Nemesis - pytania o zasady.
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 03 sty 2020, 18:08
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 25 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
połóż go obok planszy wraz z innymi żetonami intruzów. Będziesz go potrzebować tylko jak w fazie eventów będziesz musiał dodać żeton do worka lub gdy obcy wejdzie do korytarzy technicznych.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8813
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2713 times
- Been thanked: 2402 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Trzymasz z boku, bo jak Intruz zejdzie z planszy (nie zginie, tylko zejdzie, np. ucieknie korytarzami technicznymi) to żeton trafia z powrotem do worka.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- miszczu666
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 170 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nic się nie dzieje.
Wyobraź sobie, że to nie działa sprzęt do obsługi technicznej silnika, nie sam silnik.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Re: Nemesis - pytania o zasady.
To znowu ja siec wewnetrzna karta naukowca,uzyj w pomieszczeniu z komputerem.Wykonaj akcje dowolnego dzialajacego pomieszczenia z komputerem bez placenia jej kosztu. Pytanie bedac np. w centrum kontrol napedu posiadajac jajo czy moge skorzystac z laboratorium i przebadac obiekt??Czy ja zle rozumiem te kartre ?.Drugie pytanie byla stuacja ze mialem w pomieszczeniu dwoch doroslych osobnikow,bedac zwiadowca skorzystalem z adrenaliny ucieknij i dobierz karte.Czy podczas ucieczki przyjmuje 2 karty ataku i rzucam na szmery?
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Według mnie nie możesz przebadać jaja. Laboratorium pozwala przebadać jajo jeśli jest one w pomieszczaniu laboratorium, sieć wewnętrzna pozwala ci wykonać akcję pomieszczenia, a te nakazuje by obiekt badany był w laboratorium. Jeśli inny jajo było by w laboratorium (inny gracz je trzyma, leży na ziemi) możesz przebadać, jeśli ty je masz nie możesz używając sieci wewnętrznej.Hardkor pisze: ↑07 kwie 2020, 13:111. Tak mozesz przebadac jajoosa1908 pisze: ↑07 kwie 2020, 12:57 To znowu ja siec wewnetrzna karta naukowca,uzyj w pomieszczeniu z komputerem.Wykonaj akcje dowolnego dzialajacego pomieszczenia z komputerem bez placenia jej kosztu. Pytanie bedac np. w centrum kontrol napedu posiadajac jajo czy moge skorzystac z laboratorium i przebadac obiekt??Czy ja zle rozumiem te kartre ?.
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 03 sty 2020, 18:08
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 25 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Witam,
zgadzam się z Didhoggiem- instrukcja wyraźnie wskazuje, iż badany przedmiot musi być w laboratorium.
zgadzam się z Didhoggiem- instrukcja wyraźnie wskazuje, iż badany przedmiot musi być w laboratorium.
- Tachion
- Posty: 424
- Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 210 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Podbijam.
W tym przypadku wywołujemy akcje kaskadowo, więc możesz "wywołać" akcję z laboratorium - bo posiada ono komputer, ale nie wykonasz już samej akcji w laboratorium, bo przedmiot badany musi się w nim znajdować. Taki wyjątek.
W przypadku innych pomieszczeń z komputerami nie ma takich obostrzeń i wtedy nie ma z tym problemu.
W tym przypadku wywołujemy akcje kaskadowo, więc możesz "wywołać" akcję z laboratorium - bo posiada ono komputer, ale nie wykonasz już samej akcji w laboratorium, bo przedmiot badany musi się w nim znajdować. Taki wyjątek.
W przypadku innych pomieszczeń z komputerami nie ma takich obostrzeń i wtedy nie ma z tym problemu.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Witam sprawdzilem na bgg ,jednak podczas ucieczki z karty adrenaliny trzeba dobrac kartre ataku,i rzucic na szmeryHardkor pisze: ↑07 kwie 2020, 13:111. Tak mozesz przebadac jajoosa1908 pisze: ↑07 kwie 2020, 12:57 To znowu ja siec wewnetrzna karta naukowca,uzyj w pomieszczeniu z komputerem.Wykonaj akcje dowolnego dzialajacego pomieszczenia z komputerem bez placenia jej kosztu. Pytanie bedac np. w centrum kontrol napedu posiadajac jajo czy moge skorzystac z laboratorium i przebadac obiekt??Czy ja zle rozumiem te kartre ?.Drugie pytanie byla stuacja ze mialem w pomieszczeniu dwoch doroslych osobnikow,bedac zwiadowca skorzystalem z adrenaliny ucieknij i dobierz karte.Czy podczas ucieczki przyjmuje 2 karty ataku i rzucam na szmery?
