Wiesz co bardziej mi chodzi o to, ze niepotrzebnie użyto słowa dowolne (chyba, ze w późniejszych scenariuszach ma to jakieś znaczenie), bo jest to tylko mylące. W pewnej chwili myślałem, że może ocean dzieli się też na 3 sektory adekwatnie do tego z jaką kraina przybrzeżną jest połączony. W każdym razie duch odłożony już na sam dół pudełka wraz z tym od koszmarów, ognia i wężem. Przy tej ilości komponentów może za rok uda się zagrać tymi mniej oczywistymi.
Spirit Island - zasady, pytania
-
- Posty: 547
- Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 209 times
- Been thanked: 166 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Faktycznie słowo "dowolne" wydaje się zupełnie niepotrzebne.staniach21 pisze: ↑31 gru 2020, 12:32 Wiesz co bardziej mi chodzi o to, ze niepotrzebnie użyto słowa dowolne (chyba, ze w późniejszych scenariuszach ma to jakieś znaczenie), bo jest to tylko mylące. W pewnej chwili myślałem, że może ocean dzieli się też na 3 sektory adekwatnie do tego z jaką kraina przybrzeżną jest połączony. W każdym razie duch odłożony już na sam dół pudełka wraz z tym od koszmarów, ognia i wężem. Przy tej ilości komponentów może za rok uda się zagrać tymi mniej oczywistymi.
Wczoraj pierwszy raz grałem oceanem i też miałem chwilę wątpliwości po co to napisali. Może w późniejszych dodatkach coś się zmienia względem ocenów? Nie wiem.
Natomiast widzę, że chyba trochę oszukiwałem wczoraj, bo teraz doczytałem w instrukcji, że podczas rozwoju TRZEBA (a nie MOŻNA) wykonać każdą akcję, tylko ich kolejność jest dowolna. A ja nie zawsze zwijałem obecność do oceanu podczas odświeżania ręki. Tak czy inaczej ocean jest potężny w połączeniu z duchem, który wypycha mu najeźdźców z głębi wyspy.
Nawet się zastanawiałem, czy dobrze gramy, bo mimo zerowego przyrostu energii z toru, cały czas miałem jej duży nadmiar ze względu na zatapianie. Pod koniec gry 2 rundy z rzędu mogłem używać po 2-3 większe moce bo miałem kilkanaście punktów energii zmagazynowane z postaci topielców (na 2 osoby, czyli liczyłem 2 witalności=1 energii).
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Cytując z Wiki:
"Zryw Wygłodniałego Oceanu nie potrzebuje swojej Obecności na tym konkretnym obszarze Oceanu, wystarczy, że na tej planszy Wyspy znajduje się jego Obecność. "
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/d ... ego-oceanu
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Co robimy gdy podczas eksploracji trzeba dołożyć najeźdźcę m, a nie ma ich już w zapasach?
Czy te kolorowe moce które są na lewej stronie kart można jednoczenie używać do kilku umiejętności na raz ?
Czy te kolorowe moce które są na lewej stronie kart można jednoczenie używać do kilku umiejętności na raz ?
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
1) Zacznij ich szybciej zabijać, albo kładź monety czy cokolwiek
2) Można. Te symbole/źródła pozyskujesz tylko na bieżącą turę, ale nie "wyczerpują" się przy użyciu. Możesz np. zagrać 2 moce z karty ducha i jeszcze wzmocnić jakieś zdolności z kart mocy korzystając z tych samych źródeł.
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Kolejne pytanie o zryw wyglodnialego oceanu, w instrukcji jest napisane musisz przeprowadzić wszystkie znajdujące się w niej akcje,mowie tu o opcj rozwoju zgromadz jedna obecnosc w kazdym oceanie, co w przypadku gdy moge zgromadzic tylko jedna obecnosc ale wjednym oceanie?Kolejne pytanie o tego samego ducha,gdy sie sciaga znaczniki z gornej czesci planszy, pojawiaja sie rozne zrodla mocy,czy moge korzystac ze wszystkich tych zrodel czy tylko tego najbardziej odslonietego na prawo?
