Scythe - zasady i pytania
Re: Scythe
Hej
Przejrzałem wątek i nie znalazłem nurtującej mnie kwestii więc piszę
Jak wygląda produkcja robotników w sytuacji gdy na polu wioską mam już np 3 moich robotników? czy każdy produkuje jednego co łącznie da mi 6 workerów na hexie czy cała akcja da mi tylko jednego nowego pracownika? W naszej ostatniej partii mieliśmy z tym problem i postawiliśmy na drugą opcję.
Przejrzałem wątek i nie znalazłem nurtującej mnie kwestii więc piszę
Jak wygląda produkcja robotników w sytuacji gdy na polu wioską mam już np 3 moich robotników? czy każdy produkuje jednego co łącznie da mi 6 workerów na hexie czy cała akcja da mi tylko jednego nowego pracownika? W naszej ostatniej partii mieliśmy z tym problem i postawiliśmy na drugą opcję.
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Scythe
1 worker = 1 produkcja. Czyli w Twoim przypadku, masz 3 workerów, którzy produkują 3 kolejnych workerów. Analogicznie jest z robotnikami na innych polach, którzy produkują drewno, stal itd.Barolek pisze: ↑20 mar 2019, 12:20 Hej
Przejrzałem wątek i nie znalazłem nurtującej mnie kwestii więc piszę
Jak wygląda produkcja robotników w sytuacji gdy na polu wioską mam już np 3 moich robotników? czy każdy produkuje jednego co łącznie da mi 6 workerów na hexie czy cała akcja da mi tylko jednego nowego pracownika? W naszej ostatniej partii mieliśmy z tym problem i postawiliśmy na drugą opcję.
- 13thcaesar
- Posty: 607
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 29 times
Re: Scythe
Pytanie dotyczące jednego modułu z dodatku Fenris Powstaje:
Spoiler:
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
Re: Scythe
Przymierzamy się do kampanii Fenrisa. Nie rozumiem jednej rzeczy, może mój angielski jest za słaby. Nie wrzucam pytania jako spoiler bo kwestia dotyczy podstawowych zasad. Jak działa Triumph Log? Zaznaczamy gwiazdki w pionie i poziomie ale jak? Gier jest 8, a rzędów 5...
Re: Scythe
Każdą zdobytą gwiazdkę za dane osiągnięcie stawiacie w odpowiedniej kolumnie - jest bonus za wypełnienie kolumny (zdobycie danego osiągnięcia kilka razy w kolejnych partiach) i bonus za zdobycie całego rzędu (wszystkich możliwych osiągnięć, niekoniecznie w jednej grze).
Re: Scythe
Czyli teoretycznie w pierwszej grze zdobyłem gwiazdki za cel, pracowników i jedną bitwę. W drugiej za cel, dwie bitwy i popularność. Łącznie daje mi to w pierwszym rzędzie zaznaczenie: celu, dwóch bitw, pracownika i popularności. W drugim zaś celu i bitwy. I w ramach Tripmg Loga na przestrzeni całej kampanii średnio opłaca się zdobywać konkretną gwiazdkę więcej niż 5 razy. Dobrze rozumiem?
- miszczu666
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 170 times
- Kontakt:
Re: Scythe
Towarzysze Obywatele.
Przetłumaczyłem i udostępniam plik ze skrótem zasad do Scythe wraz z dodatkami Igrając z Wiatrem oraz Najeźdźcy z Daleka.
Jeśli znajdziecie jakieś błędy, proszę o informacje, poprawię i wrzucę aktualizację.
Skrót zasad - Scythe + Najeźdźcy z Daleka + Igrając z Wiatrem
Pozostałe pliki pomocy mojego tłumaczenia można znaleźć tu: [url=https://boardgamegeek.com/files/boar
Przetłumaczyłem i udostępniam plik ze skrótem zasad do Scythe wraz z dodatkami Igrając z Wiatrem oraz Najeźdźcy z Daleka.
Jeśli znajdziecie jakieś błędy, proszę o informacje, poprawię i wrzucę aktualizację.
