Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1537
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 306 times
Been thanked: 646 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: EsperanzaDMV »

Atk pisze: 08 wrz 2020, 09:20 Nie wiem my mieliśmy tak z kartami korpo Pamiętaj że ok 1 grze wszyscy z którymi grałem kazali je wywalić
Po pierwsze, chcesz nam powiedzieć, że usunąłeś karty korporacji, czyli każdą grę gracie każdy z tą samą korporacją? :D
Po drugie, trzymaj parę znaków interpunkcyjnych, widzę po Twoich postach, że ich w ogóle nie używasz, a przydadzą Ci się by inni mogli zrozumieć, co chcesz przekazać.: Tu masz przecinek - , a tu kropka - .
gogovsky
Posty: 2271
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 473 times
Been thanked: 518 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: gogovsky »

Atk pisze: 08 wrz 2020, 09:20 Nie wiem my mieliśmy tak z kartami korpo Pamiętaj że ok 1 grze wszyscy z którymi grałem kazali je wywalić
I znowu najbardziej op korpo są w podstawce chociaźby phoblog czy ecoline. Nie zrozum mnie źle, grajcie czym chcecie, ale argument imho zabawny. :)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
bombastik
Posty: 104
Rejestracja: 23 gru 2015, 23:44
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: bombastik »

EsperanzaDMV pisze: 08 wrz 2020, 12:36
Atk pisze: 08 wrz 2020, 09:20 Nie wiem my mieliśmy tak z kartami korpo Pamiętaj że ok 1 grze wszyscy z którymi grałem kazali je wywalić
Po pierwsze, chcesz nam powiedzieć, że usunąłeś karty korporacji, czyli każdą grę gracie każdy z tą samą korporacją? :D
Po drugie, trzymaj parę znaków interpunkcyjnych, widzę po Twoich postach, że ich w ogóle nie używasz, a przydadzą Ci się by inni mogli zrozumieć, co chcesz przekazać.: Tu masz przecinek - , a tu kropka - .
Może zostawił tylko te podstawowe? xD
Awatar użytkownika
raphaell7
Posty: 774
Rejestracja: 17 kwie 2014, 01:23
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 144 times
Been thanked: 83 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: raphaell7 »

"The Universal Answer Geeklist," point 3:
Q: I have played a game once and it is broken. I have fixed it with this genius variant that ignores the game balance. What do you think?

A: It wasn't broken until you 'fixed it'


Polecam również blog post od Ignacego w tym temacie: Would your father ebay your bike?
(S)przedam, (K)upię, Wishlista (BGG)
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
Arekk1973
Posty: 7
Rejestracja: 07 lut 2020, 05:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Arekk1973 »

Cześć, w jaki sposób w dodatku kolonie można pozyskać kolejną flotę handlową?
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1488
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 257 times
Been thanked: 725 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: arturmarek »

Jest kilka kart projektów, które dostarczają kolejną flotę. Nie ma innego sposobu, chyba, że w Niepokojach, których jeszcze nie dołączyłem do gry.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: donmakaron »

Arekk1973 pisze: 21 wrz 2020, 11:03 Cześć, w jaki sposób w dodatku kolonie można pozyskać kolejną flotę handlową?
Tylko za pomocą efektów kart, Niepokoje w tej kwestii nic nie zmieniają.
as.nielo
Posty: 227
Rejestracja: 01 maja 2017, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: as.nielo »

Cześć, pytanie do posiadaczy kickstarterowego Turmoil - czy zdarzyło się komuś znaleźć w pudełku tylko 4 bazy graczy?
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: ko2a »

Hejka. Mam pytanie dotyczące czasu gry. Gramy w większośc we dwie osoby. 51 ms jesteśmy w stanie zamknąć w 30 min. Zamki Burgundii/5 klanów w 1h. Jaki jest realny czas rozgrywki w terraformacja już po zapoznaniu z zasadami? W sumie tylko to mnie zawsze wstrzymywalo przed zakupem,
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

ko2a pisze: 13 paź 2020, 08:30 Hejka. Mam pytanie dotyczące czasu gry. Gramy w większośc we dwie osoby. 51 ms jesteśmy w stanie zamknąć w 30 min. Zamki Burgundii/5 klanów w 1h. Jaki jest realny czas rozgrywki w terraformacja już po zapoznaniu z zasadami? W sumie tylko to mnie zawsze wstrzymywalo przed zakupem,
Na 2 graczy? 1~1,5h
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3365
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1122 times
Been thanked: 1289 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: seki »

