Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Witam głupie pytanie Ale właśnie grałem w 1 rozgrywkę tej gry mój kolega wszedł mi na układ gdzie miałem bazę rebelii wygrał walkę naziemną A ja kosmiczną tu pojawia się pytanie czy w takim wypadku on wygrał grę czy nadal gramy dalej? Na początku fazy dowodzenia użyłem karty gwałtowna mobilizacja która jest wykonywana na koniec tej fazy 2 . I pytanie mogę teraz przenieść bazę jeśli mam 1 jednostke kosmiczna A imperium ma jednostki naziemne czy to już koniec i mimo to imperium wygrało ?
- miszczu666
- Posty: 273
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 174 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Instrukcja, pierwsze zdanie w sekcji "Zwycięstwo". Istotne rzeczy pogrubiłem.Ober pisze: ↑23 lut 2020, 21:51 Witam głupie pytanie Ale właśnie grałem w 1 rozgrywkę tej gry mój kolega wszedł mi na układ gdzie miałem bazę rebelii wygrał walkę naziemną A ja kosmiczną tu pojawia się pytanie czy w takim wypadku on wygrał grę czy nadal gramy dalej? Na początku fazy dowodzenia użyłem karty gwałtowna mobilizacja która jest wykonywana na koniec tej fazy 2 . I pytanie mogę teraz przenieść bazę jeśli mam 1 jednostke kosmiczna A imperium ma jednostki naziemne czy to już koniec i mimo to imperium wygrało ?
"Gracz Imperium natychmiast wygrywa grę, kiedy podbije układ, w którym znajduje się baza Rebelii (w danym układzie będzie znajdowała się co najmniej jedna jednostka imperialna i nie będzie tam żadnych jednostek rebelianckich)."
Dodam jeszcze, że układ to zarówno przestrzeń kosmiczna, jak i planeta.
Co za tym idzie, jeśli zostałby nawet 1 X-Wing rebelii, to Imperium jeszcze nie może cieszyć się zwycięstwem. Więc możesz jeszcze założyć nową bazę.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Ja w nawiązaniu do powyższego.miszczu666 pisze: ↑24 lut 2020, 01:24Instrukcja, pierwsze zdanie w sekcji "Zwycięstwo". Istotne rzeczy pogrubiłem.Ober pisze: ↑23 lut 2020, 21:51 Witam głupie pytanie Ale właśnie grałem w 1 rozgrywkę tej gry mój kolega wszedł mi na układ gdzie miałem bazę rebelii wygrał walkę naziemną A ja kosmiczną tu pojawia się pytanie czy w takim wypadku on wygrał grę czy nadal gramy dalej? Na początku fazy dowodzenia użyłem karty gwałtowna mobilizacja która jest wykonywana na koniec tej fazy 2 . I pytanie mogę teraz przenieść bazę jeśli mam 1 jednostke kosmiczna A imperium ma jednostki naziemne czy to już koniec i mimo to imperium wygrało ?
"Gracz Imperium natychmiast wygrywa grę, kiedy podbije układ, w którym znajduje się baza Rebelii (w danym układzie będzie znajdowała się co najmniej jedna jednostka imperialna i nie będzie tam żadnych jednostek rebelianckich)."
Dodam jeszcze, że układ to zarówno przestrzeń kosmiczna, jak i planeta.
Co za tym idzie, jeśli zostałby nawet 1 X-Wing rebelii, to Imperium jeszcze nie może cieszyć się zwycięstwem. Więc możesz jeszcze założyć nową bazę.
Jeśli natomiast ja wygrałem walkę naziemną w oblężonej i gwałtownie mobilizowanej do ewakuacji Bazie Rebeli i mam na koniec rundy walki kosmicznej jednego x-winga to czy mogę nim uciec (odwrót), porzucając jednostki naziemne i założyć nową Bazę?
- Perf
- Posty: 192
- Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 37 times
Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)
Tak, w trakcie walki/bitwy jednostki Rebelii mogą wykonać odwrót zgodnie ze standardowymi zasadami odwrotu. Niczego nie zmienia tu fakt, że odbywa to w ujawnionej (revealed) bazie.Leszy2 pisze: ↑09 mar 2020, 15:00Ja w nawiązaniu do powyższego.miszczu666 pisze: ↑24 lut 2020, 01:24Instrukcja, pierwsze zdanie w sekcji "Zwycięstwo". Istotne rzeczy pogrubiłem.Ober pisze: ↑23 lut 2020, 21:51 Witam głupie pytanie Ale właśnie grałem w 1 rozgrywkę tej gry mój kolega wszedł mi na układ gdzie miałem bazę rebelii wygrał walkę naziemną A ja kosmiczną tu pojawia się pytanie czy w takim wypadku on wygrał grę czy nadal gramy dalej? Na początku fazy dowodzenia użyłem karty gwałtowna mobilizacja która jest wykonywana na koniec tej fazy 2 . I pytanie mogę teraz przenieść bazę jeśli mam 1 jednostke kosmiczna A imperium ma jednostki naziemne czy to już koniec i mimo to imperium wygrało ?
