Warhammer Underworlds - cała seria (David Sanders)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Dziami »

Jacek_PL pisze: 21 lip 2020, 17:49 Trochę...
To taki troszkę skrót myślowy był. Mam podstawkę Beastgrave plus Dreadfane.
Patrzyłem na neutralne cele i jedyny sensowny dla Condemnorsow to ten, o którym wspominasz...
Ale nawet gdyby Jacku to i tak moge zmienić tylko połowę decku, a druga strona medalu będzie taka, że próbuję zrobić z gry w naparzanie (i spełnianie celów oczywiście i przede wszystkim) grę tylko ze spełnianiem celów. To po prostu przeczy założeniu dla którego chciałem w coś takiego grać. Fakt moja to nieuwaga, że rozminąłem się z oczekiwaniami.

Ps. Mam nadzieję skrót zadowolił admina ;) trochę racji masz Curositi, chociaż tak łatwiej śledzić wątek wątku :)
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Jacek_PL »

Dziami pisze: 21 lip 2020, 20:06 To taki troszkę skrót myślowy był. Mam podstawkę Beastgrave plus Dreadfane.
Aaaa, czyli jednak coś tam możesz pogrzebać, nie wspominając już że masz cztery bandy. Ok rozumiem że trochę inaczej sobie tą grę wyobrażałeś albo może szukałeś czegoś innego, w takim przypadku może lepiej pomyśleć o przeskoczeniu np. na Warcry - od razu przyznam się że nie znam tego systemu, na pewno można wykorzystać figurki z WHU, ale czy dużo będziesz musiał w to dodatkowo zainwestować tego już nie wiem.
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Dziami »

Jacek_PL pisze: 22 lip 2020, 00:22 Aaaa, czyli jednak coś tam możesz pogrzebać, nie wspominając już że masz cztery bandy.
No coś tam mogę. Przynajmniej jeśli o bandy chodzi, chociaż po prostu dokupiłem Dreadfane bo mi się wizualnie bandy podobały. Jakos nie przekonują mnie "kozy" (Garshak), troche lepiej "rusałki" (Wild Hunt) i widzę w nich pole do popisu, jeśli chodzi o kombinowanie z kartami i grą.Ale faktycznie duszki podeszły mi najbardziej. A koksami po prostu chciałem się od czasu do czasu ponaparzać :)
Jeśli chodzi o karty to jednak jest bieda z takim zestawem. Ale będę coś próbował.

W ogóle wracając do początków i samej decyzji wejścia w system to nie było tak, że bezrefleksyjnie kupiłem. Była obawa o to, ze bandy są małe, a dużo jednostek jest jednostrzałowych.
Zagraliśmy z kumplem bodajże dwie gry zapoznawcze na podstawce i super. Jakoś to sie fajnie rozłożyło, dało fan. Później pomalowałem duszki, jedna czy dwie wygrane, jedna przegrana, ale szliśmy równo. Następnie zagrałem Ironami przeciwko frakcjom podstawki i zapaliła sie czerwona lampka. Zmiotlem gości z planszy. Resztę rozgrywek opisywałem i skończyło się tą dyskusja na forum.

Z systemu się definitywnie na razie nie wycofuję bo i za bardzo alternatywy nie ma. Juz wczesniej kolega Cyel bodajże i chyba nie tylko on polecał WarCry czy Guild Ball. I nie powiem fajnie wyglądają te gry, ale założenia były takie że gra jest szybka, gra się na planszy, która zmieści sie na stole, porusza po polach, a nie za pomocą miarki. Nie za bardzo widzę alternatywę dla WH:U w tym momencie zwłaszcza, że sam rdzeń gry uważam za cholernie ciekawy.
Wczesniej myślałem jeszcze nad Dustem (bardzo fajna tematyka dla mnie) i po części spełniał by moje założenia. Ale po WH wiem, że Dust miałby tą bolączkę związana z rzutami jeszcze większą, chociaż moze trochę rekompensowaną przez wielkość drużyn.
Być może alternatywą jest Blitz Bowl, chociaż tutaj tematyka mniej mi leży, a mechanizmy gry wydają się prostsze i mniej ciekawe niż WH:U.
Erg
Posty: 38
Rejestracja: 23 wrz 2018, 23:29
Has thanked: 34 times
Been thanked: 21 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Erg »

