Root (Cole Wehrle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 339 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Oficjalnie nie ma żadnej erraty. Jedynie GrzeL o tu, parę postów temu wrzucił nieoficjalną erratę z niemalże wszystkimi wyłapanymi błędami, stworzoną własnoręcznie. Nie ma w niej chyba tylko tego, że w najnowszych zasadach, jeśli Włóczęga jest na polanie, na której przeciwnik usuwa wszystkie komponenty przeciwników (rewolta Sojuszu albo odpowiednie karty czyszczące dany rodzaj polan), to wtedy musi uszkodzić 3 przedmioty.
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1093
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 31 times
Re: Root
Moim zdanie akurat ta poprawka z jaszczurami wiecej miesza niz poprawia.GrzeL pisze: ↑06 lis 2019, 19:31W tym wątku zostało już wymienionych osiem w polskim tłumaczeniu, a jest ich więcej, bo niestety tłumacze byli kreatywni i np. słówko „spend” zostało przetłumaczone jako „wydać”, „zagrać” oraz „poświęcić”, ale żeby nie było za łatwo, to słówko „zagrać” jest również odpowiednikiem słówka „play”.Root – Nieoficjalna errataZasady wynikające z doświadczenia pisze:P4. Zasada używa konkretnego wyrażenia lub akcji. Czy zawierają się w tym pokrewne wyrażenia lub akcje?
O4. Nie. Możesz założyć, że zasada dotyczy tylko pierwotnego wyrażenia, a nie powiązanych wyrażeń, nieważne jak mocno są spokrewnione. Na przykład, „przemieść” i „rozmieść” to dwa różne wyrażenia.
Takie sformułowanie sugeruje, że można a nawet trzeba kartę uzywaną do puktowanie wszesniej uzyć do innego efektu.Root – Nieoficjalna errata pisze: Instrukcja – Plemiona Rzeczne
Jaszczurzy Kultyści
Dzień s. 3 [PL]
Jest:
„Poświęć nieujawnioną kartę (umieść ją na stosie Zagubionych Dusz), aby otrzymać Punkty
Zwycięstwa w liczbie wskazanej w kolumnie Ogrodów, w której znajduje się pierwsze z prawej
puste pole odpowiadające symbolowi zagranej karty”,
a powinno być:
„Wydaj ujawnioną kartę (umieść ją na stosie Zagubionych Dusz), aby otrzymać Punkty
Zwycięstwa w liczbie wskazanej w kolumnie Ogrodów, w której znajduje się pierwsze z prawej
puste pole odpowiadające symbolowi wydanej karty”.
Tam powinno być niedokonane "ujawnianą"...
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Co zaglądam w ten wątek to jakieś spekulacje co do zasad itd. No nie napawa to optymizmem, nie dosyć że gra ma wysoki próg wejścia, wymaga stałego składu to jeszcze co chwila jakieś erraty i inne ceregiele.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- lacki2000
- Posty: 4091
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 177 times
Re: Root
Niee, na początku Dnia jest ujawnianie kart. Potem, w poszczególnych akcjach Dnia są one już ujawnione.Rafal_Kruczek pisze: ↑13 lut 2020, 10:59Takie sformułowanie sugeruje, że można a nawet trzeba kartę uzywaną do puktowanie wszesniej uzyć do innego efektu.Root – Nieoficjalna errata pisze: Instrukcja – Plemiona Rzeczne
Jaszczurzy Kultyści
Dzień s. 3 [PL]
Jest:
„Poświęć nieujawnioną kartę (umieść ją na stosie Zagubionych Dusz), aby otrzymać Punkty
Zwycięstwa w liczbie wskazanej w kolumnie Ogrodów, w której znajduje się pierwsze z prawej
puste pole odpowiadające symbolowi zagranej karty”,
a powinno być:
„Wydaj ujawnioną kartę (umieść ją na stosie Zagubionych Dusz), aby otrzymać Punkty
Zwycięstwa w liczbie wskazanej w kolumnie Ogrodów, w której znajduje się pierwsze z prawej
puste pole odpowiadające symbolowi wydanej karty”.
Tam powinno być niedokonane "ujawnianą"...
Mi brakuje klaryfikacji w Wieczorze, pkt 1. jest "Weź ujawnione karty na rękę" (czy jakoś tak) a powinno być dodane w nawiasie "(oprócz kart z akcji Punktowanie)" - bo te karty też były ujawnione. Przez to gralim źle wiele gier I lizardy są jednak słabe.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Nie ma co się przejmować pewnymi niejasnościami, bo inaczej przejdzie nam koło nosa najlepsza gra roku Root jest stosunkowo czytelny i prosty w bazowych zasadach, a wprowadzenie poprzez tutorial jest świetne. To, co jest trudne, to interakcje między mocno asymetrycznymi frakcjami. Natomiast z odkrywania tychże płynie gros przyjemności, jaką Root daje.