"Gracz Imperium natychmiast wygrywa grę, kiedy podbije układ, w którym znajduje się baza Rebelii (w danym układzie będzie znajdowała się co najmniej jedna jednostka imperialna i nie będzie tam żadnych jednostek rebelianckich)."
Dodam jeszcze, że układ to zarówno przestrzeń kosmiczna, jak i planeta.
Co za tym idzie, jeśli zostałby nawet 1 X-Wing rebelii, to Imperium jeszcze nie może cieszyć się zwycięstwem. Więc możesz jeszcze założyć nową bazę.
Jeśli natomiast ja wygrałem walkę naziemną w oblężonej i gwałtownie mobilizowanej do ewakuacji Bazie Rebeli i mam na koniec rundy walki kosmicznej jednego x-winga to czy mogę nim uciec (odwrót), porzucając jednostki naziemne i założyć nową Bazę?
Teoretycznie Rebelia ma prawo wykonać nawet taki odwrót, który spowoduje natychmiastową wygraną Imperium.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 sty 2020, 02:33
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 sty 2020, 02:33
Re: Star Wars Rebellion
Dzięki za wklejenie instrukcji, którą czytałem. Prosiłem o wyjaśnienie działania konkretnej karty, a nie mechanizmu znaczników celów. Nie rozumiem, dlaczego treść karty mówi, aby położyć 1 znacznik w 2 układach. Nie potrafię tego poprawnie zinterpretować
- Perf
- Posty: 192
- Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 37 times
Re: Star Wars Rebellion
Polskie tłumaczenie nie jest najfortunniejsze: po prostu Imperium kładzie po 1 znaczniku w 2 różnych układach.
Od tego momentu za usunięcie każdego z nich Rebelia otrzymuje po 1 punkcie reputacji. Zatem w interesie Rebelii leży ich usunięcie, a w interesie Imperium - chronienie ich przed usunięciem.
Od tego momentu za usunięcie każdego z nich Rebelia otrzymuje po 1 punkcie reputacji. Zatem w interesie Rebelii leży ich usunięcie, a w interesie Imperium - chronienie ich przed usunięciem.
Re: Star Wars Rebellion
Witam
Zaczęliśmy ostatnio przygodę z Rebelią, jesteśmy po 2 testowych partiach, pojawiło się kilka wątpliwości w trakcie rozgrywki. Prześledziłem cały ten temat,jednak często pojawiają się sprzeczne informacje i mam chyba jeszcze większy mętlik w głowie, niż zanim go przeczytałem bardzo prosiłbym o wypowiedź doświadczonych graczy, widzę, że bardzo często udzielały się tu osoby, które "dawno grały i mogą nie pamiętać" lub "wydaje im się", a to tylko bardziej komplikuje sprawę.
1 - Jak działa blokowanie misji liderami jeśli w układzie znajduję się już jakiś lider? załóżmy, że robiłem wcześniej misję w jakimś układzie i mam już tam lidera, teraz przeciwnik chce tam wykonać misję, czy muszę tam dołożyć następnego lidera który będzie blokował? czy automatycznie blokuje ją ten poprzedni, którym wcześniej wykonywałem tam misje?
2 - Najbardziej nurtująca mnie kwestia, w której widziałem najwięcej sprzecznych odpowiedzi, czyli walka i zagrywanie kart, mam powiedzmy 3 karty taktyki powietrznej, rzucam kości, i co dalej? Przydzielam najpierw obrażenia z kości, a później z kart? ile kart mogę w tym momencie zagrać? czy przeciwnik "kontruje" od razu moje karty swoimi kartami czy czeka na swój rzut i dopiero później? Bardzo byłbym wdzięczny za łopatologiczne wyjaśnienie jak działa walka krok po kroku.
3 - Jak działa przenoszenie bazy, jeśli gracz imperium odkryje bazę rebelii rozpoczyna się walka, ale co dzieje się po walce?. Kiedy zagrywam kartę gwałtowna mobilizacja? skoro karty misji zagrywa się na samym początku rundy, skąd mam wiedzieć, że akurat w tej rundzie gracz imperium mnie odkryje? W instrukcji jest napisane, że nowa baza jest całkiem "goła" bez żadnych wojsk, rozumiem, że jeśli gracz imperium znajdzie ją zanim dołożę tam jednostki, to przegrywam? czy mogę jeszcze dołożyć tam swoje jeśli jest taka możliwość? Przy zakładaniu nowej bazy wybieram kartę z 4 wierzchnich kart z talii sond, a co jeśli na wszystkich 4 są jednostki gracza imperium?
