Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Patrząc po polityce wydawniczej WWG to mam takie wrażenie, że o ile w w SR wydawca stawia na konfrontację gracz vs gracz w wariancie bardziej rozbudowanym niż podstawowe SR i nastawionym na wielofrakcyjność i wynikające z tego kombosy, to linia HR idzie w stronę konfrontacji przygodowej. Moim zdaniem wskazuje na to wydanie kolejnej kampanii do HR czyli "Lost Village" i dodatki z serii Journeys. Zresztą świat fantasy jakby predystynował serię do podążania w kierunku bardziej przygodowym w swoim odbiorze niż typowa konfrontacja w SR. Jak dla mnie całkiem logiczny ruch.
- mikeyoski
- Posty: 1524
- Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 172 times
- Kontakt:
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
SR póki co ma jedną ogromną przewagę. Znakomitą apkę, przez którą pudełko z kartami odwierane jest przeze mnie raz na 100 lat. Apka jest po prostu o niebo szybsza. Odpada przygotowaniei czasem żmudne liczenie punktów czy też odpalanie kombosów
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 72 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Nie da się zaprzeczyć, że istnienie elektronicznej wersji planszówki ( w tym przypadku SR) może stanowić przewagę, jednakże czysto subiektywnie i zawężając ją do pewnych aspektów. Bo np. ja, o ile grywam w elektroniczne wersje, to dla mnie nie stanowią one konkurencji dla analogowych planszówek. Jeżeli mam możliwość, to przedkładam żmudne liczenie, przesuwanie żetonów, znaczników, figurek, czy meepli, nad cyfrową automatyzację. Jednak na to trzeba mieć czas, a w pewnym wieku, przy pewnych okolicznościach, zaczyna go bardzo brakować i tu akurat wersja elektroniczna sprawdza się doskonale (ale nadal jako substytut "pełnoprawnej" gry).
Choć nie powiem, chętnie zobaczyłbym również HR na androida.
Choć nie powiem, chętnie zobaczyłbym również HR na androida.
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
Johan Huizinga, Homo ludens
- KurikDeVolay
- Posty: 1002
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 1009 times
- Been thanked: 451 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Bohaterowie zmieniają HR z szybkiego pojedynku na coś z lekkim plusem. U mnie to zabiło rozgrywkę i nie wyciągałem już gry tak chętnie, bo zmienił się kaliber tytułu. Ale dla wielu osób to nic złego. Chociaż muszę przyznać, że nowy kampanijny dodatek dosyć solidnie mnie nakręcił i gra wraca do łask. Taka rozgrzewka przed ciśnięciem przygody. Mam wobec niego pewne oczekiwania.
- mikeyoski
- Posty: 1524
- Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 172 times
- Kontakt:
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Ja się z Tobą zgadzam. W ogromnej większości też wolę normalne, "analogowe" granie. Są jednak wyjątki. Apka do SR jest tak dobra, że wyparła wersję analogową (podobnie jak Cywilizacja Poprzez wieki) . Jest po stokroć wygodniejsza w obsłudze. Bardzo bym chciał, żeby i HR doczekał się takiego rozwiązania Kwestia chęci, bo baza jest gotowa i w pełni sprawdzonaBabik pisze: ↑18 sty 2021, 08:50 Nie da się zaprzeczyć, że istnienie elektronicznej wersji planszówki ( w tym przypadku SR) może stanowić przewagę, jednakże czysto subiektywnie i zawężając ją do pewnych aspektów. Bo np. ja, o ile grywam w elektroniczne wersje, to dla mnie nie stanowią one konkurencji dla analogowych planszówek. Jeżeli mam możliwość, to przedkładam żmudne liczenie, przesuwanie żetonów, znaczników, figurek, czy meepli, nad cyfrową automatyzację. Jednak na to trzeba mieć czas, a w pewnym wieku, przy pewnych okolicznościach, zaczyna go bardzo brakować i tu akurat wersja elektroniczna sprawdza się doskonale (ale nadal jako substytut "pełnoprawnej" gry).
