Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 577
- Rejestracja: 29 sty 2014, 14:57
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 26 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Ja bedac wielkim fanem descenta niestety nie moge przebrnac przez instrukcje. Wg mnie troche za duzo tych zasad do ogarniecia na poczatek. Nie wyobrażam sobie tłumaczenia nowym zielonym graczom tej pozycji. Z descentem było latwiej. Tu masz postac tak sie chodzi tak sie patrzy czy ktos jest wydoczny i tak wyglada walka - Gramy. Tutaj siedze 3 dzien nad instrukcja i do pierwszej gry testowej mam wrazenie ze jeszcze daleko...
- Sir_Yaro
- Posty: 1650
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 366 times
- Kontakt:
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
włącz sobie film na YT. grałem w to kilka razy, a instrukcji nigdy całej nie przeczytałem....keldorn pisze: ↑25 sie 2020, 15:58 Ja bedac wielkim fanem descenta niestety nie moge przebrnac przez instrukcje. Wg mnie troche za duzo tych zasad do ogarniecia na poczatek. Nie wyobrażam sobie tłumaczenia nowym zielonym graczom tej pozycji. Z descentem było latwiej. Tu masz postac tak sie chodzi tak sie patrzy czy ktos jest wydoczny i tak wyglada walka - Gramy. Tutaj siedze 3 dzien nad instrukcja i do pierwszej gry testowej mam wrazenie ze jeszcze daleko...
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Instrukcja jest dużo czytelniejsza i łatwiejsza do przetworzenia niż gloomhaven, dużo z w instrukcji zajmują przykłady. nie miałem przy niej większych problemów, gorzej że już pozapominałem, będzie trzeba ją odświeżać przy dodatkach.
Ktoś się orientuje kiedy przedsprzedaż dodatku?
Ktoś się orientuje kiedy przedsprzedaż dodatku?
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
- Irr3versible
- Posty: 995
- Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
- Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 544 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Keldorn, podejdź trochę inaczej, ta gra dużo zyskuje w tłumaczeniu/zrozumieniu gdy jesteś nad rozłożona mapą. Zasad jest dużo, prawda, jednak 'flow' gry jest bardzo prosty i jeśli grałeś w action rpg to szybko złapiesz rytm rundy - a to już istotnie pomoże na start.
Tak również proponowałbym tłumaczyć grę innym - kilka zdań podstawowych: głównie omówienie karty pomocy (proponuję ksero jeśli gracie w więcej osób), a resztę już w locie podczas gry dopowiadać. Inaczej zanudzisz trzydziestoma minutowym gadaniem
Najważniejsze aspekty na start:
- rozłożyć mapę, zapoznać się z systemem pułapek zamkniętych / otwartych drzwi (jedne wymagają akcji specjalnej, ciągniesz kartę pułapki, drugie są darmowa akcja i nie ma pułapki), sprawdzić utrudnienia terenu
- Cykle: rundy (powtarzany dla każdego gracza) i tury (po zakończeniu aktywacji wszystkich graczy).
- Statusy i kolejność rozpatrywania ataku / obrony (pamiętać o magicznej traczy, powaleniu, dominacji, skupieniu, krytyku - warunek choć jedno trafienie na kostce, nie jest tym samym co jedno obrażenie)
- pole widzenia, upraszczając łączysz dwa pola x to się widzicie (max 5 do przodu), linijka nie jest potrzebna. Nie strzelisz z łuku w potwora jeśli inny zasłania Ci drogę itp. Jeśli wejdziesz w pole, z którego widzisz pole z cieniem (żetony wrogów układane podczas scenariusza) natychmiast sprawdzasz co kryją żetony (głównie przywołanie potworów)
- preferowany cel wroga (umieszczony na karcie wroga, szerzej opisany w instrukcji - np gobliny pragną złota)
- pierwszeństwo scenariusza, zawsze jak wejdziesz na pole z oznaczeniem fabularnym to przerywasz akcje by zapoznać się z księga scenariusza, dopiero później kontynuujesz ruch
- przypisanie potworów do graczy (ważny temat, jeśli gracie w większej grupie bo może wpływać na decyzję jaki potwór się aktywuję)
- zawsze uważnie czytać kartę potwora (tarot), te mają pierwszeństwo nad zasadami w rulebooku (np specjalne aktywację itp)
Nie ma co czytać o emporium, kampanii, czy innych drobnych zasadach (np bronie pomocnicze dystansowe, jak toporki, ulegają zniszczeniu jeśli na kostce będzie gremlin) jeśli te nie wystąpią w pierwszej misji.
Kilka ruchów, złapiesz rytm i nagle zasady będą dużo bardziej przyswajalne. Możesz pominąć część dotyczącą scenariusza, aby nie psuć sobie głównej rozgrywki.