U mnie 1:30-2:10 na dwie osoby. Te półtora godziny to absolutne minimum. Partii ponad 20.
Atk
Posty: 1412
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 504 times
Been thanked: 295 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Atk »

ko2a pisze: 13 paź 2020, 08:30 Hejka. Mam pytanie dotyczące czasu gry. Gramy w większośc we dwie osoby. 51 ms jesteśmy w stanie zamknąć w 30 min. Zamki Burgundii/5 klanów w 1h. Jaki jest realny czas rozgrywki w terraformacja już po zapoznaniu z zasadami? W sumie tylko to mnie zawsze wstrzymywalo przed zakupem,
Tak naprawdę zależy od graczy Jednym zejdzie 3 h innym godzinę Pytanie czy będziecie dazyc żeby kończyć grę czy tak jak ja i ziomek zbierać karty i rozwijać silniczek żeby koniec końców jakieś fajne kombo złożyć co oczywiście przedłuża grę
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Atk pisze: 13 paź 2020, 09:34
ko2a pisze: 13 paź 2020, 08:30 Hejka. Mam pytanie dotyczące czasu gry. Gramy w większośc we dwie osoby. 51 ms jesteśmy w stanie zamknąć w 30 min. Zamki Burgundii/5 klanów w 1h. Jaki jest realny czas rozgrywki w terraformacja już po zapoznaniu z zasadami? W sumie tylko to mnie zawsze wstrzymywalo przed zakupem,
Tak naprawdę zależy od graczy Jednym zejdzie 3 h innym godzinę Pytanie czy będziecie dazyc żeby kończyć grę czy tak jak ja i ziomek zbierać karty i rozwijać silniczek żeby koniec końców jakieś fajne kombo złożyć co oczywiście przedłuża grę
I tu zasadnicze pytanie, czy osoba która terraformuje Marsa jest w gorszej sytuacji od tej która szuka punktów gdzie indziej?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 967
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 337 times
Been thanked: 363 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: yrq »

W grach na dwie osoby zawsze już używamy zasady (wprowadzonej bodajże w Wenus, jako opcji) i fazy rządu światowego - po fazie produkcji pierwszy gracz wybiera wskaźnik globalny do podniesienia.
Dzięki temu, nawet jeśli skupimy się na różnych rzeczach to gra się nie przedłuża i w te 1,5h się zamykamy. Nie liczymy dokładnie, ale do 10. pokolenia raczej nie dochodzimy.
Zasada zmienia trochę metagrę - jeśli widzisz, że przeciwnik produkuje roślinność, to jako rząd światowy podnosisz tlen. Przeciwnik wie, że tak będziesz robił, więc nie idzie tylko w rośliny.

Przy znajomości kart draft w fazie badań nie wydłuża mocno gry, jednak na początku odradzałbym.
Draft pierwszych 10 kart (house rule i zasada turniejowa) u nas na dwie osoby się nie sprawdza - za dużo zamieszania jak na efekt.

Z dodatków to tylko Preludium nie wydłuży czasu gry. U nas rozgrywka trwa mniej więcej tak samo długo czy gramy z preludiami czy bez.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

yrq pisze: 13 paź 2020, 10:01 W grach na dwie osoby zawsze już używamy zasady (wprowadzonej bodajże w Wenus, jako opcji) i fazy rządu światowego - po fazie produkcji pierwszy gracz wybiera wskaźnik globalny do podniesienia.
Ale to słaba opcja bo przecież gra na tym polega aby te wskaźniki podnosić, a tak to jest sztuczne skracanie gry i gra to robi z automatu a nie gracze.
To już chyba wolałbym dać wskaźniki produkcji nie na 0 a na 1.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
buhaj
Posty: 1049
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 870 times
Been thanked: 523 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: buhaj »

Dr. Nikczemniuk pisze: 13 paź 2020, 10:11
yrq pisze: 13 paź 2020, 10:01 W grach na dwie osoby zawsze już używamy zasady (wprowadzonej bodajże w Wenus, jako opcji) i fazy rządu światowego - po fazie produkcji pierwszy gracz wybiera wskaźnik globalny do podniesienia.
Ale to słaba opcja bo przecież gra na tym polega aby te wskaźniki podnosić, a tak to jest sztuczne skracanie gry i gra to robi z automatu a nie gracze.
To już chyba wolałbym dać wskaźniki produkcji nie na 0 a na 1.
To nie jest słaba opcja tylko inna. NIektórym może się podobać i ma swoje zalety.
Awatar użytkownika
NestorZolo
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 507 times
Been thanked: 123 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: NestorZolo »

Wg. mnie to jest takie pozorne skracanie gry. Wydawać sie może, że skoro raz na turę jeden wskaźnik, to jest to dużo. Ale pod koniec gry, jak każdy ma rozhulany silnik, to wskaźnik lecą szybko do góry. Wydaje mi się, że to skraca grę max o 1 turę, i to tylko w około max 50% rozgrywek.
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
buhaj
Posty: 1049
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 870 times
Been thanked: 523 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: buhaj »