Nie zastanawiać się, tylko brać
Nie zastanawiać się, tylko brać
Nie, nie graliśmy źle... Przecież karty punktowane są odrzucane na stos zagubionych dusz. Nikt ich nie zabierał z powrotem na rękę.Przez to gralim źle wiele gier I lizardy są jednak słabe.
- lacki2000
- Posty: 4091
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 177 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Ja zabierałem, z tego co pamiętam Ale i tak przez to nielegalne punktowanie zostałem szybko skrócony.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
- yaro_
- Posty: 280
- Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 110 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Ja Jaszczurami nie ogarnąłem z początku że mogę postawić kilka ogrodów na jednej polanie, przez co skończyłem grę z najgorszym wynikiem Ogólnie zaskoczony jestem że prawie nie można się Jaszczurami ruszać po mapie. Tylko się mnożysz i mnożysz i liczysz aż ktoś Cie pozabija żeby mieć akolitów i dopiero coś możesz pokombinować.
Zagrałem może z 5 partii i uważam grę nie tyle skomplikowaną, co męczącą.
Problem mam z nią taki, że gra nie pozwala jednocześnie trzymać przeciwników w ryzach i samemu punktować. Możesz się skupić albo na sobie, albo na innych. A wszystkich nie upilnujesz, więc zawsze ktoś odskoczy. Najlepiej żeby wszyscy ogarniali dobrze co kto może, a to wymaga zagrania co najmniej raz każdą frakcja czyli dopiero po 4-6 partiach w tym samym składzie powinno to chodzić. Według mnie gra jest ewidentnie skonstruowana dla agresywnych graczy Bez tego każdy coś tam dziobie na tej swojej planszetce, żeby tylko ugrać jakieś punkty, a na mapie interesuje go tylko swoja ćwiartka.
No i ta losowość walki rozczarowuje, wolałbym już coś zasadzie Cyklad.
Zagrałem może z 5 partii i uważam grę nie tyle skomplikowaną, co męczącą.
Problem mam z nią taki, że gra nie pozwala jednocześnie trzymać przeciwników w ryzach i samemu punktować. Możesz się skupić albo na sobie, albo na innych. A wszystkich nie upilnujesz, więc zawsze ktoś odskoczy. Najlepiej żeby wszyscy ogarniali dobrze co kto może, a to wymaga zagrania co najmniej raz każdą frakcja czyli dopiero po 4-6 partiach w tym samym składzie powinno to chodzić. Według mnie gra jest ewidentnie skonstruowana dla agresywnych graczy Bez tego każdy coś tam dziobie na tej swojej planszetce, żeby tylko ugrać jakieś punkty, a na mapie interesuje go tylko swoja ćwiartka.
No i ta losowość walki rozczarowuje, wolałbym już coś zasadzie Cyklad.
- czarny kapelusz
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 wrz 2017, 23:19
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 74 times
Re: Root (Cole Wehrle)
W tej grze właśnie o to chodzi by być agresywnym, przecież walczymy o panowanie w Leśnogrodzie. Nie zapanujesz nad lasem siedząc sobie w jego kąciku i coś tam dłubiąc. Swoją drogą nie widzę frakcji, która mogła by tak grać sobie na kawałku planszy i wygrać. A to, że aby grać dobrze to trzeba grę poznać to jak dla mnie tylko wielka gry zaleta. Dla mnie to, że musisz ciągle patrzeć na przeciwnika i nie dać mu odskoczyć, jednocześnie samemu się rozwijając to własnie esencja zabawy w tej grze. A im więcej osób tym staje się to ciekawsze i daje możliwość by zawrzeć jakiś sojusz i naciskać na aktualnego lidera.
A co do spekulacji odnośnie zasad - spójrzmy na to tak: im ich więcej tym większa głębia gry ( ryzykownie ale tego się będę trzymał polecając Root każdemu )
A co do spekulacji odnośnie zasad - spójrzmy na to tak: im ich więcej tym większa głębia gry ( ryzykownie ale tego się będę trzymał polecając Root każdemu )
- wrojka
- Posty: 477
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 235 times
- Been thanked: 217 times
Re: Root (Cole Wehrle)
https://discord.gg/3thS8d
To jest link do kanału Discordowego poświęconego zbieraniu ludzi na TTS'a i ogólnej rozmowie o Rootcie
Root jest na Tabletop Simulator gdyby ktoś był zainteresowany paroma partyjkami to PM.
To jest link do kanału Discordowego poświęconego zbieraniu ludzi na TTS'a i ogólnej rozmowie o Rootcie
Root jest na Tabletop Simulator gdyby ktoś był zainteresowany paroma partyjkami to PM.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 34 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Mam pytanie co do Root'a. Czy da się w to grać na dwie osoby? Sądząc po przykładowych rozgrywkach i przejrzeniu instrukcji, to wydaje mi się, że na dwóch graczy może być trochę nudno.