Skrót zasad - Scythe + Najeźdźcy z Daleka + Igrając z Wiatrem
Pozostałe pliki pomocy mojego tłumaczenia można znaleźć tu: [url=https://boardgamegeek.com/files/boar
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Re: Scythe
Witam kolegów. Grając ostatnio napotkałem kilka wątpliwości.
Pierwsza dotyczy kart premii za budowle.
1. Karta: Liczba twoich budowli w jednym ciągu. Jak to interpretować? skoro za jedną budowlę dostaję 2$, to za cztery pojedyncze 8$ ?
inna sytuacja: dwa ciągi po dwie budowle. Dostaję tylko za pierwszą parę 4$ i drugiej nie liczę ? bo jeśli miałbym dostać za dwie 8$ to trochę
bez sensu porównując z ułożeniem wszystkich budynków ( czterech ) w jednym ciągu za które mam 9$.
2. Karta: Liczba farm i tundr na których są twoje budowle. Jeśli wybudowałem budynek na farmie i na tundrze, to mam płacone za farmę i tundrę po 2$
czyli 4$, czy albo za farmę albo tundrę ?
Druga wątpliwość dotyczy premii za akcję "werbunek".
Zaistniała sytuacja wyczerpania akcji "werbunek" z dolnego rzędu. Instrukcja podaje przykład wyczerpania dla akcji "ulepszenie" czyli nie pozostaje już nic do ulepszenia, ale pomimo tego mogę dalej podejmować tą akcję płacąc koszt paliwa aby wziąć np. 3$. Jak będzie w przypadku werbunku ? jeśli są monety to je pobieram, a jak nie ma to, czy ja i gracze po prawej i lewej dostają jakąś premię ? może biorę kartę walki która została odsłonięta po wzięciu rekruta z tego pola akcji.
Z góry wielkie dziękuję za pomoc.
Pierwsza dotyczy kart premii za budowle.
1. Karta: Liczba twoich budowli w jednym ciągu. Jak to interpretować? skoro za jedną budowlę dostaję 2$, to za cztery pojedyncze 8$ ?
inna sytuacja: dwa ciągi po dwie budowle. Dostaję tylko za pierwszą parę 4$ i drugiej nie liczę ? bo jeśli miałbym dostać za dwie 8$ to trochę
bez sensu porównując z ułożeniem wszystkich budynków ( czterech ) w jednym ciągu za które mam 9$.
2. Karta: Liczba farm i tundr na których są twoje budowle. Jeśli wybudowałem budynek na farmie i na tundrze, to mam płacone za farmę i tundrę po 2$
czyli 4$, czy albo za farmę albo tundrę ?
Druga wątpliwość dotyczy premii za akcję "werbunek".
Zaistniała sytuacja wyczerpania akcji "werbunek" z dolnego rzędu. Instrukcja podaje przykład wyczerpania dla akcji "ulepszenie" czyli nie pozostaje już nic do ulepszenia, ale pomimo tego mogę dalej podejmować tą akcję płacąc koszt paliwa aby wziąć np. 3$. Jak będzie w przypadku werbunku ? jeśli są monety to je pobieram, a jak nie ma to, czy ja i gracze po prawej i lewej dostają jakąś premię ? może biorę kartę walki która została odsłonięta po wzięciu rekruta z tego pola akcji.
Z góry wielkie dziękuję za pomoc.
Re: Scythe zasady i dywagacje
Witam kolegów. Grając ostatnio napotkałem kilka wątpliwości.
Pierwsza dotyczy kart premii za budowle.
1. Karta: Liczba twoich budowli w jednym ciągu. Jak to interpretować? skoro za jedną budowlę dostaję 2$, to za cztery pojedyncze 8$ ?
inna sytuacja: dwa ciągi po dwie budowle. Dostaję tylko za pierwszą parę 4$ i drugiej nie liczę ? bo jeśli miałbym dostać za dwie 8$ to trochę
bez sensu porównując z ułożeniem wszystkich budynków ( czterech ) w jednym ciągu za które mam 9$.
2. Karta: Liczba farm i tundr na których są twoje budowle. Jeśli wybudowałem budynek na farmie i na tundrze, to mam płacone za farmę i tundrę po 2$
czyli 4$, czy albo za farmę albo tundrę ?