Na razie tyle, z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i wyrozumiałość dla nooba
Pozdrawiam
Zaczęliśmy ostatnio przygodę z Rebelią, jesteśmy po 2 testowych partiach, pojawiło się kilka wątpliwości w trakcie rozgrywki. Prześledziłem cały ten temat,jednak często pojawiają się sprzeczne informacje i mam chyba jeszcze większy mętlik w głowie, niż zanim go przeczytałem bardzo prosiłbym o wypowiedź doświadczonych graczy, widzę, że bardzo często udzielały się tu osoby, które "dawno grały i mogą nie pamiętać" lub "wydaje im się", a to tylko bardziej komplikuje sprawę.
1 - Jak działa blokowanie misji liderami jeśli w układzie znajduję się już jakiś lider? załóżmy, że robiłem wcześniej misję w jakimś układzie i mam już tam lidera, teraz przeciwnik chce tam wykonać misję, czy muszę tam dołożyć następnego lidera który będzie blokował? czy automatycznie blokuje ją ten poprzedni, którym wcześniej wykonywałem tam misje?
2 - Najbardziej nurtująca mnie kwestia, w której widziałem najwięcej sprzecznych odpowiedzi, czyli walka i zagrywanie kart, mam powiedzmy 3 karty taktyki powietrznej, rzucam kości, i co dalej? Przydzielam najpierw obrażenia z kości, a później z kart? ile kart mogę w tym momencie zagrać? czy przeciwnik "kontruje" od razu moje karty swoimi kartami czy czeka na swój rzut i dopiero później? Bardzo byłbym wdzięczny za łopatologiczne wyjaśnienie jak działa walka krok po kroku.
3 - Jak działa przenoszenie bazy, jeśli gracz imperium odkryje bazę rebelii rozpoczyna się walka, ale co dzieje się po walce?. Kiedy zagrywam kartę gwałtowna mobilizacja? skoro karty misji zagrywa się na samym początku rundy, skąd mam wiedzieć, że akurat w tej rundzie gracz imperium mnie odkryje? W instrukcji jest napisane, że nowa baza jest całkiem "goła" bez żadnych wojsk, rozumiem, że jeśli gracz imperium znajdzie ją zanim dołożę tam jednostki, to przegrywam? czy mogę jeszcze dołożyć tam swoje jeśli jest taka możliwość? Przy zakładaniu nowej bazy wybieram kartę z 4 wierzchnich kart z talii sond, a co jeśli na wszystkich 4 są jednostki gracza imperium?
Na razie tyle, z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i wyrozumiałość dla nooba
Pozdrawiam
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Star Wars Rebellion
Po prawdzie dawno nie grałem, ale w sumie grałem już tak wiele razy, że nic mi się nie wydaje
Poza tym ciekawostka. Jeśli w systemie znajduje się lider, który nie ma odpowiednich umiejętności do blokowania misji lub dołożysz tam takiego z puli i będzie to Twój jedyny lider w tym systemie, to blokowanie również ma miejsce, a przeciwnik musi rzucić kośćmi na jej powodzenie. Jeśli nie uzyska ani jednego sukcesu, wówczas misja się nie udaje (remis 0:0, a przy remisach misje się nie udają).
1) Rzut kośćmi.
2) Dobieranie i zagrywanie kart taktyki. Możesz zagrać dowolną liczbę kart pod warunkiem spełnienia wymagań, czyli w przypadku kart z symbolem skrzyżowanych mieczy świetlnych, musisz mieć identyczny wynik na kości.
3) Przydzielanie uszkodzeń. Zliczasz wszystkie trafienia z kości i kart, po czym przydzielasz je statkom przeciwnika według własnej woli. Często opłaca się przydzielić danemu statkowi więcej uszkodzeń niż ma wytrzymałości.
4) Blokowanie uszkodzeń. W tym momencie przeciwnik zagrywa karty taktyki (o ile jakieś ma), które blokują trafienia.
5) Niszczenie jednostek. Jeśli jakieś statki mają tyle lub więcej trafień co wytrzymałości zostają zniszczone. Oczywiście jeśli to Ty pierwszy rzucałeś kośćmi, zniszczone jednostki przeciwnika jeszcze będą się liczyć na potrzebę jego rzutu. Potem należy zdjąć je z planszy.
Następnie role się odwracają, potem to samo w bitwie naziemnej itd.
Blokuje ją już ten poprzedni, ale nic nie stoi na przeszkodzie byś dołożył tam swojego z puli, by zwiększyć szanse na zablokowanie misji. Ale działa to w dwie strony. Jeśli w systemie znajduje się lider gracza, który wykonuje misję, może mu pomóc w jej wykonaniu. Generalnie na potrzeby rozstrzygnięcia czy misja się udała czy została zablokowana zlicza się umiejętności wszystkich liderów znajdujących się w danym systemie, oprócz tych pochwyconych, bez względu na to kiedy i w jaki sposób się w nim znaleźli, chyba że na karcie misji napisano inaczej.mRGreg pisze: ↑08 kwie 2020, 13:211 - Jak działa blokowanie misji liderami jeśli w układzie znajduję się już jakiś lider? załóżmy, że robiłem wcześniej misję w jakimś układzie i mam już tam lidera, teraz przeciwnik chce tam wykonać misję, czy muszę tam dołożyć następnego lidera który będzie blokował? czy automatycznie blokuje ją ten poprzedni, którym wcześniej wykonywałem tam misje?