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Gdzieś w instrukcji było napisane, że wykonujesz ile możesz z danego polecenia, więc jak przy drugim oceanie nie masz obecności, to nic się tam nie dzieje, a ściągasz tam gdzie możesz.osa1908 pisze: ↑02 sty 2021, 10:31 Kolejne pytanie o zryw wyglodnialego oceanu, w instrukcji jest napisane musisz przeprowadzić wszystkie znajdujące się w niej akcje,mowie tu o opcj rozwoju zgromadz jedna obecnosc w kazdym oceanie, co w przypadku gdy moge zgromadzic tylko jedna obecnosc ale wjednym oceanie?Kolejne pytanie o tego samego ducha,gdy sie sciaga znaczniki z gornej czesci planszy, pojawiaja sie rozne zrodla mocy,czy moge korzystac ze wszystkich tych zrodel czy tylko tego najbardziej odslonietego na prawo?
Możesz korzystać ze wszystkich odkrytych źródeł na swoim torze.
A ja tak w kwestii doprecyzowania zapytam, czy grając "Sercem Pożogi" jak dodajemy obecność gdzieś gdzie już jest zaraza, to normalnie dokładamy drugą zarazę i ją rozprzestrzeniamy dalej (i czy jeśli rzucimy ją gdzieś gdzie też jest zaraza, to się robi reakcja łańcuchowa, czy rozprzestrzenianie działa tylko raz)?
Grałem, dzisiaj tak, że rozprzestrzeniałem w każdym przypadku jak się pojawiała druga, ale miałem chwilę wątpliwości.
- Chizu
- Posty: 106
- Rejestracja: 28 kwie 2007, 18:44
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 24 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Nie grałam jeszcze Sercem Pożogi, ale tak na logikę, to bym rozprzestrzeniała zarazę. Specjalna zasada mówi tylko o tym, żeby w takim przypadku nie usuwać istniejącej obecności (dotyczy to również rozprzestrzeniania).Kilson pisze: ↑02 sty 2021, 20:07 A ja tak w kwestii doprecyzowania zapytam, czy grając "Sercem Pożogi" jak dodajemy obecność gdzieś gdzie już jest zaraza, to normalnie dokładamy drugą zarazę i ją rozprzestrzeniamy dalej (i czy jeśli rzucimy ją gdzieś gdzie też jest zaraza, to się robi reakcja łańcuchowa, czy rozprzestrzenianie działa tylko raz)?
Co do samego rozprzestrzeniania zarazy, to zachodzi reakcja łańcuchowa.
Rozprzestrzenianie: jeśli w danej krainie znajdowała się już Zaraza, dodajecie kolejną do jednej z sąsiednich krain. Jeśli wybrana, sąsiednia kraina, również posiada Zarazę, Zaraza rozprzestrzenia się dalej itd.
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Mam pewne wrażenie, zatem chciałbym się upewnić czy też to zauważyliście.
Przy przeskoku z grania 2 duchami na 4 jest jakoś łatwiej pod koniec gry. (Póki co 3 partie, 2 graczy sterującymi po 2 duchy.)
Początek jest odrobinę cięższy, bo nie da się równomiernie rozejść się na 4 planszach. Jak już w miarę się ustawimy, to czyszczenie planszy z najeźdźców jest łatwiejsze niż grając tylko 2 duchami.
Też tak macie ? Ktoś próbował ?
Przy przeskoku z grania 2 duchami na 4 jest jakoś łatwiej pod koniec gry. (Póki co 3 partie, 2 graczy sterującymi po 2 duchy.)
Początek jest odrobinę cięższy, bo nie da się równomiernie rozejść się na 4 planszach. Jak już w miarę się ustawimy, to czyszczenie planszy z najeźdźców jest łatwiejsze niż grając tylko 2 duchami.
Też tak macie ? Ktoś próbował ?
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Nie grałem na 4 osoby, ale skoro zdolności Najeźdźców nie skalują się w żadnej sposób z ilością duchów, a jedynie mogą oni "przechodzić" pomiędzy planszami, to z zasady duchom powinno być łatwiej bo:tomp pisze: ↑03 sty 2021, 13:20 Mam pewne wrażenie, zatem chciałbym się upewnić czy też to zauważyliście.