Choć nie powiem, chętnie zobaczyłbym również HR na androida.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 72 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
I vice versa, w żadnym aspekcie nie mogę nie zgodzić się z Twoją wypowiedzią - bo nie da się ukryć, że apki robią robotę, jednak celowo użyłem słowa "subiektywnie". Dla mnie jednak, zarówno Star Realms, jak i Cywilizacja (którą w wersji cyfrowej zagrywam się ostatnio z Żoną wieczorami, jak dzieciaki pójdą spać) bardziej przemawia w wersji fizycznej - rozkładanie, dotyk kart, przestawianie komponentów itd. Tyle, że czasem łatwiej i tak jak zauważyłeś -wygodniej sięgnąć po tableta i po prostu zacząć grać
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
Johan Huizinga, Homo ludens
- Hardkor
- Posty: 4556
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1373 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Ale to mówisz w końcu o żonie czy o planszówce, bo się pogubiłem
Tak wiem, uciąłem kawałek, by bardziej żart pasował
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 72 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
No i z Hero Realms niechcący temat nam zaczyna zbaczać w kierunku HEro(tic) Realms
To żeby nie było -zastanawiam się nad Ruinami Thandaru i nie wiem czy zamawiać w przedsprzedaży, czy poczekać. Nie ma pewności, czy w związku z nowym wydaniem nie zmienią się odcienie na kartach, względem starej edycji (też Iuvi). Ktoś coś może widział lub wie?
To żeby nie było -zastanawiam się nad Ruinami Thandaru i nie wiem czy zamawiać w przedsprzedaży, czy poczekać. Nie ma pewności, czy w związku z nowym wydaniem nie zmienią się odcienie na kartach, względem starej edycji (też Iuvi). Ktoś coś może widział lub wie?
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
Johan Huizinga, Homo ludens
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Siema,
Mam zamiar kupić podstawkę + ten nowy dodatek kampanijny. Gra będzie grana solo i Coop, bo żona średnio lubi rywalizację w karciankach. Dlatego mam pytanie jakie małe dodatki dokupić? Talie postaci czy bossów (lisz i smok). Gdzieś na bgg przeczytałem, że te talie bossów nie nadają się do solo/coop, tylko do gry wszyscy vs 1. Znowu na naszym forum, ktoś polecał do solo/coop właśnie te talie bossów. Jak ktoś miał styczność z tymi dodatkami to niech da znać, co i jak?
Mam zamiar kupić podstawkę + ten nowy dodatek kampanijny. Gra będzie grana solo i Coop, bo żona średnio lubi rywalizację w karciankach. Dlatego mam pytanie jakie małe dodatki dokupić? Talie postaci czy bossów (lisz i smok). Gdzieś na bgg przeczytałem, że te talie bossów nie nadają się do solo/coop, tylko do gry wszyscy vs 1. Znowu na naszym forum, ktoś polecał do solo/coop właśnie te talie bossów. Jak ktoś miał styczność z tymi dodatkami to niech da znać, co i jak?
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Endrju87 pisze: ↑05 lut 2021, 00:12 Siema,
Mam zamiar kupić podstawkę + ten nowy dodatek kampanijny. Gra będzie grana solo i Coop, bo żona średnio lubi rywalizację w karciankach. Dlatego mam pytanie jakie małe dodatki dokupić? Talie postaci czy bossów (lisz i smok). Gdzieś na bgg przeczytałem, że te talie bossów nie nadają się do solo/coop, tylko do gry wszyscy vs 1. Znowu na naszym forum, ktoś polecał do solo/coop właśnie te talie bossów. Jak ktoś miał styczność z tymi dodatkami to niech da znać, co i jak?
Do dodatku kampanijnego są potrzebne talię postaci żeby w niego grać.
A z tego co mi wiadomo z bosami się gra 1vs wielu.