Poza tym ciekawostka. Jeśli w systemie znajduje się lider, który nie ma odpowiednich umiejętności do blokowania misji lub dołożysz tam takiego z puli i będzie to Twój jedyny lider w tym systemie, to blokowanie również ma miejsce, a przeciwnik musi rzucić kośćmi na jej powodzenie. Jeśli nie uzyska ani jednego sukcesu, wówczas misja się nie udaje (remis 0:0, a przy remisach misje się nie udają).
Być może widziałeś sprzeczne informacje, bo część pytań dotyczyło dodatku, a tam jest nowy system walki? Co do twojego pytania w podstawce wygląda to tak:mRGreg pisze: ↑08 kwie 2020, 13:212 - Najbardziej nurtująca mnie kwestia, w której widziałem najwięcej sprzecznych odpowiedzi, czyli walka i zagrywanie kart, mam powiedzmy 3 karty taktyki powietrznej, rzucam kości, i co dalej? Przydzielam najpierw obrażenia z kości, a później z kart? ile kart mogę w tym momencie zagrać? czy przeciwnik "kontruje" od razu moje karty swoimi kartami czy czeka na swój rzut i dopiero później? Bardzo byłbym wdzięczny za łopatologiczne wyjaśnienie jak działa walka krok po kroku.
1) Rzut kośćmi.
2) Dobieranie i zagrywanie kart taktyki. Możesz zagrać dowolną liczbę kart pod warunkiem spełnienia wymagań, czyli w przypadku kart z symbolem skrzyżowanych mieczy świetlnych, musisz mieć identyczny wynik na kości.
3) Przydzielanie uszkodzeń. Zliczasz wszystkie trafienia z kości i kart, po czym przydzielasz je statkom przeciwnika według własnej woli. Często opłaca się przydzielić danemu statkowi więcej uszkodzeń niż ma wytrzymałości.
4) Blokowanie uszkodzeń. W tym momencie przeciwnik zagrywa karty taktyki (o ile jakieś ma), które blokują trafienia.
5) Niszczenie jednostek. Jeśli jakieś statki mają tyle lub więcej trafień co wytrzymałości zostają zniszczone. Oczywiście jeśli to Ty pierwszy rzucałeś kośćmi, zniszczone jednostki przeciwnika jeszcze będą się liczyć na potrzebę jego rzutu. Potem należy zdjąć je z planszy.
Następnie role się odwracają, potem to samo w bitwie naziemnej itd.
Tak wiele pytań w tym jednym punkcie, że pozwoliłem sobie to rozbić na części
To zależy od wyniku walki. Jeśli Imperium wygra w kosmosie i na lądzie, koniec gry, Rebelia przegrywa. Jeśli Imperium się wycofa bądź Rebelia wygra chociaż w jednym z teatrów, można na koniec rundy normalnie przeprowadzić przeniesienie bazy.
Nie możesz tego wiedzieć, możesz się jedynie tego spodziewać patrząc na układ sił na planszy. Jednakże dla zagrania karty nie ma to żadnego znaczenia, ona nie ma wymogu, że baza musi być ukryta. Kartę zagrywasz podczas swojej tury i czekasz do zakończenia ruchów przez obu graczy. Jeśli baza przetrwa do tego momentu, przenosisz ją. W momencie, gdy baza jest odkryta, nie możesz jedynie wykonać pkt. 1 z karty Gwałtownej mobilizacji, czyli przenieść 5 jednostek do bazy.
Tak. Lecz zwróć uwagę, że zanim dojdzie do ruchu Imperium, masz szansę wstawić tam jednostki z toru budowy. Poza tym istnieje możliwość, że przeniesiesz bazę do systemu, w którym masz już własne jednostki. Wówczas fizycznie nie będą znajdowały się one w bazie (chyba że je tam przeniesiesz ruchem), ale gdy Imperium zawita do systemu, wezmą udział w jej obronie.
Jeśli masz na myśli wstawianie tam jednostek z toru budowy na koniec fazy uzupełnień lub dołożenie tam jednostek za pomocą zwykłego ruchu w kolejnej już rundzie to oczywiście jest to możliwe. Jeśli zaś chodzi Ci o wstawianie jednostek w momencie przenoszenia bazy, wówczas nie ma takiej możliwości.
Wówczas przenoszenie bazy się nie powiodło. Wtasowujesz karty z powrotem do talii sond, a poza tym nic się nie dzieje.