Przy przeskoku z grania 2 duchami na 4 jest jakoś łatwiej pod koniec gry. (Póki co 3 partie, 2 graczy sterującymi po 2 duchy.)
Początek jest odrobinę cięższy, bo nie da się równomiernie rozejść się na 4 planszach. Jak już w miarę się ustawimy, to czyszczenie planszy z najeźdźców jest łatwiejsze niż grając tylko 2 duchami.
Też tak macie ? Ktoś próbował ?
- mogą się wspierać nawzajem, szczególnie te, które mogą łatwo rozprzestrzeniać obecność albo mają dobry zasięg (np. Ostry Cień Mgły, który może rzucać moce na obszary z dahanami niezależnie od odległości)
- jak jakiś duch bardzo dobrze radzi sobie w początkowej fazie i ogarnie swój kawałek, może skupić się na pomocy innym
- taki np. Ocean z jego zajmowaniem wszystkich oceanów i pochłanianiem skaluje się jeszcze lepiej na dużej wyspie, a "Serce pożogi" może poszaleć z zarazą jak ma jej sporo w puli, gdzie przy grze solo, można łatwo spalić sobie całą wyspę
Jedyne utrudnienie, które przychodzi mi na myśl, to duchy polegające na strachu w początkowej fazie gry. Grając solo czy na 2 osoby, możemy ten strach łatwo wygenerować i na tym opierać taktykę, a grając na 4 osoby karty wchodzą relatywnie wolniej, więc taki duch ma na początku problem na swojej części wyspy i musi jakoś przetrzymać czekając na wsparcie.
Ja wczoraj grając na 2 osoby jak dostałem w pierwszej turze wsparcie kartą, która pozwoliła mi dodać dodatkową obecność, to pozamiatałem swoją część wyspy do ZERA w ciągu chyba 4 tur i mógłbym skupić się na pomocy koledze, ale nie było potrzeby, bo gra się skończyła (1h 5min, po dociągnięciu raptem 2 mniejszych mocy na poziomie trudności 5). Więc uważam, że na więcej osób można spokojnie grać na trochę wyższym poziomie trudności, bo duchy się wzajemnie wspomagają a najeźdźcy nadal działają tak samo.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2021, 15:28 przez Kilson, łącznie zmieniany 1 raz.
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Dwuczęściowe pytanie o Karty Mocy gwoli upewnienia się:
1. Jest sobie stos kart odrzuconych (tam trafiają m.in. karty z fazy Przemijania). Każdy gracz ma własny taki osobisty stos. Są jeszcze w wariancie nieuproszczonym osobne stosy dla kart mniejszych i większych mocy na te 3 odrzucane gdy wybieramy jedną z czterech, ale te ostatnie stosy mnie akurat nie interesują
Czy jak w Fazie Duchów w etapie Rozwoju wybiorę część w której jest "Odzyskaj Karty" to wygarniam całą kupkę osobistego stosu kart odrzuconych i biorę je na rękę, czy tak?
2. No dobra to teraz pozyskiwanie Kart Większych Mocy. Każą zapomnieć (odrzucić) jedną kartę mocy z ręki (albo wyłożoną przed sobą). Ale czy tę zapominaną kartę wrzucam na osobisty stos kart odrzuconych (i de facto później będzie do odzyskania) czy wywalam zupełnie z gry (odrzucam do pudełka)? Czy może jest tak, że jeśli odrzucam kartę z pakietu startowych to wywalam ją z gry, a jak odrzucam kartę Mniejszych Mocy to na osobisty stos odrzuconych?
Pytam gdyż z jednej strony jest dopisek "stracić na stałe" dla kart startowych, a z drugiej żeby odrzucić na stos kart odrzuconych dla Kart Mniejszych Mocy.
3. Pytanie o zasięg mocy "Zgromadź": Zasięg działania tej akcji dotyczy położenia krainy docelowej, gdzie mają się zejść Dahanie lub Odkrywcy a nie skąd pochodzą (oczywiste że z sąsiadujących krain)?
