NAVY Academy aka Epic Naval Battles - taktyka morska dla wszystkich
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
Na jakim etapie znajdują się pracę
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
bałem się, że prędzej czy później padnie to pytanie

wywołany do tablicy odpowiadam
nadal "mała naprzód!"
prototyp ma już nowe figurki
Spoiler:
pojawiła się koncepcja oddzielenia od mapy toru rund, na rzecz powstania oddzielnego toru rund/pogody - chcę to sprawdzić w działaniu (i wycenić)
Oddzielny tor rund/pogody - jest wynikiem nowego konceptu, aby pogoda była niezależnym od woli graczy czynnikiem (pierwotnie gracze decydowali o pogodzie zagrywając odpowiednie karty). Gracze wg nowego pomysłu będą z niewielkim wyprzedzeniem widzieli prognozę pogody na torze - część tej prognozy będzie zakryta i stopniowo odsłaniana. Zagrywając karty, bądź zgodnie z tekstem scenariusza, będzie można uzyskać wgląd w zakrytą pogodę.
Zostały przetestowane i na stałe wprowadzone zmiany w parametrach ostrzału pancerników - zależało mi na tym aby podkreślić ich artyleryjską przewagę ogniową i zbliżyć klimatycznie do realiów taktyki tych jednostek (silny ostrzał burtowy). Dzięki temu zrobiło się miejsce na warianty w typach jednostek - np Ciężkie Krążowniki.
W wyniki intensywnych testów i kilku burz mózgów (w zasadzie to były sztormy

Ogólnie, jako sandbox - sprawdzaliśmy jak sprawdza się konstrukcja modułowa reguł gry, gdzie w miarę nabywania wprawy, lub rosnących potrzeb można uruchamiać bardziej złożone/realistyczne zasady, odchodząc od podstawowych mocno syntetycznych.
Wygląda to tak:
podstawowe zasady - manewrowanie i ostrzał
lotniskowce - atak lotniczy
pola minowe
lądy - artyleria brzegowa
lądy - desant
lotnictwo strategiczne (bombowce wysokiego pułapu)
mgła wojny - zgrupowania bojowe (task forces)
mgła wojny - okręty podwodne w zanurzeniu
Do tego można dołożyć elementy losowe:
karty pogody
karty wydarzeń
karty usprawnień
karty dowodzenia
Ta rosnąca skala trudności świetnie wpisuje się w planowany lifetime produktu i ewentualny harmonogram dodatków.
Bo niestety analiza kosztów jest nieubłagana - nie da się wszystkiego zapakować "na raz" do podstawki - koszt byłby nie do zaakceptowania w takiej grze.
Mam za sobą kilka testów, gdzie najpierw prezentowałem zasady w ich podstawowej wersji, dla kilku jednostek, a potem stopniowo dodawałem kolejne. Wydaje się to być świetną metodą dla tej gry (i wielu innych, co raczej oczywiste). Instrukcja będzie miała właśnie taką konstrukcję - gdzie po otwarciu pudełka, będzie można rozegrać niemal natychmiast rozgrywkę - coś w rodzaju "Naval Academy" - swoistego tutorialu.
Czego nie udało mi się na razie zrobić:
nie zmniejszyłem jeszcze kart, ale nad tematem mocno pracuję - okazuje się, że ludziom podobają się te archiwalne zdjęcia na kartach, bo "robią" im klimat.
Karty mini mogłyby pomieścić bardzo prostą grafikę, bardziej syntetyczną, ale moim zdaniem równie klimatyczną.
Poniżej próbki o jaki klimat na kartach mi chodzi (autor Adrian Stone)
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Nie udało mi się w tym roku pojawić na Gramy ani Narodowym - pochorowałem się.
Tutaj macie link do materiałów PnP
Stworzyłem również 3D printer friendly wersję figurek jednostek - jeśli macie zdeterminowane grono - udostępnię pliki stl
Liczę na informację zwrotną jeśli uda Wam się coś ruszyć. To miejsce traktujcie jako "helpdesk"