Re: Star Wars Rebellion
Wielkie dzięki, sporo wątpliwości się rozwiało, jednak muszę jeszcze dopytać o te kwestie
Wybacz, że tak drążę ten temat, ale chciałbym mieć pewność, że gramy poprawnie, bo dawno mi się żadna gra tak nie spodobała
Czyli mogę np zagrać w jednym ataku powiedzmy trzy karty walki od razu? czy tylko jedną w jednej turze? w instrukcji jest napisane "Po rzucie kośćmi gracz wykonuje dowolną liczbę akcji walki. Akcje te wykonywane są pojedynczo" dlatego tak się przy tym zakręciłemCol. Frost pisze: ↑09 kwie 2020, 16:14 Po prawdzie dawno nie grałem, ale w sumie grałem już tak wiele razy, że nic mi się nie wydaje
3) Przydzielanie uszkodzeń. Zliczasz wszystkie trafienia z kości i kart, po czym przydzielasz je statkom przeciwnika według własnej woli. Często opłaca się przydzielić danemu statkowi więcej uszkodzeń niż ma wytrzymałości.
Myślałem, że jedyną opcją przeniesienia bazy, to ta za pomocą karty misji? czyli jeśli moja baza nadal się trzyma po walce, to po prostu biorę 4 karty sond i wybieram którąś z nich? bez zagrywania jakichkolwiek kart misji?Col. Frost pisze: ↑09 kwie 2020, 16:14To zależy od wyniku walki. Jeśli Imperium wygra w kosmosie i na lądzie, koniec gry, Rebelia przegrywa. Jeśli Imperium się wycofa bądź Rebelia wygra chociaż w jednym z teatrów, można na koniec rundy normalnie przeprowadzić przeniesienie bazy.
Czyli moja baza pozostaje odkryta i muszę czekać do następnej tury, żeby znowu spróbować ją przenieść?Col. Frost pisze: ↑09 kwie 2020, 16:14Wówczas przenoszenie bazy się nie powiodło. Wtasowujesz karty z powrotem do talii sond, a poza tym nic się nie dzieje.
Wybacz, że tak drążę ten temat, ale chciałbym mieć pewność, że gramy poprawnie, bo dawno mi się żadna gra tak nie spodobała
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Star Wars Rebellion
Możesz. W tym zapisie chodzi chyba głównie o to, że możesz np. najpierw zagrać jakąś kartę, potem dobrać, potem znów zagrać itd. W każdym razie w liczbie wykonywanych akcji ograniczają Cię tylko kości z wynikami skrzyżowanych mieczy i liczba posiadanych kart.
Trochę zbyt skrótowo się wyraziłem. Przenieść bazę można rzeczywiście tylko z pomocą karty misji Rapid Mobilization (przepraszam, nie mam polskiej wersji gry, ale to się nazywało Gwałtowna mobilizacja, czy jakoś tak). Ale zwróć uwagę, że bazy nie przenosisz zaraz po zagraniu tej karty. Zagrywasz tę kartę w dowolnym momencie fazy dowodzenia, ale z wykonaniem polecenia z tej karty musisz poczekać do końca całej fazy, czyli do spasowania zarówno przez siebie jak i gracza Imperium (po wykonaniu wszystkich misji i wszystkich ruchów). Dopiero wówczas możesz przenieść bazę, o ile wciąż istnieje i tego wariantu dotyczyła moja wypowiedź. Nie da się przenieść bazy bez zagrania wcześniej tej karty.
Tylko jeśli wcześniej odkryło ją Imperium lub Ty sam to zrobiłeś. Bazę odkrywasz dopiero po wybraniu układu dla nowej bazy, a więc w zasadzie po zakończeniu jej przeniesienia. Jeśli samo przeniesienie nie dojdzie do skutku, stara baza pozostaje ukryta (o ile była ukryta w momencie, gdy ciągnąłeś karty sond). Natomiast jeśli nie uda się przenieść, a Ty nadal chcesz to zrobić to rzeczywiście musisz czekać do następnej rundy, znów zagrać w niej Rapid Mobilization i wtedy na koniec fazy dowodzenia podjąć kolejną próbę. Generalnie im późniejsza tura tym przeniesienie bazy jest trudniejsze, bo mniej kart sond w talii i więcej układów zajętych przez Imperium.
Nie masz za co przepraszać. Ja zawsze chętnie pomogę nowym graczom. A gra rzeczywiście przednia, jedna z moich ulubionych. Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości, pytaj śmiało.