- yaro_
- Posty: 280
- Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 110 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Zdecydowanie lepiej grać w więcej osób niż 2, aczkolwiek zagrałem parę razy w 2os. Całkiem spoko, tylko w podstawce zawsze sprowadza się to do walki Markiza vs Ptaki.
Chyba że masz Plemiona rzeczne, wtedy można zautomatyzować koty i wybrać jakieś ciekawsze układy.
Chyba że masz Plemiona rzeczne, wtedy można zautomatyzować koty i wybrać jakieś ciekawsze układy.
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 339 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Opcjonalnie, jeśli znasz angielski, to możesz na BGG znaleźć Better Bot Project, który automatyzuje wszystkie frakcje - w tym Mechaniczną Markizę 2.0, która działa lepiej niż wcześniejsza wersja, znajdująca się w pudełku Plemion Rzecznych. Drukujesz jedynie planszetki, uczysz się zasad obsługi botów i możesz grać nawet na 4 frakcje, w czym dwa to boty. Zresztą sam ten projekt zostanie wydany też w oficjalnej wersji, ale nie wiadomo, czy też po polsku.
- mckil
- Posty: 598
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 57 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Za Planszowe Newsy z dnia 17 marca :
INFO
Operacja 'dodruk Plemion rzecznych' w toku. Portal Games czeka obecnie na wycenę z fabryki i maszyny powinny niebawem ruszyć. Część elementów jednak będzie produkowana w Chinach, więc sami wiecie, że trudno deklarować obecnie konkretne terminy.
Myślę, że nic bardziej konkretnego, na ten moment nie wiadomo.
-
- Posty: 328
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 12:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 112 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Jest info jakieś na temat polskie wydania Root: The Underworld Expansion?
Swoją drogą przydałyby się do Roota jakieś scenariusze coopowe nie tylko bot z mechaniką, ale coś co zaczynałoby się od jakiegoś konkretnego rozłozenia frakcji na mapie i win condition a'la karta dominacji - np. kontrola wybranych polan itd. Kilka scenariuszy moglby być złożone w kampanię opowiadajacac glebiej hisotrie z planszetek (utrzymanie panowania, odzyskanie panowania itp) a nawet wynik jednego ze scenariuszy mialby wplyw na startowy setup w kolejnym.
Ehhhh można pomażyć
Swoją drogą przydałyby się do Roota jakieś scenariusze coopowe nie tylko bot z mechaniką, ale coś co zaczynałoby się od jakiegoś konkretnego rozłozenia frakcji na mapie i win condition a'la karta dominacji - np. kontrola wybranych polan itd. Kilka scenariuszy moglby być złożone w kampanię opowiadajacac glebiej hisotrie z planszetek (utrzymanie panowania, odzyskanie panowania itp) a nawet wynik jednego ze scenariuszy mialby wplyw na startowy setup w kolejnym.
Ehhhh można pomażyć
Na sprzedaż, a poza tym to szukam kafla promo do Dice Settlers ze Sierra West. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- Atamán
- Posty: 1348
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 284 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Bardzo mi sie podoba pomysł takich scenariuszy
A w sprawie Underworld Expansion nic pewnego, oficjalnego potwierdzenia ze strony Portalu nie było. Ale patrząc na to, jak Plemiona Rzeczne szybko poszły, to myślę, że powinni wydać. Zresztą Portal raczej ma zwyczaj nie porzucać serii. Oczywiście w "obecnej sytuacji" (jak to lubią wszyscy hehe pisać) nic nie jest pewne.
A w sprawie Underworld Expansion nic pewnego, oficjalnego potwierdzenia ze strony Portalu nie było. Ale patrząc na to, jak Plemiona Rzeczne szybko poszły, to myślę, że powinni wydać. Zresztą Portal raczej ma zwyczaj nie porzucać serii. Oczywiście w "obecnej sytuacji" (jak to lubią wszyscy hehe pisać) nic nie jest pewne.
-
- Posty: 328
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 12:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 112 times
Re: Root (Cole Wehrle)
No niestety twórcy za "scenariusze" uważają granie różnorakim setupem co przy 6-8 dostępnych frakcjach daje trochę kombinacji, ale umówmy się, że bez porównania z czymś a'la Robinson (startowy setup, cel) albo Arkham (setup, cel, scenariusze jako część kampanii i wpływ wyników jednego scenariusza na kolejny).
Niestety chyba sie na nic takiego nie zanosi, charytatywnie nie zrobią a jako kolejny dodatek? Ja bym w każdym razie coś takiego kupił zdecydowanie.