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Grać jeden przeciwko bossowi to dla mnie masochizm. Gdzieś na BGG przeczytałem trafne porównanie, że przecież sam Czarodziej, czy Wojownik nie pójdą bić się ze Smokiem, tylko najpierw zbiorą drużynę. A i nawet wtedy talie bossów są podobno OP. Ja grałem tylko raz 1 vs 1 i od tego czasu nie ruszałem tych talii, bo dla mnie nie było w tym żadnej przyjemności, a wynik był znany z góry (oczywiście, jest opcja, że nie umiem w to grać, ale kilka partii w HR już wcześniej rozegrałem )
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11194
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3394 times
- Been thanked: 3312 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Z bossem z bazowa pula pkt zycia praktycznie nie da sie wygrac, na 2 bohaterow gra ze smokiem/liszem juz jest dosyc zbalansowana
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Ja swojej kopii jeszcze nie mam (czekam na dostawę ), ale zastanawiam się czy jakimś rozwiązaniem tego problemu nie będzie tutaj walka boss vs boss? Oczywiście jak ktoś chce w grze 2 osobowej skorzystać z tych talii.
- Grzdyll
- Posty: 819
- Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 298 times
- Kontakt:
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Mamy za sobą już kilkanaście partii z bossami, próbowaliśmy też boss vs boss i u nas wrażenia są mieszane.
Bossowie są faktycznie mocno napakowani i jeśli karty nie ułożą się wyjątkowo lub ktoś nie podejmuje dziwnych decyzji to wygrać z nimi trudno. W naszych grach (tylko boss vs 2 postacie) zdarzało nam się bossów pokonać ale wtedy gdy widzieliśmy korzystne zbiegi okoliczności - normalnie i przy niekorzystnych szanse są marne i gra potrafi wzbudzać nawet frustrację (bo czasem praktycznie nic nie można zrobić). Zawsze bossa można dać do sterowania najmniej doświadczonej osobie lub osłabiać jakimiś home rulesami ale ogólnie są to oczywiście wyjścia połowiczne. Walka boss vs boss jest jakimś tam wyjściem, w sumie może i ciekawym mechanicznie, bo obaj mają inne charakterystyki ale mam wrażenie, że ta opcja została dodana na siłę - chcąc zagrać przeciw sobie znacznie przyjemniej nam się gra po prostu dwoma bohaterami.
Podsumowując : o ile dodatki w postaci talii bohaterów bardzo polecam - nie tylko mechanicznie sporo zmieniają (przynajmniej u niektórych postaci) ale przede wszystkim tematycznie dodają ogromnie dużo, to talie bossów polecam raczej wielbicielom tytułu i osobom które chcą pograć "jeden kontra kilka", i to wiedząc o nierównych szansach
Bossowie są faktycznie mocno napakowani i jeśli karty nie ułożą się wyjątkowo lub ktoś nie podejmuje dziwnych decyzji to wygrać z nimi trudno. W naszych grach (tylko boss vs 2 postacie) zdarzało nam się bossów pokonać ale wtedy gdy widzieliśmy korzystne zbiegi okoliczności - normalnie i przy niekorzystnych szanse są marne i gra potrafi wzbudzać nawet frustrację (bo czasem praktycznie nic nie można zrobić). Zawsze bossa można dać do sterowania najmniej doświadczonej osobie lub osłabiać jakimiś home rulesami ale ogólnie są to oczywiście wyjścia połowiczne. Walka boss vs boss jest jakimś tam wyjściem, w sumie może i ciekawym mechanicznie, bo obaj mają inne charakterystyki ale mam wrażenie, że ta opcja została dodana na siłę - chcąc zagrać przeciw sobie znacznie przyjemniej nam się gra po prostu dwoma bohaterami.
Podsumowując : o ile dodatki w postaci talii bohaterów bardzo polecam - nie tylko mechanicznie sporo zmieniają (przynajmniej u niektórych postaci) ale przede wszystkim tematycznie dodają ogromnie dużo, to talie bossów polecam raczej wielbicielom tytułu i osobom które chcą pograć "jeden kontra kilka", i to wiedząc o nierównych szansach
-
- Posty: 555
- Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 27 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Czy do grania kampanii "Hero Realms: Ruiny Thandaru" wystarczy tylko podstawka czy trzeba dokupić hero packi?