PS. Raczej nic nie pomyliłem, ale ostatnio grałem 6 msv temu więc coś mogło mi umknąć. Mnie został już tylko ostatnia kampania z aktu 2 (gram na eng wersji).
Tak również proponowałbym tłumaczyć grę innym - kilka zdań podstawowych: głównie omówienie karty pomocy (proponuję ksero jeśli gracie w więcej osób), a resztę już w locie podczas gry dopowiadać. Inaczej zanudzisz trzydziestoma minutowym gadaniem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Najważniejsze aspekty na start:
- rozłożyć mapę, zapoznać się z systemem pułapek zamkniętych / otwartych drzwi (jedne wymagają akcji specjalnej, ciągniesz kartę pułapki, drugie są darmowa akcja i nie ma pułapki), sprawdzić utrudnienia terenu
- Cykle: rundy (powtarzany dla każdego gracza) i tury (po zakończeniu aktywacji wszystkich graczy).
- Statusy i kolejność rozpatrywania ataku / obrony (pamiętać o magicznej traczy, powaleniu, dominacji, skupieniu, krytyku - warunek choć jedno trafienie na kostce, nie jest tym samym co jedno obrażenie)
- pole widzenia, upraszczając łączysz dwa pola x to się widzicie (max 5 do przodu), linijka nie jest potrzebna. Nie strzelisz z łuku w potwora jeśli inny zasłania Ci drogę itp. Jeśli wejdziesz w pole, z którego widzisz pole z cieniem (żetony wrogów układane podczas scenariusza) natychmiast sprawdzasz co kryją żetony (głównie przywołanie potworów)
- preferowany cel wroga (umieszczony na karcie wroga, szerzej opisany w instrukcji - np gobliny pragną złota)
- pierwszeństwo scenariusza, zawsze jak wejdziesz na pole z oznaczeniem fabularnym to przerywasz akcje by zapoznać się z księga scenariusza, dopiero później kontynuujesz ruch
- przypisanie potworów do graczy (ważny temat, jeśli gracie w większej grupie bo może wpływać na decyzję jaki potwór się aktywuję)
- zawsze uważnie czytać kartę potwora (tarot), te mają pierwszeństwo nad zasadami w rulebooku (np specjalne aktywację itp)
Nie ma co czytać o emporium, kampanii, czy innych drobnych zasadach (np bronie pomocnicze dystansowe, jak toporki, ulegają zniszczeniu jeśli na kostce będzie gremlin) jeśli te nie wystąpią w pierwszej misji.
Kilka ruchów, złapiesz rytm i nagle zasady będą dużo bardziej przyswajalne. Możesz pominąć część dotyczącą scenariusza, aby nie psuć sobie głównej rozgrywki.
PS. Raczej nic nie pomyliłem, ale ostatnio grałem 6 msv temu więc coś mogło mi umknąć. Mnie został już tylko ostatnia kampania z aktu 2 (gram na eng wersji).
- Ardel12
- Posty: 3389
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2064 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
W S&C nie grałem jeszcze, ale jak chodzi o zasady i problem z ich przyswojeniem to w moim przypadku nic lepiej nie działa niż rozłożenie gry i pogranie kilku tur za np. 2 graczy. Oczywiście nie każda zasada w takiej partii wyjdzie, ale jest spora szansa na ten wspaniały "klik" w mózgu, który układa nam zasady. W Gloomhaven np by poprawnie toczyć boje to rozwiązywałem quiz z BGG
ale pomijając ruchy przeciwników, reszta mechaniki była prosta w zrozumieniu. Descent z kolei dla mnie jest zbyt prostacki. Za dużo turlania i mało zbalansowane scenariusze(podstawka+pierwszy mały dodatek).
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Czołem wszystkim!
Dopiero dziś trafiłem na tą grę i wygląda całkiem ciekawie. mam tylko pewne pytania... techniczno-edycyjne.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1. Czy lepiej wybrać wersję angielską czy polską?
2. Czy była polska wersja z rzeczami z KS?
3. Czy wersja sklepowa jest satysfakcjonująca czy jednak lepiej byłoby poszukać wersji KS?
Z góry dzięki za odpowiedzi!
Dopiero dziś trafiłem na tą grę i wygląda całkiem ciekawie. mam tylko pewne pytania... techniczno-edycyjne.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1. Czy lepiej wybrać wersję angielską czy polską?
2. Czy była polska wersja z rzeczami z KS?
3. Czy wersja sklepowa jest satysfakcjonująca czy jednak lepiej byłoby poszukać wersji KS?
Z góry dzięki za odpowiedzi!