Dziami pisze: 21 lip 2020, 20:06
To taki troszkę skrót myślowy był. Mam podstawkę Beastgrave plus Dreadfane.
Patrzyłem na neutralne cele i jedyny sensowny dla Condemnorsow to ten, o którym wspominasz...
Ale nawet gdyby Jacku to i tak moge zmienić tylko połowę decku..
Dreadfane nie jest najszczęśliwszym dodatkiem do rozbudowy talii - przecież w Dreadfane nie ma ani jednej karty neutralnej, tak więc siłą rzeczy jesteś ograniczony do neutrali z Beastgrave, a tu faktycznie szału nie ma - kilka podstawowych kart to wszystko. Do tego część kart Beastgrave zawiera już mechaniki (hunter/prey, ensnare), które pojawiły się dopiero w trzecim sezonie i w Dreadfane nie występują (choć tu mogę się mylić, jestem na wakacjach, nie mam jak na wygodnie przejrzeć kart). Lepiej dokupić którąś z pojedynczych band, tam opróćz ~30 kart frakcyjnych masz drugie tyle neutralnych, co już rozszerza znacznie możliwość tworzenia talii. Dodatkowo, kupując bandę z trzeciego sezonu możesz liczyć na karty wspierające ww. nowe mechaniki.

Poza tym, czytając wątek, moją uwagę zwróciła ostatnio powracająca informacja, jakoby talia mogła zawierać jedynie połowę kart neutralnych. To jakaś nowość w zasadach, którą przegapiłem? Zawsze byłem pewien, że ograniczenie "pół na pół" dotyczy jedynie proporcji między ployami a upgrade'ami...
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Dziami »

Erg pisze: 22 lip 2020, 10:45 Dreadfane nie jest najszczęśliwszym dodatkiem do rozbudowy talii - przecież w Dreadfane nie ma ani jednej karty neutralnej, tak więc siłą rzeczy jesteś ograniczony do neutrali z Beastgrave, a tu faktycznie szału nie ma - kilka podstawowych kart to wszystko...
Tak zgadza się. Aczkolwiek o ile się nie mylę wcześniej Dreadfane zawierał jakieś karty ( nie wiem czy dodatkowe) miał planszę i chyba jakaś dodatkową mechanikę z kartami. W Beastgrave zrobili z tego Champions of Dreadfane i obcieli prawie wszystko zostawiając figurki i karty frakcyjne.

Co do połowy objectivow to chyba masz rację. Jak pisałem wcześniej dopiero mieliśmy z kolegą zacząć sie bawić w deckbuilding.
Ale przeglądając decki stworzone przez innych, czy w ogóle karty (oczywiście nie siedziałem i nie przeglądałem wszystkich) ciężko stworzyć talie dla teoretycznie mocnej w bitce i nieruchawej (Ironsoul np.) bandy, która omijała by losowość związana z rzutami.
Moje kości ostatnio za nic mają sobie statystykę :)
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5324
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1091 times
Been thanked: 1722 times
Kontakt:

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: BOLLO »

Zerknijcie jeszcze prosze na tę ofertę :
https://www.olx.pl/oferta/warhammer-und ... 5990d33deb
dogadałem się z właścicielem na 400pln warto?Czy Nightvault jak wejdzie 4 sezon wyrotuje całkowicie?
Awatar użytkownika
Dziubek
Posty: 120
Rejestracja: 12 lut 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Dziubek »

BOLLO pisze: 22 lip 2020, 12:49 Zerknijcie jeszcze prosze na tę ofertę :
https://www.olx.pl/oferta/warhammer-und ... 5990d33deb
dogadałem się z właścicielem na 400pln warto?Czy Nightvault jak wejdzie 4 sezon wyrotuje całkowicie?
Dobra cena za ten zestaw. Jak go ostatnio widziałem to był za 550zł.
Cyel
Posty: 2598
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1236 times
Been thanked: 1455 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Cyel »

