Nemesis - pytania o zasady.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
thorus197
Posty: 90
Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:53
Lokalizacja: Bristol
Has thanked: 37 times
Been thanked: 22 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: thorus197 »

My też pasowaliamy nawet i po dwóch turach. Podpytam twórców [jak odpowiedzą wrzucę tu odpowiedź]

Jedno jeszcze pytanie co do ognia.
Grając jako korpo-mechanik z zamiłowania piroman, podpalając pomieszczenie gdzie znajdują się gracze (o losie ) którzy spasowali oni w tej FAZIE, żadnego dmg nie otrzymają? Bo gdzieś instrukcja mowila ze dostajesz tylko na zakończenie swojej tury, A alieny w fazie 2.


[Szybki edit]
Wygrzebałem w internetach post od awaken Realms iż:
Each ROUND consists of each Player playing either 2 actions, 1 action and a Pass or just a Pass. ROUNDS continue until every player has played their Pass.


Czyli wychodzi na to Ze jak się chce zagrać 2 karty akcji to nie można pasować.
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: osa1908 »

Jezeli wykonasz dwie akcje to nie pasujesz,jezeli wykonasz jedna akcje a drugiej nie chcesz badz nie mozesz wykonac to musisz spasowac.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Posty: 516
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Has thanked: 97 times
Been thanked: 67 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Mixthoor »

Karnomorfy. Kolonia obcych. Wyciągam czerwonego metażercę z wora. W pomieszczeniu mam dwóch graczy, jajo oraz zwłoki kosmity. Ilu metażerców wchodzi do pomieszczenia: jeden, czy czterech?
Zielony123
Posty: 146
Rejestracja: 03 sty 2020, 18:08
Has thanked: 28 times
Been thanked: 25 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Zielony123 »

Mixthoor pisze: 06 maja 2020, 21:50 Karnomorfy. Kolonia obcych. Wyciągam czerwonego metażercę z wora. W pomieszczeniu mam dwóch graczy, jajo oraz zwłoki kosmity. Ilu metażerców wchodzi do pomieszczenia: jeden, czy czterech?
Jeżeli podczas fazy eventow wyciągasz czerwony token to wprowadzasz metagorgery do:
- pomieszczenia z innym metagorgerem
I/ albo
- pomieszczenie z ciężkim obiektem
Także
- do gniazda jeżeli jest odkryte
W instrukcji pomiędzy tymi tymi warunkami są spójniki i/ albo / także ( nawiązuje do angielskiej wersji instrukcji).
Wiec jeżeli jesteście w jednym pomieszczeniu, które nie jest gniazdem to do gry powinien wejść jeden metagorger.
Czemu? Dlatego ze w pomieszczeniu są dwa ciężkie obiekty: ciało intruza oraz jajo. Nie znalazłem w instrukcji informacji by intruzi wchodzili w takiej ilości ile jest ciężkich obiektów w jednym pomieszczeniu.
Gdybyście stali w gnieździe to według mnie powinny się pojawić dwa metagorgery
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 878
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 304 times
Been thanked: 303 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Pytanie o cel solo/coop - wszystkie pomieszczenia statku muszą być odkryte. Czy podejrzenie pomieszczenia przy użyciu akcji z kafla Monitoring (Dronu?) mogę traktować jak odkrycie takiego pomieszczenia czy tylko mogę się dowiedzieć jakie to pomieszczenia i jaki ma żeton eksploracji? Wydaje mi się, że odkrycie pomieszczenia następuję dopiero w momencie wkraczania do niego kiedy kafel i żeton fizycznie się odwraca a nie tylko podgląda.
Zielony123
Posty: 146
Rejestracja: 03 sty 2020, 18:08
Has thanked: 28 times
Been thanked: 25 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Zielony123 »

Musi być faktycznie odkryty wraz z żetonem eksploracji. Podejrzenie pokoju przy użyciu innych zdolności nie powoduje aktywowania żetonu eksploracji, który może być kluczowy dla rozgrywki np:. 8 żeton zepsutego pokoju lub ognia.
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: osa1908 »

W instrukcji jest napisane ze kapsuly zawsze wracaja na ziemie,czy to znaczy ze nie musze sprawdzac gdzie statek leci?Co w takim razie z silnikami czy silniki musza dzialac jak korzystam z kapsuly?Co sie dzieje gdy zabijemy krolowa czy ona moze wrocic?Jesli dobieram dwie karty, jak przeprowadzam atak na krolowa i wypadla 3 i wycofanie to rozumiem ze patrze tylko na strzalke?
Awatar użytkownika
addekk
Posty: 642
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 44 times
Been thanked: 103 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: addekk »

osa1908 pisze: 16 maja 2020, 07:45 W instrukcji jest napisane ze kapsuly zawsze wracaja na ziemie,czy to znaczy ze nie musze sprawdzac gdzie statek leci?Co w takim razie z silnikami czy silniki musza dzialac jak korzystam z kapsuly?Co sie dzieje gdy zabijemy krolowa czy ona moze wrocic?Jesli dobieram dwie karty, jak przeprowadzam atak na krolowa i wypadla 3 i wycofanie to rozumiem ze patrze tylko na strzalke?
Ad1 i ad2. Jeśli wystrzelisz się kapsuła a nie masz celu że statek musi dotrzeć na ziemię/Marsa to nie interesuje Cię gdzie leci statek. Po prostu dolatujesz na ziemię i przeżywasz. Stan silników również nie ma znaczenia.
Ad3. Nie może raz zabita królowa nie wraca już do gry.
Ad4. Tak wtedy się wycofuje choćby miała 10 obrazen
Weźże chodźże grać BGG
Zielony123
Posty: 146
Rejestracja: 03 sty 2020, 18:08
Has thanked: 28 times
Been thanked: 25 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Zielony123 »

Pojawił się film z gameplayem z dodatkiem Carnomorphs:
https://www.youtube.com/watch?v=KmdOmlhq1ik
wilson85
Posty: 56
Rejestracja: 30 sie 2018, 07:37
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: wilson85 »

Szybkie pytanko.
Czy wylosowany żeton intruza który umiera z powodu otrzymanych obrażeń (walka, pożar) wraca z powrotem do worka koloni, czy jest odkładany na bok??
Awatar użytkownika
brutusss
Posty: 235
Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 224 times
Been thanked: 57 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: brutusss »

wilson85 pisze: 26 maja 2020, 13:16 Szybkie pytanko.
Czy wylosowany żeton intruza który umiera z powodu otrzymanych obrażeń (walka, pożar) wraca z powrotem do worka koloni, czy jest odkładany na bok??
Już po wylosowaniu i wystawieniu intruza żeton nie wraca do worka, po pokonaniu nie wraca, jedynie dokładasz w fazie kolonii.
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 380
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 41 times
Been thanked: 35 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: YoYo »

Wreszcie wzialem sie za Nemesis, czytam instrukcje.

Nie rozumie troche zasad obrazen u Intruzow. W Instrukcji jest:
Uwaga! Symbol krwi reprezentuje aktualną wytrzymałość intruza. Ta wartość może się zmieniać dla danego intruza, ponieważ jest ustalana od nowa po każdym udanym ataku. Po każdym udanym ataku należy od nowa sprawdzić efekt obrażeń.
Jak dlugo zatem Intruz „nosi” zadane juz obrazenia?
Jesli wartosc na karcie intruza byla np. 3, dostal jedno obrazenie (wykladam 1 czerwona kostke). Ma zatem 2 zycia jeszcze. To na jak dlugo?
1/ przypuscmy ze dochodzi potem atak od innego gracza (w tej samej rundzie), dalej ma te 2 zycka tylko?
2/ w grze solo w nastepnej rundzie sie zeruja rowniez obrazenia (jak bedzie atak od nowa)?

Dzieki za odp :).
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2710 times
Been thanked: 2396 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity »

Za każdym razem jak Intruz dostanie jakiekolwiek obrażenia, to odkrywasz nową kartę i cyfra na niej napisana to aktualny poziom życia Intruza. Jak jest więcej niż mu wbiłeś, to żyje, ale obrażenia zostają. Kiedy kolejny raz go ktoś zaatakuje i zrani, wtedy losujesz NOWĄ kartę i teraz to cyfra z karty jest jego stanem życia. Może być to nawet mniej niż poprzednio było.

Przykład:
a) wbijasz mu 2 rany, losujesz kartę, na karcie 3 życia, żyje dalej.
b) zadajesz mu jeszcze 2 rany (razem to już 4), losujesz nową kartę, a tam 5 życia, żyje dalej.
c) zadajesz mu kolejną ranę, (razem ma 5), losujesz kartę, na karcie 3 życia - zabiłeś go.

Intruz ma rany dopóki nie zniknie z planszy (nie ucieknie kanałami wentylacyjnymi).

SOLO nie grałem, nie wypowiadam się o tym trybie.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 380
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 41 times
Been thanked: 35 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: YoYo »

Ok, dzieki za odp. Mechanizm w solo jest taki sam, chodzi mi ze obrazenia tez przechodza (no chyba ze zwiewa do korytarza technicznego) i faktycznie moze byc tak zatem ze przy kolejnym dociagnieciu moze byc nawet mniej tych pkt.krwi i zginie od razu. Chcialem sie upewnic.

Solo musze zagrac, bo zaraz bede tlumaczyl zasady innym. Dlugi weekend nadlatuje ;).
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4550
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1372 times
Been thanked: 875 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor »

Pograłem dziś w końcu w Aftermath postaciami Łowca i Android i pojawiło się pare pytań. Część nazwyczajniej nie wiemy, a część chcemy się upewnić
1. Łajkę poruszamy tylko na początku RUNDY ,maksymalnie 2 pokoje. Wywołuje ona rzuty na szmery (chyba ze wchodzi do pomieszczenia z kims to nie). Nie otrzymuje obrazen od ognia, nie triggeruje intruzów (w sensie ataku). Ogółem używamy ją, aby poruszać się po planszy (działa jak bohater, więc wchodząc do pomieszczenia z nią nie trzeba rzucać)/ triggerować intruzów gdzie chcemy (aby się pojawiali)/ uzywajac karty łowcy, aby podglądać pomieszczenia.
2. Android może leczyć/opatrzeć ciezkie rany przedmiotami (duck tape i jakiś drugi), zaś lekkie kartą "samonaprawa". Co ciekawe grałem na TTS i w ogole nie kojarze tej karty naprawa, gdzie w polskiej instrukcji jest, że tylko ona mo go naprawić. Trochę się z tym gubie
3. Info o długości działania androida jest tylko w instrukcji? Bo widzę, że niektóre postacie są tragiczne opisane. Na kartach mało info i trzeba z instrukcji pamiętać co konkretna postać ma wyjątkowego
4. W przypadku celu "Finish game with egg in pod" albo inny podobny cel w CO-OPIE to postać z celem MUSI przeżyć czy wystarczy, że jajo znajdzie się na koniec gry w kapsule? Czy też może np inna postać wziąc zwłoki osoby z tym celem, wziac tez jajo i oboje zaniesc do kapsuly i uciec? Teoretycznie konczy wtedy gre w kapsule :) Nie bylismy pewni...
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
profes79
Posty: 427
Rejestracja: 28 gru 2008, 18:16
Has thanked: 35 times
Been thanked: 137 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: profes79 »

Na 4 pytanie odpowiem. Postać musi przeżyć, żeby zrealizować jakikolwiek inny cel - no chyba, że satysfakcjonuje ją pośmiertny medal i gustowny nagrobek w ramach nagrody ;)
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4550
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1372 times
Been thanked: 875 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor »

profes79 pisze: 09 cze 2020, 12:07 Na 4 pytanie odpowiem. Postać musi przeżyć, żeby zrealizować jakikolwiek inny cel - no chyba, że satysfakcjonuje ją pośmiertny medal i gustowny nagrobek w ramach nagrody ;)
W co-opie jest wymóg, że wszystkie cele muszą być spełnione i CONAJMNIEJ 1 osoba musi przeżyć. No chyba, że mimo tej zasady uwazasz, że ta konkretna z tym cele musi i tak przeżyć, aby go wykonać to okej, rozumiem.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4550
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1372 times
Been thanked: 875 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor »

Pytanko mam:
1. Przedmiot Psycholożyki- Dron obserwacyjny. Jednarazowego użytku oznacza,ze dron jest przyczepiany do JEDNEJ postaci i PRZEZ CAŁĄ GRE podglądam tej postaci sprawdzanie silnikow etc Wiec jak jedna postac "oznacze" to juz nie moge uzyc na innej. O to chodzi?
2. Jak w końcu działa ruch Łajki jak i sama jej mechanika przy Hunterze? Wiem, że możną nią poruszyć PRZED PIERWSZĄ TURĄ HUNTERA W KAZDEJ RUNDZIE i wtedy ruszamy nią o 1 (?) pomieszczenie, gdzie chcemy, zaś w kartach mamy też ruch (i to jest taki gratisowy podczas tur pozniejszych?) czy jak
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Fenrisek83 »

2 Z traitem na początku tury a z karty jako akcję. Ljaka działa tak samo jak postać z pewnymi wyjątkami w instrukcji było o tym.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3039
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 578 times
Been thanked: 239 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: DarkSide »

Czas najwyższy odświeżyć sobie tytuł, bo niedługo wpadną znajomi. I tu napotkałem już w jednej z pierwszych rund takie 2 znaki zapytania:

1. MASZYNOWNIA
Instrukcja jest tu niejednoznaczna (zresztą nie tylko tutaj). Wiem, że nie ja jeden podejmuję tę kwestię ale chcę zebrać do kupy wszystkie wątpliwości tyczące się tego pomieszczenia:

1.1 Co daje uszkodzona Maszynownia? Skoro nie wpływa na silniki i można je nadal psuć/naprawiać, to czy poza statusem uszkodzenia (czyli zmniejsza się liczba wolnych znaczników w puli), ma to jakieś znaczenie? Innymi słowy, jeśli z przebiegu rozgrywki wynika że nie grozi koniec gry w wyniku rozszczelnienia kadłuba, to czy naprawa uszkodzonej Maszynowni ma jakikolwiek sens (strata ruchu)?
1.2 Czy z akcji Maszynowni każdy może za 2 punkty (odrzucając 2 karty) podejrzeć ich status i ewentualnie go zmienić na przeciwny (o czym trzeba poinformować współgraczy)? Tak wynika z opisu Maszynowni na stronie 26, a zwłaszcza pierwsze zdanie w środkowej kolumnie u góry!
1.3 Jeśli tak jest jak wspomniałem w 1.2 to jaki sens ma zagrywanie karty akcji "Proste Naprawy" (u Żołnierza, ale chyba każda postać ma taką kartę), która to akcja również kosztuje "2" czyli łącznie trzeba zrzucić trzy karty? Trochę to "nie pingla" - i tak i tak muszę być w Maszynowni żeby to odpalić, to zamiast odpalać kartę akcji, to odpalam akcję Maszynowni i mam zaoszczędzoną jedną kartę akcji.
Albo coś zostało źle sformułowane w instrukcji, albo nastąpiła zmiana koncepcji w kwestii Maszynowni i nie wychwycono nieścisłości przy tworzeniu instrukcji. Albo może opis jednak trzeba kwestię naprawy/uszkodzenia silnika odpalać kartą z ręki, tylko opis w instrukcji jest skopany?

2. FAZA WYDARZEŃ I ATAK Z ZASKOCZENIA
Opis sytuacji: Trzech graczy w jednym pomieszczeniu. Gracz nr 1, 2 i 3. W tej rundzie gracz nr 2 jest jednocześnie graczem pierwszym. Gracz nr 2 ma karty, a pozostali nie mają żadnych kart.
Sekwencja zdarzeń:
- Samo wydarzenie nic nie wniosło
- Etap: Kolonia Intruzów. Wylosowany został "Dorosły osobnik" ---> Wszyscy gracze robią rzuty na szmery
- Pierwszy rzuca gracz nr 2 i niestety wyrzucił tak, że mamy "Spotkanie z Intruzem"
- Odrzucane są wszystkie znaczniki szmerów z pomieszczenia gdzie znajdują się gracze.
- Gracz ma wylosować intruza i teraz pytanie:
2.1 Czy ten żeton "Dorosłego osobnika" (wylosowany przed chwilą) który nakazał wszystkim wykonać rzuty na szmery wrzucany jest do woreczka przed tym losowaniem, czy do niego wraca po ewentualnym rozpatrzeniu całego spotkania z Intruzem?
Moim zdaniem to drugie bo wciąż trwa rozstrzyganie rzutu na szmery, a ten żeton ma wrócić po całym rozstrzygnięciu.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lotheg »

DarkSide pisze: 23 cze 2020, 01:19 Czas najwyższy odświeżyć sobie tytuł, bo niedługo wpadną znajomi. I tu napotkałem już w jednej z pierwszych rund takie 2 znaki zapytania:

1. MASZYNOWNIA
Instrukcja jest tu niejednoznaczna (zresztą nie tylko tutaj). Wiem, że nie ja jeden podejmuję tę kwestię ale chcę zebrać do kupy wszystkie wątpliwości tyczące się tego pomieszczenia:

1.1 Co daje uszkodzona Maszynownia? Skoro nie wpływa na silniki i można je nadal psuć/naprawiać, to czy poza statusem uszkodzenia (czyli zmniejsza się liczba wolnych znaczników w puli), ma to jakieś znaczenie? Innymi słowy, jeśli z przebiegu rozgrywki wynika że nie grozi koniec gry w wyniku rozszczelnienia kadłuba, to czy naprawa uszkodzonej Maszynowni ma jakikolwiek sens (strata ruchu)?
1.2 Czy z akcji Maszynowni każdy może za 2 punkty (odrzucając 2 karty) podejrzeć ich status i ewentualnie go zmienić na przeciwny (o czym trzeba poinformować współgraczy)? Tak wynika z opisu Maszynowni na stronie 26, a zwłaszcza pierwsze zdanie w środkowej kolumnie u góry!
1.3 Jeśli tak jest jak wspomniałem w 1.2 to jaki sens ma zagrywanie karty akcji "Proste Naprawy" (u Żołnierza, ale chyba każda postać ma taką kartę), która to akcja również kosztuje "2" czyli łącznie trzeba zrzucić trzy karty? Trochę to "nie pingla" - i tak i tak muszę być w Maszynowni żeby to odpalić, to zamiast odpalać kartę akcji, to odpalam akcję Maszynowni i mam zaoszczędzoną jedną kartę akcji.
Albo coś zostało źle sformułowane w instrukcji, albo nastąpiła zmiana koncepcji w kwestii Maszynowni i nie wychwycono nieścisłości przy tworzeniu instrukcji. Albo może opis jednak trzeba kwestię naprawy/uszkodzenia silnika odpalać kartą z ręki, tylko opis w instrukcji jest skopany?

2. FAZA WYDARZEŃ I ATAK Z ZASKOCZENIA
Opis sytuacji: Trzech graczy w jednym pomieszczeniu. Gracz nr 1, 2 i 3. W tej rundzie gracz nr 2 jest jednocześnie graczem pierwszym. Gracz nr 2 ma karty, a pozostali nie mają żadnych kart.
Sekwencja zdarzeń:
- Samo wydarzenie nic nie wniosło
- Etap: Kolonia Intruzów. Wylosowany został "Dorosły osobnik" ---> Wszyscy gracze robią rzuty na szmery
- Pierwszy rzuca gracz nr 2 i niestety wyrzucił tak, że mamy "Spotkanie z Intruzem"
- Odrzucane są wszystkie znaczniki szmerów z pomieszczenia gdzie znajdują się gracze.
- Gracz ma wylosować intruza i teraz pytanie:
2.1 Czy ten żeton "Dorosłego osobnika" (wylosowany przed chwilą) który nakazał wszystkim wykonać rzuty na szmery wrzucany jest do woreczka przed tym losowaniem, czy do niego wraca po ewentualnym rozpatrzeniu całego spotkania z Intruzem?
Moim zdaniem to drugie bo wciąż trwa rozstrzyganie rzutu na szmery, a ten żeton ma wrócić po całym rozstrzygnięciu.
1. Z akcji maszynowni możesz tylko podejrzeć status silnika, bez zmiany. Zmienić możesz z akcji "naprawy" albo z przedmiotów "narzędzia". Nie możesz zmienić przy okazji podglądania, przeczytaj dalszą część instrukcji na stronie 26 przy Napraw/uszkodź :)

2. Ja robię tak jak Ty. Wrzucam dorosłego, który jest w tym wypadku tylko triggerem po zakończeniu rzutów na szmery. Ogólnie nie zastanawiam się bardzo mocno nad takimi elementami, ponieważ nie mają aż takiego wpływu na rozgrywkę w przygodówce :)
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2710 times
Been thanked: 2396 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity »

DarkSide pisze: 23 cze 2020, 01:19 - Etap: Kolonia Intruzów. Wylosowany został "Dorosły osobnik" ---> Wszyscy gracze robią rzuty na szmery
- Pierwszy rzuca gracz nr 2 i niestety wyrzucił tak, że mamy "Spotkanie z Intruzem"
- Odrzucane są wszystkie znaczniki szmerów z pomieszczenia gdzie znajdują się gracze.
- Gracz ma wylosować intruza i teraz pytanie:
To jest akurat pikuś, powiedz jak grać, jak są np. 3 osoby w jednym pokoju i pierwsza wyturla spotkanie? Reszta też rzuca? Bez sensu. Nie rzuca dalej nikt? Teoretycznie logiczne, ale nie znalazłem tego w instrukcji (albo słabo szukałem).
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lotheg »

Curiosity pisze: 23 cze 2020, 11:02
DarkSide pisze: 23 cze 2020, 01:19 - Etap: Kolonia Intruzów. Wylosowany został "Dorosły osobnik" ---> Wszyscy gracze robią rzuty na szmery
- Pierwszy rzuca gracz nr 2 i niestety wyrzucił tak, że mamy "Spotkanie z Intruzem"
- Odrzucane są wszystkie znaczniki szmerów z pomieszczenia gdzie znajdują się gracze.
- Gracz ma wylosować intruza i teraz pytanie:
To jest akurat pikuś, powiedz jak grać, jak są np. 3 osoby w jednym pokoju i pierwsza wyturla spotkanie? Reszta też rzuca? Bez sensu. Nie rzuca dalej nikt? Teoretycznie logiczne, ale nie znalazłem tego w instrukcji (albo słabo szukałem).
Głupotę napisałem, więc nieważne. Nie mogę usunąć już :)
Ostatnio zmieniony 23 cze 2020, 16:23 przez lotheg, łącznie zmieniany 1 raz.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4550
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1372 times
Been thanked: 875 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor »

Curiosity pisze: 23 cze 2020, 11:02
DarkSide pisze: 23 cze 2020, 01:19 - Etap: Kolonia Intruzów. Wylosowany został "Dorosły osobnik" ---> Wszyscy gracze robią rzuty na szmery
- Pierwszy rzuca gracz nr 2 i niestety wyrzucił tak, że mamy "Spotkanie z Intruzem"
- Odrzucane są wszystkie znaczniki szmerów z pomieszczenia gdzie znajdują się gracze.
- Gracz ma wylosować intruza i teraz pytanie:
To jest akurat pikuś, powiedz jak grać, jak są np. 3 osoby w jednym pokoju i pierwsza wyturla spotkanie? Reszta też rzuca? Bez sensu. Nie rzuca dalej nikt? Teoretycznie logiczne, ale nie znalazłem tego w instrukcji (albo słabo szukałem).
Kolejne osoby nie rzucają, bo są w walce. Tak samo gdyby każdy był w walce (typu 3 graczy w 3 roznych pokojach z 3 roznymi przeciwnikami) to przy wyciagnieciu adulta w fazie wydarzen w intruder bag development to nikt nie rzuci na szmery. Szczerze mowiac nie pamietam czy wyczytalem to w instrukcji, na bgg czy gdzie, ale tak gram od zawsze i jak gralem z innymi osobami (ktore nie uczylem gry) to tez twierdzily, ze tak to dziala
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3039
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 578 times
Been thanked: 239 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: DarkSide »

Curiosity pisze: 23 cze 2020, 11:02
DarkSide pisze: 23 cze 2020, 01:19 - Etap: Kolonia Intruzów. Wylosowany został "Dorosły osobnik" ---> Wszyscy gracze robią rzuty na szmery
- Pierwszy rzuca gracz nr 2 i niestety wyrzucił tak, że mamy "Spotkanie z Intruzem"
- Odrzucane są wszystkie znaczniki szmerów z pomieszczenia gdzie znajdują się gracze.
- Gracz ma wylosować intruza i teraz pytanie:
To jest akurat pikuś, powiedz jak grać, jak są np. 3 osoby w jednym pokoju i pierwsza wyturla spotkanie? Reszta też rzuca? Bez sensu. Nie rzuca dalej nikt? Teoretycznie logiczne, ale nie znalazłem tego w instrukcji (albo słabo szukałem).
Nad tym też się zastanawiałem i to miało być drugie pytanie w tym segmencie, ale doszedłem do wniosku, że skoro przy poruszaniu się postaci, jeśli wchodząc do pomieszczenia z Intruzem nie wykonuje rzutów na szmery, to i w takiej sytuacji nie będzie rzutów (o ile Intruz przeżył konfrontację). Gdyby po pierwszym rzucie na szmery i walce Intruz zginął, to kolejny gracz który "nie zdążył" powalczyć z Intruzem robi rzut, itd. Tak rozumiem to zdanie które pada na stronie 10 przy rozpisce punktu "9. Kolonia Intruzów": "Jeśli postać gracza jest zaangażowana w walkę z Intruzem, gracz nie wykonuje rzutu na szmery". Czyli: jesteś my w kupie w jednym pomieszczeniu, pierwszy wywołał intruza i wszyscy którzy musieli z nim walczyć nie muszą rzucać na szmery. Każdy kogo walka nie objęła musi rzucać w tej fazie. Tak rozumiem pomysł wprowadzenia mechanizmu rzutów na szmery i tego kiedy nie rzuca się kostką. Tyle dobrego, że jeśli po walce został jeszcze jeden gracz rzucający na szmery, to nie wywoła on drugiego intruza, bo przed walką otoczenie pomieszczenia czyści się ze znaczników.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
ODPOWIEDZ