Druga wątpliwość dotyczy premii za akcję "werbunek".
Zaistniała sytuacja wyczerpania akcji "werbunek" z dolnego rzędu. Instrukcja podaje przykład wyczerpania dla akcji "ulepszenie" czyli nie pozostaje już nic do ulepszenia, ale pomimo tego mogę dalej podejmować tą akcję płacąc koszt paliwa aby wziąć np. 3$. Jak będzie w przypadku werbunku ? jeśli są monety to je pobieram, a jak nie ma to, czy ja i gracze po prawej i lewej dostają jakąś premię ? może biorę kartę walki która została odsłonięta po wzięciu rekruta z tego pola akcji.
Z góry wielkie dziękuję za pomoc.
Pierwsza dotyczy kart premii za budowle.
1. Karta: Liczba twoich budowli w jednym ciągu. Jak to interpretować? skoro za jedną budowlę dostaję 2$, to za cztery pojedyncze 8$ ?
inna sytuacja: dwa ciągi po dwie budowle. Dostaję tylko za pierwszą parę 4$ i drugiej nie liczę ? bo jeśli miałbym dostać za dwie 8$ to trochę
bez sensu porównując z ułożeniem wszystkich budynków ( czterech ) w jednym ciągu za które mam 9$.
2. Karta: Liczba farm i tundr na których są twoje budowle. Jeśli wybudowałem budynek na farmie i na tundrze, to mam płacone za farmę i tundrę po 2$
czyli 4$, czy albo za farmę albo tundrę ?
Druga wątpliwość dotyczy premii za akcję "werbunek".
Zaistniała sytuacja wyczerpania akcji "werbunek" z dolnego rzędu. Instrukcja podaje przykład wyczerpania dla akcji "ulepszenie" czyli nie pozostaje już nic do ulepszenia, ale pomimo tego mogę dalej podejmować tą akcję płacąc koszt paliwa aby wziąć np. 3$. Jak będzie w przypadku werbunku ? jeśli są monety to je pobieram, a jak nie ma to, czy ja i gracze po prawej i lewej dostają jakąś premię ? może biorę kartę walki która została odsłonięta po wzięciu rekruta z tego pola akcji.
Z góry wielkie dziękuję za pomoc.
Re: Scythe zasady i dywagacje
Premię za budowle dostajesz tylko raz i jest zależna od progu jakiego osiągnąłeś.
1) W przypadku budowli w jednym ciągu, jeśli zbudowałeś cztery pojedyncze budowle to dostaniesz 2$, bo twoja najdłuższa linia to 1 i dostajesz nagrodę poziomu pierwszego, która jest warta właśnie 2$. Jeżeli masz dwa ciągi po dwie budowle dostajesz 4$.
2) W przypadku farm i tundr trzeba zwrócić uwagę, że oba obszary są prawidłowymi dla tej premii. Tak, więc jeśli masz budynek na farmie i na tundrze to znaczy, że masz prawidłowo postawione dwie budowle. Skoro masz prawidłowo dwie budowle to dostajesz nagrodę 4$. Po prostu sumujesz ilość budynków na farmie i tundrze i dopiero od tego jest zależna wysokość premii. Inny przykład: z zajęcie 2 farm i 2 tundr dostaniesz 9$.
Wyczerpanie akcja "werbunku" jest takie samo jak dla każdej innej akcji dolnego rzędu. Pobierasz monety. Jeśli rekrut dla danej akcji został odkryty to pobierasz za niego nagrodę. W przypadku wyczerpania "werbunku" oczywiście oznacza, że wcześniej odkryłeś danego rekruta, więc dobierasz kartę walki. Gracze po twojej lewej i prawej też dostaną premię, jeśli wcześniej odsłonili odpowiedniego rekruta. W tym przypadku muszą mieć odsłoniętego rekruta na akcji "werbunek", a wtedy też dostaną po karcie walki.
1) W przypadku budowli w jednym ciągu, jeśli zbudowałeś cztery pojedyncze budowle to dostaniesz 2$, bo twoja najdłuższa linia to 1 i dostajesz nagrodę poziomu pierwszego, która jest warta właśnie 2$. Jeżeli masz dwa ciągi po dwie budowle dostajesz 4$.
