Eclipse: Second Dawn for the Galaxy - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Casiliasplp
Posty: 581
Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
Lokalizacja: Żyrardów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 43 times

Eclipse: Second Dawn for the Galaxy - pytania i wątpliwości

Post autor: Casiliasplp »

Witam pytanko

Gdy wchodzę na heks przeciwnika w czasie walki i nikogo tam nie ma. Mam technologię niszczące populacje. Gdzie trafiają kostki z planet oraz krążek wpływów ? Od razu na swoje miejsce ? Jest takie miejsce na zniszczone kostki populacji,ale ile czasu tam leżą? Do końca rundy ? Przeciwnik dostaje profit z tych kostek w tej rundzie ?
Tyle pytań tak mało odpowiedzi (żarcik)
Help :D
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2020, 00:22 przez Casiliasplp, łącznie zmieniany 1 raz.
Hala Madrid
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: rattkin »

Casiliasplp pisze: 18 kwie 2020, 09:31 Gdy wchodzę na heks przeciwnika w czasie walki i nikogo tam nie ma. Mam technologię niszczące populacje. Gdzie trafiają kostki z planet oraz krążek wpływów ? Od razu na swoje miejsce ? Jest takie miejsce na zniszczone kostki populacji,ale ile czasu tam leżą? Do końca rundy ? Przeciwnik dostaje profit z tych kostek w tej rundzie ?
Dysk poprzedniego właściela wraca od razu na tor. Kostki - do graveyardu, z którego wychodzą z powrotem na odpowiednie tory w fazie cleanup w tej rundzie (w ten sposób produkcja jeszcze w tej rundzie nie jest zachwiana).
Tyle pytań tak mało odpowiedzi
Odpowiedzi są w tym takim prostokątnym przedmiocie z literkami i obrazkami.
szlachcicpolski
Posty: 201
Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: szlachcicpolski »

Cześć, ponieważ mamy nowego Eclipse, mamy też nowe zasady bankructwa.
Czy da się mieć więcej zasobu kasy po bankructwo, niż przed?

Moim zdaniem można.
szlachcicpolski
Posty: 201
Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: szlachcicpolski »

Pytanie o remisy w bitwach:
Z zasad mi wynika, że w wypadku, kiedy żadna ze stron nie może zniszczyć drugiej (nie ma zamontowanej broni), wszystkie statki ulegają zniszczeniu lub atakujący się wycofuje. Haczyk widzę taki, że nic nie jest widzę o tym, że obrońca może wycofać część statków albo się wycofać. W takim układzie można by zaatakować statki rakietowe jednym interceptorem bez broni i zniszczyć wszystkie, jeżeli nie trafią salwy rakietami. Co sądzicie?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: rattkin »

szlachcicpolski pisze: 24 wrz 2020, 16:24 Pytanie o remisy w bitwach:
Z zasad mi wynika, że w wypadku, kiedy żadna ze stron nie może zniszczyć drugiej (nie ma zamontowanej broni), wszystkie statki ulegają zniszczeniu lub atakujący się wycofuje. Haczyk widzę taki, że nic nie jest widzę o tym, że obrońca może wycofać część statków albo się wycofać. W takim układzie można by zaatakować statki rakietowe jednym interceptorem bez broni i zniszczyć wszystkie, jeżeli nie trafią salwy rakietami. Co sądzicie?
W zasdach stoi jasno, że w takiej sytuacji (gdy żaden ze statków nie ma działa i/lub wszystkie mają tylko rakiety, które strzelają tylko raz), atakujący musi się wycofać lub jego statki zostają zniszczone. W Twoim scenariuszu, zaraz po salwie rakiet, jeśli przeżyjesz, musiałbyś uciekać swoim interceptorem lub go zniszczyć.
szlachcicpolski
Posty: 201
Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: szlachcicpolski »

rattkin pisze: 24 wrz 2020, 17:16 W zasdach stoi jasno (...), atakujący musi się wycofać lub jego statki zostają zniszczone.
Ja tam widzę, że jest napisane co innego: "the attacker must Retreat (see page 19 for details on Retreating) or their Ships are destroyed". Czyli potencjalnie zniszczone są statki obydwu stron.