- karawanken
- Posty: 2405
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 106 times
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 10 paź 2005, 19:18
- Lokalizacja: Morąg, pobliże Olsztyna
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 11 times
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
Też uważam, że zdjęcia na kartach są bardziej klimatyczne niż rysunki na kartach ze spoilerów.
Jak jest jedno wejście, to nie ma wyjścia
- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
Cześć! po przerwie.
będziemy mogli się spotkać już niedługo (30-31 marca 2019) podczas Planszówek w Arenie, imprezy organizowanej przez niezawodne Ludiversum.
zapraszam wszystkich chętnych do sprawdzenia jak działa Epic Naval Battles w ostatecznym kształcie zasad (chyba
), przy okazji będziemy mogli "przybić pionę" i pogadać.
będziemy mogli się spotkać już niedługo (30-31 marca 2019) podczas Planszówek w Arenie, imprezy organizowanej przez niezawodne Ludiversum.
zapraszam wszystkich chętnych do sprawdzenia jak działa Epic Naval Battles w ostatecznym kształcie zasad (chyba

- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
Niestety jeszcze nie, ale mam nadzieję, że w tym roku zostanie ufundowana

- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
majówka, nic się specjalnego nie dzieje - więc mam czas na dłubanie
Kolejny pomysł na scenariusz i w dodatku wprowadzenie ciekawego teatru wojny - Morze Śródziemne
czyli Operacja Pedestal - konwoje z dostawami do oblężonej Malty
Żeby miło mi się pracowało machnąłem wektorowo ilustrację - lubię się tak samemu nakręcić na temat.

To dość znana fotografia z archiwów 2WŚ - Dwupłatowy Fairey Albacore startuje z lotniskowca HMS Indomitable (klasa Illustrious), który został zatopiony w wyniku intensywnych ataków niemieckiego lotnictwa podczas przejścia w okolicy cieśniny sycylijskiej. W planowanym scenariuszu duże znaczenie będzie miało lotnictwo operujące spoza mapy.
Z ciekawostek - basen Morza Środziemnego był terenem skutecznego działania jednostek, których na razie nie ma w grze, a których wprowadzenie rozważam praktycznie od samego początku - czyli słynnych "s-boot" - szybkich kutrów torpedowych. Akurat podczas operacji Pedestal jednostki te wsławiły się przeprowadzeniem udanego ataku na znacznie większe od siebie jednostki - Brytyjczycy stracili krążownik HMS Manchester.

Planuję dać tym jednostkom (to oczywiste) uzbrojenie torpedowe (od strony dziobu) i stosunkowo dużą ruchliwość, ale ich ograniczeniem będzie mały zasięg - będą "uwiązane" do linii brzegowej i wrażliwe na złe warunki pogodowe (tak jak to rzeczywiście miało miejsce).
Oczywiście o być albo nie być tych jednostek zadecydują testy - "przestrzeń" w grze jest wąska i może się okazać, że taki typ jednostek będzie zbyt OP.
Kolejny pomysł na scenariusz i w dodatku wprowadzenie ciekawego teatru wojny - Morze Śródziemne
czyli Operacja Pedestal - konwoje z dostawami do oblężonej Malty
Żeby miło mi się pracowało machnąłem wektorowo ilustrację - lubię się tak samemu nakręcić na temat.

To dość znana fotografia z archiwów 2WŚ - Dwupłatowy Fairey Albacore startuje z lotniskowca HMS Indomitable (klasa Illustrious), który został zatopiony w wyniku intensywnych ataków niemieckiego lotnictwa podczas przejścia w okolicy cieśniny sycylijskiej. W planowanym scenariuszu duże znaczenie będzie miało lotnictwo operujące spoza mapy.
Z ciekawostek - basen Morza Środziemnego był terenem skutecznego działania jednostek, których na razie nie ma w grze, a których wprowadzenie rozważam praktycznie od samego początku - czyli słynnych "s-boot" - szybkich kutrów torpedowych. Akurat podczas operacji Pedestal jednostki te wsławiły się przeprowadzeniem udanego ataku na znacznie większe od siebie jednostki - Brytyjczycy stracili krążownik HMS Manchester.