2) W przypadku farm i tundr trzeba zwrócić uwagę, że oba obszary są prawidłowymi dla tej premii. Tak, więc jeśli masz budynek na farmie i na tundrze to znaczy, że masz prawidłowo postawione dwie budowle. Skoro masz prawidłowo dwie budowle to dostajesz nagrodę 4$. Po prostu sumujesz ilość budynków na farmie i tundrze i dopiero od tego jest zależna wysokość premii. Inny przykład: z zajęcie 2 farm i 2 tundr dostaniesz 9$.
Wyczerpanie akcja "werbunku" jest takie samo jak dla każdej innej akcji dolnego rzędu. Pobierasz monety. Jeśli rekrut dla danej akcji został odkryty to pobierasz za niego nagrodę. W przypadku wyczerpania "werbunku" oczywiście oznacza, że wcześniej odkryłeś danego rekruta, więc dobierasz kartę walki. Gracze po twojej lewej i prawej też dostaną premię, jeśli wcześniej odsłonili odpowiedniego rekruta. W tym przypadku muszą mieć odsłoniętego rekruta na akcji "werbunek", a wtedy też dostaną po karcie walki.
- aaxxee
- Posty: 233
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: Scythe zasady i dywagacje
Witam. Dla upewnienia. Czy można wykonać akcję dolnego rzędu a dopiero potem górnego?
- miszczu666
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 170 times
- Kontakt:
Re: Scythe zasady i dywagacje
Nie. Tylko z góry na dół. Strona 10 instrukcji, kluczowe stwierdzenie pogrubiłem:
Podczas swojej tury po kolei wykonujesz następujące
działania:
1. Umieść znacznik akcji na innej sekcji swojej planszy
gracza niż w poprzedniej turze.
2. Wykonaj akcję górnego rzędu dla tej sekcji (opcjonalnie).
3. Wykonaj akcję dolnego rzędu dla tej sekcji (opcjonalnie).
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
- szafaaaa
- Posty: 248
- Rejestracja: 07 paź 2011, 17:42
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 32 times
Re: Scythe zasady i dywagacje
Pytanko, mam 14 siły, 6 popularności i 5 położonych gwiazdek. Robię bolster (z odblokowanym Momumentem) podnoszę sile o 3 - kładę 6 gwiazdkę za 16 siły i od razu i kończę grę, czy mogę jeszcze podnieść popularność o 1 z Monumentu i przejść na wyższy tier punktacji?
Re: Scythe zasady i dywagacje
Jeśli dobrze rozumiem (i zawsze tak gram) - gra kończy się dokładnie w momencie położenia 6. gwiazdki, po tym fakcie już nikt nie może niczego zrobić.szafaaaa pisze: ↑06 mar 2020, 09:11 Pytanko, mam 14 siły, 6 popularności i 5 położonych gwiazdek. Robię bolster (z odblokowanym Momumentem) podnoszę sile o 3 - kładę 6 gwiazdkę za 16 siły i od razu i kończę grę, czy mogę jeszcze podnieść popularność o 1 z Monumentu i przejść na wyższy tier punktacji?
- miszczu666
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 170 times
- Kontakt:
Re: Scythe zasady i dywagacje
Położenie szóstej gwizdki po podczas wykonywania górnej akcji skutkuje natychmiastowym końcem gry. Poniżej wycinek instrukcji.szafaaaa pisze: ↑06 mar 2020, 09:11 Pytanko, mam 14 siły, 6 popularności i 5 położonych gwiazdek. Robię bolster (z odblokowanym Momumentem) podnoszę sile o 3 - kładę 6 gwiazdkę za 16 siły i od razu i kończę grę, czy mogę jeszcze podnieść popularność o 1 z Monumentu i przejść na wyższy tier punktacji?
Nie jestem jednak pewien, czy premia z budynku w górnej akcji nie powinna być otrzymana, skoro jest jej częścią.
Ale jestem w 100% przekonany, że na BGG jest na to odpowiedź. Tylko w pracy mam zablokowany dostęp do BGG, więc nie pomogę.