Recenzja SU&SD przypomniała mi o jeszcze jednej grze skirmishowej bez losowości - Super Fantasy Brawl. https://boardgamegeek.com/boardgame/194 ... tasy-brawl
Sama recenzja też prezentuje ciekawą alternatywę "no dice, no P2W", Cairn - https://www.youtube.com/watch?v=Zh9Q8HYkJK8
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Dziami »

@Cyel dzięki za czas poświęcony na wszystkie rady.
Póki co pierwsza fala wkurzenia na grę minęła, także dam jeszcze szansę grajac duszkami czy wild huntem. Może kiedys pykne tez koksami, ale nie wiem, czy będę mógł się zdystansować od ostatniej przegranej i wynik takiej gry brać jakkolwiek na "powaznie".
Troszkę z braku innej opcji też.
Raz, że kumpel się wkręcił, trochę kasy zainwestowaliśmy i czasu w tą grę. Dwa, że czesto alternatywy są niedostępne.
Super FB sie przyjrzę z ciekawości.
To Cairn troszkę wyglada jak połączenie szachów ze skirmishem (o czym mówią w recenzji), a w tej kategorii War Chest satysfakcjonuje mnie póki co zupełnie.
Wcześniej przystawiałem się do Cloudspire. Troche inny typ, ale i tak wyszło z obiegu sklepowego. Niby droga, ale jakby do kupy złożyć to cośmy z kumplem zainwestowali to by jeszcze pewnie na skrzynkę piwa czy dwie zostało :)
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5324
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1091 times
Been thanked: 1722 times
Kontakt:

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: BOLLO »

A mnie naszły wczoraj takie pytania. Trochę przez to co mam aktualnie na regałach (sporo planszówek w folii) a trochę przez tę całą dyskusję na forum.
A jako że nie miałem jeszcze przyjemności zagrać w WHU to podzielę się z wami moimi wątpliwościami. Może i wy macie takie myśli a może znacie na te pytania odpowiedzi.

1) Pod koniec roku ma wyjść 4ty sezon. Czy zatem 2gi czyli Nightvault całkowicie wyrotuje ze sceny turniejowej? Będzie nielegalny w całości?
2) Czy po wyjściu 4go sezonu ceny wcześniejszych edycji spadną czy wzrosną?
3) Czy scena turniejowa jak i samo zainteresowanie tą grą jest na tyle duże w PL że warto się w ten system pakować na poważnie?
4) Czy ewentualnie za 1-2lata jak gra się znudzi nie będzie problemu by ją z niewielką stratą odsprzedać?
5) Czy warto nadal kupować bandy z Nightvaut?
6) Do grania domowego można grac nawet z Shadespire , zatem czy warto kupować jakieś używki z tej edycji?
7) Czy można na tej grze zarobić w postaci kupna 3-4 core setów z Beastgrave lub z nowej edycji która wyjdzie i odsprzedać je za np rok czasu po nieco wyższej cenie?
8 ) Czy pomalowane bandy łatwiej czy trudniej sprzedać?
pridebowl
Posty: 174
Rejestracja: 19 lip 2014, 22:24
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: pridebowl »

BOLLO pisze: 23 lip 2020, 08:40 A mnie naszły wczoraj takie pytania. Trochę przez to co mam aktualnie na regałach (sporo planszówek w folii) a trochę przez tę całą dyskusję na forum.
A jako że nie miałem jeszcze przyjemności zagrać w WHU to podzielę się z wami moimi wątpliwościami. Może i wy macie takie myśli a może znacie na te pytania odpowiedzi.