1. Jest sobie stos kart odrzuconych (tam trafiają m.in. karty z fazy Przemijania). Każdy gracz ma własny taki osobisty stos. Są jeszcze w wariancie nieuproszczonym osobne stosy dla kart mniejszych i większych mocy na te 3 odrzucane gdy wybieramy jedną z czterech, ale te ostatnie stosy mnie akurat nie interesują
Czy jak w Fazie Duchów w etapie Rozwoju wybiorę część w której jest "Odzyskaj Karty" to wygarniam całą kupkę osobistego stosu kart odrzuconych i biorę je na rękę, czy tak?
2. No dobra to teraz pozyskiwanie Kart Większych Mocy. Każą zapomnieć (odrzucić) jedną kartę mocy z ręki (albo wyłożoną przed sobą). Ale czy tę zapominaną kartę wrzucam na osobisty stos kart odrzuconych (i de facto później będzie do odzyskania) czy wywalam zupełnie z gry (odrzucam do pudełka)? Czy może jest tak, że jeśli odrzucam kartę z pakietu startowych to wywalam ją z gry, a jak odrzucam kartę Mniejszych Mocy to na osobisty stos odrzuconych?
Pytam gdyż z jednej strony jest dopisek "stracić na stałe" dla kart startowych, a z drugiej żeby odrzucić na stos kart odrzuconych dla Kart Mniejszych Mocy.
3. Pytanie o zasięg mocy "Zgromadź": Zasięg działania tej akcji dotyczy położenia krainy docelowej, gdzie mają się zejść Dahanie lub Odkrywcy a nie skąd pochodzą (oczywiste że z sąsiadujących krain)?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Jest tak jak mówisz.DarkSide pisze: ↑03 sty 2021, 14:34 1. Jest sobie stos kart odrzuconych (tam trafiają m.in. karty z fazy Przemijania). Każdy gracz ma własny taki osobisty stos. Są jeszcze w wariancie nieuproszczonym osobne stosy dla kart mniejszych i większych mocy na te 3 odrzucane gdy wybieramy jedną z czterech, ale te ostatnie stosy mnie akurat nie interesują
Czy jak w Fazie Duchów w etapie Rozwoju wybiorę część w której jest "Odzyskaj Karty" to wygarniam całą kupkę osobistego stosu kart odrzuconych i biorę je na rękę, czy tak?
Jak użyjesz mocy, idzie ona na twój "discard", a potem w fazie rozwoju można te karty odzyskać wybierając odpowiednią sekcję rozwoju.
Ja robię tak jak napisałeś w pogrubionym fragmencie. Moce startowe od razu odrzucam "do pudełka", a mniejsze moce wrzucam na ten stos odrzuconych na którym lądują m.in. 3 niewybrane karty mocy.DarkSide pisze: ↑03 sty 2021, 14:34 2. No dobra to teraz pozyskiwanie Kart Większych Mocy. Każą zapomnieć (odrzucić) jedną kartę mocy z ręki (albo wyłożoną przed sobą). Ale czy tę zapominaną kartę wrzucam na osobisty stos kart odrzuconych (i de facto później będzie do odzyskania) czy wywalam zupełnie z gry (odrzucam do pudełka)? Czy może jest tak, że jeśli odrzucam kartę z pakietu startowych to wywalam ją z gry, a jak odrzucam kartę Mniejszych Mocy to na osobisty stos odrzuconych?
Pytam gdyż z jednej strony jest dopisek "stracić na stałe" dla kart startowych, a z drugiej żeby odrzucić na stos kart odrzuconych dla Kart Mniejszych Mocy.
Ale to raczej dla porządku i żeby nie segregować później całej talii. Grając na 1-2 osoby nigdy nie zdarzyło mi się nawet zbliżyć do wyczerpania talii mocy. Może na 4 do tego dojdzie i trzeba będzie ją kiedyś przetasować Wtedy dobrze, żeby nie było tam twoich mocy startowych, aby inny duch nie mógł ich dobrać.
Dokładnie tak. Chyba nawet w instrukcji był jakiś przykład dla zobrazowania tego?
