Too Many Bones - pytania, zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: jnowaczy »

Nigdzie nie mogłem znaleźć zapytam tutaj. Podczas walki baddie dzięki rzuconej kości odpalił efekt taunt. Nie bardzo wiem komu go przydzielić. Ja go otrzymuje czy baddie ?
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8733
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2330 times

Re: Too Many Bones

Post autor: Curiosity »

Baddie. Fabularnie to przeciwnik tak Ci naubliżał, że masz nieodpartą chęć mu nakopać do tyłka :) Taunt to skupienie ataków wroga na sobie (zamiast atakować łatwiejszy, słabszy cel, musisz bić ten konkretny).
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
mnw
Posty: 319
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 150 times
Been thanked: 84 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: mnw »

Po oglądnięciu fragmentu jakiegoś gameplaya, mam poważną zagwozdkę. Czy przeciwnicy, którzy nie mają obranego celu (bo nie stoją w danym momencie obok żadnego gearloca) mogą w swojej turze poruszyć się i zaatakować? Instrukcja mówi jasno, że najpierw jest "target", potem "move" i potem "attack", w przeciwieństwie do gearlocow, którzy mają inną kolejność: move-target-attack. Jeśli dobrze rozumiem, do ataku trzeba mieć obrany cel, więc przeciwnicy nie mogą ruszyć się i zaatakować w jednej turze, bo nie są w stanie w międzyczasie obrać celu. Czy to poprawna interpretacja?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1113 times
Been thanked: 1270 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

mnw pisze: 26 paź 2020, 13:48 Po oglądnięciu fragmentu jakiegoś gameplaya, mam poważną zagwozdkę. Czy przeciwnicy, którzy nie mają obranego celu (bo nie stoją w danym momencie obok żadnego gearloca) mogą w swojej turze poruszyć się i zaatakować? Instrukcja mówi jasno, że najpierw jest "target", potem "move" i potem "attack", w przeciwieństwie do gearlocow, którzy mają inną kolejność: move-target-attack. Jeśli dobrze rozumiem, do ataku trzeba mieć obrany cel, więc przeciwnicy nie mogą ruszyć się i zaatakować w jednej turze, bo nie są w stanie w międzyczasie obrać celu. Czy to poprawna interpretacja?
To zależy bo...

Melee jeśli stoi przy gearlocku to się nie porusza tylko atakuje. Jeśli nie stoi to porusza się w kierunku najbliższego. Jeśli jest remis w odległości to sprawdzasz ikonkę czy atakuje słabszego czy zdrowszego. Jeśli gearlocki mają równą ilość życia to sam decydujesz do kogo idzie ale pamiętaj, że jeśli stanę obok kilku gearlocków to zaatakuje każdego z nich.

Strzelec z kolei w ogóle się nie rusza tylko atakuje zgodnie z ikonką, tzn słabszego lub zdrowszego gearlocka.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2020, 14:16 przez seki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10865
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3204 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: japanczyk »

mnw pisze: 26 paź 2020, 13:48 Czy przeciwnicy, którzy nie mają obranego celu (bo nie stoją w danym momencie obok żadnego gearloca) mogą w swojej turze poruszyć się i zaatakować? Instrukcja mówi jasno, że najpierw jest "target", potem "move" i potem "attack" [...]. Jeśli dobrze rozumiem, do ataku trzeba mieć obrany cel, więc przeciwnicy nie mogą ruszyć się i zaatakować w jednej turze, bo nie są w stanie w międzyczasie obrać celu. Czy to poprawna interpretacja?
No ale sekwencja jest prosta - najpierw wybiera cel - przesuwa sie do celu i atakuje :)
Oczywiscie istnieje szansa ze nie dojdzie do bohatera, lub jest zablokowany przez innych (w przypadku meele)
Najlepiej cyknij fote o co ci chodzi ;-)
mnw
Posty: 319
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 150 times
Been thanked: 84 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: mnw »

OK, sytuacja jest załóżmy taka: https://i1.wp.com/bigbaddice.pl/wp-cont ... .jpg?ssl=1

Na warsztat weźmy wroga Kobold Fanatic, który jest melee i nie ma aktualnie żadnego celu do ataku. Ja ruch przeciwnika rozumiem w ten sposób:

1. Start of Turn: nic.
2. Determine Target(s): brak przylegających gearloców, więc nie ma możliwości obrania celu. Ergo brak celu.
3. Move: kobold ruszy się o 2 pola tak, by przylegać do fioletowego gearloca, ale faza obierania celu już była, więc ten gearloc nie jest celem.
4. Skills: nic.
5. Roll Dice: kobold nie może rzucić kośćmi ataku, bo nie ma obranego celu, a atakuje się tylko wybrany wcześniej cel. Mógłby chyba rzucić kośćmi obrony, ale ich nie ma. Więc nic nie robi.
6. Resolve the Roll: nic.
7. Gearlocs react: zakładam, że nic, ale to nieistotne i tak.
8. End of Turn.