1) Pod koniec roku ma wyjść 4ty sezon. Czy zatem 2gi czyli Nightvault całkowicie wyrotuje ze sceny turniejowej? Będzie nielegalny w całości?
2) Czy po wyjściu 4go sezonu ceny wcześniejszych edycji spadną czy wzrosną?
3) Czy scena turniejowa jak i samo zainteresowanie tą grą jest na tyle duże w PL że warto się w ten system pakować na poważnie?
4) Czy ewentualnie za 1-2lata jak gra się znudzi nie będzie problemu by ją z niewielką stratą odsprzedać?
5) Czy warto nadal kupować bandy z Nightvaut?
6) Do grania domowego można grac nawet z Shadespire , zatem czy warto kupować jakieś używki z tej edycji?
7) Czy można na tej grze zarobić w postaci kupna 3-4 core setów z Beastgrave lub z nowej edycji która wyjdzie i odsprzedać je za np rok czasu po nieco wyższej cenie?
8 ) Czy pomalowane bandy łatwiej czy trudniej sprzedać?
1) Zgodnie z przyjętą linią wydawniczą w grach turniejowych legalnie można używać tylko kart neutralnych z dwóch sezonów. Aktualnie wydawanego oraz poprzedniego. Wraz z premierą 4 CS wyrotują z gry TYLKO karty neutralne z Nightvault. Jest to bardzo dobra decyzja ponieważ wydawca jest w stanie zapanować nad pulą kart ! Plansze, bandy wraz z kartami frakcyjnymi obowiązują niezmiennie ! Jeżeli jakaś karta z 1 sezonu zostanie przedrukowana w 4 sezonie, można grać tą z 1!
Obrazek
2) Ceny wzrosną póki nie będzie dodruków a ich prawdopodobnie nie będzie. Produkty GW mają to do siebie, że są uniwersalne w różnych grach np. model z gry warhammer quest dostaje karte lub warscroll w warcy, aos tym samym jego zapotrzebowanie na rynku wzrasta. Na allegro ludzie sprzedają bandy z 1 sezonu po 200 zł.
3) Tutaj trudno powiedzieć co się będzie działo po okresie pandemii. Przed jej nastaniem gra miała kilka silnych środowisk w PL i wiodło sie jej bardzo dobrze. Międzyczasie wydana została wersja online, która utrzymuje zainteresowanie starych graczy. Jest to jedyna gra, która przypominała mi czasy warhammera inwazji jeżeli chodzi o turnieje i liczę na to, że od września znowu wszystko wróci do normy zwłaszca, że we Wrocławiu mają odbyć się MP. Z pewnościa jest to gra bardzo mocno wspierana przez wydawcę pod kątem organizacji turniejów. Każdy sezon to nowe promki, tzw. szkiełka które bez większego można zorganizować przez sklep i grać np. ligę czy jakiś turniej Obrazek
4) jeżeli planujesz nimi grać to oczywiście :)
5) GW w każdym kwartale publikuje restrykcję kart, które sprawiają że zaskoczyć Cię może turniej w którym wygrywa banda z shadeshpire !!! ps. warto również grając w domu używać zasad z formatu champions. np. że gramy do 2 zwycięstw i w każdej grze nie można użyć tej samej planszy itd. https://warhammerunderworlds.com/wp-con ... Format.pdf
6) oczywiście . nieodpakowany shadespire można spokojnie sprzedać za 300 zł
7) zależy jak pomalowane :)
pridebowl
Posty: 174
Rejestracja: 19 lip 2014, 22:24
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: pridebowl »

GW opublikowało trasę jaką do końca roku przemierzy WU.

Na początek dodany został wariant gry solo, gdzie można przetestować swoją bandę/talię przeciwko Fomoroid Crusher (w grze zastąpić go można wszystim ;) )
Obrazek

w sierpniu wydane zostaną dwie ostatnie bandy 3 seoznu.
ObrazekObrazek

Wrzesień, październik, listopad to wsparcie dla gry wieloosobowej - jakiś dodatek ? karty do pobrania za free oraz aplikacja. Nic więcej nie wiadomo

No i w grudniu ...
Obrazek
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: pan_satyros »

Dziami pisze: 22 lip 2020, 10:42 Z systemu się definitywnie na razie nie wycofuję bo i za bardzo alternatywy nie ma. Juz wczesniej kolega Cyel bodajże i chyba nie tylko on polecał WarCry czy Guild Ball. I nie powiem fajnie wyglądają te gry, ale założenia były takie że gra jest szybka, gra się na planszy, która zmieści sie na stole, porusza po polach, a nie za pomocą miarki. Nie za bardzo widzę alternatywę dla WH:U w tym momencie [...]
Hej, dodam swoje 3 grosze jako osoba, która ma zarówno komplet WHU oraz miała WarCry.
Po pierwsze w całej rozciągłości zgadzam się z kolegami co do karcianości tej serii. Jeśli chce się pograć bardziej kompetytywnie, to stety/niestety bez składania talii ani rusz. Sam początkowo byłem mocno wku..rzony, że dodatki nie mają chociażby listy proponowanych decków, ot dla casuali, by łatwiej byłoby grać ze znajomymi laikami. Tutaj masz core, który łagodnie wprowadza, a później jeden krok dalej przepaść hehe
Niemniej również polecam zaglądać na stronki/bazy kart, czy nawet wprost pytać o jakieś przykładowe talie dla bandy X, zazwyczaj ludzie coś doradzą. O ile nie chcesz biegać na turnieje i liczyć stosunku W:P to i tak będziesz bawić się całkiem nieźle, a jak wspomniałeś o alternatywę ciężko (chociaż nie do końca o czym niżej).
Laikom polecam ogrywać sobie kolejne podstawki - dają masę frajdy same w sobie.

