Neuroshima Hex! - jakie dodatki
Neuroshima Hex! - jakie dodatki
witam, od niedawna gram ze znajomymi (najczęściej w 3-4 os.) w neuroshimę, zastanawiam się nad kupnem dodatkowych dwóch armii, aby dało się grać w 5-6 osób. Póki co odnosimy wrażenie, że moloch jest przegięty, więc jesli gramy w trójkę, to starmy się unikać molocha Jakie polecacie armie, które byłyby kompatybilne z ogólnymi zasadami neuroshimy? W instrukcji na samym końcu jest propozycja sześciu armii, tj.: Stalowa Policja, Dancer, Mephisto, Nowy Jork, Sharrash, Neodżungla.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Na 6 osób chyba potrzebna była większa plansza z Babilonu? Generalnie wszystkie oficjalne są kompatybilne z ogólnymi zasadami, najdziwniejszy jest chyba Dancer, bo ma 3 sztaby, poza tym warto brać jak leci.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
-
- Posty: 1353
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 416 times
- Been thanked: 573 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Trzy armie do pominięcia - doomsday machine, vegas i dancer. Resztę warto brać. Nie znam jedynie Uranopolis i jeszcze nie rozegrałem Iron Gang. Wszystkie armie graficznie też cacy z wyjątkiem Iron Gang, który jest ohydnie spartolony wizualnie. Oczojebna zieleń plus paskudnie zarżnięte obrazy Piotrka Foksowicza, które, cholera, nie dają rady jako miniaturki w takiej formie... nie wiem kto to składał w portalu, ale bardzo mu się to nie udało i jest to jedyna, z kilkunastu, armia która wizualnie aż mnie odrzuca.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Na wieloosobowe granie Vegas na pewno nie warto odrzucać, bo sprawdza się super. 1vs1troche bardziej loteria.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Jeśli szukacie armii, które są po prostu fajne i wprowadzą najmniej zamieszania w zasadach to polecam: Smart, Nowy Jork, Stalowa Policja
Delikatne udziwnienia wprowadzają: Mississippi (trucizna), Sharrash (podziemne roszady), Uranopolis (konieczność zasilania swoich jednostek).
Duże udziwnienia, które wywracają rozgrywkę do góry nogami: Mephisto, Dancer, Vegas, Neodżungla.
Pozostałych jeszcze nie mam, więc się nie wypowiem, ale na pewno bezpiecznie na początek kupić coś z pierwszej trójki.
A co do gry w 6 osób to w wersji 3.0 jest do tego przygotowana plansza z dodatkowym rzędem heksów dookoła.
Delikatne udziwnienia wprowadzają: Mississippi (trucizna), Sharrash (podziemne roszady), Uranopolis (konieczność zasilania swoich jednostek).
Duże udziwnienia, które wywracają rozgrywkę do góry nogami: Mephisto, Dancer, Vegas, Neodżungla.
Pozostałych jeszcze nie mam, więc się nie wypowiem, ale na pewno bezpiecznie na początek kupić coś z pierwszej trójki.
A co do gry w 6 osób to w wersji 3.0 jest do tego przygotowana plansza z dodatkowym rzędem heksów dookoła.