Podkreśliłem też jeden wyjątek, jeśli gwiazdka zostanie położona jako wynik dolnej akcji. Wtedy otrzymuje się wszystkie korzyści z tej akcji razem z premią za rekruta.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Re: Scythe zasady i dywagacje
Witam! Mam dwa pytania odnośnie zasad w Scythe.
1. Czy wykonując akcję RUCH muszę wykorzystać każdy ruch, czy mogę np zrobić ruch tylko o jedno pole?
2. Mając jakąkolwiek kartę fabryki akcja RUCH na tej karcie traktowana jest jako akcja dolnego rzędu? Czy można wykonać tylko tą akcję? Pytam bo zdarza się, że mam wszystkich rekrutów bądź budowle i po prostu nie potrzebuję wykonywać "górnej akcji"
1. Czy wykonując akcję RUCH muszę wykorzystać każdy ruch, czy mogę np zrobić ruch tylko o jedno pole?
2. Mając jakąkolwiek kartę fabryki akcja RUCH na tej karcie traktowana jest jako akcja dolnego rzędu? Czy można wykonać tylko tą akcję? Pytam bo zdarza się, że mam wszystkich rekrutów bądź budowle i po prostu nie potrzebuję wykonywać "górnej akcji"
- Lothrain
- Posty: 3415
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Scythe zasady i dywagacje
Możesz się ruszyć o mniej pól. Możesz też wykonać tylko jedną akcję z karty fabryki.lvb1rynt pisze: ↑31 lip 2020, 08:51 Witam! Mam dwa pytania odnośnie zasad w Scythe.
1. Czy wykonując akcję RUCH muszę wykorzystać każdy ruch, czy mogę np zrobić ruch tylko o jedno pole?
2. Mając jakąkolwiek kartę fabryki akcja RUCH na tej karcie traktowana jest jako akcja dolnego rzędu? Czy można wykonać tylko tą akcję? Pytam bo zdarza się, że mam wszystkich rekrutów bądź budowle i po prostu nie potrzebuję wykonywać "górnej akcji"
Re: Scythe zasady i dywagacje
[/quote]
Możesz się ruszyć o mniej pól. Możesz też wykonać tylko jedną akcję z karty fabryki.
[/quote]
Dzięki za odpowiedź. Jeszcze jedno. Jak dołączyć Automę do gry jako kolejnego gracza?
Możesz się ruszyć o mniej pól. Możesz też wykonać tylko jedną akcję z karty fabryki.
[/quote]
Dzięki za odpowiedź. Jeszcze jedno. Jak dołączyć Automę do gry jako kolejnego gracza?
Re: Scythe zasady i dywagacje
cześć. Mam do was pytanie dotyczące dodatku Fenris powstaje.
Czy może mi ktoś wytłumaczyć przebieg walki Anihilatora np. z mechem. Tylko proszę nie odpowiadać że w instrukcji jest napisane. Anihilatora atakuje mecha : kto rzuca dwiema kośćmi? Bo jeśli gracz od mecha to wybierze wartość najniższą, jeśli Fenris to najwyższą. Czy w ogóle rzuca się dwiema kostkami? Jak jest z dobiorem kart walki podczas walki? Dobieram trzy z puli ogólnej czy ze swojej? A może jest tak że dobieram trzy z ogólnej a jedną ze swojej za jednego Anihilatora i wtedy sumuję wartości z kostki i kart. Proszę o dokładny opis przebiegu takiej walki. Z góry dziękuję.
Czy może mi ktoś wytłumaczyć przebieg walki Anihilatora np. z mechem. Tylko proszę nie odpowiadać że w instrukcji jest napisane. Anihilatora atakuje mecha : kto rzuca dwiema kośćmi? Bo jeśli gracz od mecha to wybierze wartość najniższą, jeśli Fenris to najwyższą. Czy w ogóle rzuca się dwiema kostkami? Jak jest z dobiorem kart walki podczas walki? Dobieram trzy z puli ogólnej czy ze swojej? A może jest tak że dobieram trzy z ogólnej a jedną ze swojej za jednego Anihilatora i wtedy sumuję wartości z kostki i kart. Proszę o dokładny opis przebiegu takiej walki. Z góry dziękuję.