Co z poprzednim pytaniem o bankructwo?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: rattkin »

Nie, jest napisane dokładnie to, co powiedziałem. To, że Ty rozumiesz z tego coś innego, to inna para kaloszy :)

Zasady dotyczące bankructwa nie zmieniły się. Podobnie jak w poprzedniej edycji, w skrajnych przypadkach, gdy masz kasy 0-1, po opuszczeniu heksów, net gain może wynieść np. 2, przez co faktycznie kasa podskoczy.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: grzeslaw90 »

Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi - czy używając opcjonalnej kolejności gracz, który pierwszy spasuje nadal otrzymuje 2 kasy?
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Jak to jest z tym związaniem?
Wlatuję statkiem na sektor z innym statkiem i on mnie związuje, czy statek innego gracza też z automatu jest związany czy jednak może się ruszyć do innego sektora?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: grzeslaw90 »

Dr. Nikczemniuk pisze: 01 lut 2021, 11:55 Jak to jest z tym związaniem?
Wlatuję statkiem na sektor z innym statkiem i on mnie związuje, czy statek innego gracza też z automatu jest związany czy jednak może się ruszyć do innego sektora?
Twój i wroga są związane nawzajem. Co więcej, jeśli wleci trzeci wróg to wiąże mu tyle statków ile aktualnie przebywa w sektorze sumarycznie, np. tak jak wyżej jeden Twój, jeden wroga pierwszego, po tym wlatuje wróg drugi dwoma statkami i jego oba są już związane.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

grzeslaw90 pisze: 01 lut 2021, 12:08
np. tak jak wyżej jeden Twój, jeden wroga pierwszego, po tym wlatuje wróg drugi dwoma statkami i jego oba są już związane.
No ale ten z dwoma swoimi statkami to będzie miał związany jeden statek:
1 :arrow: 2 :arrow: 3 :arrow: 1. No to jeden statek jest wolny gracza 3 bo każdy może związać tylko 1 statek.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: grzeslaw90 »

Dr. Nikczemniuk pisze: 01 lut 2021, 12:40
grzeslaw90 pisze: 01 lut 2021, 12:08
np. tak jak wyżej jeden Twój, jeden wroga pierwszego, po tym wlatuje wróg drugi dwoma statkami i jego oba są już związane.
No ale ten z dwoma swoimi statkami to będzie miał związany jeden statek:
1 :arrow: 2 :arrow: 3 :arrow: 1. No to jeden statek jest wolny gracza 3 bo każdy może związać tylko 1 statek.
https://youtu.be/gBNsFkxzthw?t=53
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

grzeslaw90 pisze: 24 sty 2021, 13:18 Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi - czy używając opcjonalnej kolejności gracz, który pierwszy spasuje nadal otrzymuje 2 kasy?
Tak, nadal otrzymuje 2 kasy. :wink:
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

A mam takie pytanie, czy jak nie ma bitew w sektorach to rozpatruje się Fazę Walki?
Właściwie to chodzi mi o krok 3 czyli następstwa i możliwość przejmowania sektorów, bitwy mogłoby nie być ale sektor można by przejąć (zniszczyć kostki populacji i wywalić dysk wpływu). Tylko jeśli brak bitew jest równoznaczny z brakiem fazy walki to nie ma tematu, ale jakoś w instrukcji to nie jest powiedziane wprost.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
k4sper
Posty: 53
Rejestracja: 21 sty 2020, 05:09
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 31 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: k4sper »

Z tego co czytałem i oglądałem, to zawsze rozpatruje się tę fazę Następstw. Nawet jak nie ma żadnych walk.
W instrukcji faktycznie jest to dosyć niejasno przedstawione i sam miałem z tym zagwozdkę.
dannte
Posty: 723
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 415 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: dannte »

Potwierdzam - Faza Walki jest obowiązkowa.
Na końcu instrukcji jest to wszystko dobrze opisane, w twoim przypadku po prostu omijasz Wyznaczenie i Rozpatrzenie Bitew.

Należy pamiętać, że następstwa rozpatrujemy dopiero po rozpatrzeniu wszystkich bitew, tzn. nie można zaraz po pokonaniu Starożytnych, wziąć żetonu odkrycia, którego bronili i jeśli to ulepszenie, to ulepszyć nim statek przed następną walką (w tej samej Fazie Walki).

Ważną regułą jest też to, że podczas rozpatrywania następstw najpierw decydujesz czy przejmujesz sektor, a dopiero potem podglądasz żeton odkrycia.
Awatar użytkownika
AntBehindLeaf
Posty: 376
Rejestracja: 19 sty 2021, 20:59
Has thanked: 72 times
Been thanked: 137 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: AntBehindLeaf »

Mam pytanie odnośnie reguł, bo jestem po drugiej partii i znowu się epicką bitwą skończyło :D
jak Zieloni atakują sektor Białych, mają mocne tuningowane statki, 1 Drenod i 2 Krążowniki, obrońca ma 2 krążowniki, 1 myśliwca i 3 bazy. Drenod ma rakiety którymi strzela najpierw, zadaje 4 obrażenia. Może sobie wybrać w co trafia czy musi w najsilniejszego jak Starożytni/Strażnicy? Wydaje mi się, że może wybrać.