Re: Star Wars Rebellion
Bardzo dziękuję wczoraj graliśmy kolejny raz i widać sporą różnicę w samej rozgrywce jak i przyjemności z niej płynącej, było dużo ciekawiej i emocjonująco niż po dwóch grach "testowych" jeszcze tylko jedna kwestia mnie nurtuje w sprawie przenoszenia bazy, załóżmy, że imperium odkryło moją bazę, walczyliśmy, udało mi się przetrwać, chcę przenieść bazę, ale z talii sond wylosowałem 4 lub 8 kart, do których nie mogę przenieść bazy, pisałeś, że po prostu nic się nie dzieje, to znaczy, że moja baza pozostaje tam odkryta, praktycznie bez wojska, tzn, że imperium może w kolejnej rundzie od razu tam wjechać i po krótkiej walce z resztką moich wojsk, wygrywa grę? bo z tego co rozumiem karta "Gwałtowna mobilizacja" jest rozgrywana ZAWSZE na koniec fazy dowodzenia, czyli nie mogę jej zagrać jako pierwszej i spróbować znowu przenieść bazę?
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Star Wars Rebellion
Tak, zawsze na koniec. Wynika to z tekstu samej karty. W wersji PL jest tam z pewnością coś w stylu "na koniec trwającej fazy". Do pierwszej części pytania odpowiedź brzmi również "tak". Chociaż to już w zależności od tego z czym zostałeś po bitwie oraz jakie możliwości sprowadzenia posiłków ma Imperium. Generalnie przed pierwszym ruchem Imperium masz trzy możliwości wzmocnienia obrony bazy:mRGreg pisze: ↑12 kwie 2020, 08:48jeszcze tylko jedna kwestia mnie nurtuje w sprawie przenoszenia bazy, załóżmy, że imperium odkryło moją bazę, walczyliśmy, udało mi się przetrwać, chcę przenieść bazę, ale z talii sond wylosowałem 4 lub 8 kart, do których nie mogę przenieść bazy, pisałeś, że po prostu nic się nie dzieje, to znaczy, że moja baza pozostaje tam odkryta, praktycznie bez wojska, tzn, że imperium może w kolejnej rundzie od razu tam wjechać i po krótkiej walce z resztką moich wojsk, wygrywa grę? bo z tego co rozumiem karta "Gwałtowna mobilizacja" jest rozgrywana ZAWSZE na koniec fazy dowodzenia, czyli nie mogę jej zagrać jako pierwszej i spróbować znowu przenieść bazę?
- wstawienie dwóch jednostek z toru budowy
- przesunięcie jednostek z sąsiednich układów do bazy (najlepiej działa w połączeniu z powyższym punktem, czyli rekrutujesz dwie w bazie, po dwie w sąsiednich układach, a potem przenosisz wszystko do bazy - chociaż to się raczej rzadko zdarza by przy bazie było zbyt wiele układów z lojalnością Rebelii)
- budowa jednostek za pomocą kart misji (niestety niewiele jest takich kart, w podstawce chyba dwie, z czego jedna dotyczy Kashyyyka - tych działających w systemach okupowanych, stłamszonych, czy jak to się nazywa, nie liczę, bo one w odkrytej bazie raczej się nie przydadzą)
Jeśli masz ku temu możliwości spokojnie możesz wykonać dwie z tych rzeczy przed pierwszym ruchem Imperium. A jeśli Imperium nie zaatakuje już w pierwszym swoim ruchu to możesz zrobić coś więcej. Jeśli zaś nie masz takich możliwości zawsze możesz spróbować osłabić przeciwnika jakąś misją niszczącą jednostki (a nuż wystawi swojego lidera do blokowania misji i w ten sposób uniemożliwi sobie ruch armią ).
Re: Star Wars Rebellion
Wielkie dzięki po kolejnej rozgrywce pojawiło się kolejne pytanie:
Jedna z kart celów rebelii daje pkt za 6 lojalnych układów, czy pole bazy rebelii również się do niego zalicza? i jeśli mamy powiedzmy lojalność w Naboo, oraz ukryliśmy tam bazę, to czy lojalność liczy się 2 razy?
Jedna z kart celów rebelii daje pkt za 6 lojalnych układów, czy pole bazy rebelii również się do niego zalicza? i jeśli mamy powiedzmy lojalność w Naboo, oraz ukryliśmy tam bazę, to czy lojalność liczy się 2 razy?
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Re: Star Wars Rebellion
W instrukcji nie ma napisanego? Wydaje mi się, że jest zapis o tym iż baza nie wlicza się. Tylko i wyłącznie układ!mRGreg pisze: ↑14 kwie 2020, 09:18 Wielkie dzięki po kolejnej rozgrywce pojawiło się kolejne pytanie:
Jedna z kart celów rebelii daje pkt za 6 lojalnych układów, czy pole bazy rebelii również się do niego zalicza? i jeśli mamy powiedzmy lojalność w Naboo, oraz ukryliśmy tam bazę, to czy lojalność liczy się 2 razy?
