Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Mortinista
- Posty: 370
- Rejestracja: 17 wrz 2019, 23:57
- Has thanked: 254 times
- Been thanked: 163 times
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Dla graczy uwielbiających świetną This War Of Mine jest to zdecydowany "Must Have".
- seki
- Moderator
- Posty: 3619
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1239 times
- Been thanked: 1462 times
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Też takie odniosłem wrażenie. Walka o przetrwanie, trudna, nierówna. W moim przypadku straciłem całkowicie zainteresowanie bo TWOM pod tym względem nie dawał satysfakcji. Szansę na zwycięstwo były mizerne i tutaj wygląda na to, że będzie podobnie.Mortinista pisze: ↑04 sie 2020, 12:26 Dla graczy uwielbiających świetną This War Of Mine jest to zdecydowany "Must Have".
- polwac
- Posty: 2593
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 462 times
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Zdecydowanie liczę na jakiś wariant EASY...inaczje na pewno odpuszczam, bo nie mam zamiaru przeklinać przy planszy i frustrować się niepotrzebnie.seki pisze: ↑04 sie 2020, 15:34Też takie odniosłem wrażenie. Walka o przetrwanie, trudna, nierówna. W moim przypadku straciłem całkowicie zainteresowanie bo TWOM pod tym względem nie dawał satysfakcji. Szansę na zwycięstwo były mizerne i tutaj wygląda na to, że będzie podobnie.Mortinista pisze: ↑04 sie 2020, 12:26 Dla graczy uwielbiających świetną This War Of Mine jest to zdecydowany "Must Have".
Jakieś wyzwanie musi być, ale bez przesady. Planszówki mają mnie relaksować a nie wkurzać

Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
TWOM mnie niestety odrzuciło... bardzo dużą losowością niestety. Wpływa ona zbyt mocno i często mieliśmy wrażenie, że nasze zaplanowane w jakiś sposób akcje czy wybory nie miały żadnego znaczenia. Jeśli tutaj będzie podobnie to podziękuję.
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Nie grałem w TWOM Czyli to taki symulator śmierci jak Robinson?
Jeśli FP będzie takim symulatorem to go pewnje też odpuszczę
Jeśli FP będzie takim symulatorem to go pewnje też odpuszczę
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 20 lip 2010, 18:28
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Nie. Robinson to gra optymalizacyjna i jeśli tak się ją traktuje a nie jako fajną przygodówkę, to dużo częściej będziemy wygrywać niż przegrywać. W TWOM jest dużo więcej losowości i jeszcze silniejszy efekt "kuli śniegowej".
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Możecie mi wytłumaczyc dlaczego ok 1/5 str. Frostpunk jest porównywany do TWOM a ostatnio i do Robinsona i pytam bez złośliwości. Przecież oprócz tego, ze obie są od 3bit to maja różnych autorów, którzy w mojej ocenie tworzą różne gry. Na jaka podstawie frostpunk ma być coś w rodzaju adaptacja TWOM (świetnej gry tak na marginesie)
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Bo obie od 11bit tworzył Wiśniewski, wszystkie są o przetrwaniu grupy ludzi w trudnych warunkach, cechuje je losowość i wszystkie (zdaje się, że Frostpunk też) nie wybaczają błędów w rozgrywce. We wszystkich zbierasz surowce, masz worker placement i talie wydarzeń. Wystarczy? 

Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Jak wyżej
Po prostu dla mnie to takie stymulatory przeżycia Bez wnikania o autorów czy klimat Osobiście jeszcze Nemesis wrzucam do te tego wora
Po prostu dla mnie to takie stymulatory przeżycia Bez wnikania o autorów czy klimat Osobiście jeszcze Nemesis wrzucam do te tego wora
-
- Posty: 2038
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 324 times
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Takie jest życie, choćbyś nie wiem jak planował, zawsze może się coś ze...ać. Tym bardziej w warunkach wojennych! Dlatego TWoM jest świetnym tytułem bo trzeba znać priorytety oraz szybko dostosowywać się do szybko zmieniających się warunków. Osobiście często spędzałem po 30 minut zanim wykonałem wszystkie zadania w domu - planując i przewidując co będzie niezbędne a co mogę odpuścić bo może jakoś uda się przetrwać (a potem przyszła plaga szczurów i zeżarła całe jedzenie poza konserwami...).
Sporo osób lubi odkrywać nowe wpisy w książce - ja wręcz przeciwnie. Obawiam się, że większość się źle kończy, w najlepszym przypadku po prostu jest neutralna (takie są chyba klimaty wojenne - ludzkie odruchy się zacierają, znieczulica ogarnia wszystkich - i to jest wg mnie dobrze w tej grze odwzorowane). Celem jest przetrwanie moich postaci, a inni, trudno, niech sobie radzą sami.
Często ludzie chodzą do najbliższego budynku na "Szabry". Ja często chodzę dalej - żeby mieć mniej kart nieznanego i mieć mniejszą szansę na spotkanie "dobrych inaczej ludzi". Często szybko przebiegam wszystkie karty tylko po to aby dobrać jak najwięcej wody, drewna, komponentów. Jak da się handlować to chętnie oddam 6 kart z nieznanego aby pohandlować - zdobyć to co jest mi niezbędne, a nie narażać się dla przygody.
Uważam, że moje podejście w tej grze odwzorowuje właśnie próbę ludzkiego przetrwania w bardzo złych czasach - a może jestem złym człowiekiem? Wyzutym z ludzkich uczuć? Nie wiem i mam nadzieję, że nigdy nie będę musiał zastosować moich zasad w prawdziwym życiu. Ja TWoM bardzo lubię i jeśli Frost Punk jest podobne - to dla mnie tytuł z kategorii MUST HAVE.
PS
Jak pisałem gra nie jest wg mnie grą przygodową - ale świetnie trzyma klimat.
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 20 lip 2010, 18:28
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Jakby przeżywalność cywili podczas wojny była taka jak w TWOM, to populacja ludzi na Ziemi wynosiłaby pewnie ok. 1 000 000 osób.
-
- Posty: 817
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 93 times
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Akcja twom dzieje się w mieście. W miastach trudnej przeżyć niż na prowincji. Zwłaszcza w obleżonym miesiące gdzie toczą się walki jest trudniej. Nikt Pcimia Dolnego nie będzie bombardował lub ostrzeliwał z artylerii jak nie ma tam jednostek wroga.Chrostek84 pisze: ↑05 sie 2020, 15:18 Jakby przeżywalność cywili podczas wojny była taka jak w TWOM, to populacja ludzi na Ziemi wynosiłaby pewnie ok. 1 000 000 osób.