Co się tyczy WarCry - system jest naprawdę świetny o ile:
- masz miejsce by to trzymać po złożeniu
- masz zaangażowanych graczy
- nie przeszkadza ci system linijek
Mnogość wariantów dostępnych już w pudełku podstawowym, prosty i niezwykle dynamiczny system starć z dużym naciskiem na ich wertykalność i uzyskiwanie przewagi związanej z terenem, Dla początkującego fana gier bitewnych - bajka.
My niestety odpadliśmy z powodu miejsca ;/
Niemniej nie jest to nadal alternatywa dla WHU. To super gierka, ale daje zupełnie inne odczucia, inna jest dynamika starć, zazwyczaj inne też cele. No i nie ma tu talii, a sprytne, acz bardzo bitewniakowe zarządzanie losowością kości.
Swego czasu opowiadaliśmy o naszych wrażeniach w podcaście: https://youtu.be/ZlWo-jSlCF8?t=3910

Co do alternatyw potyczek z planszą i bardziej planszowymi zasadami:
- Aristeia https://boardgamegeek.com/boardgame/230889/aristeia z dostępnych, chyba najbliższa, więcej tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=PP-WTTHy938
- The Edge: Dawnfall - https://boardgamegeek.com/boardgame/207 ... e-dawnfall Gra Michała Oracza, a zatem weterana gier pojedynkowych. Deckbiulding ale z zamkniętej puli kart z bardzo szerokim polem do popisu + ciekawe scenariusze i czytelna walka.
- Black Rose Wars https://boardgamegeek.com/boardgame/239 ... -rose-wars Pojedynki magów, tworzenie talii w trakcie partii, rywalizacja o pojawiające się cele. O niej też gadaliśmy w podcaście, a i Tomek "Gambit" Dobosz bardzo fajną recenzję zrobił niedawno: https://www.youtube.com/watch?v=YmOG7r-_acI

i na koniec nasz czarny koń, chociaż jeszcze niewydany: Super Fantasy Brawl https://boardgamegeek.com/boardgame/194 ... tasy-brawl Prostsza od WH:U, ale ideowo baaardzo jej bliska. Idealna wręcz gra pojedynkowa dla typowych planszówkowiczów, stroniących od bitewniaków, czy silnego deckbuildingu. Przed walką draftujesz 3 bohaterów z puli (póki co) 15, każdy z nich ma swoją mini-talię. Tasujesz te 3 wybrane mini-talie razem, a w trakcie gry dobierasz karty z tak przygotowanej talii zawierającej karty twoich 3 bohaterów. Gra się na punkty, a te zdobywasz zarówno za KO bohaterów przeciwnika, jak i przez cele wspólne dla graczy i widoczne na stole. Nie ma kości, jest tylko deklaracja ewentualnej obrony kartą kontry.
Więcej opowie Sam: https://www.youtube.com/watch?v=-vL0xZgSQg8
Awatar użytkownika
Fiacik
Posty: 440
Rejestracja: 24 wrz 2013, 09:59
Has thanked: 66 times
Been thanked: 63 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Fiacik »

