No nie wiem, niektóre misje były połączone fabularnie Acz fakt rozgrywka była sporo dłuższa i większa. I to niestety zarówno plus jak i minus. No i jednak tamta edycja bardziej faworyzowała Overlorda niż bohaterów - odwrotnie do sporej części misji z obecnej edycji (przynajmniej wrażenia z kampanii, które udało się dokończyć: Run Cienia i Legowisko Jaszczura. Heirs of Blood zostało napoczęte, ale w zbyt małym stopniu żebym mógł się coś o tym wypowiedzieć. Niestety m.in. przez problemy z regularnością spotkań, przetasowaniami w grupie z różnych powodów etc. schodzi nam to dużo dłużej niż bym się spodziewał).
Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 173 times
- Been thanked: 194 times
Re: Descent: Journeys in the Dark / Wędrówki w mroku 2 ed (D. Clark, C. Konieczka, A. Sadler, K. Wilson)
Pamiętam prawie 10 lat temu jak Tom Vasel zachwycał się Descentem (chyba była to jego TOP5 kiedyś). Kupiłem jakoś w 2011 roku i srogo się zawiodłem. Strasznie nudna mechanika moim zdaniem. Generalnie uważam, że FFG robi gry mechanicznie podobne i dość nudne (mówię tu o grach z figurkami). Jedyną, którą lubię i w zasadzie głównie za klimat (bo uwielbiam Lovecrafta) to Eldritch Horror... choć mechanicznie jest dość biedna. Posiadłość Szaleństwa 2ed... też broni się głównie klimatem. Z kolei Śródziemie... strasznie mnie (i moją ekipę) wynudziło... koledzy, którzy kupili, szybko sprzedali. Stąd nie mam wielkich nadziei wobec nowego Descenta. Chętnie wejdę w rolę sceptyka i założę się, że nie mają szans przebić GH... głównie dlatego, że GH broni się świetną mechaniką. Oczywiście nie wszyscy lubią euro ubrane w szaty dungeon crowlera... ale jak pokazuje rynek... wiele ludzi lubi. Życzę im powodzenia i trzymam kciuki za (w końcu!) jakąś sensowną mechanikę prowadzenia postaci, bo to co FFG pokazuje od dekady jest moim zdaniem mocno archaiczne.
CTG daje wielkie pudła, bo mają mieścić dodatki... To akurat doceniam.
- stary gracz
- Posty: 358
- Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 70 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
No ja tam jeszcze widzę fotkę Heroes of Terrinoth.
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Może to coś znaczy, ale w sumie w rozpisce na wrzesień też mieli obrazek Heroes of Terrinoth
więc chyba to tylko template
Spoiler:
- stary gracz
- Posty: 358
- Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 70 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Może tak ale jeśli w szablonie jest... jest nadzieja. Ja jeszcze wierze, że coś z tego będzie.
Tak samo jak mam nadzieję, że nowy Descent będzie świetny i pełen świeżości.
Tak samo jak mam nadzieję, że nowy Descent będzie świetny i pełen świeżości.
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
No to leci właśnie live z prezentacją: https://www.twitch.tv/videos/778252105
1-4 graczy, gra z aplikacją, 40 figurek, 46 znaczników terenu 3D (z tego co widzę z tektury)
1-4 graczy, gra z aplikacją, 40 figurek, 46 znaczników terenu 3D (z tego co widzę z tektury)
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 cze 2017, 23:37
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 60 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
ale badziew za ciężkie pieniądze...
Wszystko idzie w gierki dla dzieci.
Wszystko idzie w gierki dla dzieci.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2020, 17:37 przez Forcemaster, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Nie wiem jak dla was, ale dla mnie ta szata graficzna jest odpychająca.
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
- Irr3versible
- Posty: 1020
- Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
- Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
- Has thanked: 657 times
- Been thanked: 590 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Ja zobaczyłem na powyższym obrazku jakąś dziwną edycję hero questa z zombiecide... Poczekam na jakieś lepsze zdjęcia czy filmik z pełną prezentacją na YouTube.
PS. Nie widzę oznaczeń pół na kafelkach, z linijką mam grać?
Edycja: ok, na wodzie widać... Brrrr
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Te arty w komiksowym stylu pewnie sporo osób odrzucą. Mnie bardziej rażą grafiki kafli terenu które wyglądają jak wyrzucone z jakiegoś generatora (i potwierdzono na streamie, że to już ich finalna forma, zmienić się może tylko materiał).
Podobno duży nacisk na narrację, imho fajnie gdyby wrzucili w końcu lektora.
Podobno duży nacisk na narrację, imho fajnie gdyby wrzucili w końcu lektora.
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Wszystko to jest prototypowa wersja. CO wyciągnąłem jeszcze z zapowiedzi:
- premiera Q2 2021, angielska razem z wersjami w innych językach
- poziomy terenu będą miały znaczenie - będzie można zeskoczyć na niższe piętra, ale nie wskoczyć z powrotem do góy
I właśnie wystartowała przedsprzedaż u rebela:
https://www.rebel.pl/gry-planszowe/desc ... FltvfHSBnE
Cena zwala z nóg, za mniej można mieć gloomhaven/frosthaven
- premiera Q2 2021, angielska razem z wersjami w innych językach
- poziomy terenu będą miały znaczenie - będzie można zeskoczyć na niższe piętra, ale nie wskoczyć z powrotem do góy
I właśnie wystartowała przedsprzedaż u rebela:
https://www.rebel.pl/gry-planszowe/desc ... FltvfHSBnE
Cena zwala z nóg, za mniej można mieć gloomhaven/frosthaven
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Tylko jeśli chodzi o wykonanie (materiał), arty na kaflach terenu i pozostałych elementach to finalna forma.
Tym bardziej, że w grze jest tylko/aż 16 scenariuszy. Choć z drugiej strony ile osób przeszło całe Gloomhaven?Cena zwala z nóg, za mniej można mieć gloomhaven/frosthaven
Ostatnio zmieniony 22 paź 2020, 18:17 przez Scamander, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 606
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 144 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Grafiki z dwójki były o wiele lepsze. Tutaj całkowicie nie mój styl.
- Yuri
- Posty: 2879
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 347 times
- Been thanked: 1320 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Figurki rewelacyjne, ale kafle terenu sa tak aklimatyczne, że aż zęby skrzypią. Wyglądają jak praca stażysty w Paintcie.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
- stary gracz
- Posty: 358
- Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 70 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Ciekaw jestem czy te elementy 3D wejdą do pudełka bez rozkładania ich.
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 20 mar 2015, 15:06
- Lokalizacja: Luboń / czasem Poznań
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Pudło jest ogromne, chyba właśnie po to. Choć raz ten rozmiar musi mieć sensstary gracz pisze: ↑22 paź 2020, 18:34 Ciekaw jestem czy te elementy 3D wejdą do pudełka bez rozkładania ich.
-
- Posty: 606
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 144 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Chwile tylko oglądałem ale chyba mają wejść wszystkie poza smokiem.
- Pomelo
- Posty: 79
- Rejestracja: 31 lip 2019, 10:37
- Lokalizacja: Zielniki
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 36 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Coś się kończy coś się zaczyna. Najpierw Posiadłość Szaleństwa 2ed., potem Podróże przez Śródziemie, a teraz czas na Descent. Kurde ten tytuł sparowany z apką najmniej mi pasuje. Powiem więcej, ten Descent nie wygląda w ogóle jak Descent, a raczej jak jakaś krzyżówka Zombicide z Massive Darkness 2. Dla mnie totalnie zgubiony klimat swojego protoplasty, który wyrobił sobie bardzo mocną pozycję na rynku puszczaniem oka do RPG'owców. Nie wierzę, że w tym samym czasie FFG pracuje nad 3 edycją Descenta, a jeśli nawet to długo go nie zobaczymy. Ten ostatni romans aplikacji z planszówką jest bardzo niesmaczny...
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Figurki spoko ale szata graficzna terenów i kart postaci, kart przedmiotów to jakaś masakra. Mam nadzieję, że to tylko jakiś szkic Grafik. Jak tak to będzie wyglądać to chyba podziękuję, bo nie mogę na to obrzydlistwo patrzeć.
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
+600 pln O_o Czyli za całą kampanię przeszło 2000 pln.
Ale już nawet pomijając cenę, to grafika na kartach i kaflach jest fatalna. I to od ffg, która z reguły na dobry design i grafiki na kartach.
Apka mi nie przeszkadza jeśli usprawniłaby grę i zdjęła z gracza żmudny upkeep i tym podobne.
Mapa 3d ok, ale czy da się to z powrotem spakować do pudła bez rozkładania elementów?
Ale już nawet pomijając cenę, to grafika na kartach i kaflach jest fatalna. I to od ffg, która z reguły na dobry design i grafiki na kartach.
Apka mi nie przeszkadza jeśli usprawniłaby grę i zdjęła z gracza żmudny upkeep i tym podobne.
Mapa 3d ok, ale czy da się to z powrotem spakować do pudła bez rozkładania elementów?
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Czy była mowa o możliwości grania bez apki ?
(nie lubię mieszać planszówek z elektroniką, a za 600 zł mam 3 dobre tytuły na steam/go/epic/*niepotrzebne skreślić)
(nie lubię mieszać planszówek z elektroniką, a za 600 zł mam 3 dobre tytuły na steam/go/epic/*niepotrzebne skreślić)
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- strid3rr
- Posty: 515
- Rejestracja: 24 wrz 2017, 21:53
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 172 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Spoiler:
- Ardel12
- Posty: 3569
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1140 times
- Been thanked: 2334 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Podobnie jestem zawiedziony wykonaniem, tak kafli terenu jak i grafik postaci, które wyglądają jak z jakiegoś mango fanfika. Niby ma być upade, mrok, a tutaj po prostu tęczowi bohaterowie.
Ja przeszedłem wraz z dodatkiem! w tej cenie łapałbym Frosthaven bez mrugnięcia okiem. Figurki wypaśne, elementy 3D super, ale cała reszta mnie nie zachwyciła. Ciekawym elementem wydaje się crafting, ciekawe na jakiej zasadzie będzie działać. Czy po prostu zdobądź X elementów do podanej receptury, czy też będziemy mogli łączyć dowolne przedmioty i otrzymywać z tego dane bronie. Preferowałbym drugi sposób, ale w 16 scenariuszach z czego pewnie część odpadnie przez dokonane wybory w trakcie gry, to nie będzie czasu na farmienie składników i kombinowanie.