Ale drugie pytanie z Ciekawości jaka jest hierarchia "ważności"? Wiadomo myśliwiec, krążownik, drenod, tylko baza jest najsilniejsza i jest po drenocie czy najsłabsza i przed myśliwcem?
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

AntBehindLeaf pisze: 05 lut 2021, 21:37 Mam pytanie odnośnie reguł, bo jestem po drugiej partii i znowu się epicką bitwą skończyło :D
jak Zieloni atakują sektor Białych, mają mocne tuningowane statki, 1 Drenod i 2 Krążowniki, obrońca ma 2 krążowniki, 1 myśliwca i 3 bazy. Drenod ma rakiety którymi strzela najpierw, zadaje 4 obrażenia. Może sobie wybrać w co trafia czy musi w najsilniejszego jak Starożytni/Strażnicy? Wydaje mi się, że może wybrać.

Ale drugie pytanie z Ciekawości jaka jest hierarchia "ważności"? Wiadomo myśliwiec, krążownik, drenod, tylko baza jest najsilniejsza i jest po drenocie czy najsłabsza i przed myśliwcem?
Obrażenia przydzielasz gdzie chcesz, a dokładniej to kości (nadmiarowe obrażenia przepadają).
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: grzeslaw90 »

AntBehindLeaf pisze: 05 lut 2021, 21:37 Mam pytanie odnośnie reguł, bo jestem po drugiej partii i znowu się epicką bitwą skończyło :D
jak Zieloni atakują sektor Białych, mają mocne tuningowane statki, 1 Drenod i 2 Krążowniki, obrońca ma 2 krążowniki, 1 myśliwca i 3 bazy. Drenod ma rakiety którymi strzela najpierw, zadaje 4 obrażenia. Może sobie wybrać w co trafia czy musi w najsilniejszego jak Starożytni/Strażnicy? Wydaje mi się, że może wybrać.

Ale drugie pytanie z Ciekawości jaka jest hierarchia "ważności"? Wiadomo myśliwiec, krążownik, drenod, tylko baza jest najsilniejsza i jest po drenocie czy najsłabsza i przed myśliwcem?
Obrażenia wg uznania ale żeby rozdzielić obrażenia z jednej kości to należy posiadać odpowiednią technologię.

Co masz na myśli przez ważność? Siła Twoich statków zależy od tego jak i gdzie ich użyjesz, jaką grasz rasą, a przedewszystkim jak je ulepszysz. Myśliwce to domena białych, krążowniki i drednoty dla wszystkich podobnie i nimi najlepiej testuje się pomysł na własny build, stacje kosmiczne ja ogólnie średnio lubię ale są dobre dla zielonych żeby dobrze uszczelnić stworzone wąskie gardło prowadzące do własnego slicea albo ogólnie do pilnowania środka przy czym należy pamiętać, że do stacji potrzebna jest odpowiednia technologia.
Awatar użytkownika
AntBehindLeaf
Posty: 376
Rejestracja: 19 sty 2021, 20:59
Has thanked: 72 times
Been thanked: 137 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: AntBehindLeaf »

grzeslaw90 pisze: 05 lut 2021, 22:44
AntBehindLeaf pisze: 05 lut 2021, 21:37 Mam pytanie odnośnie reguł, bo jestem po drugiej partii i znowu się epicką bitwą skończyło :D
jak Zieloni atakują sektor Białych, mają mocne tuningowane statki, 1 Drenod i 2 Krążowniki, obrońca ma 2 krążowniki, 1 myśliwca i 3 bazy. Drenod ma rakiety którymi strzela najpierw, zadaje 4 obrażenia. Może sobie wybrać w co trafia czy musi w najsilniejszego jak Starożytni/Strażnicy? Wydaje mi się, że może wybrać.

Ale drugie pytanie z Ciekawości jaka jest hierarchia "ważności"? Wiadomo myśliwiec, krążownik, drenod, tylko baza jest najsilniejsza i jest po drenocie czy najsłabsza i przed myśliwcem?
Co masz na myśli przez ważność? Siła Twoich statków zależy od tego jak i gdzie ich użyjesz, jaką grasz rasą, a przedewszystkim jak je ulepszysz. Myśliwce to domena białych, krążowniki i drednoty dla wszystkich podobnie i nimi najlepiej testuje się pomysł na własny build, stacje kosmiczne ja ogólnie średnio lubię ale są dobre dla zielonych żeby dobrze uszczelnić stworzone wąskie gardło prowadzące do własnego slicea albo ogólnie do pilnowania środka przy czym należy pamiętać, że do stacji potrzebna jest odpowiednia technologia.
Na ja Ci powiem, że grając Zieloni na Białych to Zieloni mnie nosem wciągneli agresją expansji i rozwojem broni i tarcz swoich statków.

Chodziło mi o to, że jak walczysz ze Starożytnymi/Strażnikami to oni atakują najpierw to co mogą zabić, a jak nie mogą zabić to atakują od najsilniejszego statku do najsłabszego. Czyli Drednot, Krążek, Myśliwiec. I chodziło mi w tej hierarchi gdzie by była baza. Ale wiadomo, że baza nie zaatakuje więc pytanie czysto teoretyczne :)


edit; ale jeszcze jedno pytanie - czy robiąc trade surowców, zawsze musi to być jeden surowiec w drugi, czy np można 2 nauki 1 części statków za 1 złoto, jak mam trade 3 do 1 ? wydaje mi się że tylko 3:1 i nie można rozbijać surowców którymi się płaci za trade
Awatar użytkownika
Tachion
Posty: 422
Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 167 times
Been thanked: 207 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Tachion »

Surowców sie nie rozbija. Dobrze zrozumiałeś ;)
dannte
Posty: 723
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 415 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: dannte »

AntBehindLeaf pisze: 05 lut 2021, 22:50edit; ale jeszcze jedno pytanie - czy robiąc trade surowców, zawsze musi to być jeden surowiec w drugi, czy np można 2 nauki 1 części statków za 1 złoto, jak mam trade 3 do 1 ? wydaje mi się że tylko 3:1 i nie można rozbijać surowców którymi się płaci za trade
Dobre pytanie. Polskie reguły tego nie określają ("Wartość Handlu wyznacza ile musicie Zapłacić Zasobów, aby uzyskać Zasób innego rodzaju"), natomiast angielskie wyraźnie to zaznaczają ("you may Pay the number of one Resource indicated by the Trade Value, to gain one Resource of any other kind"). Podkreślenie moje.

AntBehindLeaf pisze: 05 lut 2021, 22:50 Chodziło mi o to, że jak walczysz ze Starożytnymi/Strażnikami to oni atakują najpierw to co mogą zabić, a jak nie mogą zabić to atakują od najsilniejszego statku do najsłabszego. Czyli Drednot, Krążek, Myśliwiec. I chodziło mi w tej hierarchi gdzie by była baza. Ale wiadomo, że baza nie zaatakuje więc pytanie czysto teoretyczne :)
Czysto teoretycznie są warte tyle reputacji i tyle zasobów co Myśliwce, ale to dlatego, że nie mogą się ruszać, więc ma to niewielkie znaczenie przy rozpatrywaniu przydatności w walce. Poniżej wycinek z instrukcji drugiego dodatku do 1-szej edycji (na potrzeby Pyxis i Anomalii), który może zaspokoić ciekawość:
Ship Size pisze:The amount of Ship Part slots on the Ship blueprint determines how big the Ship is. This is needed when assigning the Anomalies' dice in combat. The order from biggest to smallest is:
Deathmoon
Dreadnought
Cruiser
Starbase
Interceptor
Orbital (exiles)
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

"Ucieczka Aby podjąć próbę Ucieczki podczas Aktywacji Statku, przesuń wszystkie Statki tego typu na krawędź sąsiedniego Sektora"
Dajmy na to że mam w sektorze po 2 statki każdego rodzaju i nimi wszystkimi chcę uciec, jak to będzie wyglądało w praktyce?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: grzeslaw90 »

Dr. Nikczemniuk pisze: 06 lut 2021, 12:08 "Ucieczka Aby podjąć próbę Ucieczki podczas Aktywacji Statku, przesuń wszystkie Statki tego typu na krawędź sąsiedniego Sektora"
Dajmy na to że mam w sektorze po 2 statki każdego rodzaju i nimi wszystkimi chcę uciec, jak to będzie wyglądało w praktyce?
Możesz uciec wszystkimi na raz. Restrykcja jest tylko wtedy jak chcesz uciec częścią statków - wtedy musisz uciec wszystkimi z danego typu. Dajmy na to masz 4 myśliwce i 2 krążowniki i chcesz wycofać myśliwce to nie możesz uciec częścią myśliwców tylko musisz wszystkimi czterema.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Jeszcze takie głupie pytanie mi się nasunęło :D
Dotyczy inicjatywy. Wszystkie przykłady w instrukcji dotyczą Statków, a co z Bazami? Czy ich inicjatywę rozstrzyga się tak samo jak Statki?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
ODPOWIEDZ