Możesz więc zagrać moc o zasięgu 2 i ściągnąć do krainy oddalonej o 2 pola Dahan lub Najeźdźców oddalonych o 3 pola.
To samo tyczy się mocy "wypchnij".
Ostatnio zmieniony 03 sty 2021, 20:49 przez Kilson, łącznie zmieniany 1 raz.
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
@Kilson: Dzieki wielkie
To teraz coś z zupełnie innej beczki:
Duch Kolosalna Siła Ziemi ma wrodzoną moc: Dar Siły, która pozwala wybranemu Duchowi powtórzyć 1 kartę Mocy o odpowiednim koszcie. Czy powtórne wywołanie karty mocy kosztuje drugi raz odpowiednią ilość energii czy jest gratis? Pewnie byłoby to przegięte gdyby dało się komuś gratisowo drugi raz odpalić daną kartę?
Duch Błyskawica z Serca Burzy ma wrodzoną moc: Grzmiąca zagłada.
Czy dobrze odczytuję poszczególne linijki:
- gdy spełniam "koszt surowcowy" 3 linijki to niszczę 1 miasto + 1 miasto/osadę
- gdy spełniam "koszt surowcowy" 4 linijki to niszczę 1 miasto + 1 miasto/osadę + 1 miasto/osadę
To teraz coś z zupełnie innej beczki:
Duch Kolosalna Siła Ziemi ma wrodzoną moc: Dar Siły, która pozwala wybranemu Duchowi powtórzyć 1 kartę Mocy o odpowiednim koszcie. Czy powtórne wywołanie karty mocy kosztuje drugi raz odpowiednią ilość energii czy jest gratis? Pewnie byłoby to przegięte gdyby dało się komuś gratisowo drugi raz odpalić daną kartę?
Duch Błyskawica z Serca Burzy ma wrodzoną moc: Grzmiąca zagłada.
Czy dobrze odczytuję poszczególne linijki:
- gdy spełniam "koszt surowcowy" 3 linijki to niszczę 1 miasto + 1 miasto/osadę
- gdy spełniam "koszt surowcowy" 4 linijki to niszczę 1 miasto + 1 miasto/osadę + 1 miasto/osadę
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 00:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 78 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Hej,DarkSide pisze: ↑03 sty 2021, 16:01 @Kilson: Dzieki wielkie
To teraz coś z zupełnie innej beczki:
Duch Kolosalna Siła Ziemi ma wrodzoną moc: Dar Siły, która pozwala wybranemu Duchowi powtórzyć 1 kartę Mocy o odpowiednim koszcie. Czy powtórne wywołanie karty mocy kosztuje drugi raz odpowiednią ilość energii czy jest gratis? Pewnie byłoby to przegięte gdyby dało się komuś gratisowo drugi raz odpalić daną kartę?
Duch Błyskawica z Serca Burzy ma wrodzoną moc: Grzmiąca zagłada.
Czy dobrze odczytuję poszczególne linijki:
- gdy spełniam "koszt surowcowy" 3 linijki to niszczę 1 miasto + 1 miasto/osadę
- gdy spełniam "koszt surowcowy" 4 linijki to niszczę 1 miasto + 1 miasto/osadę + 1 miasto/osadę
Kolosalna siła ziemi - moc jest gratis
Błyskawica - tak, wszystko się zgadza.
Poniższe usuwam, wyjaśnienie dwa posty niżej.
Wracając do wcześniejszego pytania nr 2:
2. No dobra to teraz pozyskiwanie Kart Większych Mocy. Każą zapomnieć (odrzucić) jedną kartę mocy z ręki (albo wyłożoną przed sobą). Ale czy tę zapominaną kartę wrzucam na osobisty stos kart odrzuconych (i de facto później będzie do odzyskania) czy wywalam zupełnie z gry (odrzucam do pudełka)? Czy może jest tak, że jeśli odrzucam kartę z pakietu startowych to wywalam ją z gry, a jak odrzucam kartę Mniejszych Mocy to na osobisty stos odrzuconych?