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Star Wars Rebellion
Nie wiem czy jest taki zapis, ale na pewno jest zapis, że baza nie jest układemlazarro pisze: ↑14 kwie 2020, 09:55W instrukcji nie ma napisanego? Wydaje mi się, że jest zapis o tym iż baza nie wlicza się. Tylko i wyłącznie układ!mRGreg pisze: ↑14 kwie 2020, 09:18 Wielkie dzięki po kolejnej rozgrywce pojawiło się kolejne pytanie:
Jedna z kart celów rebelii daje pkt za 6 lojalnych układów, czy pole bazy rebelii również się do niego zalicza? i jeśli mamy powiedzmy lojalność w Naboo, oraz ukryliśmy tam bazę, to czy lojalność liczy się 2 razy?
- miszczu666
- Posty: 273
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 174 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
Jak koledzy wyżej piszą, baza nie wlicza się do tego, ponieważ nie jest układem. Dodatkowo byłoby to samowolne ujawnienie prawdopodobnej lokacji bazy dla Imperium, jeśli byś wskazał 5 układów + jeszcze baza, bo jest na jednym z nich.mRGreg pisze: ↑14 kwie 2020, 09:18 Wielkie dzięki po kolejnej rozgrywce pojawiło się kolejne pytanie:
Jedna z kart celów rebelii daje pkt za 6 lojalnych układów, czy pole bazy rebelii również się do niego zalicza? i jeśli mamy powiedzmy lojalność w Naboo, oraz ukryliśmy tam bazę, to czy lojalność liczy się 2 razy?
Dodam jeszcze, bo czasem jest to pomijane, że zniewolony układ z poparciem Rebelii (czyli żeton poparcia przykryty żetonem zniewolenia) na potrzeby celów i misji nadal jest układem popierającym Rebelię.
[autoreklama] Polecam skrót zasad mojego tłumaczenia oraz karty pomocy, link w stopce [/autoreklama]
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Re: Star Wars Rebellion
Dzięki za odpowiedzi, kolejne partie i kolejne pytania
1 - Jak dokładnie działają karty akcji w fazie przydziału i na misjach? tzn, jako gracz rebelii zaczynam jako pierwszy, mam kartę akcji którą muszę zagrać w fazie przydziału, w instrukcji jest napisane, że te karty zagrywane są jak misje, czyli w fazie przydziału zagrywam kartę akcji a następnie zagrywam swoją misję w fazie dowodzenia? czyli robię jakby dwie akcje pod rząd? czy zagrywam kartę akcji która jest traktowana jako misja, a następnie gracz imperium zagrywa swoją kartę? Czy karty akcji działają tylko na liderach których symbol znajduje się na danej karcie? czy na jakiegokolwiek lidera? oczywiście nie mówię o tych w których jest wyraźnie zaznaczone, że musi je wykonać dany lider, jak np han solo werbujący chewbacce lub lando.
2 - Jeśli gracz imperium wkroczył jednostkami do układu w którym znajduje się moja baza, to czy walka rozgrywana jest od razu? czy mogę tam dostawić jeszcze swoje jednostki które znajdują się w sąsiednim układzie?
1 - Jak dokładnie działają karty akcji w fazie przydziału i na misjach? tzn, jako gracz rebelii zaczynam jako pierwszy, mam kartę akcji którą muszę zagrać w fazie przydziału, w instrukcji jest napisane, że te karty zagrywane są jak misje, czyli w fazie przydziału zagrywam kartę akcji a następnie zagrywam swoją misję w fazie dowodzenia? czyli robię jakby dwie akcje pod rząd? czy zagrywam kartę akcji która jest traktowana jako misja, a następnie gracz imperium zagrywa swoją kartę? Czy karty akcji działają tylko na liderach których symbol znajduje się na danej karcie? czy na jakiegokolwiek lidera? oczywiście nie mówię o tych w których jest wyraźnie zaznaczone, że musi je wykonać dany lider, jak np han solo werbujący chewbacce lub lando.
2 - Jeśli gracz imperium wkroczył jednostkami do układu w którym znajduje się moja baza, to czy walka rozgrywana jest od razu? czy mogę tam dostawić jeszcze swoje jednostki które znajdują się w sąsiednim układzie?
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Star Wars Rebellion
Zacznijmy od tego, że faza przydziału nie jest rozgrywana na zmianę. Najpierw wszystkie misje przydziela Rebelia, a dopiero potem Imperium. Karty akcji z gatunku Przydział zagrywamy właśnie w momencie przydzielania naszych liderów do misji. Czyli przydzielasz liderów, przy okazji zagrywasz karty akcji (jeśli masz i chcesz to zrobić), a potem dopiero to samo robi gracz Imperium. Co do liderów, których wizerunki są umieszczona na kartach to owszem, karty można zagrywać tylko przy udziale tych postaci. Choć w przypadku kart zagrywanych w trakcie wykonywania misji lub na początku walki, wystarczy że lider znajduje się w danym układzie.mRGreg pisze: ↑25 kwie 2020, 16:541 - Jak dokładnie działają karty akcji w fazie przydziału i na misjach? tzn, jako gracz rebelii zaczynam jako pierwszy, mam kartę akcji którą muszę zagrać w fazie przydziału, w instrukcji jest napisane, że te karty zagrywane są jak misje, czyli w fazie przydziału zagrywam kartę akcji a następnie zagrywam swoją misję w fazie dowodzenia? czyli robię jakby dwie akcje pod rząd? czy zagrywam kartę akcji która jest traktowana jako misja, a następnie gracz imperium zagrywa swoją kartę? Czy karty akcji działają tylko na liderach których symbol znajduje się na danej karcie? czy na jakiegokolwiek lidera? oczywiście nie mówię o tych w których jest wyraźnie zaznaczone, że musi je wykonać dany lider, jak np han solo werbujący chewbacce lub lando.