2. Jeśli jest tam "ucieknij" (nie pamietam tej karty) to gralismy ze po prostu nie dobierasz kart, ale za szmery rzucasz
Re: Nemesis - pytania o zasady.
https://boardgamegeek.com/thread/211300 ... t-question
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Zagrałem dzisiaj pierwszą grę solo. Oczywiście źle mimo dwukrotnego przejrzenia dogłębnie instrukcji. Partia próbna powiedzmy. Tak też mi się zdawało, że za łatwo poszło i po przejrzeniu tu 11 stron doszedłem do wniosku, że obcy by mnie przerobili na paprykarz szczeciński ze 3 razy albo lepiej. Na większą ilość wątpliwości znalazłem tu odpowiedzi ale mam parę pytań.
1) Akcja Rozpoznanie - scout. Poświęcam tą kartę i 1 jeszcze i rozumiem, że ani nie rzucam na szmery ani nie dokładam znacznika szmerów gdzie chcę jak przy ostrożnym ruchu?
2) Wchodzę do pomieszczenia i jest tam znacznik niebezpieczeństwo - czyli ściągam dziadów z okolicznych pomieszczeń jak jacyś są i nie rzucam na szmery a jak nie to dodaje znacznik szmerów do każdego korytarza sąsiadującego z tym pomieszczenie. Nie ma znaczenia czy był to ruch czy ostrożny ruchy jak mniemam bo i tak szmery będą wszędzie albo zwali mi się na łeb obcy.
3) Karty wydarzeń które USUWAM Z GRY odkładam do pudełka i nie używam do końca gry i nie tasuje z reszta tali lub kartami odrzuconymi? Np. wyciek chłodziwa?
4) Nie do końca czaję z tymi akcjami w zalezności od granego trybu. Mam 2 akcje w grze solo, które mogę wykorzystać dowolnie. W instrukcji piszę, że jak się gra w więcej osób to trzeba czekać aż wszyscy spasują. Czyli można robić więcej akcji niż dwie jeśli tylko karty pozwalają? Odnosi się to do semi-coop czy też do coop? Np. robię 1 akcję, potem gracz nr 2 swoją. Potem ja drugą i on drugą. Ja trzecią, on pasuje i ja robię 4 i nie mam kart na ręce / nie chce nic robić to też pasuje i runda graczy się kończy a zaczyna runda obcych? Jeśli tak jest to jest spora różnica między grą solo, gdzie masz stricte 2 akcje a grą na więcej osób gdzie można zrobić sporo więcej. Chyba że coś pokićkałem.
1) Akcja Rozpoznanie - scout. Poświęcam tą kartę i 1 jeszcze i rozumiem, że ani nie rzucam na szmery ani nie dokładam znacznika szmerów gdzie chcę jak przy ostrożnym ruchu?
2) Wchodzę do pomieszczenia i jest tam znacznik niebezpieczeństwo - czyli ściągam dziadów z okolicznych pomieszczeń jak jacyś są i nie rzucam na szmery a jak nie to dodaje znacznik szmerów do każdego korytarza sąsiadującego z tym pomieszczenie. Nie ma znaczenia czy był to ruch czy ostrożny ruchy jak mniemam bo i tak szmery będą wszędzie albo zwali mi się na łeb obcy.
3) Karty wydarzeń które USUWAM Z GRY odkładam do pudełka i nie używam do końca gry i nie tasuje z reszta tali lub kartami odrzuconymi? Np. wyciek chłodziwa?
4) Nie do końca czaję z tymi akcjami w zalezności od granego trybu. Mam 2 akcje w grze solo, które mogę wykorzystać dowolnie. W instrukcji piszę, że jak się gra w więcej osób to trzeba czekać aż wszyscy spasują. Czyli można robić więcej akcji niż dwie jeśli tylko karty pozwalają? Odnosi się to do semi-coop czy też do coop? Np. robię 1 akcję, potem gracz nr 2 swoją. Potem ja drugą i on drugą. Ja trzecią, on pasuje i ja robię 4 i nie mam kart na ręce / nie chce nic robić to też pasuje i runda graczy się kończy a zaczyna runda obcych? Jeśli tak jest to jest spora różnica między grą solo, gdzie masz stricte 2 akcje a grą na więcej osób gdzie można zrobić sporo więcej. Chyba że coś pokićkałem.