Pytam gdyż z jednej strony jest dopisek "stracić na stałe" dla kart startowych, a z drugiej żeby odrzucić na stos kart odrzuconych dla Kart Mniejszych Mocy.
Nie ma znaczenia jaka moc zapominasz przy dobraniu większej mocy, ładuje ona poza grą.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2021, 17:02 przez LukaszLozz, łącznie zmieniany 1 raz.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
1-2. Masz 3 stosy kart odrzuconych. Twój, małych i dużych mocy. Jeśli odzyskujesz swoje (odpowiednia ikonka na swojej planszy) to bierzesz wszystkie bądź jedną na rękę. Jeśli bierzesz większą moc to dobierasz 4, wybierasz jedną i zapominasz kartę odkładając ją na odpowiedni stos. Jeśli to jest Twoja startowa, unikalna moc to odkładasz do pudełka.DarkSide pisze: ↑03 sty 2021, 14:34 Dwuczęściowe pytanie o Karty Mocy gwoli upewnienia się:
1. Jest sobie stos kart odrzuconych (tam trafiają m.in. karty z fazy Przemijania). Każdy gracz ma własny taki osobisty stos. Są jeszcze w wariancie nieuproszczonym osobne stosy dla kart mniejszych i większych mocy na te 3 odrzucane gdy wybieramy jedną z czterech, ale te ostatnie stosy mnie akurat nie interesują
Czy jak w Fazie Duchów w etapie Rozwoju wybiorę część w której jest "Odzyskaj Karty" to wygarniam całą kupkę osobistego stosu kart odrzuconych i biorę je na rękę, czy tak?
2. No dobra to teraz pozyskiwanie Kart Większych Mocy. Każą zapomnieć (odrzucić) jedną kartę mocy z ręki (albo wyłożoną przed sobą). Ale czy tę zapominaną kartę wrzucam na osobisty stos kart odrzuconych (i de facto później będzie do odzyskania) czy wywalam zupełnie z gry (odrzucam do pudełka)? Czy może jest tak, że jeśli odrzucam kartę z pakietu startowych to wywalam ją z gry, a jak odrzucam kartę Mniejszych Mocy to na osobisty stos odrzuconych?
Pytam gdyż z jednej strony jest dopisek "stracić na stałe" dla kart startowych, a z drugiej żeby odrzucić na stos kart odrzuconych dla Kart Mniejszych Mocy.
3. Pytanie o zasięg mocy "Zgromadź": Zasięg działania tej akcji dotyczy położenia krainy docelowej, gdzie mają się zejść Dahanie lub Odkrywcy a nie skąd pochodzą (oczywiste że z sąsiadujących krain)?
To jest ładnie opisane .
3. Tak. Obrazek strona 19.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Cytat z instrukcji?LukaszLozz pisze: ↑03 sty 2021, 16:48 Nie ma znaczenia jaka moc zapominasz przy dobraniu większej mocy, ładuje ona poza grą.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 00:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 78 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
No i właśnie zacząłem ponownie sprawdzać.detrytusek pisze: ↑03 sty 2021, 16:54Cytat z instrukcji?LukaszLozz pisze: ↑03 sty 2021, 16:48 Nie ma znaczenia jaka moc zapominasz przy dobraniu większej mocy, ładuje ona poza grą.
Zmylił mnie zapis o stracie na stałe.
Już się poprawiam
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Dlatego właśnie o to pytałem. Ten wtręt w nawiasie o stracie na stałe jest mylący i cokolwiek zbyteczny. Po zignorowaniu tego nawiasu całość jest bardziej spójna w przekazie.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Ale co to zmienia? Wsunięcie karty pod planszę nie oznacza chyba, że możemy ją odzyskać? Gram tak jak sam sugerowałeś chwilę wcześniej czyli zapomnienie karty to jej usunięcie z gry. I to jest prawidłowe wg Wiki. Instrukcja wprowadza w błąd. Wiki jednak nie pozostawia wątpliwość. Zapominane karty traci się na stałe bez szansy ich odzyskania.LukaszLozz pisze: ↑03 sty 2021, 16:59No i właśnie zacząłem ponownie sprawdzać.detrytusek pisze: ↑03 sty 2021, 16:54Cytat z instrukcji?LukaszLozz pisze: ↑03 sty 2021, 16:48 Nie ma znaczenia jaka moc zapominasz przy dobraniu większej mocy, ładuje ona poza grą.