- DarkSide
- Posty: 3095
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 622 times
- Been thanked: 252 times
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Tutaj macie nówkę sprzed tygodnia: 5-godzinny gameplay z autorami (wersja anglojęzyczna)
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
- sin
- Posty: 676
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 302 times
- Kontakt:
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Była już nawet dyskusja na ten temat w dziale poświęconym finansowaniu społecznościowym - tutaj.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
- DarkSide
- Posty: 3095
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 622 times
- Been thanked: 252 times
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Umknął mi ten temat, ale tak swoją drogą na ponad miesiąc przed kampanią tworzy się temat tyczący owej jeszcze niezaistniałej kampanii i w tymże temacie (poświęconemu kampanii) omawia się mechanikę wynikającą z gameplaya, zamiast w głównym temacie dotyczącym gry, gdzie zwykle dyskusje tyczą się mechaniki właśnie.


W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9182
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3089 times
- Been thanked: 2699 times
- Kontakt:
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Właśnie bardzo słusznie. Póki nie ma gry, to mechanika może się jeszcze 10x zmienić.DarkSide pisze: ↑08 sie 2020, 16:14 na ponad miesiąc przed kampanią tworzy się temat tyczący owej jeszcze niezaistniałej kampanii i w tymże temacie (poświęconemu kampanii) omawia się mechanikę wynikającą z gameplaya, zamiast w głównym temacie dotyczącym gry, gdzie zwykle dyskusje tyczą się mechaniki właśnie.![]()
![]()
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Hardkor
- Posty: 5252
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1565 times
- Been thanked: 1141 times
- Kontakt:
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Pytania o gameplay zadane zostały tam, więc tam odpowiedziałem, ale racja, że ta dyskusja powinna się znaleźć tutaj.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
To tutaj znajdziecie szybciutki preview, bo gameplay to faktycznie jest długaśny.
https://youtu.be/km7kgkV978g

Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
-
- Posty: 727
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 142 times
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
To forum ma to do siebie że informacji należy szukać nie w jednym a w 3 różnych wątkach, przy okazji z wypiekami na twarzy sprawdzać czy nie został gdzieś założony czwarty. Takie uproszczenie życia użytkownikowi. To nie bug, to ficzer 

crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9182
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3089 times
- Been thanked: 2699 times
- Kontakt:
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Informacji należy szukać dokładnie w tym temacie, w którym własnie piszesz. Nie wiem o jakich dwóch innych myślisz, podejrzewam, że o finansowaniu społecznościowym. Tam piszemy o KAMPANII KS-owej, a nie o samej grze. A jeśli widzisz, że ktoś pisze nie tu gdzie trzeba to raportuj, to takie proste i oczywiste.
A trzeci to który? Albo nieważne, nie powiększajmy offtopa. Skupmy się na GRZE.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
A tutaj rozgrywka solo ze wsparciem Adama Kwapińskiego
https://youtu.be/f_pAGYsfuRY

Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- mat_eyo
- Posty: 5724
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 958 times
- Been thanked: 1499 times
- Kontakt:
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Wczoraj pod okiem Adama zagrałem pierwszą partię w jeden z "normalnych" (nie tutorial) scenariuszy. Mam zamiar zagrać jeszcze 2-3 razy i w okolicach startu kampanii, czyli w przyszłym tygodniu, wrzucić jakieś wrażenia z tych rozgrywek na bloga. Jeśli macie jakieś konkretne pytania odnośnie rozgrywki, to piszcie, może uda się odpowiedzieć.
- Hardkor
- Posty: 5252
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1565 times
- Been thanked: 1141 times
- Kontakt:
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Jak wygląda sprawa z graczem dominującym? Czy gra będzie miała jakiś tryb bez scenariuszy? Na ile +/- powinna starczyć gra jak i jej regrywalność to coś więcej niż warunku początkowe/ inne wybory graczy? Czy gra już jest prawie gotowa czy jak przy grach Awaken Realms czeka nas długi czas developerki?mat_eyo pisze: ↑28 wrz 2020, 13:16 Wczoraj pod okiem Adama zagrałem pierwszą partię w jeden z "normalnych" (nie tutorial) scenariuszy. Mam zamiar zagrać jeszcze 2-3 razy i w okolicach startu kampanii, czyli w przyszłym tygodniu, wrzucić jakieś wrażenia z tych rozgrywek na bloga. Jeśli macie jakieś konkretne pytania odnośnie rozgrywki, to piszcie, może uda się odpowiedzieć.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- mat_eyo
- Posty: 5724
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 958 times
- Been thanked: 1499 times
- Kontakt:
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Od razu zaznaczam, że nie mam nic wspólnego z wydawnictwem, a to są odpowiedzi po jednej, zapoznawczej partii. Poza tym w projekcie na tym etapie jeszcze może się trochę zmienić.
Wiem, że rozgrywka ma być oparta na różniących się od siebie scenariuszach. Nic mi nie wiadomo o trybie piaskownicy i nie podejrzewam, żeby taki w grze się znalazł.
Gra nie ma żadnych narzędzi do ograniczania gracza alfa. Wszystkie elementy są wspólne i jawne. Wiem, gra ma przydzielać graczom role, ale to bardziej dla ułatwienia wejścia w grę (mniej zasad do przyswojenia) niż ograniczenia syndromu lidera. Nie przepadam za koopami, więc dla mnie to jest ewidentnie gra solo, ewentualnie dwuosobowa. Nie mam pojęcia co miałby tu robić czwarty gracz, we trójkę chyba tylko dla wielkich fanów kooperacji.
Scenariuszy ma być kilka, różniących się między sobą. Dodatkowo, niezależnie od scenariusza, mamy różne układy początkowe (liczba, rodzaj i status mieszkańców, zasoby, tory nadziei i niezadowolenia), losowy rozkład planszy (na start i podczas gry), oraz kilka wylosowanych z większej puli praw i technologii. Taka sama jest talia wydarzeń, ale w grze używana jest tylko część z nich, a losowa kolejność ich dobierania ma spore znaczenie. Dodatkowo w trakcie gry podejmujemy wybory, które później niosą za sobą konsekwencje.
Scenariusze składają się z kilku etapów i są plany, żeby te etapy również były losowane choćby z 2-3 kart. Jeśli uda się to osiągnąć, to regrywalność będzie bardzo wysoka. Jeśli nie, to opisane wcześniej zmienne nadal powinny sprawić, że mimo znajomości scenariusza, powtarzanie go nie będzie nużące. A powtarzać będzie się je na pewno, bo gra jest trudna.
Wiem, że rozgrywka ma być oparta na różniących się od siebie scenariuszach. Nic mi nie wiadomo o trybie piaskownicy i nie podejrzewam, żeby taki w grze się znalazł.
Gra nie ma żadnych narzędzi do ograniczania gracza alfa. Wszystkie elementy są wspólne i jawne. Wiem, gra ma przydzielać graczom role, ale to bardziej dla ułatwienia wejścia w grę (mniej zasad do przyswojenia) niż ograniczenia syndromu lidera. Nie przepadam za koopami, więc dla mnie to jest ewidentnie gra solo, ewentualnie dwuosobowa. Nie mam pojęcia co miałby tu robić czwarty gracz, we trójkę chyba tylko dla wielkich fanów kooperacji.
Scenariuszy ma być kilka, różniących się między sobą. Dodatkowo, niezależnie od scenariusza, mamy różne układy początkowe (liczba, rodzaj i status mieszkańców, zasoby, tory nadziei i niezadowolenia), losowy rozkład planszy (na start i podczas gry), oraz kilka wylosowanych z większej puli praw i technologii. Taka sama jest talia wydarzeń, ale w grze używana jest tylko część z nich, a losowa kolejność ich dobierania ma spore znaczenie. Dodatkowo w trakcie gry podejmujemy wybory, które później niosą za sobą konsekwencje.
Scenariusze składają się z kilku etapów i są plany, żeby te etapy również były losowane choćby z 2-3 kart. Jeśli uda się to osiągnąć, to regrywalność będzie bardzo wysoka. Jeśli nie, to opisane wcześniej zmienne nadal powinny sprawić, że mimo znajomości scenariusza, powtarzanie go nie będzie nużące. A powtarzać będzie się je na pewno, bo gra jest trudna.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2020, 15:07 przez mat_eyo, łącznie zmieniany 1 raz.