mechanika w grach figurkowych??
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2707 times
- Been thanked: 2394 times
Re: mechanika w grach figurkowych??
Czy przez "gry figurkowe" rozumiesz bitewniaki czy planszówki?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 2598
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1236 times
- Been thanked: 1455 times
Re: mechanika w grach figurkowych??
Współczesne gry figurkowe/bitewniaki powstały w rezultacie dziwnego procesu ewolucji gdzie tradycyjne gry wojenne ( KLIK) były bazą na której wykształciły się D&D i inne RPGi zaś te RPGi znów przepoczwarzyły się w bardziej współczesne bitewniaki (Games Workshop i ich Warhammer Fantasy Battle i Rouge Trader w pierwszych edycjach będące RPGo-podobnymi skirmishami stopniowo zmieniane w systemy do rozgrywania masowych bitew - WFB i WH40K).
W rezultacie najczęściej wykorzystywanymi mechanikami walki są rzuty kośćmi podobne do tych, które spotkasz w RPG - na trafienie, na zranienie, na przebicie pancerza, na morale.
W rezultacie najczęściej wykorzystywanymi mechanikami walki są rzuty kośćmi podobne do tych, które spotkasz w RPG - na trafienie, na zranienie, na przebicie pancerza, na morale.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")