1. Wróg zostaje w zwarciu z graczem.Endrju87 pisze: ↑29 kwie 2020, 10:36 Witam,
Powrót do gry po kilku miesiącach przerwy to nie tylko fun ale też kolejne pytania albo wątpliwości oraz odkrywanie, że wcześnie grało się żle.
1. Jeżeli poprzez kartę wyprawy do zwarcia dochodzi z wrogiem z wyższym zagrożeniem to, taki wróg atakuje, ewentualnie się broni i na koniec rundy wraca do strefy przeciwności, skąd w następnej rundzie nie wchodzi do zwarcia bo zagrożenie jest niższe od jego progu, czy może ten wróg zostaje w zwarciu z graczem, mimo jego wyższego zagrożenia.
2. Co się dzieje z kartami zagrożenia, które posiadają punkty zwycięstwa, a zostały pokonane lub zbadane w kontekście np karty wyprawy, która mówi żeby wszystkie odrzucone karty zagrożenia wtasować do stosu kart zagrożeń, takie karty wtasowujemy do stosu kart, czy poprostu po ich przebadaniu odrzucamy na inny stos i już więcej nie uczestniczą w rozgrywce.
3. Jeżeli w 3 fazie wyprawy przebadamy aktywny obszar, odrzucając go, możemy w kolejnie fazie tej samej rundy - w fazie podróży wziąść nowy obszar jako aktywny.
4. Gandalf bohater z sagi Droga Mrocznieje, ma umiejkę, że górną odkryta kartę z puli kart może zagrywać jakby taka kartę trzymał na ręce. Co z kątami na ręce może zagrywać tylko neutralne? Czy do zagrania karty odkrytej z talli może używać zasobów innych bohaterów?
2. Karty z punktami zwycięstwa po zbadaniu lub pokonaniu trafiają do puli zwycięstwa. I normalnie nie wracają już do gry, choć czasem jakiś scenariusz może nagiąć tę regułę, ale będzie to wyraźnie zaznaczone.
3. Oczywiście że tak. Faza podróży następuje po fazie wyprawy.
4. Odkryta karta to takie przedłużenie ręki. Nadal trzeba przestrzegać zasady dopasowania zasobów.