Planuję dać tym jednostkom (to oczywiste) uzbrojenie torpedowe (od strony dziobu) i stosunkowo dużą ruchliwość, ale ich ograniczeniem będzie mały zasięg - będą "uwiązane" do linii brzegowej i wrażliwe na złe warunki pogodowe (tak jak to rzeczywiście miało miejsce).
Oczywiście o być albo nie być tych jednostek zadecydują testy - "przestrzeń" w grze jest wąska i może się okazać, że taki typ jednostek będzie zbyt OP.
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
Ale się jaram na ten tytuł, pomine, że to moje klimaty ale masa pomysłów, pasji, ciekawych rozwiązań ile jest wpakowana w ten tytuł powoduje iż chciałbym już w to zagrać. Wydawaj jak najszybciej
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
- maciejo
- Posty: 3374
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 132 times
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
Drogi panie Michale, spytam oficjalnie czy będzie wariant Solo


Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
Inaczej niż w maju, pogoda dopisuje - a mnie męczy alergia
Więc, żeby nie było, że się "opier... bijam" - rysuję.
Kolejny "fluff" screen - jak zwykle na podstawie dość znanej fotografii przedstawiającej pancernik Bismarck na Łabie 1940 po zakończeniu kompletacji.
Zapowiedź scenariusza, w którym gracze będą mogli sprawdzić czy myśliwy skończy jako zwierzyna, czy może jednak zdominuje Atlantyk.
Klasyczne "co by było gdyby..."


Kolejny "fluff" screen - jak zwykle na podstawie dość znanej fotografii przedstawiającej pancernik Bismarck na Łabie 1940 po zakończeniu kompletacji.
Zapowiedź scenariusza, w którym gracze będą mogli sprawdzić czy myśliwy skończy jako zwierzyna, czy może jednak zdominuje Atlantyk.
Klasyczne "co by było gdyby..."

- playerator
- Posty: 2874
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
Bardzo mi się podoba tytuł scenariusza.
Czy informacja o kampanii cf AD 2019 nadal aktualna?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- Goldberg
- Posty: 1515
- Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 177 times
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
A kiedy wasc zamierzasz to wydac, bo grafiki zacne, i chetnie w co morskiego bym pogral...
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
Robię co mogę
nadal jest to jednoosobowy projekt. A niestety nie jest to moje podstawowe zajęcie.
Kilka dobrych dusz wspiera mnie radą i pomaga testować - to dzięki nim wszystko nabrało rumieńców.
Na pewno projekt na większą skalę będzie zaprezentowany na BerlinConie, a potem na Essen.
Z takich ciekawostek: zacząłem opracowywać formy do komponentów plastikowych.
Zdecydowałem się na rozwiązanie pozwalające na większą elastyczność produkcji.
Każdy model będzie niezależnym gniazdem, które będę mógł grupować zestawami.
Podnosi to to koszt jednostkowy, ale rozwiązania bardziej masowe na razie nie mają uzasadnienia.
Jak widzicie kwestie ilustracji zaczynam brać samodzielnie na klatę - ale będą to tylko elementy instrukcji.
Klimatyczne zdjęcia archiwalne na razie pozostaną na kartach - po prostu podobają się ludziom i "robią klimat"
Żeby zrobić komplet ilustracji na karty musiałbym poświęcić około miesiąca pracy netto - na razie, przy obecnym obciążeniu pracą zawodową, nie ma na to szans.
a najgorsze, że nowe pomysły zaczynają mi już ostro mieszać w głowie