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
1. Z tego co pamiętam to dokładnie tak.KOSHI pisze: ↑11 kwie 2020, 22:13 Zagrałem dzisiaj pierwszą grę solo. Oczywiście źle mimo dwukrotnego przejrzenia dogłębnie instrukcji. Partia próbna powiedzmy. Tak też mi się zdawało, że za łatwo poszło i po przejrzeniu tu 11 stron doszedłem do wniosku, że obcy by mnie przerobili na paprykarz szczeciński ze 3 razy albo lepiej. Na większą ilość wątpliwości znalazłem tu odpowiedzi ale mam parę pytań.
1) Akcja Rozpoznanie - scout. Poświęcam tą kartę i 1 jeszcze i rozumiem, że ani nie rzucam na szmery ani nie dokładam znacznika szmerów gdzie chcę jak przy ostrożnym ruchu?
2) Wchodzę do pomieszczenia i jest tam znacznik niebezpieczeństwo - czyli ściągam dziadów z okolicznych pomieszczeń jak jacyś są i nie rzucam na szmery a jak nie to dodaje znacznik szmerów do każdego korytarza sąsiadującego z tym pomieszczenie. Nie ma znaczenia czy był to ruch czy ostrożny ruchy jak mniemam bo i tak szmery będą wszędzie albo zwali mi się na łeb obcy.
3) Karty wydarzeń które USUWAM Z GRY odkładam do pudełka i nie używam do końca gry i nie tasuje z reszta tali lub kartami odrzuconymi? Np. wyciek chłodziwa?
4) Nie do końca czaję z tymi akcjami w zalezności od granego trybu. Mam 2 akcje w grze solo, które mogę wykorzystać dowolnie. W instrukcji piszę, że jak się gra w więcej osób to trzeba czekać aż wszyscy spasują. Czyli można robić więcej akcji niż dwie jeśli tylko karty pozwalają? Odnosi się to do semi-coop czy też do coop? Np. robię 1 akcję, potem gracz nr 2 swoją. Potem ja drugą i on drugą. Ja trzecią, on pasuje i ja robię 4 i nie mam kart na ręce / nie chce nic robić to też pasuje i runda graczy się kończy a zaczyna runda obcych? Jeśli tak jest to jest spora różnica między grą solo, gdzie masz stricte 2 akcje a grą na więcej osób gdzie można zrobić sporo więcej. Chyba że coś pokićkałem.
2. Po prostu dokładasz do tych korytarzy, gdzie jeszcze nie ma.
3. Usuwasz to usuwasz, nie wędrują do odrzuconych i nie są tasowane.
4. Pokićkałeś. W solo nie ma znaczenia, grasz aż spasujesz. W trybie 2 graczy i więcej albo solo granego na 2 postaci - pierwsza postać 2 akcje, potem druga postać 2 akcje, pierwsza 2 akcje i druga 2 akcje i tak do spasowania. Jak ktoś spasuje to pozostali mogą grać póki nie spasują, ale po "pasie" nie można już wrócić do gry.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 03 sty 2020, 18:08
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 25 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Ad 4.
Masz dwie akcje do wykorzystania i jak zrobisz to swoje akcje rozgrywa kolejny gracz. Jeżeli po zagraniu dwóch akcji w tej samej turze nie spasowales to możesz zagrać kolejne dwie akcje jak będzie Twoja kolej. Jeżeli nie możesz zagrać lub nie chcesz zagrać akcji to musisz spasować.
Np:
Gra ma 3 osoby
1 gracz zagrywa dwie akcje ( akcja ruchu i przeszukania)
2 gracz zagrywa dwie akcje ( dwie akcje ruchu)
3 gracz zagrywa dwie akcje ( akcja ruchu i akcja pomieszczenia.