Niczego nie możesz tam dostawić. To jest normalna walka i rozgrywa się na takich samych zasadach, jak każda inna. Chyba że masz jakąś kartę akcji, która by umożliwiała taki ruch, ale nie wydaje mi się, by takowa istniała
A tak w ogóle to polecam teraz, gdy masz już kilka partii za sobą, lekturę kompletnej księgi zasad. Nie polegaj na instrukcji, ona służy tylko do wprowadzenia do gry. Jeśli masz jakiś problem, odpowiedzi szukaj w księdze zasad
Re: Star Wars Rebellion
Jeżeli na układzie jest Gwiazda Śmierci i myśliwce rebelii i 2 Działa Jonowe, a gracz rebelii nie posiada karty Plany gwiazdy śmierci to co zrobić? Nikt z nas nie może atakować, a w zasadach nic nie ma.
- Perf
- Posty: 192
- Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 37 times
Re: Star Wars Rebellion
Jeżeli spełnione są wszystkie warunki wymienione poniżej, Rebelia musi się wycofać albo wszystkie jej statki zostają zniszczone.
============================================
Q: What happens in the rare situation when the Imperial
player’s only ship in a system is a Death Star, and that
system contains two or more Ion Cannons and at least 1
Rebel ship?
A: The Rebel ships are forced to retreat at the end of a combat
round if all of the following conditions are true:
I. The only Imperial ship in the system is a Death Star,
which cannot roll dice because there are two or
more Ion Cannons in the system.
II. The Imperials have no ground units in the system.
III. The Rebels did not reveal a “Death Star Plans”
objective card at some time during that combat
round.
If the Rebels do not have a leader in the system, or otherwise
cannot retreat, their ships are destroyed.
============================================
Cytat z oficjalnego FAQ-a 2.1 dostępnego tutaj:
https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... q_v2_1.pdf
Re: Star Wars Rebellion
Mam pytanie odnośnie walki a dokładnie :
"Przydziel uszkodzenia jednostkom przeciwnika umieszczając przy nich kości (lub karty)." oznacza to że wyrzucając podwójny sukces np podczas walki naziemnej nie mogę rozdzielić tego na np dwóch szturmowców którzy wymagają po 1 obrażeniu (jedna kość to 1 atak którego nie można rozdzielić?) ?
"Przydziel uszkodzenia jednostkom przeciwnika umieszczając przy nich kości (lub karty)." oznacza to że wyrzucając podwójny sukces np podczas walki naziemnej nie mogę rozdzielić tego na np dwóch szturmowców którzy wymagają po 1 obrażeniu (jedna kość to 1 atak którego nie można rozdzielić?) ?
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 lut 2018, 22:52
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Star Wars Rebellion
Podwójny sukces liczy sie tylko podczas wykonywania lub blokowania misji.bexolini pisze: ↑21 maja 2020, 08:43 Mam pytanie odnośnie walki a dokładnie :
"Przydziel uszkodzenia jednostkom przeciwnika umieszczając przy nich kości (lub karty)." oznacza to że wyrzucając podwójny sukces np podczas walki naziemnej nie mogę rozdzielić tego na np dwóch szturmowców którzy wymagają po 1 obrażeniu (jedna kość to 1 atak którego nie można rozdzielić?) ?
W trakcie walki można dobrac lub zagrać kartę taktyki.
Kod: Zaznacz cały
https://boardgamegeek.com/collection/user/K3ys3rSoz3 [code]
Re: Star Wars Rebellion
pytanie:
Podczas walki w trybie kinowym gracz "Aktywny" podczas 1 rundy walki może jakoś wykorzystać wynik specjalny? (dwa miecze). W instrukcji jest napisane że służy on do usuwania uszkodzeń natomiast jako pierwszy atakujący tych uszkodzeń oczywiście nie mam . Jak to rozpatrzyć ?
Podczas walki w trybie kinowym gracz "Aktywny" podczas 1 rundy walki może jakoś wykorzystać wynik specjalny? (dwa miecze). W instrukcji jest napisane że służy on do usuwania uszkodzeń natomiast jako pierwszy atakujący tych uszkodzeń oczywiście nie mam . Jak to rozpatrzyć ?
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909