Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Atk pisze: ↑08 wrz 2020, 09:20
Nie wiem my mieliśmy tak z kartami korpo Pamiętaj że ok 1 grze wszyscy z którymi grałem kazali je wywalić
Po pierwsze, chcesz nam powiedzieć, że usunąłeś karty korporacji, czyli każdą grę gracie każdy z tą samą korporacją?
Po drugie, trzymaj parę znaków interpunkcyjnych, widzę po Twoich postach, że ich w ogóle nie używasz, a przydadzą Ci się by inni mogli zrozumieć, co chcesz przekazać.: Tu masz przecinek - , a tu kropka - .
Atk pisze: ↑08 wrz 2020, 09:20
Nie wiem my mieliśmy tak z kartami korpo Pamiętaj że ok 1 grze wszyscy z którymi grałem kazali je wywalić
Po pierwsze, chcesz nam powiedzieć, że usunąłeś karty korporacji, czyli każdą grę gracie każdy z tą samą korporacją?
Po drugie, trzymaj parę znaków interpunkcyjnych, widzę po Twoich postach, że ich w ogóle nie używasz, a przydadzą Ci się by inni mogli zrozumieć, co chcesz przekazać.: Tu masz przecinek - , a tu kropka - .
"The Universal Answer Geeklist," point 3: Q: I have played a game once and it is broken. I have fixed it with this genius variant that ignores the game balance. What do you think?
Hejka. Mam pytanie dotyczące czasu gry. Gramy w większośc we dwie osoby. 51 ms jesteśmy w stanie zamknąć w 30 min. Zamki Burgundii/5 klanów w 1h. Jaki jest realny czas rozgrywki w terraformacja już po zapoznaniu z zasadami? W sumie tylko to mnie zawsze wstrzymywalo przed zakupem,
ko2a pisze: ↑13 paź 2020, 08:30
Hejka. Mam pytanie dotyczące czasu gry. Gramy w większośc we dwie osoby. 51 ms jesteśmy w stanie zamknąć w 30 min. Zamki Burgundii/5 klanów w 1h. Jaki jest realny czas rozgrywki w terraformacja już po zapoznaniu z zasadami? W sumie tylko to mnie zawsze wstrzymywalo przed zakupem,
Na 2 graczy? 1~1,5h
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
ko2a pisze: ↑13 paź 2020, 08:30
Hejka. Mam pytanie dotyczące czasu gry. Gramy w większośc we dwie osoby. 51 ms jesteśmy w stanie zamknąć w 30 min. Zamki Burgundii/5 klanów w 1h. Jaki jest realny czas rozgrywki w terraformacja już po zapoznaniu z zasadami? W sumie tylko to mnie zawsze wstrzymywalo przed zakupem,
Tak naprawdę zależy od graczy Jednym zejdzie 3 h innym godzinę Pytanie czy będziecie dazyc żeby kończyć grę czy tak jak ja i ziomek zbierać karty i rozwijać silniczek żeby koniec końców jakieś fajne kombo złożyć co oczywiście przedłuża grę
ko2a pisze: ↑13 paź 2020, 08:30
Hejka. Mam pytanie dotyczące czasu gry. Gramy w większośc we dwie osoby. 51 ms jesteśmy w stanie zamknąć w 30 min. Zamki Burgundii/5 klanów w 1h. Jaki jest realny czas rozgrywki w terraformacja już po zapoznaniu z zasadami? W sumie tylko to mnie zawsze wstrzymywalo przed zakupem,
Tak naprawdę zależy od graczy Jednym zejdzie 3 h innym godzinę Pytanie czy będziecie dazyc żeby kończyć grę czy tak jak ja i ziomek zbierać karty i rozwijać silniczek żeby koniec końców jakieś fajne kombo złożyć co oczywiście przedłuża grę
I tu zasadnicze pytanie, czy osoba która terraformuje Marsa jest w gorszej sytuacji od tej która szuka punktów gdzie indziej?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
W grach na dwie osoby zawsze już używamy zasady (wprowadzonej bodajże w Wenus, jako opcji) i fazy rządu światowego - po fazie produkcji pierwszy gracz wybiera wskaźnik globalny do podniesienia.
Dzięki temu, nawet jeśli skupimy się na różnych rzeczach to gra się nie przedłuża i w te 1,5h się zamykamy. Nie liczymy dokładnie, ale do 10. pokolenia raczej nie dochodzimy.
Zasada zmienia trochę metagrę - jeśli widzisz, że przeciwnik produkuje roślinność, to jako rząd światowy podnosisz tlen. Przeciwnik wie, że tak będziesz robił, więc nie idzie tylko w rośliny.
Przy znajomości kart draft w fazie badań nie wydłuża mocno gry, jednak na początku odradzałbym.
Draft pierwszych 10 kart (house rule i zasada turniejowa) u nas na dwie osoby się nie sprawdza - za dużo zamieszania jak na efekt.
Z dodatków to tylko Preludium nie wydłuży czasu gry. U nas rozgrywka trwa mniej więcej tak samo długo czy gramy z preludiami czy bez.
yrq pisze: ↑13 paź 2020, 10:01
W grach na dwie osoby zawsze już używamy zasady (wprowadzonej bodajże w Wenus, jako opcji) i fazy rządu światowego - po fazie produkcji pierwszy gracz wybiera wskaźnik globalny do podniesienia.
Ale to słaba opcja bo przecież gra na tym polega aby te wskaźniki podnosić, a tak to jest sztuczne skracanie gry i gra to robi z automatu a nie gracze.