- strid3rr
- Posty: 487
- Rejestracja: 24 wrz 2017, 21:53
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 167 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
1. Zależy co wolisz i jaką masz grupę.
2. Nie
3. W wersji KS masz wszystko plus jakieś pierdółki (gadżety), jako takich exclusiveów w postaci figurek nie było, ALE nie wiadomo czy polska edycja na tyle dobrze się sprzedaje, że WSZYSTKO zostanie wydane po polsku. Może się okazać, jak to już było w przeszłości, że Galakta urwie polską edycję np. po jednym, zapowiedzianym już dodatku i nara. Więc o ile angielski to nie problem, to dla spokoju brałbym właśnie tą wersję, nie ważne czy KS czy sklepowa to samo dostaniesz, kwestia ceny. Szczególnie, że druga edycja już niedługo się pojawi.
2. Nie
3. W wersji KS masz wszystko plus jakieś pierdółki (gadżety), jako takich exclusiveów w postaci figurek nie było, ALE nie wiadomo czy polska edycja na tyle dobrze się sprzedaje, że WSZYSTKO zostanie wydane po polsku. Może się okazać, jak to już było w przeszłości, że Galakta urwie polską edycję np. po jednym, zapowiedzianym już dodatku i nara. Więc o ile angielski to nie problem, to dla spokoju brałbym właśnie tą wersję, nie ważne czy KS czy sklepowa to samo dostaniesz, kwestia ceny. Szczególnie, że druga edycja już niedługo się pojawi.
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Jak odbierałem w dniu premiery to powiedziano mi że bardzo duże ilości tego idą. Myślę że galatka poprostu zrobiła duży druk podskawki bo do tej pory są dostępne. Myślę że mocno liczyli na ten tytuł. Pytanie czy rozbicie tego tak mocno w czasie nie zabije serii bo bardzo chciałbym w całość zagrać.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
- akahoshi
- Posty: 902
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Na stronie Galakty, Hero Pack'i mają już status "W magazynie".
W sklepach też powoli zaczynają się pojawiać.
W sklepach też powoli zaczynają się pojawiać.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
- akahoshi
- Posty: 902
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Wziąłeś wszystkie cztery?
Czekam w takim razie na zdjęcia.
Czekam w takim razie na zdjęcia.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
- Sir_Yaro
- Posty: 1650
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 366 times
- Kontakt:
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Dobrze że angielskich pudełek od herosów nie wyrzucałem ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Bede mógł spokojnie sprzedać
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Bede mógł spokojnie sprzedać
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Dzięki za odpowiedzi!
Chodzi o dodruk czy faktyczną drugą edycję? W sensie zmiany mechaniki itp?
-
- Posty: 2472
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 659 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
To od razu pytanie - gdybym miał wybrać 2 postaci, to które z nich są najciekawsze ?
Onamor wygląda ciekawie, kto jeszcze ?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Oj ciężko powiedzieć. Każda ma fajne karty zdolności, ale wszystko wyjdzie w praniu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Jeszcze jedno, ostatnie pytanie: Tristan jest tylko w wersji PL? Bo nie widzę go w sklepach osobno w wersji angielskiej.
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Tristan był KS Exclusive w pierwszej kampanii. O ile dobrze pamiętam, w drugiej już można było go dokupić, jako add-on. Dlatego angielska wersja jest niedostępna. Może będzie w sklepach jak pojawi się fizycznie druga część S&S.
Sam chętnie bym go kupił w wersji langłydż, bo wtedy miałbym już praktycznie wszystko co S&S Immortal Souls oferowało.
Sam chętnie bym go kupił w wersji langłydż, bo wtedy miałbym już praktycznie wszystko co S&S Immortal Souls oferowało.
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Dzięki!
Ja się biję z myślami, którą wersję wybrać. Polska ma Tristana i jakoś specjalnie mi nie przeszkadza acz boję się jakiś dziwnych tłumaczeń. No i tego, czy nie zostanie "urwana" przed końcem...
Ja się biję z myślami, którą wersję wybrać. Polska ma Tristana i jakoś specjalnie mi nie przeszkadza acz boję się jakiś dziwnych tłumaczeń. No i tego, czy nie zostanie "urwana" przed końcem...
- Xfenix
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 23:24
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 15 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Bierz polską wersję, tłumaczenia są bardzo dobre a Galakta pisała że chce mocno wejść w tę serię i mają dogadane warunki druku mniejszych ilości. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Posty: 2472
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 659 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Przeszedłem całość i na żadne dziwne tłumaczenia nie trafiłem. Wydaje mi się, że niezły poziom ma to tłumaczenie.
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Tylko jedna wpadka jest w całej grze. Przynajmniej ja natrafiłem. Na żetonach jest skrót "KO" a w naszej wersji powinno być "OB". Bo obalenie
Ale nic to nie ujmuje klimatowi ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)