buhaj pisze: ↑15 paź 2020, 18:28
Z motywem zdrajcy we dwóch? Nie grałem jeszcze w Nemesis i nie znam zasad ale to brzmi trochę dziwnie.
Bo ten "motyw zdrajcy" to myląca nazwa. W semi co-op dobiera się cele, które mogą być sprzeczne z celami innych, ale nie muszą. Dostajesz 2 cele do wyboru i nie wybierasz ich od razu, tylko jak pojawi się pierwszy obcy i często sytuacja na planszy powoduje, że jak już ten cel trzeba wybrać to czasem warto pomyśleć czy nie zrewidować wcześniejszych planów.
Może być tak, że jeden gracz wybierze cel zniszczenia gniazda obcych, a drugi odkrywanie ich słabości i spokojnie można wtedy wygrać wspólnie... ale tego nigdy nie wiesz, bo ktoś ci powie, że chce tylko dolecieć na ziemię w jednym kawałku, a tak naprawdę okazuje się, że korporacja kazała mu się pozbyć niewygodnego świadka albo ustalił kurs nie na ziemię, tylko "deep space", bo nie chce, żeby te potwory dotarły na naszą planetę.
A jak już mówiłem, cel wybiera się po pojawieniu się obcego, więc czasem np. planowałeś wybrać jakiś cel, który spokojnie zrobisz w co-op z innym graczem, ale okazuje się, że ten doktorek inwalida jest już cały upaprany śluzem, wpieprzył się do pomieszczenia, w którym zatrzasnęły się drzwi i wylazła królowa, a wszędzie dookoła szaleją już pożary, więc może warto jednak przemyśleć wybór celu "gracz nr 2 nie może przeżyć"
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Szczególnie jak przypadkiem stoisz przy pomieszczeniu kontrolującym śluzę powietrzną
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)