pan_satyros pisze: 24 lip 2020, 08:58 Po pierwsze w całej rozciągłości zgadzam się z kolegami co do karcianości tej serii. Jeśli chce się pograć bardziej kompetytywnie, to stety/niestety bez składania talii ani rusz. Sam początkowo byłem mocno wku..rzony, że dodatki nie mają chociażby listy proponowanych decków, ot dla casuali, by łatwiej byłoby grać ze znajomymi laikami. Tutaj masz core, który łagodnie wprowadza, a później jeden krok dalej przepaść hehe
Niemniej również polecam zaglądać na stronki/bazy kart, czy nawet wprost pytać o jakieś przykładowe talie dla bandy X, zazwyczaj ludzie coś doradzą. O ile nie chcesz biegać na turnieje i liczyć stosunku W:P to i tak będziesz bawić się całkiem nieźle, a jak wspomniałeś o alternatywę ciężko (chociaż nie do końca o czym niżej).
Laikom polecam ogrywać sobie kolejne podstawki - dają masę frajdy same w sobie.
Czy przypadkiem dodatkowe bandy z 3 ed nie maja juz pre-definiowanych talii?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: pan_satyros »

Fiacik pisze: 24 lip 2020, 09:37
pan_satyros pisze: 24 lip 2020, 08:58 Po pierwsze w całej rozciągłości zgadzam się z kolegami co do karcianości tej serii. Jeśli chce się pograć bardziej kompetytywnie, to stety/niestety bez składania talii ani rusz. Sam początkowo byłem mocno wku..rzony, że dodatki nie mają chociażby listy proponowanych decków, ot dla casuali, by łatwiej byłoby grać ze znajomymi laikami. Tutaj masz core, który łagodnie wprowadza, a później jeden krok dalej przepaść hehe
Niemniej również polecam zaglądać na stronki/bazy kart, czy nawet wprost pytać o jakieś przykładowe talie dla bandy X, zazwyczaj ludzie coś doradzą. O ile nie chcesz biegać na turnieje i liczyć stosunku W:P to i tak będziesz bawić się całkiem nieźle, a jak wspomniałeś o alternatywę ciężko (chociaż nie do końca o czym niżej).
Laikom polecam ogrywać sobie kolejne podstawki - dają masę frajdy same w sobie.
Czy przypadkiem dodatkowe bandy z 3 ed nie maja juz pre-definiowanych talii?
W sumie można tak powiedzieć, od teraz każda frakcja ma nieco lepiej przygotowaną paczkę swoich kart (10 + 10 +12) i zwyczajową paczkę neutrali. Z czego ta pierwsza może służyć jako taki minimalny deck do grania na zasadzie tych z core setu.
Pisząc o początku miałem na myśli mój początek, czyli Shadespire ;)

A small but significant change in Warhammer Underworlds: Beastgrave is how faction-specific cards work. Starting with the Core Set, every Warhammer Underworlds warband will have a minimum-sized deck’s worth of cards – that’s 10 Upgrades, 10 Gambits and 12 Objectives. This means that building your first deck is super easy, just grab everything that’s specific to your warband and you’re good to go!
Cyel
Posty: 2598
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1236 times
Been thanked: 1455 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Cyel »

Ja tylko sprecyzuję, że na pewno nie polecałem WarCry - gra nawet w środowisku fanów gier GW ma opinię strasznie losowej i niezbalansowanej. Jeśli osoby, którym normalnie nie przeszkadza jak losowy i niezbalansowany jest Warhammer tak mówią, to wystarczy dla mnie by trzymać od gry ostrożny dystans ;) Moje propozycje to Warmachine, Guild Ball, może Judgement (nie grałem ale wydaje się mieć niektóre pożądane przez Dziamiego cechy, jest do wypróbowania za darmo albo jako darmowe Print to Play albo na War Table - https://wartable.online/ tak jak Warmachine zresztą)
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: pan_satyros »