Każdy gracz użył dwóch akcji ale żaden nie spasował wiec kolejka idzie od nowa
1 gracz zagrywa jedna akcje i pasuje
2 gracz zagrywa dwie akcje i pasuje
3 gracz zagrywa dwie akcje i nie pasuje
Kolejka wraca do gracza który jeszcze nie spasował
3 gracz zagrywa jedna akcje i pasuje
3 graczy spasowalo i następuje faza wydarzeń
Masz dwie akcje do wykorzystania i jak zrobisz to swoje akcje rozgrywa kolejny gracz. Jeżeli po zagraniu dwóch akcji w tej samej turze nie spasowales to możesz zagrać kolejne dwie akcje jak będzie Twoja kolej. Jeżeli nie możesz zagrać lub nie chcesz zagrać akcji to musisz spasować.
Np:
Gra ma 3 osoby
1 gracz zagrywa dwie akcje ( akcja ruchu i przeszukania)
2 gracz zagrywa dwie akcje ( dwie akcje ruchu)
3 gracz zagrywa dwie akcje ( akcja ruchu i akcja pomieszczenia.
Każdy gracz użył dwóch akcji ale żaden nie spasował wiec kolejka idzie od nowa
1 gracz zagrywa jedna akcje i pasuje
2 gracz zagrywa dwie akcje i pasuje
3 gracz zagrywa dwie akcje i nie pasuje
Kolejka wraca do gracza który jeszcze nie spasował
3 gracz zagrywa jedna akcje i pasuje
3 graczy spasowalo i następuje faza wydarzeń
- vegathedog
- Posty: 227
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
- Been thanked: 37 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Pytanko mam dotyczące dodatkowych cech postaci. Nie rozumiem o co chodzi z cechą "Złota rączka" mechanika:
" Możesz używać swoich przedmiotów osobistych i przedmiotu startowego jak żółtych przedmiotów, gdy wykonujesz akcję Zrób przedmiot."
O co tutaj kam'an ??? Przecież do zrobienia przedmiotu specjalnego potrzebne są dwa przedmioty z określoną symboliką. Przychodzi mi na myśl tylko pomieszczenie Pracownia, w którym można robić różne przedmioty z określonych konkretnie, ale wtedy ta cecha wydaje mi się słaba, bo pomieszczenie Pracownia może w ogóle nie pojawić się w grze. Help. Jesteśmy w trakcie dużej rodzinnej parti z dodatkiem Pokłosie w składzie 3-osobowym. Gramy w tryb misji badawczej. Połowę gry mamy za sobą. Jutro druga połowa. Jak dotąd cecha mechanika niewykorzystana i nie wiem jak ją wykorzystać.
Wielkie dzięki za ewentualną pomoc.
" Możesz używać swoich przedmiotów osobistych i przedmiotu startowego jak żółtych przedmiotów, gdy wykonujesz akcję Zrób przedmiot."
O co tutaj kam'an ??? Przecież do zrobienia przedmiotu specjalnego potrzebne są dwa przedmioty z określoną symboliką. Przychodzi mi na myśl tylko pomieszczenie Pracownia, w którym można robić różne przedmioty z określonych konkretnie, ale wtedy ta cecha wydaje mi się słaba, bo pomieszczenie Pracownia może w ogóle nie pojawić się w grze. Help. Jesteśmy w trakcie dużej rodzinnej parti z dodatkiem Pokłosie w składzie 3-osobowym. Gramy w tryb misji badawczej. Połowę gry mamy za sobą. Jutro druga połowa. Jak dotąd cecha mechanika niewykorzystana i nie wiem jak ją wykorzystać.
Wielkie dzięki za ewentualną pomoc.
- vegathedog
- Posty: 227
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
- Been thanked: 37 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Wielkie dzięki. Z opisu tej karty jakoś ciężko mi było się domyśleć, że to o to chodziło.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nie było chyba tutaj do końca wyjaśnione co robimy, gdy wylosujemy cel typu gracz nr 2 ma zginąć, a to my jesteśmy graczem nr 2. Logicznie rozumując nie mogę brać tej karty i losuję kolejną (warunek wygranej - przeżyć). Tylko teraz jeżeli wszyscy jednocześnie losujemy karty i odrzucę ją, to gracze mają informację dodatkową o tym jakiego celu nie ma w grze. Wobec tego przyjąłem zasadę, że losujemu cele po kolei od gracza nr 1 usuwając przed pociągnięciem karty dotyczące śmierci gracza nr 1 itd.