A może to wszystko co wyżej + trwała modyfikacja zasad i mamy ROOT Legacy?
Na sprzedaż, a poza tym to szukam kafla promo do Dice Settlers ze Sierra West. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- wrojka
- Posty: 477
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 235 times
- Been thanked: 217 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Wiadomo, czy drugi dodatek do Root (Underground Expansion) pojawi się w wersji PL?tapczanik420 pisze: ↑29 kwie 2020, 11:58 Jest info jakieś na temat polskie wydania Root: The Underworld Expansion?
Czy dostępne będą także dodatki Exiles&Partisans + Vagabond pack?
==>
Portal Games pisze: ↑03 mar 2020, 16:54 Jesteśmy w kolejce. Na razie dostaliśmy informacje, że wersje międzynarodowe będą miały szansę na druk przy dodruku EN, bez dokładnego terminu.
-
- Posty: 328
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 12:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 112 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Hej, pytanie do osób które ogrywały Pomarańczową Mechaniczną Pomarańczę Markizę - otóż mój zamówiony w dniu premiery dodatek leży sobie zafoliowany i o ile mi gra przypadła do gustu bardzo, to najczęściej z dziewczyną na 2 graczy co nie za bardzo jej się podobało. Czy ta opcja trzeciego automatycznego gracza przeciwko któremu się gra coopowo jest ciekawa? Czy rzeczywiście gra z krawej wojny przeradza się we wspólne kombinowanie nad planszą jak zatrzymać marsz pomarańczowych?
Na sprzedaż, a poza tym to szukam kafla promo do Dice Settlers ze Sierra West. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- czarny kapelusz
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 wrz 2017, 23:19
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 74 times
Re: Root (Cole Wehrle)
"Pomarańczowi" są mocni... jednak smaku takiej rozgrywce nadaje fakt, że razem kombinujemy jak go powstrzymać ale...
ale przy tym wbić nóż w plecy twojego sprzymierzeńca w walce z kotkami i upiec dwie pieczenie na jednym ogniu... choć fakt, że łatwe to nie jest
ale przy tym wbić nóż w plecy twojego sprzymierzeńca w walce z kotkami i upiec dwie pieczenie na jednym ogniu... choć fakt, że łatwe to nie jest
-
- Posty: 328
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 12:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 112 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Ale to mówisz o opcji vs trzeci gracz bot czy gracze vs gra?
Na sprzedaż, a poza tym to szukam kafla promo do Dice Settlers ze Sierra West. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- czarny kapelusz
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 wrz 2017, 23:19
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 74 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Heh, a zawsze mówili " czytaj ze zrozumieniem"... my nie gramy w coopie... z córką walczymy przeciwko sobie przy okazji tłukąc Mechanicznego... albo raczej tłuczemy Mechanicznego przy okazji starając się wytłuc siebie... gra się dobrze co jednak nie zmienia faktu, że ta gra najlepiej smiga w 4 żywe a do tego ograne osoby
-
- Posty: 2308
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1614 times
- Been thanked: 941 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Dotarły do mnie dodatki z ostaniej kampanii i muszę powiedzieć, że nowe boty są bardzo dobrze zrobione i granie solo przeciwko nim daje sporo satysfakcji i dobrej zabawy. Przez wszystkie partie miałem wrażenie bycia częścią złożonego ekosystemu, który żyje własnym życiem. Jedyny mankament to konieczność pamiętania różnych mikrozasad, ale to kwestia ogrania i doświadczenia. I być może pewna powtarzalność strategii ze względu na priorytet polan na danej mapie. Ale od tego są też inne mapy, więc na nudę narzekać nie będę.
Jak ktoś odbił się od tej gry wcześniej, to mimo wszystko polecam spróbować nowe warianty, jeśli będzie okazja.
Jak ktoś odbił się od tej gry wcześniej, to mimo wszystko polecam spróbować nowe warianty, jeśli będzie okazja.
Re: Root (Cole Wehrle)
O których dodatkach mówisz ?feniks_ciapek pisze: ↑06 cze 2020, 16:55 Dotarły do mnie dodatki z ostaniej kampanii i muszę powiedzieć, że nowe boty są bardzo dobrze zrobione i granie solo przeciwko nim daje sporo satysfakcji i dobrej zabawy. Przez wszystkie partie miałem wrażenie bycia częścią złożonego ekosystemu, który żyje własnym życiem. Jedyny mankament to konieczność pamiętania różnych mikrozasad, ale to kwestia ogrania i doświadczenia. I być może pewna powtarzalność strategii ze względu na priorytet polan na danej mapie. Ale od tego są też inne mapy, więc na nudę narzekać nie będę.
Jak ktoś odbił się od tej gry wcześniej, to mimo wszystko polecam spróbować nowe warianty, jeśli będzie okazja.