Cyel pisze: 24 lip 2020, 10:22 Ja tylko sprecyzuję, że na pewno nie polecałem WarCry - gra nawet w środowisku fanów gier GW ma opinię strasznie losowej i niezbalansowanej. Jeśli osoby, którym normalnie nie przeszkadza jak losowy i niezbalansowany jest Warhammer tak mówią, to wystarczy dla mnie by trzymać od gry ostrożny dystans ;) Moje propozycje to Warmachine, Guild Ball, może Judgement (nie grałem ale wydaje się mieć niektóre pożądane przez Dziamiego cechy, jest do wypróbowania za darmo albo jako darmowe Print to Play albo na War Table - https://wartable.online/ tak jak Warmachine zresztą)
Moją opinię natomiast należy traktować jako wypowiedź laika w temacie gier bitewnych i osoby, która nie cierpi rozgrywek turniejowych w cokolwiek ;) więc porównania absolutnie nie mam i być może faktycznie prosów może to irytować. Z drugiej strony sam spotkałem się z pozytywnymi wrażeniami współgraczy i znajomych.
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Dziami »

pan_satyros pisze: 24 lip 2020, 08:58 Hej, dodam swoje 3 grosze...
Dzieki panie_satyros za grosze ;)
Drastyczna zmiana systemu nie wchodzi w grę chociażby z powodu ew. braku współgracza. Tak jak napisałem kolega się wkręcił, a innej opcji nie mam. Żyje w niewielkim mieście gdzie JAKIŚ klub planszówkowy jest, ale polega bardziej na spotkaniach towarzyskich i pogaduchach. Z tego co wiem, jeszcze dwoje ludzi przynajmniej ma podstawkę Beastgrave, ale jak zapodaliśmy z kolegą temat spotkania to woli w narodzie nie było.
Także poniekąd jestem skazany na WH obecnie.

Co do karcianowości to zgodzę się, ale tak jak pisałem wcześniej przeglądając jakieś tam decki nie wydawało mi się, żeby dążyły one do zminimalizowania rzutów etc.
Co do samego tworzenia, kombinowania z talią to sam fakt by mi nie przeszkadzał. Wręcz było by fajnie się w to pobawić, aczkolwiek tutaj dalem ciała bo nie zrobiłem wystarczającego risercza orzed zakupem i nie do końca ogarnąłem temat p2w. Myślałem, że podstawka da jakieś tego możliwości, ale sa strasznie słabe (tutaj trochę recenzje nie pomogły, bo mówiono w nich, ze taka możliwość jest). Z tym, że po tym co już wiem, nie jestem pewien czy chcę inwestować w tą grę i kupować kolejne bandy posiadając już 4. Pozostały by proxy. Z tym, że nie bardzo lubię takie rzeczy robić. To nie jest gra pnp. Proxowanie w ogóle jest legalne? :)
Jeśli chodzi o turnieje to nie było moim zamiarem i nie jest na nie biegać. Problem w tym, że na obecny stan posiadanej wiedzy i kart ta gra potrafi być cholernie losowa nawet jak na domowe granie z kumplem.

Co do podpowiadajek:
Aristea- nie porwała mnie graficznie-klimatycznie. Jedyna dostępna ;)
The Edge- kobyła!!! Ale wygląda świetnie. Nie czytałem o tej grze, przelotnie widziałem na jutubie raz czy dwa. Niestety raz, że niedostępna, dwa że trzeba tonę zlotych monet na to wydać.
Super FB- ktoś juz o tym wspominał. Wyglada bardzo ciekawie, nie powiem. Musze więcej o niej poczytać. Z tym, że wygląda to na "zwykłą" planszówkę. Tzn... masz-rozkładasz-uczysz-grasz.
Nam chodziło o asymetrię frakcji, frakcje same w sobie, malowanie etc. Aczkolwiek tą grą mnie zainteresowaliscie bo podoba mi się koncept draftu bohaterów (przypomina mi War Chest, który bardzo cenię) i deckbuilding o ile się nie mylę, który również bardzo lubię. Niestety na obecną chwilę nie do dostania... Nawet nie wiem, czy do dostania, czy to jeszcze nie wyszło. Late pledge zamkniety :)
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5324
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1091 times
Been thanked: 1722 times
Kontakt:

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: BOLLO »

Hmm jak tak sobie patrze i czytam to gra sama w sobie coraz bardziej mi się podoba. Głównie właśnie dlatego ze składamy talie. Nigdy nie wiadomo kto czym zagra i co ma w decku. Takie może nad wyrost porównanie ale troszkę pasuje mi to do przeniesienia Magic The Gathering na plansze z figurkami. Przede wszystkim właśnie dla tego że budujemy te talie. X-wing też buduje eskadry ale karty są widoczne non stop a tu nigdy nie wiemy co użyje przeciwnik.