Zmylił mnie zapis o stracie na stałe.
Już się poprawiam
Połóż ją na stosie kart odrzuconych odpowiedniej talii albo do pudełka, jeśli jest to Unikalna Moc twojego Ducha.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2021, 17:11 przez seki, łącznie zmieniany 1 raz.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Nie jest zbyteczny bo Ty je tracisz na stałe tylko gdzie indziej odkładasz . Być może jest jakiś duch czy karta, która potrafi odzyskać z discard-u ale trzeba traktować to jako umiejętność unikatową w skali gry.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 00:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 78 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Wyglada faktycznie, ze tylko moce unikatowe ducha wypadają z gry na stałe. Reszta ma szanse wrócić, ale tak jak to było wcześniej powiedziane, raczej nikłe. Myśle ze dla samej rozgrywki nie ma to większego znaczenia.seki pisze: ↑03 sty 2021, 17:08Ale co to zmienia? Wsunięcie karty pod planszę nie oznacza chyba, że możemy ją odzyskać? Gram tak jak sam sugerowałeś chwilę wcześniej czyli zapomnienie karty to jej usunięcie z gry. A to nie jest prawidłowe? Zapomnianą moc można odzyskać? Gra wydaję się mieć łatwe zasady a patrząc na ilość pytań i błędnych zagrań tu i tam trzeba chyba jednak stwierdzić, że jest z nią coś nie tak.LukaszLozz pisze: ↑03 sty 2021, 16:59No i właśnie zacząłem ponownie sprawdzać.
Zmylił mnie zapis o stracie na stałe.
Już się poprawiam
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Witam.
Karta Ducha Ziemii "Rok Absolutnego Bezruchu".
Jeśli Najeźdźcy pominą w rundzie akcję dewastacji na danym terenie, to czy Dahanie oddają im obrażenia, tak jak dzieje się w przypadku zagrania obrony?
I jeszcze jedno pytanie mnie nurtuje. Pobierając kartę Większej Mocy muszę zapomnieć, którąś z posiadanych kart. A czy jeśli żadna z nowych kart mi się nie spodoba, to czy mogę jej wcale nie brać? Nie natknąłem się nigdzie na wyjaśnienie tego.
Karta Ducha Ziemii "Rok Absolutnego Bezruchu".
Jeśli Najeźdźcy pominą w rundzie akcję dewastacji na danym terenie, to czy Dahanie oddają im obrażenia, tak jak dzieje się w przypadku zagrania obrony?
I jeszcze jedno pytanie mnie nurtuje. Pobierając kartę Większej Mocy muszę zapomnieć, którąś z posiadanych kart. A czy jeśli żadna z nowych kart mi się nie spodoba, to czy mogę jej wcale nie brać? Nie natknąłem się nigdzie na wyjaśnienie tego.
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Nie, Dahanie nie zadają im obrażeń - potwierdzone w FAQ.ElHarnas pisze: ↑04 sty 2021, 07:58 Witam.
Karta Ducha Ziemii "Rok Absolutnego Bezruchu".
Jeśli Najeźdźcy pominą w rundzie akcję dewastacji na danym terenie, to czy Dahanie oddają im obrażenia, tak jak dzieje się w przypadku zagrania obrony?
I jeszcze jedno pytanie mnie nurtuje. Pobierając kartę Większej Mocy muszę zapomnieć, którąś z posiadanych kart. A czy jeśli żadna z nowych kart mi się nie spodoba, to czy mogę jej wcale nie brać? Nie natknąłem się nigdzie na wyjaśnienie tego.
Co do drugiego pytania coś takiego znajduje się w FAQ:
"When you gain a new Major Power, which Power Cards can you forget?
You can Forget any power card: in your hand, in your discard, or in play. You can even Forget the Major Power you just gained"
Więc możesz zapomnieć kartę Większej Mocy, którą właśnie pozyskałeś.
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG