kart ataku przeciwnikowi, który następnie wybiera odpowiedź, jest dla mnie czymś mega świeżym i bardzo mi się podoba.
Instrukcja, którą podlinkowałeś to nie jest wersja, którą mam w pudełku, ale znaleźć w niej coś jest strasznie trudno podczas rozgrywki.
Mógłbyś podać przybliżony termin kampanii oraz przybliżoną kwotę wsparcia?
Będzie na wspieram.to czy zagramw.to ?
Przed zagraniem zapoznaj się z treścią instrukcji dołączonej do opakowania,
bądź skonsultuj się z twórcą lub wydawcą,
gdyż każda gra niewłaściwie zagrana zagraża twojej opinii lub zdrowiu.
playerator pisze: ↑19 mar 2020, 18:55
Czy w polskim wydaniu instrukcja będzie w jakiś sposób zmieniona?
Tak, pracujemy własnie nad tym, aby poprawić jej czytelność i jednolicić słownictwo. Jesteśmy na etapie konsultacji z autorem i zamykania glosariusza.
Odnośnie wspieraczki. Kampania miała ruszyć już na wiosnę, jednak z uwagi na stan epidemii, który uniemożliwia nam jeżdżenie z grą po Polsce, przekładamy ją. Obecnie rozważamy lipiec lub wrzesień. To czy będzie to wspieram.to czy zagramw.to pewnie niedługo ogłosimy. Na pewno będziemy na Pyrkonie z Tsukuyumi. Jeżeli jesteście zainteresowani światem gry, polecam Waszej uwadze również komiks, który niedawno wydaliśmy: https://whatthefrog.pl/produkt/tsukuyumi-komiks/
playerator pisze: ↑19 mar 2020, 18:55
Czy w polskim wydaniu instrukcja będzie w jakiś sposób zmieniona?
Tak, pracujemy własnie nad tym, aby poprawić jej czytelność i jednolicić słownictwo. Jesteśmy na etapie konsultacji z autorem i zamykania glosariusza.
Odnośnie wspieraczki. Kampania miała ruszyć już na wiosnę, jednak z uwagi na stan epidemii, który uniemożliwia nam jeżdżenie z grą po Polsce, przekładamy ją. Obecnie rozważamy lipiec lub wrzesień. To czy będzie to wspieram.to czy zagramw.to pewnie niedługo ogłosimy. Na pewno będziemy na Pyrkonie z Tsukuyumi. Jeżeli jesteście zainteresowani światem gry, polecam Waszej uwadze również komiks, który niedawno wydaliśmy: https://whatthefrog.pl/produkt/tsukuyumi-komiks/
Bedzie jakas szansa zeby dokupic figurki, czy standees only bedzie w kampanii?
japanczyk pisze: ↑20 mar 2020, 15:24
Bedzie jakas szansa zeby dokupic figurki, czy standees only bedzie w kampanii?
Będzie tylko wersja standees. Wersja z plastikiem to zupełnie inna bajka pod względem komponentów, oprócz figurek są większe kafle i inne planszetki.
Przy okazji zachęcam do przeczytanie recenzji od Angry Board Gamer, wypowiada się on na temat wersji standees/figurkowej: https://angryboardgamer.pl/tsukuyumi-full-moon-down/
japanczyk pisze: ↑20 mar 2020, 15:24
Bedzie jakas szansa zeby dokupic figurki, czy standees only bedzie w kampanii?
Będzie tylko wersja standees. Wersja z plastikiem to zupełnie inna bajka pod względem komponentów, oprócz figurek są większe kafle i inne planszetki.
Przy okazji zachęcam do przeczytanie recenzji od Angry Board Gamer, wypowiada się on na temat wersji standees/figurkowej: https://angryboardgamer.pl/tsukuyumi-full-moon-down/
A wiadomo może coś o cenie? Wokół jakiej kwoty może oscylować all-in?
Dziwny pomysł z tymi standami. Gdyby chociaż były to jakieś meeple... W tej kategorii gier jest ogromna konkurencja i nawet relatywnie tanie INIS ma figurki. Standy kojarzą mi się z latami 90-tymi, dziś ze świeczką można szukać gier, które wciąż korzystają z tego rozwiązania. Z tego co widziałem na KS, to sukces finansowy odniosła dopiero wersja z figurkami. Do mnie osobiście to rozwiązanie (standy) nie przemawia i nawet jest mi przykro, że wydawca zdecydował się powalczyć o serca polskich graczy oferując bieda wersję. Ja spasuję, mimo, że gra zapowiada się ciekawie.
Moonday pisze: ↑22 mar 2020, 19:11
Dziwny pomysł z tymi standami. Gdyby chociaż były to jakieś meeple... W tej kategorii gier jest ogromna konkurencja i nawet relatywnie tanie INIS ma figurki. Standy kojarzą mi się z latami 90-tymi, dziś ze świeczką można szukać gier, które wciąż korzystają z tego rozwiązania. Z tego co widziałem na KS, to sukces finansowy odniosła dopiero wersja z figurkami. Do mnie osobiście to rozwiązanie (standy) nie przemawia i nawet jest mi przykro, że wydawca zdecydował się powalczyć o serca polskich graczy oferując bieda wersję. Ja spasuję, mimo, że gra zapowiada się ciekawie.
Jeśli chodzi o podobieństwo (statystyki jednostek) to widzę tu SW Rebelię.
Moonday pisze: ↑22 mar 2020, 19:11
Dziwny pomysł z tymi standami. Gdyby chociaż były to jakieś meeple... W tej kategorii gier jest ogromna konkurencja i nawet relatywnie tanie INIS ma figurki. Standy kojarzą mi się z latami 90-tymi, dziś ze świeczką można szukać gier, które wciąż korzystają z tego rozwiązania. Z tego co widziałem na KS, to sukces finansowy odniosła dopiero wersja z figurkami. Do mnie osobiście to rozwiązanie (standy) nie przemawia i nawet jest mi przykro, że wydawca zdecydował się powalczyć o serca polskich graczy oferując bieda wersję. Ja spasuję, mimo, że gra zapowiada się ciekawie.
Figurki w Inis są wszystkie takie same pod względem siły. W Tsukuyumi każda figurka to inna wartość Podboju, Ataku i Zdrowia. Plastik jest ładny, nie przeczę. Standy w Tsukuyumi są wygodne i czytelne.
W Tsukuyumi każda figurka to inna wartość Podboju, Ataku i Zdrowia
Tak samo w Twilight Imperium, Zakazanych Gwiazdach etc.. Nie wiem jak ten "brak czytelności" został rozwiązany w wersji z figurkami, ale na pewno da się to zrobić. Moim zdaniem nie o czytelność tu chodzi a o cenę.