- itsthisguyagain
- Posty: 503
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 219 times
- Been thanked: 350 times
Re: Neuroshima Hex! - jakie dodatki
Co człowiek to inna opinia
Choć uważam że NH! to gra wybitnie 2 osobowa to czasem grałem w większym gronie. Poniżej lista armii dodatkowych i jak one działają w grze 3+ osobowej, opiszę tylko to co znam i mam bardzo dobrze ograne, kolejność przypadkowa
Nowy Jork - poza kilkoma jednostkami działa jak armia z podstawki, ogólnie bardzo dobry wybór na pierwszy dodatek
Neodżungla - armia baaaaaaaardzo losowa tj zależna od tego co dociągasz i w jakiej kolejności, w zależności od tego co ciągniesz albo wygrywasz do 0 (wszystkie twoje jednostki atakują w kilku kierunkach z inicjatywą 4+ i siłą 3) albo nie masz nic do gadania, ogólnie jeden z mniej udanych dodatków
Vegas - armia bardzo strategiczna i trudna w prowadzeniu, to jest wyższy poziom trudności niż pozostałe armie więc nie polecam na pierwszy dodatek
Smart - niby podobna do Molocha ale jednak nie, armia bardzo fajna i oferująca dużo możliwości ale z racji zdolności sztabowej niejako wymusza rozstawienie sztabu w środku planszy co przy grze na 3+ to samobójstwo więc na taką ilość graczy kiepski wybór
Missisipi - bardzo defensywna armia, strategia polega na zabunkrowaniu własnego sztabu i zatruciu przeciwnika, baaardzo polecam na pierwszy dodatek i do tego fajnie działa na 3+ graczy
Sharash - szczurki skubią i uciekają, podobnie jak posterunek (ale posterunek przyp*** i ucieka) wymagają miejsca na planszy, ogólnie armia bardzo udana i dużo nowych (psujących plany przeciwnikowi) zasad, polecam
Stalowa Policja - armia bardzo zależna od modułów, jak masz zapełnioną planszę własnymi modułami to wygrywasz jak nie to walczysz o przetrwanie, mnie to nudzi ale nadaje się
Uranopolis - taka sobie armia jeśli chodzi o moc ale nawet fajna w graniu, niestety mechanizm z zasilaniem to dodatkowa trudność na 3+ graczy bo rzadziej rozstawiasz żetony na planszy a Uranopolis żyje i umiera w zależności czy twoje żetony ze sobą sąsiadują czy nie (w stopniu nieporównywalnie większym niż Neodżungla), warto mieć jak już masz wszystkie armie jako urozmaicenie poza tym kiepski wybór
Mam jeszcze parę boosterków z army packami ale słabiej ograne, Death Breath i Iron Gand myślę, że się nadadzą. Doomsday Machine i Dancer to kupa omijaj z daleka
Choć uważam że NH! to gra wybitnie 2 osobowa to czasem grałem w większym gronie. Poniżej lista armii dodatkowych i jak one działają w grze 3+ osobowej, opiszę tylko to co znam i mam bardzo dobrze ograne, kolejność przypadkowa
Nowy Jork - poza kilkoma jednostkami działa jak armia z podstawki, ogólnie bardzo dobry wybór na pierwszy dodatek
Neodżungla - armia baaaaaaaardzo losowa tj zależna od tego co dociągasz i w jakiej kolejności, w zależności od tego co ciągniesz albo wygrywasz do 0 (wszystkie twoje jednostki atakują w kilku kierunkach z inicjatywą 4+ i siłą 3) albo nie masz nic do gadania, ogólnie jeden z mniej udanych dodatków
Vegas - armia bardzo strategiczna i trudna w prowadzeniu, to jest wyższy poziom trudności niż pozostałe armie więc nie polecam na pierwszy dodatek
Smart - niby podobna do Molocha ale jednak nie, armia bardzo fajna i oferująca dużo możliwości ale z racji zdolności sztabowej niejako wymusza rozstawienie sztabu w środku planszy co przy grze na 3+ to samobójstwo więc na taką ilość graczy kiepski wybór
Missisipi - bardzo defensywna armia, strategia polega na zabunkrowaniu własnego sztabu i zatruciu przeciwnika, baaardzo polecam na pierwszy dodatek i do tego fajnie działa na 3+ graczy
Sharash - szczurki skubią i uciekają, podobnie jak posterunek (ale posterunek przyp*** i ucieka) wymagają miejsca na planszy, ogólnie armia bardzo udana i dużo nowych (psujących plany przeciwnikowi) zasad, polecam
Stalowa Policja - armia bardzo zależna od modułów, jak masz zapełnioną planszę własnymi modułami to wygrywasz jak nie to walczysz o przetrwanie, mnie to nudzi ale nadaje się
Uranopolis - taka sobie armia jeśli chodzi o moc ale nawet fajna w graniu, niestety mechanizm z zasilaniem to dodatkowa trudność na 3+ graczy bo rzadziej rozstawiasz żetony na planszy a Uranopolis żyje i umiera w zależności czy twoje żetony ze sobą sąsiadują czy nie (w stopniu nieporównywalnie większym niż Neodżungla), warto mieć jak już masz wszystkie armie jako urozmaicenie poza tym kiepski wybór
Mam jeszcze parę boosterków z army packami ale słabiej ograne, Death Breath i Iron Gand myślę, że się nadadzą. Doomsday Machine i Dancer to kupa omijaj z daleka