Podoba mi się ....ale szkoda że tylko teorii a nie z autopsji :-)
pridebowl
Posty: 174
Rejestracja: 19 lip 2014, 22:24
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: pridebowl »

BOLLO pisze: 24 lip 2020, 14:16 Hmm jak tak sobie patrze i czytam to gra sama w sobie coraz bardziej mi się podoba. Głównie właśnie dlatego ze składamy talie. Nigdy nie wiadomo kto czym zagra i co ma w decku. Takie może nad wyrost porównanie ale troszkę pasuje mi to do przeniesienia Magic The Gathering na plansze z figurkami. Przede wszystkim właśnie dla tego że budujemy te talie. X-wing też buduje eskadry ale karty są widoczne non stop a tu nigdy nie wiemy co użyje przeciwnik.

Podoba mi się ....ale szkoda że tylko teorii a nie z autopsji :-)
Co mogę poradzić Tobie na początek to jeżeli złożysz talię wydrukuj ja sobie i podczas gry zerkaj na cele której już przewinales. Wiedzac co masz w talii łatwiej zaplanować taktykę i odrzucać w end phase karty aby dobrać cele, które dadzą Tobie cenne punkty chwały :)
Obrazek
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5324
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1091 times
Been thanked: 1722 times
Kontakt:

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: BOLLO »

Hmmmm... myśle że jak pamiętałem 60 kart w MTG to i te 32szt zapamiętam bo chyba tyle jest w decku, żeby nie drukować co by mój przeciwnik nie widział co tam mam? (talia=12+10+10)
pridebowl
Posty: 174
Rejestracja: 19 lip 2014, 22:24
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: pridebowl »

GW opublikowało infomację na temat nowej bandy - Ironjawz, której przewodzi Morgok`s. https://www.warhammer-community.com/202 ... s-krushas/
Nie ma zaskoczenia, jest to nastawionana szybką anihilację banda. Ciekawy jest mechanizm zarządzania żetonami waaagh, który daje wiele możliwości zarówno mobilnych jak i destrukcyjnych. Dużo dobrych kart do przetestowania, które można obejrzeć np. tutaj:
https://canyourollacrit.com/2020/08/10/morgoks-krushas/
Cyel
Posty: 2598
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1236 times
Been thanked: 1455 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Cyel »

Jako ciekawy komentarz do tego, że gry świetnie zbalansowane i mocno nastawione na skill radzą sobie na rynku o wiele gorzej niż bardziej radosne/niemądre z losowością i beznadziejnym balansem jest nowa informacja o zakończeniu wspierania Guild Ball.

Producent przedstawia to w ten sposób:
Be careful what you wish for. We set out to make the cleanest, most balanced miniatures game you could play at that time. And we achieved this hands down, flat out, nailed it!

Guild Ball truly was a competitive player’s dream. It rewarded player skill and experience, with a very flat probability curve to minimize variance. The competitive scene grew and grew.

But this ended up hurting the lifespan of the game.

Guild Ball became the type of game where you win your first game (demo) and then lose the next 100 games. When matched against a lesser skilled or inexperienced opponent, a better player would simply win the vast majority of games.

As the competitive scene began to dominate, the design space for wilder, more ‘fun’ elements began to shrink. New minis were either ‘OP’ or ‘trash-tier’ the second they were announced. Why take a new model when model XYZ already filled the role?

The style of gameplay changed to low-risk, ultra-conservative play where the ball was often deliberately side-lined.

Jak napisał jeden z graczy:
Everyone loves perfectly balanced skill-based gameplay until they realize they're not as skilled as they thought.
GW jak zwykle biznesowo trafia w dziesiątkę ze swoim produktem - losowy, niemądry, niezbalansowany ... ale to właśnie przepis na finansowy sukces.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
pridebowl
Posty: 174
Rejestracja: 19 lip 2014, 22:24
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: pridebowl »

Ale o co chodzi? :)
Cyel
Posty: 2598
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1236 times
Been thanked: 1455 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Cyel »

Komentarz do dość dlugiej rozmowy w tym wątku o tym czy to, że WH:U jest pay2win i losowe to dobrze czy źle.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
ODPOWIEDZ