Wydaje mi się, na podstawie instrukcji (w spoilerze niżej) zresztą, że wrogowie melee targetować mogą tylko przylegających gearloców, a atakować mogą tylko stargetowanych gearloców. W związku z tym, jeśli nie mogą nic stargetować (bo nic nie przylega), to potem po ruszeniu się, nie mogą nic zaatakować (bo nic nie stargetowali).

Wycinki z instrukcji:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8733
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2330 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

mnw pisze: 26 paź 2020, 13:48 Czy przeciwnicy, którzy nie mają obranego celu (bo nie stoją w danym momencie obok żadnego gearloca) mogą w swojej turze poruszyć się i zaatakować?
Tak. Ruch i atak są jak najbardziej możliwe i - co więcej - nie zużywają żadnych punktów zręczności, bo oni nie mają zręczności. Ruszają się do dwóch pól (niektórzy mogą po skosie) i wtedy atakują pełną pulą kostek.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10865
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3204 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: japanczyk »

mnw pisze: 26 paź 2020, 15:54 2. Determine Target(s): brak przylegających gearloców, więc nie ma możliwości obrania celu. Ergo brak celu.
Tu popelniasz blad - wciaz targetuja gearloc'a i na tej podstawie sie przemieszczaja w kierunku stargetowanego
mnw
Posty: 319
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 150 times
Been thanked: 84 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: mnw »

OK, nie zakładam, że mam rację, ale dlaczego? Instrukcja mówi:

3. Attack Form
Melee Baddies ( ) can only target adjacent (not
diagonal) opposing units. If none exist, they cannot
attack or roll skills requiring a target this turn.
mecenas
Posty: 762
Rejestracja: 08 gru 2012, 01:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 58 times
Been thanked: 157 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: mecenas »

mnw pisze: 26 paź 2020, 16:06 OK, nie zakładam, że mam rację, ale dlaczego? Instrukcja mówi:

3. Attack Form
Melee Baddies ( ) can only target adjacent (not
diagonal) opposing units. If none exist, they cannot
attack or roll skills requiring a target this turn.
Czyli, że przeciwnicy bijący w range, muszą do Ciebie dojść by Cię uderzyć. Źle to interpretujesz.
Wybierany target to najbliższy przeciwnik i jeżeli przeciwnik wali wręcz to pierwsze co zrobi to wykona ruch do wybranego celu, a następnie atak.
Masz róznicę w kolejności akcji, bo przy ruchach AI musisz najpierw wyznaczyć cel, a nie idziesz na pałę i walisz w ścianę. Nie próbuj tego porównać z zachowaniem Gearlock'ów - to dwie oddzielne sekcje.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10865
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3204 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: japanczyk »

mnw pisze: 26 paź 2020, 16:06 OK, nie zakładam, że mam rację, ale dlaczego? Instrukcja mówi:

3. Attack Form
Melee Baddies ( ) can only target adjacent (not
diagonal) opposing units. If none exist, they cannot
attack or roll skills requiring a target this turn.
Hyc - to powinno wszytsko tłuamczyc. Powyzsze wziales z opisu tokena, troche mieszajac w tym co jest w instrukcji ;-)
Obrazek
mnw
Posty: 319
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 150 times
Been thanked: 84 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: mnw »

Wybaczcie, nie bierzcie tego personalnie, jednak wasze odpowiedzi mnie nie przekonywały (mimo że zakładałem, że to ja jestem w błędzie, tylko chciałem dociec dlaczego), więc zasięgnąłem opinii na bgg i już wiem, skąd moja pomyłka. Homonimia słowa "target" mnie pokonała, zwłaszcza że w niektórych miejscach instrukcji widnieje dużą literą a w innych małą. Ech... :roll:

Tak czy inaczej dziękuję wszystkim za pomoc i próby oświecenia mnie. :)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8733
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2330 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

To skoro mamy oficjalny wątek z pytaniem o zasady...

Mógłby ktoś prosto i dokładnie objaśnić otwieranie skrzynek z lootem?
Każdy gracz rzuca kośćmi, ale po razie na zamek, czy po razie na skrzynkę?

Dla mnie to jest zamotane.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Fingus
Posty: 84
Rejestracja: 05 lip 2009, 19:03
Has thanked: 12 times
Been thanked: 18 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Fingus »

Tak jak ja to rozumiem: jeśli próbujesz otworzyć pierwszy zamek skrzyni i rzut był nieudany, możesz go powtórzyć. W przeciwnym razie: jeśli udało się otworzyć zamek, możesz rzucić pozostałymi kośćmi (i kostką akcji), aby próbować kolejny. I być może jeszcze następny. Jeśli rzut był nieudany, to koniec prób tego dnia. Każdy gracz może otwierać własną skrzynkę albo pomóc komuś z jego.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1113 times
Been thanked: 1270 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Curiosity pisze: 28 paź 2020, 16:43 To skoro mamy oficjalny wątek z pytaniem o zasady...

Mógłby ktoś prosto i dokładnie objaśnić otwieranie skrzynek z lootem?
Każdy gracz rzuca kośćmi, ale po razie na zamek, czy po razie na skrzynkę?

Dla mnie to jest zamotane.
Prosto się nie da bo jest to trochę zagmatwane ale postaram się. Każdy ma tylko jedno podejście na dzień w fazie recovery. Rzucasz za własną skrzynkę lub cudzą.
Zamek ma wartość L, T, F. Zamki otwierasz od lewej do prawej czyli najpierw musisz otworzyć L aby przejść do T itd. Ok, a więc najważniejsze czyli jak się otwiera. Załóżmy pierwszy rzut - nie wyszedł ci kompletnie.Masz możliwość przy pierwszej próbie na dzień podjąc kolejną próbę (bez żadnego kosztu). Rzucasz zawsze zarówno trzy kości z literkami jak i kostką intuition. Próba jest udana jeśli na kostkach masz wartość przy L większą lub równą od tej wskazanej na karcie. Założmy, że się udało to uzyskać za pomocą jednej kostki. Wtedy tą kostkę odkładasz na bok (masz otwarty pierwszy zamek) a następnie rzucasz pozostałymi koścmi wraz z kostką intuition (zawsze nią rzucasz niezależnie czy użyłeś jej akcji). Jeśli próba się nie uda to na tym kończy się twoja próba ale ten jeden zamek masz już otwarty i od następnego dnia otwierasz kolejny zamek rzucając wszytskimi 4 koścmi. Ok, a teraz kośc intuition. Ma ona 3 możliwe akcje:
1. Convert zamień rodzaj jednej kostki na inny rodzaj - czyli np jeśli na kości jest 3 F to traktujesz jakby była 3L
2. Re roll - przerzuć 1 kość i kość intuition
3. save +1 - zwiększ wartość na jednej kości +1 i nie odkładaj jej na bok jeśli otwarła zamek

Pytaj jeśli coś jest niejasne.

Dodam, ze kości nie są identyczne i jedne lepiej otwierają jeden typ zamka, a inne inny. Ale rozszyfrowanie zostawiam Tobie :)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8733
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2330 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

seki pisze: 28 paź 2020, 17:04 Pytaj jeśli coś jest niejasne.
A pozostali gracze? Tak jak pisał @Fingus?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1113 times
Been thanked: 1270 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Curiosity pisze: 28 paź 2020, 17:22
seki pisze: 28 paź 2020, 17:04 Pytaj jeśli coś jest niejasne.
A pozostali gracze? Tak jak pisał @Fingus?
W sensie, że o co pytasz? Rzucasz aby otworzyć własną skrzynie lub cudzą. Pisałem to. Oczywiście każdy gracz ma swoje podejście a wiec dotyczy to każdego gracza.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: polwac »

Curiosity pisze: 28 paź 2020, 17:22
seki pisze: 28 paź 2020, 17:04 Pytaj jeśli coś jest niejasne.
A pozostali gracze? Tak jak pisał @Fingus?
Jak np. udało Ci się otworzyć tylko L to następny gracz może Ci pomóc i w swojej turze zacząć dalej otwierać Twoją skrzynkę (T i F).

EDIT: Warto też przy okazji dodać, że próba otwarcia zamka nie wyklucza użycia reszty standardowych akcji w Recovery Phase
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 28 paź 2020, 17:48 przez polwac, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1114
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 855 times
Been thanked: 631 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: bajbaj »

Musimy zamek podważyć (L), następnie cosik tam wcisnąć/włączyć (T) i na koniec użyć siły (F). Jeśli grają np. dwie osoby, które łącznie mają tylko jeden trove loot, to bardzo prawdopodobne, że uda im się zamek sforsować w jeden wieczór. Np. pierwsza osoba, wykorzystując trzy kostki, otworzy L (tracąc jedną), a potem wykorzystując dwie pozostałe kostki (i intuition) otworzy T. Następnie druga podejdzie do otworzenia ostatniego zamka F z pełną pulą kostek (3 + intuition) i będzie miała sporą szansę, aby to zrobić. Grając solo, bez dodatkowych łupów, które ułatwiają otwieranie, zazwyczaj są potrzebne co najmniej 2 dni na otworzenie zamka. Grając coop zazwyczaj to jeden wieczór, ale ... ponieważ trove looty zawierają rozszerzenia backup plan, to tylko jeden gracz może korzystać z tej dodatkowej opcji podczas walki.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: polwac »

bajbaj pisze: 28 paź 2020, 17:44 Musimy zamek podważyć (L), następnie cosik tam wcisnąć/włączyć (T) i na koniec użyć siły (F). Jeśli grają np. dwie osoby, które łącznie mają tylko jeden trove loot, to bardzo prawdopodobne, że uda im się zamek sforsować w jeden wieczór. Np. pierwsza osoba, wykorzystując trzy kostki, otworzy L (tracąc jedną), a potem wykorzystując dwie pozostałe kostki (i intuition) otworzy T. Następnie druga podejdzie do otworzenia ostatniego zamka F z pełną pulą kostek (3 + intuition) i będzie miała sporą szansę, aby to zrobić. Grając solo, bez dodatkowych łupów, które ułatwiają otwieranie, zazwyczaj są potrzebne co najmniej 2 dni na otworzenie zamka. Grając coop zazwyczaj to jeden wieczór, ale ... ponieważ trove looty zawierają rozszerzenia backup plan, to tylko jeden gracz może korzystać z tej dodatkowej opcji podczas walki.
Nie rozumiem o co Ci chodziło.
Każda osoba korzysta tylko z tych kart Loot jakie ma aktualnie u siebie (można się wymieniać w trakcie przygody w Recovery Phase)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1114
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 855 times
Been thanked: 631 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: bajbaj »

@polwac - widzisz, nieporadnie napisałem, ponieważ właśnie o to mi chodziło :D
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1113 times
Been thanked: 1270 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

To ja poproszę o wyjaśnienie Dangerous Darta. W instrukcji na stronie 22 opisane jest niewiele. Więcej wyjaśnień znalazłem na https://boardgamegeek.com/thread/200562 ... rts-bbb-10#
Ale nadal nie wiem jak to rozgrywać. Kogo atakuje NPC? Sami wybieramy czy wszystkich gearlocków jednocześnie, czy my atakujemy tylko NPC czy siebie również? Wszystkie brakujące zasady udało mi się znaleźć w internecie (szkoda że nie w instrukcji) ale z dangerous darts mam problem.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8733
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2330 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

seki pisze: 31 paź 2020, 10:34 To ja poproszę o wyjaśnienie Dangerous Darta.
Uśmiejesz się, ale myślałem, że pytasz o zdolność postaci "Dart" :mrgreen: Z tego powodu zacząłem czytać instrukcję "obsługi" Darta oraz obejrzałem wideo z tłumaczeniem zasad. A jak już uzbrojony w tę wiedzę wróciłem do wątku, to okazuje się, że Ty masz na myśli... encounter :lol:

A zatem:
Mi się to wydaje klarowne, aż się zacząłem obawiać, że coś ważnego pominąłem.

Ustawiasz drużynę i oponentów, każda postać na planszy ma po 10HP. Każdy Gearloc wybiera 3 dowolne kości spośród kości ataku obrony lub efektów, ale można mieć maksymalnie dwie takie same. Każdy przeciwnik rzuca kombinacją 2x atak + 1x efekt.

Badies zaczynają pierwsi i tak jak w bitwie: przeciwnik wybiera cel, rzuca kośćmi, zadaje obrażenia jednemu Gearlocowi., potem kolejny i kolejny, a następnie rzucają swoje kości gracze.

Jeśli na kościach wypadnie tarcza, postać, która ją wyrzuciła, przypisuje ją do siebie. Jeśli wypadnie atak lub efekt, przypisuje się je do obranego wcześniej pojedynczego celu.
W przypadku wyrzucenia kości, odpala się backup plan w zależności od liczby wyturlanych kości.

1 kość: zdejmujesz przeciwnikowi jedną kość (obrony lub efektu)
2 kości: przeciwnik ma efekt STUN (traci kolejkę)
3 kości: automatyczne pokonanie przeciwnika

Kości się nie "stackują", muszą być wyrzucone w jednym rzucie (nie można sobie zachować kości z poprzedniego turlania).
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1113 times
Been thanked: 1270 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Curiosity pisze: 01 lis 2020, 13:50
seki pisze: 31 paź 2020, 10:34 To ja poproszę o wyjaśnienie Dangerous Darta.
Uśmiejesz się, ale myślałem, że pytasz o zdolność postaci "Dart" :mrgreen: Z tego powodu zacząłem czytać instrukcję "obsługi"
Ha! Właśnie nabyłem zdolność nakładania dyskutantowi efektu confused. Może się jeszcze przydać...
Curiosity pisze: 01 lis 2020, 13:50 Ustawiasz drużynę i oponentów, każda postać na planszy ma po 10HP. Każdy Gearloc wybiera 3 dowolne kości spośród kości ataku obrony lub efektów, ale można mieć maksymalnie dwie takie same. Każdy przeciwnik rzuca kombinacją 2x atak + 1x efekt.
Cieszę się, że ktoś w końcu zabrał w tej kwestii głos ale teraz pytania konkretne do Twojego opisu. Ale czy ta zabawa odbywa się na planszy walki? Jeśli nie to jak decydować o tym kogo atakuje przeciwnik?
Kość efektów to rozumiem tylko ta czarna kość poison/weak/stun można wybrać czy też może być np kość trucizny Patchesa (nie sądzę ale pewności nie mam)?

Curiosity pisze: 01 lis 2020, 13:50 Badies zaczynają pierwsi i tak jak w bitwie: przeciwnik wybiera cel, rzuca kośćmi, zadaje obrażenia jednemu Gearlocowi., potem kolejny i kolejny, a następnie rzucają swoje kości gracze.
A skąd wiesz ile przeciwników ustawić do gry? Zwykle w opisie nic na ten temat nie ma tylko, że mamy rozegrać Dangerous Dart i jaki jest efekt zwycięstwa bądź przegranej.
Curiosity pisze: 01 lis 2020, 13:50 Jeśli na kościach wypadnie tarcza, postać, która ją wyrzuciła, przypisuje ją do siebie. Jeśli wypadnie atak lub efekt, przypisuje się je do obranego wcześniej pojedynczego celu.
W przypadku wyrzucenia kości, odpala się backup plan w zależności od liczby wyturlanych kości.

1 kość: zdejmujesz przeciwnikowi jedną kość (obrony lub efektu)
2 kości: przeciwnik ma efekt STUN (traci kolejkę)
3 kości: automatyczne pokonanie przeciwnika

Kości się nie "stackują", muszą być wyrzucone w jednym rzucie (nie można sobie zachować kości z poprzedniego turlania).
Ta kwestia kości BP jest dość klarowna. Ja tylko dodam od siebie dla ewentualnych innych czytelników, że 1-2 kostki działają tylko jakby na korzyść gracza, ale jak wypadną 3 kostki na kościach przeciwnika to on automatycznie wygrywa. No i ciekawostka. Normalnie poison effect rozpatrywany jest na początku tury a w przypadku dangerous dart jest o dziwo inaczej. Powinien być rozpatrywany na końcu tury tak aby mieć szansę zdjęcia efektu za pomocą 1 kostki BP.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8733
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2330 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

https://www.youtube.com/watch?v=kq8cVColYeo

To jest oficjalne wideo, które dopiero teraz obejrzałem. Zatem wychodzi na to, że:
jak decydować o tym kogo atakuje przeciwnik?
A skąd wiesz ile przeciwników ustawić do gry? Zwykle w opisie nic na ten temat nie ma tylko, że mamy rozegrać Dangerous Dart i jaki jest efekt zwycięstwa bądź przegranej.
Na wideo, jest przedstawiona sytuacja 1 na 1, czyli zakładam, że tak trzeba grać. Podejrzewam, że należy rozegrać serię walk 1 na 1, ale po kolei, jakby kilka pojedynków jeden po drugim. Ja bym to rozgrywał symultanicznie, czyli w tym samym czasie każdy toczy swoją mini-bitwę. To by wyjaśniało, czemu nie używa się maty walki (żeby nie robić zamieszania i uniknąć pomyłki).
Kość efektów to rozumiem tylko ta czarna kość poison/weak/stun można wybrać czy też może być np kość trucizny Patchesa (nie sądzę ale pewności nie mam)?
Nie, tylko klasyczna kość oznaczająca "poison, weak & stun"
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
ODPOWIEDZ