Kilka dobrych dusz wspiera mnie radą i pomaga testować - to dzięki nim wszystko nabrało rumieńców.
Na pewno projekt na większą skalę będzie zaprezentowany na BerlinConie, a potem na Essen.
Z takich ciekawostek: zacząłem opracowywać formy do komponentów plastikowych.
Zdecydowałem się na rozwiązanie pozwalające na większą elastyczność produkcji.
Każdy model będzie niezależnym gniazdem, które będę mógł grupować zestawami.
Podnosi to to koszt jednostkowy, ale rozwiązania bardziej masowe na razie nie mają uzasadnienia.
Jak widzicie kwestie ilustracji zaczynam brać samodzielnie na klatę - ale będą to tylko elementy instrukcji.
Klimatyczne zdjęcia archiwalne na razie pozostaną na kartach - po prostu podobają się ludziom i "robią klimat"
Żeby zrobić komplet ilustracji na karty musiałbym poświęcić około miesiąca pracy netto - na razie, przy obecnym obciążeniu pracą zawodową, nie ma na to szans.
a najgorsze, że nowe pomysły zaczynają mi już ostro mieszać w głowie

- Goldberg
- Posty: 1515
- Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 177 times
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
Hmmmm
Nie zebym wybrzydzal, ale moze lepiej zetony i jakies karty statkow ala cos jak bylo w battletechu starym, wiesz strefy trafien itd...oj pogral bym w takie cos...oj oj, tak zapolowac na Bismarka wlasnie
Nie zebym wybrzydzal, ale moze lepiej zetony i jakies karty statkow ala cos jak bylo w battletechu starym, wiesz strefy trafien itd...oj pogral bym w takie cos...oj oj, tak zapolowac na Bismarka wlasnie

A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
- Goldberg
- Posty: 1515
- Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 177 times
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
A jakby tak....hmmm...z tych scenariuszy co by bylo gdyby....wiesz...KMS Graff Zepelin 

A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
Tu masz adres tej drukarni, o której rozmawialiśmy w Spodku:
http://drukarnia-tom.pl/index2.html
a tutaj link do mojej gry historycznej, ale to nie konkurencja, bo nie ma okrętów
http://www.waroftanks.fora.pl/
http://drukarnia-tom.pl/index2.html
a tutaj link do mojej gry historycznej, ale to nie konkurencja, bo nie ma okrętów

http://www.waroftanks.fora.pl/
- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
Pomalutku coś się dzieje...
Epic Naval Battles - można znaleźć w [https://boardgamegeek.com/geekpreview/12/item/6598]Boardgamegeek Spiel '19 Preview[/url]
Zapraszam do lajkowania, "must have'owania", i w ogóle głoście dobre słowo

Epic Naval Battles - można znaleźć w [https://boardgamegeek.com/geekpreview/12/item/6598]Boardgamegeek Spiel '19 Preview[/url]
Zapraszam do lajkowania, "must have'owania", i w ogóle głoście dobre słowo

- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
Warszawa żąda dostępu do morza! Dajmy tę szansę stolicy!
Czyli Planszówki na Narodowym już w sobotę (30.11.2019)
Zapraszam do strefy prototypów (sala "Londyn") - i powiem Wam, nie tylko ENB warto będzie zobaczyć i zagrać

Czyli Planszówki na Narodowym już w sobotę (30.11.2019)
Zapraszam do strefy prototypów (sala "Londyn") - i powiem Wam, nie tylko ENB warto będzie zobaczyć i zagrać

- karawanken
- Posty: 2405
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 106 times
- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
Witajcie po długim zastoju.
Trzeba było globalnej zarazy, żeby coś ruszyło w temacie Epic Naval Battles.
Pyrkon "padł" a bardzo liczyłem na wbicie do Poznania
BerlinCon przeniesiony na grudzień i wcale nie jestem pewien czy się odbędzie.
Essen Spiel 2020 też w głębokim cieniu - a to miały być eventy inauguracyjne dla kampanii ENB.
Zobaczymy jak to będzie.
W tym wszystkim jest też pozytyw - uziemienie w trybie "home office" sprawiło, że posiedziałem w końcu nad Tabletop Simulator i w końcu stworzyłem podwaliny pod budowę modułu Epic Naval Battles.
W chwili obecnej wczesna wersja pozwala (przy zachowaniu pewnego reżimu i dyscypliny) na rozgrywanie regularnych gier w oparciu o zasady podstawowe.
W kolejnym kroku będzie przybywać skryptów ułatwiających manipulację. A równolegle będę dodawał komponenty do zasad zaawansowanych (wydarzenia, pogoda, mgła wojny).
Na razie moduł nie jest publiczny - chętni muszą się "zakolegować" ze mną na Steam'ie. Kiedy będę odpalał sesję testową, będę informował o tym tutaj,w tym wątku, oraz na fanpage projektu na FB - link poniżej w stopce.
Przy okazji prośba - jeśli macie zaawansowane umiejętności w skryptowaniu LUA na TTS, lub znacie kogoś kto ma w tym doświadczenie - chętnie nawiążę, współpracę.
Trzeba było globalnej zarazy, żeby coś ruszyło w temacie Epic Naval Battles.
Pyrkon "padł" a bardzo liczyłem na wbicie do Poznania