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nie trzeba niczego odrzucać. Na tym celu jest napisane że gracz numer X musi umrzeć lub musisz jako jedyny przeżuyć.Oznaca to że jak jesteś graczem X to Ciebie dotyczy ten drugi warunek z celu czyli musisz jako jedyny przeżyć.krisow pisze: ↑13 kwie 2020, 07:47 Nie było chyba tutaj do końca wyjaśnione co robimy, gdy wylosujemy cel typu gracz nr 2 ma zginąć, a to my jesteśmy graczem nr 2. Logicznie rozumując nie mogę brać tej karty i losuję kolejną (warunek wygranej - przeżyć). Tylko teraz jeżeli wszyscy jednocześnie losujemy karty i odrzucę ją, to gracze mają informację dodatkową o tym jakiego celu nie ma w grze. Wobec tego przyjąłem zasadę, że losujemu cele po kolei od gracza nr 1 usuwając przed pociągnięciem karty dotyczące śmierci gracza nr 1 itd.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
W sumie najprostsza interpretacja. Kolejna rzecz, w której Nemesis rzuca kłodę pod nogi i to jeszcze przed rozgrywką. Proste jak zabicie królowej znalezionym pistoletem z 1 sztuką amunicji
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Tak, masz rację. W sumie dobrą rekompensatą jest informacja, że tej karty nie ma przeciwnik i nie czyha na twoje życie. Czlowiek uczy się przy tych grach caly czas. Moi znajomi np. grali długo tak, że przy ostrożnym ruchu nie dokładali szmeru
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 lis 2019, 18:13
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 9 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
pytanka :
1)Jeżeli robie ostrożny ruch a w pomieszczeniu jest znacznik cisza to dokładam znacznik szmerow? 2)Jak zwiadowca robi ruch bez szmerow, trafi danger, to i tak go rozpatruje i dokłada znaczniki?
Zakładam ze odp na oba to tak.
1)Jeżeli robie ostrożny ruch a w pomieszczeniu jest znacznik cisza to dokładam znacznik szmerow? 2)Jak zwiadowca robi ruch bez szmerow, trafi danger, to i tak go rozpatruje i dokłada znaczniki?
Zakładam ze odp na oba to tak.
- addekk
- Posty: 642
- Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 103 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Z tego co wiem w FAQ nemesis oficjalnym jest że pierwszeństwo ma ostrożny ruch/karta zwiadowcy nad efektem żetonu więc nie doklada
Weźże chodźże grać BGG
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Chciałbym dopytać o dwie rzeczy :
1) jeżeli pomieszczenie ma już znaczniki szmerów i również korytarz techniczny który również ma znacznik szmerów to w przypadku spotkania z intruzem po rzucie na szmery resetuje ( usuwam ) znaczniki szmerów ze wszystkich korytarzy łącznie z technicznym czy oprócz niego ?
2) czy po karcie ogień zaporowy ( i pokrewnych innych postaci ) jak przesuniemy postać na obszar przylegający to rzucam na szmery jak przy zwyczajnym ruchu czy nie bo to inny rodzaj akcji ?
1) jeżeli pomieszczenie ma już znaczniki szmerów i również korytarz techniczny który również ma znacznik szmerów to w przypadku spotkania z intruzem po rzucie na szmery resetuje ( usuwam ) znaczniki szmerów ze wszystkich korytarzy łącznie z technicznym czy oprócz niego ?
2) czy po karcie ogień zaporowy ( i pokrewnych innych postaci ) jak przesuniemy postać na obszar przylegający to rzucam na szmery jak przy zwyczajnym ruchu czy nie bo to inny rodzaj akcji ?
- Hardkor
- Posty: 4556
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1373 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
1. ŁącznieIkari pisze: ↑20 kwie 2020, 01:00 Chciałbym dopytać o dwie rzeczy :
1) jeżeli pomieszczenie ma już znaczniki szmerów i również korytarz techniczny który również ma znacznik szmerów to w przypadku spotkania z intruzem po rzucie na szmery resetuje ( usuwam ) znaczniki szmerów ze wszystkich korytarzy łącznie z technicznym czy oprócz niego ?
2) czy po karcie ogień zaporowy ( i pokrewnych innych postaci ) jak przesuniemy postać na obszar przylegający to rzucam na szmery jak przy zwyczajnym ruchu czy nie bo to inny rodzaj akcji ?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)