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 09:31
- Lokalizacja: Kielce
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
Re: Scythe zasady i dywagacje
Po lekturze instrukcji jestem dość zaskoczony, bo gra wydaje się całkiem prosta do zrozumienia. Do tego jest w sumie fajnie napisana, chociaż po lekturze wątku wnoszę, że to zasługa dodruku, gdzie większość wątpliwości jest wyjaśniona.
Ale są jednak dwie rzeczy, których nie bardzo rozumiem.
1. Wytłumaczenie w intstukcji zdolności kamraci Polanii "nie tracisz popularności, gdy zmuszasz robotników przeciwnika do wycofania się po wygranej walce jako strona atakująca. Dotyczy to również innych działań, jakie podejmujesz w swojej turze, kiedy twoja postać lub mech zmusza robotników przeciwnika do wycofania się po walce". Pierwsze zdanie jest oczywiste i jasne, ale o co chodzi w drugim nie bardzo rozumiem.
2. Przy walce i sojuszach jest informacja, że pozostali gracze mogą próbować wpłynąć na wynik walki. Dobrze rozumiem, że chodzi o sytuację, gdzie gracz A i B się tłuką a gracz C proponuje jednemu z nich jakaś kasę, żeby się podłożył albo dowalił bardziej?
Ale są jednak dwie rzeczy, których nie bardzo rozumiem.
1. Wytłumaczenie w intstukcji zdolności kamraci Polanii "nie tracisz popularności, gdy zmuszasz robotników przeciwnika do wycofania się po wygranej walce jako strona atakująca. Dotyczy to również innych działań, jakie podejmujesz w swojej turze, kiedy twoja postać lub mech zmusza robotników przeciwnika do wycofania się po walce". Pierwsze zdanie jest oczywiste i jasne, ale o co chodzi w drugim nie bardzo rozumiem.
2. Przy walce i sojuszach jest informacja, że pozostali gracze mogą próbować wpłynąć na wynik walki. Dobrze rozumiem, że chodzi o sytuację, gdzie gracz A i B się tłuką a gracz C proponuje jednemu z nich jakaś kasę, żeby się podłożył albo dowalił bardziej?
- sin
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Scythe zasady i dywagacje
Tutaj trzeba po prostu pamiętać, że każdorazowo gracz dowodzący tą frakcją nie traci popularności w wyniku zmuszenia robotników do wycofania.Xavris pisze: ↑15 sie 2020, 01:25 1. Wytłumaczenie w intstukcji zdolności kamraci Polanii "nie tracisz popularności, gdy zmuszasz robotników przeciwnika do wycofania się po wygranej walce jako strona atakująca. Dotyczy to również innych działań, jakie podejmujesz w swojej turze, kiedy twoja postać lub mech zmusza robotników przeciwnika do wycofania się po walce". Pierwsze zdanie jest oczywiste i jasne, ale o co chodzi w drugim nie bardzo rozumiem.
Tak jest i może też zadziać się nawet między graczami A i B, nawet już po rozpoczęciu walki. Zasadniczo nieformalne sojusze można zawierać dowolnie, ale ich ustalenia nie są mechanicznie w żaden sposób "wymuszalne", natomiast jedynym zasobem, którym można dowolnie przekazywać (do negocjacji, przekupstwa, haraczu itp) są właśnie pieniądze.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
- miszczu666
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 170 times
- Kontakt:
Re: Scythe zasady i dywagacje
Poprawiłem lekko twoją wypowiedź. Ważne jest to, że Polanią nie traci się popularności jeśli robotnicy zmuszeni są do wycofania się po walce. jeśli wejdziesz mechem lub postacią na pole zawierające tylko robotników przeciwnika, nie dochodzi do walki. Za to traci się popularność.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 09:31
- Lokalizacja: Kielce
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
Re: Scythe zasady i dywagacje
Obaj się skupiliscie na elemencie, który jest w instrukcji wyraźnie napisany i zrozumiały nie rozumiem jedynie, czym są te 'inne dzialania', bo jak dla mnie to jest zapis, który niepotrzebnie gmatwa prosta rzecz.