To już chyba wolałbym dać wskaźniki produkcji nie na 0 a na 1.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
yrq pisze: ↑13 paź 2020, 10:01
W grach na dwie osoby zawsze już używamy zasady (wprowadzonej bodajże w Wenus, jako opcji) i fazy rządu światowego - po fazie produkcji pierwszy gracz wybiera wskaźnik globalny do podniesienia.
Ale to słaba opcja bo przecież gra na tym polega aby te wskaźniki podnosić, a tak to jest sztuczne skracanie gry i gra to robi z automatu a nie gracze.
To już chyba wolałbym dać wskaźniki produkcji nie na 0 a na 1.
To nie jest słaba opcja tylko inna. NIektórym może się podobać i ma swoje zalety.
Wg. mnie to jest takie pozorne skracanie gry. Wydawać sie może, że skoro raz na turę jeden wskaźnik, to jest to dużo. Ale pod koniec gry, jak każdy ma rozhulany silnik, to wskaźnik lecą szybko do góry. Wydaje mi się, że to skraca grę max o 1 turę, i to tylko w około max 50% rozgrywek.
NestorZolo pisze: ↑13 paź 2020, 10:41
Wg. mnie to jest takie pozorne skracanie gry. Wydawać sie może, że skoro raz na turę jeden wskaźnik, to jest to dużo. Ale pod koniec gry, jak każdy ma rozhulany silnik, to wskaźnik lecą szybko do góry. Wydaje mi się, że to skraca grę max o 1 turę, i to tylko w około max 50% rozgrywek.
Wg obserwacji z moich gier skraca więcej niż jedną turę. To nie tylko kwestia samego szybszego terraformowania ale też wymagań. Np: nikt nie stawia oceanów ale ja mam świetne karty mające wymagania w tym kierunku to wystawiam "sztucznie" ocean. I wtedy silnik się tworzy co w konsekwencji przyśpiesza grę.
Kolonie, Wenus, Niepokoje, Wysoka Orbita, Expansja Terytorialna, Pionierzy 3,4 osoby 3 godziny do 3,5 Z preludium 3 godziny :p Większość z nas rzadko terraformuje cokolwiek, lepiej kombić chmury, naukę, przestrzenie kosmiczne itd. Ostatnio w 7 pokoleniu mieliśmy 0 oceanów -26 stopni(akurat było 22 ale wydarzenie dało -4 stopnie) i tlen na 2 :p Jak ktoś twierdzi, że w Terraformacji, chodzi o terraformowanie, to raczej nie robi dobrych wyników :p
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Nie wiem jak tam fanowskie dodatki ale na tetraformowaniu da sie robić niezle wyniki(w sensie zwyciestwa) a gracz budujacy ogromny silnik moze sie obudzic z reka w nocniku. Jasne ze duze wyniki punktowe robi sie w przeciągniętej rozgrywce z budowaniem wielkiego tableau ale tetraformowanie skraca czas na takie rozbudowy. Moim zdaniem dobry gracz bedzie tez sporo terraformowal i pilnowal by nikt tam za bardo sie nie rozbudowal. W grze przeciez chodzi o to kto wygral a nie sztuczne nabicie punktów. Najwazniejsze za to sa nagrody i tytuły
Zgadzam się. Wygrywa się, zdobywając więcej punktów, niż przeciwnicy, a nie bijąc rekordy punktowe. Co prawda z dodatkami, jak mi się wydaje, rośnie szansa (może raczej pokusa) na budowanie silniczków, których celem nie jest bezpośrednie terraformowanie, ale nie sądzę, żeby była to strategia zawsze zwycięska.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Na 2 graczy nieterraformujący zawsze wygra, bo karty nieterraformujące mają o wiele większe value do kart terraformujących. Plus jak masz coś terraformować wszystkie wskaźniki, a koleś trzepie punkty to nie ma fizycznej opcji na win :p Na 3 raczej to samo. Rzadko się zdarza się, żeby ktokolwiek na siłę terraformował i próbował skończyć grę, zawsze się kończy na clashu silników. I co to znaczy sztuczne nabicie punktów ?:D Mam silnik robię 3 zwierzaki na turę, 1 statek, 4 dryfowce np. mam dużo niebieskich kart czemu mam kończyć grę? Chcecie to sobie terraformujcie.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Jeśli ktoś chce znacząco sobie wydłużyć grę to wystarczy kupić dodatek Niepokoje. W fazie polityki trzeba wykonywać co pokolenie kilka topornych rzeczy. TM ma jeszcze coś takiego, że liczba graczy nie wydłuża znacząco rozgrywki bo współczynników globalnych do podniesienia jest zawsze tyle samo a każdy gracz może je podnosić. Im więcej graczy tym mniej tur i mniej pokoleń dla jednego gracza oraz więcej czasu na planowanie następnej tury przez co rozgrywka jest bardziej dynamiczna bez przestojów.
gogovsky pisze: ↑13 paź 2020, 13:58
Na 2 graczy nieterraformujący zawsze wygra, bo karty nieterraformujące mają o wiele większe value do kart terraformujących. Plus jak masz coś terraformować wszystkie wskaźniki, a koleś trzepie punkty to nie ma fizycznej opcji na win :p Na 3 raczej to samo. Rzadko się zdarza się, żeby ktokolwiek na siłę terraformował i próbował skończyć grę, zawsze się kończy na clashu silników. I co to znaczy sztuczne nabicie punktów ?:D Mam silnik robię 3 zwierzaki na turę, 1 statek, 4 dryfowce np. mam dużo niebieskich kart czemu mam kończyć grę? Chcecie to sobie terraformujcie.
Nie gracie kompetetywnie - oczywiście nie ma w tym nic złego, każdy gra jak chce