Udało mi się rozegrać ponad 10 pojedynków na różnych scenariuszach.
Gra ma bardzo dobry deck building.
Bije na głowę Shards of Infinity (ten sam twórca i wydawca).
Jest mapa więc i dodatkowa mechanika, kontrola terenu.
Deck building.
Zaczynamy z tą samą startową ręką ale posiadamy różnych bohaterów więc na starcie jest już asymetria.
Dwie waluty w grze - jak zazwyczaj
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Siła i Runy.
Za siłę uruchamiamy naszych bohaterów, którzy mogą poruszyć się o 3 pola (lub więcej), zaatakować, aktywować specjalne pola lub zebrać skarby.
Również za siłe możemy kupić na rynku specjalnych bohaterów (dwóch w całej grze).
Za runy kupujemy karty z rynku, w tym również dodatkowych bohaterów.
Karty nie mają skomplikowanego tekstu, polecenia są łatwe w zrozumieniu.
Koszt kart nie jest przesadzony i rynek dość szybko się odświeża.
Kart jest dość sporo i to różnych. W czasie rozgrywki zazwyczaj 1/3 pojawia się na rynku lub mniej.
W grze występują comba poprzez łączenie niektórych kart tej samej frakcji.
Uruchamia to również specjalne zdolności niektórych bohaterów.
Wiele kart posiada funkcję Zasadzka, wywołuje to specjalne wydarzenie przy zakupie karty i jest bardzo ważnym elementem gry. (np, usuwa artefakty z bohatera/ów przeciwnika, zadaje obrażenia natychmiastowe).
Bohaterowie
Bohaterów dobieramy wg scenariusza bądź w drafcie po lepszym poznaniu gry.
Bohaterowie są różni, posiadają siłe ataku, obrony i jakąś swoją cechę specjalną.
Koszt uruchomienia jest różny w zależności od siły bohatera i jego zdolności. Jest to dość dobrze zbalansowane.
W czasie gry możemy modyfikować atrybuty naszych bohaterów poprzez zakup i dodawanie artefaktów z rynku.
Przy większej ilości siły (niewykorzystanej na ruch bohaterów lub wg własnego widzi mim się) możemy wprowadzić na planszę kultystów (max 4). Nie można ich wzmacniać kartami ale często przydają się do różnych zadań.
Kontrola terenu
Grę rozgrywa się na heksagonowej planszy, modyfikowanej poprzez scenariusze.
Celem gry jest zdobycie określonej liczy PZ poprzez wypełnianie celów scenariusza, zazwyczaj kontrola Źródeł ale nie tylko.
Walka i eliminacja jest podstawowym elementem gry.
Zazwyczaj trwa kilka sekund. Porównanie swojej siły ataku i obrony przeciwnika.
Elementem niewiadomym w walce są żetony skarbu, które mogą podnieść siłę ataku, obronę (nasz atak może okazać się daremny) i wykonać jakże słodki niejednokrotnie kontratak
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pokonany bohater traci swoje artefakty (discard) i nie może być użyty w kolejnej turze.
Same scenariusze są dość szybko rozgrywane, 45 do 90min.
W sumie jest ich 12, z czego 9 dwuosobowych i pozostałe, 3-4osobowe.
Można również rozegrać kampanię na dodatkowych 12tu mapach.
Ja grałem tylko w dwie osoby i kampani nie zaczynałem. Rozegrałem większość scenariuszy 2 osobowych co najmniej dwa razy z różnymi składami bohaterów.
Polecam scenariusz The Stone Circle i Cultlossus!
Regrywalność jest spora ze względu na ilość kart, różnorodność bohaterów startowych (24) i różne scenariusze. W grze używamy jednorazowo 8 bohaterów.
Grałem w wersję ze standami i grało mi się wyśmienicie.
Plusy
- Ilość i różnorodność bohaterów;
(Bohater Psyche Askara-kierujesz dwoma postaciami jednocześnie (bliźniaczki) przy eliminacji jednej druga również ginie)
- Karty artefaktów;
- Mechanika Zasadzki;
- Modularne mapy, scenariusze;
- Dość szybka rozgrywka;
- Mam wrażenie, że gra jest dobrze zbalansowana (bohaterowie).
Minusy
- walka/pojedynek zazwyczaj sprowadza się do udanego ataku, czasem chciałoby się coś więcej ale byłaby to już pewnie inna gra.
Ogólnie gra warta rozegrania i to nie jednej parti, polecam.