![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Law of Root E.5.2.Innymi słowy: czy gdy [Arbiter] sam się broni, również dodaje sobie ekstra miecze i punkt zwycięstwa?
8.4.2. II. aPrawo wojny dla Sojuszu dotyczy 3+ wojowników. Gdy na polanie jest 2 wojowników jednego gracza i np. 1 kolejnego to także Sojusz dopłaca kartę?
1) ,2),4),5),11) tak.justtadream3 pisze: ↑14 lut 2020, 14:03 Cześć,
Jestem nowy w roocie i mam kilka pytań które są dla mnie niejasne (mówię o podstawce). W zasadzie większość do włóczęgi. Wydaje mi się że rozumiem dobrze, ale proszę potwierdźcie :
8.2.6 Outrage. Whenever another player removes a sympathy token or moves any warriors into a sympathetic clearing...
Jak to jest z włóczęgą?
1) Nie jest wojownikiem, więc nie daje karty przy wejściu na token z sympatykami?
2) Może zaatakować token sympatyka, ale wtedy już musi dać kartę?
3) Teoretycznie włóczęga może sobie chodzić po planszy i atakować wszystkie niepilnowane żetony (budynki, twierdza, sympatycy, zasoby) pozostając w dobrych relacjach, bo jeśli tam nie ma wojowników relacje się nie zmienią, prawda? Wydaje się to spoko taktyką, zakładając że odp na 2 to tak i nie ma sie akurat kart danej polany - żadna strata. A jak sie ma to można ją wpierw przekazać jako pomoc za dodatkowe punkty i potem usunąć znacznik.
4) To włóczęga wybiera przedmiot który chce dostać za pomoc, nie frakcja której pomaga?
5) To broniący wybiera które komponenty są zniszczone w ataku? (czyli przy 2 damage na twierdzę + tartak + drewno markiza może powiedzieć - wyrzucam drewno i tartak)
6) Przy szpitalach polowych markiza odrzuca jedną kartę za wszystkich wojowników w ataku - zginie 3 na lisiej polanie, to jedna karta lista ratuje wszystkich?
7) Przedmioty włóczęgi - to już widziałem dyskusję, ale w końcu nie wiem co z niej wyszło - zakładam że przy uszkodzeniu wyczerapnego przedmiotu ten zostaje dalej wyczerpany po naprawie, traktuję to jako 2 oddzielne ruchy - jeden przewrócenie itemu po wyczerpaniu na drugą stronę, inny ruch przy uszkodzeniu itemu i przeniesieniu go do uszkodzonych - po nocy przesuwam wszystko z uszkodzonych do plecaka, w takim stanie jakim było (wyczerapny/niewyczerpany).
8 ) Zakładając że włóczęga jest ally z jakąś frakcją - może poruszać ich ze sobą podczas każdego ruchu, również podczas zakradania się świtem?
9) Jeśli tak, to teoretycznie może ich wyprowadzić do lasu?![]()
10) Zakładając że włóczęga jest ally z jakąś frakcją - może traktować ich wojowników jak swoich podczas gdy włóczęga atakuje, ale jeśli ta frakcja atakuje to już nie może się dołączyć, również jeśli włóczęga jest atakowany nie może korzystać z ally, ani jeśli ally jest atakowany, włóczęga nie może mu pomóc, si?
11) Jeszcze jedno mi się przypomniało do włóczęgi - jest w księdze praw, że aby poprawić stosunki 1->2, muszę zrobić 2 akcje pomocy, czyli wyczerpać 2 przedmioty i dać 2 karty - czy mogę zrobić jedną pomoc, dać kartę i wyczerpać przedmiot tylko po to żeby zdobyć jakiś item który ma frakcja, nie poprawiając przy tym stosnuków z 1->2 ale zostawiając jak były?
Dzięki za odpowiedzi z góry![]()
Włóczęga musi oddać kartę.justtadream3 pisze: ↑14 lut 2020, 15:33 Dzięki wielkie za wyjaśnienia
Jeszcze jedno doprecyzowanie do 8 ) - jeśli ruszam włóczęge + allied koty na polanę z sympatykami, to kto płaci kartę - włóczęga czy koty? Zakładam że włóczęga? I przy ataku usuwającym żeton sympatyków też płacę jedną kartę, mimo że atakuje 2oma frakcjami?
Co masz na myśli mówiąc "po nocy przesuwam wszystko do plecaka"? Chodzi o Wieczorny odpoczynek, gdy jesteś lesie? Wtedy wszystkie przedmioty z pola uszkodzonych przesuwasz do plecaka lub na odpowiedni tor jednocześnie je przygotowujesz (jeśli były jakieś, które były jednocześnie wyczerpane i uszkodzone). Jeśli natomiast nie jesteś w lesie, to niczego z automatu nie przesuwasz, wszystko zostaje tam gdzie było i taką stroną, na której było.justtadream3 pisze: ↑14 lut 2020, 14:03 7) Przedmioty włóczęgi - to już widziałem dyskusję, ale w końcu nie wiem co z niej wyszło - zakładam że przy uszkodzeniu wyczerapnego przedmiotu ten zostaje dalej wyczerpany po naprawie, traktuję to jako 2 oddzielne ruchy - jeden przewrócenie itemu po wyczerpaniu na drugą stronę, inny ruch przy uszkodzeniu itemu i przeniesieniu go do uszkodzonych - po nocy przesuwam wszystko z uszkodzonych do plecaka, w takim stanie jakim było (wyczerapny/niewyczerpany).
Spory mogą po części wynikac z tego, że działanie młotka zostało zmienione w celu lekkiego osłabienia Włoczęgi i likwidacji kilku przegiętych kombinacji np. wykonywanie większej liczby ataków niż ma się mieczy (Włoczega uszkadzał miecz podczas walki , a potem naprawiał i używał ponownie do ataku lub questa). polskiej wersji od razu były takie zasady, ale jesli ktoś grał według STARSZEJ wersję angielskiej to mógł pamiętać poprzednie działanie.justtadream3 pisze: ↑14 lut 2020, 19:11 Tak chodziło mi o odpoczynek w lesie. Natomiast co do dalszej części to chyba właśnie kwestia sporna, o której dyskusja się toczyła.
Czy jeśli wyczerpie przedmiot a następnie go uszkodzę, to czy po naprawieniu go zostaje 'z automatu' odświeżony czy tylko naprawiony ale wciąż jest wyczerpany. Mi się wydaje że wciąż jest wyczerpany ale opieram się na mojej interpretacji a nie na zasadach bo nie znalazłem tego.
Po rzucie koścmi ustalasz ile masz zadać obrażeń. Następnie by default usuwasz wojowników przeciwnika, jeśli wszyscy wojownicy zostali usunięci a zostały jeszce obrażenia i budynki/żetony przeciwnika, wtedy przeciwnik wybiera co chce z tego usunać - mowiąc inaczej przyznaje obrażenia swoim komponentom.Alucard1982 pisze: ↑03 lip 2020, 13:36 Mam pytanie dotyczące zadawania dodatkowych obrażeń...
Czy dobrze rozumiem, że atakująca frakcja, po tym jak w efekcie rzutu kostkami wyeliminowała wszystkich wrogich wojowników na polanie, ale nie usunęła komponentu (budynek, gniazdo), może taki komponent zniszczyć jako dodatkowe obrażenie ?
Czy chodzi o dodatkowe obrażenie wynikające z braku wojowników u obrońcy?Alucard1982 pisze: ↑03 lip 2020, 13:36 Mam pytanie dotyczące zadawania dodatkowych obrażeń...
Czy dobrze rozumiem, że atakująca frakcja, po tym jak w efekcie rzutu kostkami wyeliminowała wszystkich wrogich wojowników na polanie, ale nie usunęła komponentu (budynek, gniazdo), może taki komponent zniszczyć jako dodatkowe obrażenie ?
Słuszna uwaga. Ale zarówno budynki jak i żetony przeciwnika dają 1 Punkt Zwycięstwa, gdy usuwamy je z planszy.tapczanik420 pisze: ↑03 lip 2020, 15:23 Napiszę tutaj jeszcze o czym ludzie często zapominają - budynki są kwadratowe i liczą się do kontroli. Tokeny są okrągłe i nie liczą się do kontroli (np. drewno Markizy czy sympatycy).
Racja, niestety to jest jeden z moich nielicznych zarzutów wobec ROOTa, że do dość prostych zasad jest kilka mikro zasad, wyjątków jak właśnie to co jest budynkiem, co jest tokenem, co daje punkty a co nie, co sie liczy do kontroli. Niestety też z kolejnym dodatkiem wprowadzono jakieś mikrozmiany ze względu na balans, więc dobrze, że w każdym pudełku ma być zawsze najbardziej aktualne Law of Root - bo coś czuję, że po kilku dodatkach granie "z pamięci" może być obarczone błędem.Atamán pisze: ↑03 lip 2020, 15:40Słuszna uwaga. Ale zarówno budynki jak i żetony przeciwnika dają 1 Punkt Zwycięstwa, gdy usuwamy je z planszy.tapczanik420 pisze: ↑03 lip 2020, 15:23 Napiszę tutaj jeszcze o czym ludzie często zapominają - budynki są kwadratowe i liczą się do kontroli. Tokeny są okrągłe i nie liczą się do kontroli (np. drewno Markizy czy sympatycy).
Czy każdą z tych akcji można wykonać tylko raz, czy wielokrotnie? Bo nie wiem co się zawiera w sformułowaniu "dowolna kolejność i kombinacja"Daylight
You may take the following actions in any order and combination.
- Craft. You may activate sympathy tokens to craft a card from your hand.
- Mobilize. Add a card from your hand to the Supporters stack.
- Train. Spend a card whose suit matches a built base to place a warrior in the Officers box.