NestorZolo pisze: 13 paź 2020, 10:41 Wg. mnie to jest takie pozorne skracanie gry. Wydawać sie może, że skoro raz na turę jeden wskaźnik, to jest to dużo. Ale pod koniec gry, jak każdy ma rozhulany silnik, to wskaźnik lecą szybko do góry. Wydaje mi się, że to skraca grę max o 1 turę, i to tylko w około max 50% rozgrywek.
Wg obserwacji z moich gier skraca więcej niż jedną turę. To nie tylko kwestia samego szybszego terraformowania ale też wymagań. Np: nikt nie stawia oceanów ale ja mam świetne karty mające wymagania w tym kierunku to wystawiam "sztucznie" ocean. I wtedy silnik się tworzy co w konsekwencji przyśpiesza grę.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: tomb »

Faza rządu światowego wprowadzona tylko dla podstawki moim zdaniem wpływa nie tylko na metę gry, ale na siłę i przydatność wielu kart.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
gogovsky
Posty: 2271
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 473 times
Been thanked: 518 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: gogovsky »

Kolonie, Wenus, Niepokoje, Wysoka Orbita, Expansja Terytorialna, Pionierzy 3,4 osoby 3 godziny do 3,5 :) Z preludium 3 godziny :p Większość z nas rzadko terraformuje cokolwiek, lepiej kombić chmury, naukę, przestrzenie kosmiczne itd. Ostatnio w 7 pokoleniu mieliśmy 0 oceanów -26 stopni(akurat było 22 ale wydarzenie dało -4 stopnie) i tlen na 2 :p Jak ktoś twierdzi, że w Terraformacji, chodzi o terraformowanie, to raczej nie robi dobrych wyników :p
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4137
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 272 times
Been thanked: 942 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: brazylianwisnia »

Nie wiem jak tam fanowskie dodatki ale na tetraformowaniu da sie robić niezle wyniki(w sensie zwyciestwa) a gracz budujacy ogromny silnik moze sie obudzic z reka w nocniku. Jasne ze duze wyniki punktowe robi sie w przeciągniętej rozgrywce z budowaniem wielkiego tableau ale tetraformowanie skraca czas na takie rozbudowy. Moim zdaniem dobry gracz bedzie tez sporo terraformowal i pilnowal by nikt tam za bardo sie nie rozbudowal. W grze przeciez chodzi o to kto wygral a nie sztuczne nabicie punktów. Najwazniejsze za to sa nagrody i tytuły ;-)
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: tomb »

Zgadzam się. Wygrywa się, zdobywając więcej punktów, niż przeciwnicy, a nie bijąc rekordy punktowe. Co prawda z dodatkami, jak mi się wydaje, rośnie szansa (może raczej pokusa) na budowanie silniczków, których celem nie jest bezpośrednie terraformowanie, ale nie sądzę, żeby była to strategia zawsze zwycięska.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
gogovsky
Posty: 2271
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 473 times
Been thanked: 518 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: gogovsky »

Na 2 graczy nieterraformujący zawsze wygra, bo karty nieterraformujące mają o wiele większe value do kart terraformujących. Plus jak masz coś terraformować wszystkie wskaźniki, a koleś trzepie punkty to nie ma fizycznej opcji na win :p Na 3 raczej to samo. Rzadko się zdarza się, żeby ktokolwiek na siłę terraformował i próbował skończyć grę, zawsze się kończy na clashu silników. I co to znaczy sztuczne nabicie punktów ?:D Mam silnik robię 3 zwierzaki na turę, 1 statek, 4 dryfowce np. mam dużo niebieskich kart czemu mam kończyć grę? Chcecie to sobie terraformujcie.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
foobar1988
Posty: 18
Rejestracja: 14 maja 2020, 12:30
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: foobar1988 »

Jeśli ktoś chce znacząco sobie wydłużyć grę to wystarczy kupić dodatek Niepokoje. W fazie polityki trzeba wykonywać co pokolenie kilka topornych rzeczy. TM ma jeszcze coś takiego, że liczba graczy nie wydłuża znacząco rozgrywki bo współczynników globalnych do podniesienia jest zawsze tyle samo a każdy gracz może je podnosić. Im więcej graczy tym mniej tur i mniej pokoleń dla jednego gracza oraz więcej czasu na planowanie następnej tury przez co rozgrywka jest bardziej dynamiczna bez przestojów.
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 967
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 337 times
Been thanked: 363 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: yrq »

gogovsky pisze: 13 paź 2020, 13:58 Na 2 graczy nieterraformujący zawsze wygra, bo karty nieterraformujące mają o wiele większe value do kart terraformujących. Plus jak masz coś terraformować wszystkie wskaźniki, a koleś trzepie punkty to nie ma fizycznej opcji na win :p Na 3 raczej to samo. Rzadko się zdarza się, żeby ktokolwiek na siłę terraformował i próbował skończyć grę, zawsze się kończy na clashu silników. I co to znaczy sztuczne nabicie punktów ?:D Mam silnik robię 3 zwierzaki na turę, 1 statek, 4 dryfowce np. mam dużo niebieskich kart czemu mam kończyć grę? Chcecie to sobie terraformujcie.
Nie gracie kompetetywnie ;) - oczywiście nie ma w tym nic złego, każdy gra jak chce
ODPOWIEDZ