BerlinCon przeniesiony na grudzień i wcale nie jestem pewien czy się odbędzie.
Essen Spiel 2020 też w głębokim cieniu - a to miały być eventy inauguracyjne dla kampanii ENB.
Zobaczymy jak to będzie.
W tym wszystkim jest też pozytyw - uziemienie w trybie "home office" sprawiło, że posiedziałem w końcu nad Tabletop Simulator i w końcu stworzyłem podwaliny pod budowę modułu Epic Naval Battles.
Spoiler:
W kolejnym kroku będzie przybywać skryptów ułatwiających manipulację. A równolegle będę dodawał komponenty do zasad zaawansowanych (wydarzenia, pogoda, mgła wojny).
Na razie moduł nie jest publiczny - chętni muszą się "zakolegować" ze mną na Steam'ie. Kiedy będę odpalał sesję testową, będę informował o tym tutaj,w tym wątku, oraz na fanpage projektu na FB - link poniżej w stopce.
Przy okazji prośba - jeśli macie zaawansowane umiejętności w skryptowaniu LUA na TTS, lub znacie kogoś kto ma w tym doświadczenie - chętnie nawiążę, współpracę.
- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Epic Naval Battles - strategia morska
Tak, kiedy tylko mam chwilę wolnego czasu pracuję nad ENB.
Wprowadzam małe zmiany. Jedna z nich to poprawa wyglądu Krążownika - pierwotny wygląd nie był dość "nowoczesny" jak na 2 Wojnę Światową.
Sprawiał wrażenie, jednostki z późnych lat 20-ych XX wieku - głównie ze względu na artylerię burtową poniżej linii pokładu.
W dodatku kształt wieży sprawiał, co zauważyłem podczas licznych testów, że często nowi gracze mylili jego sylwetkę z wyglądem Pancernika.
W związku z tym zmieniłem kształt wieży, bardziej rozstawiłem kominy i dodałem maszt na rufie. Mam nadzieję, że te elementy wystarczą, żeby teraz nikt już nie mylił Krążownika z Pancernikiem.


Gdyby poszukać rzeczywistego odpowiednika to najbliższy wyglądem byłby chyba Town Class Cruiser z floty Jej Królewskie Mości - np HMS Belfast

Wprowadzam małe zmiany. Jedna z nich to poprawa wyglądu Krążownika - pierwotny wygląd nie był dość "nowoczesny" jak na 2 Wojnę Światową.
Sprawiał wrażenie, jednostki z późnych lat 20-ych XX wieku - głównie ze względu na artylerię burtową poniżej linii pokładu.
W dodatku kształt wieży sprawiał, co zauważyłem podczas licznych testów, że często nowi gracze mylili jego sylwetkę z wyglądem Pancernika.
W związku z tym zmieniłem kształt wieży, bardziej rozstawiłem kominy i dodałem maszt na rufie. Mam nadzieję, że te elementy wystarczą, żeby teraz nikt już nie mylił Krążownika z Pancernikiem.


Gdyby poszukać rzeczywistego odpowiednika to najbliższy wyglądem byłby chyba Town Class Cruiser z floty Jej Królewskie Mości - np HMS Belfast

Re: Epic Naval Battles - strategia morska
zagrałbym, dlaczego to tak tyle trwa
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again