- KurikDeVolay
- Posty: 1002
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 1009 times
- Been thanked: 451 times
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 551 times
- Been thanked: 170 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Zagrałem w weekend z taliami bohaterów. Wczesniej zagrałem Złodziejem u znajomego a teraz z bratem Złodziej kontra Wojownik oraz Tropiciel kontra Czarodziej/Mag.
Już nie wyobrażam sobie powrotu do podstawki. Na razie Tropiciel mi bardzo pasuje do mojego stylu gry ale przy okazji przetestuje wszystkie. Gra już i tak była fajna a teraz awansowała o kolejny poziom. Polecam każdemu zaopatrzyć się w te postacie!
Już nie wyobrażam sobie powrotu do podstawki. Na razie Tropiciel mi bardzo pasuje do mojego stylu gry ale przy okazji przetestuje wszystkie. Gra już i tak była fajna a teraz awansowała o kolejny poziom. Polecam każdemu zaopatrzyć się w te postacie!
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Rowniez nie wyobrazam sobie juz grac w to bez postaci.gregoff pisze: ↑23 lut 2021, 12:30 Zagrałem w weekend z taliami bohaterów. Wczesniej zagrałem Złodziejem u znajomego a teraz z bratem Złodziej kontra Wojownik oraz Tropiciel kontra Czarodziej/Mag.
Już nie wyobrażam sobie powrotu do podstawki. Na razie Tropiciel mi bardzo pasuje do mojego stylu gry ale przy okazji przetestuje wszystkie. Gra już i tak była fajna a teraz awansowała o kolejny poziom. Polecam każdemu zaopatrzyć się w te postacie!
-
- Posty: 931
- Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 33 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Jak oceniacie podstawkę + dodatek kampanijny (i hero packi oczywiście) do gry solo ?
Miałem Hero Realms'a samą podstawkę kiedyś ale sprzedałem bo nie miałem ludzi do grania. Teraz z tą kampanią może warto by było wrócić.
Czy za cenę pewnie ok 150 zł warto pójść w tą grę tylko do gry solo ?
Miałem Hero Realms'a samą podstawkę kiedyś ale sprzedałem bo nie miałem ludzi do grania. Teraz z tą kampanią może warto by było wrócić.
Czy za cenę pewnie ok 150 zł warto pójść w tą grę tylko do gry solo ?
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 42 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Z Ruinami Thandaru zrobiła się bardzo dobra gra do solo, taka mieszanka Hearthstone i Aeon's End
Nawet dobra regrywalność. Ja polecam!
Nawet dobra regrywalność. Ja polecam!
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
bardzo warto, swietna gra na soloPhate pisze: ↑23 lut 2021, 13:57 Jak oceniacie podstawkę + dodatek kampanijny (i hero packi oczywiście) do gry solo ?
Miałem Hero Realms'a samą podstawkę kiedyś ale sprzedałem bo nie miałem ludzi do grania. Teraz z tą kampanią może warto by było wrócić.
Czy za cenę pewnie ok 150 zł warto pójść w tą grę tylko do gry solo ?
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Macie jakiś sprawdzony sposób na przechowywanie zakoszulkowanych kart (podstawka + bohaterowie + bossy) w pudełku? Jakiś insert? specjalne pudełka na talie? Czy wszystko w woreczkach?
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Do podstawki, bohaterów i Lisza oraz Smoka wystarczy Legion Card Box - Hero Realms.
https://aleplanszowki.pl/rozne/3937-leg ... ealms.html
Jak chcesz mieć jeszcze pudełko na matę i np. Ruiny Thandaru to potrzebny jest Adventure Storage Box.
https://3trolle.pl/20607-hero-realms-ad ... e-box.html
Niestety z dostępnością w Polsce obu pudełek krucho.
Sklep warbox.pl ma też w ofercie skrzynki:
https://www.warbox.pl/pl/p/Uniwersalny- ... Realms/172
https://aleplanszowki.pl/rozne/3937-leg ... ealms.html
Jak chcesz mieć jeszcze pudełko na matę i np. Ruiny Thandaru to potrzebny jest Adventure Storage Box.
https://3trolle.pl/20607-hero-realms-ad ... e-box.html
Niestety z dostępnością w Polsce obu pudełek krucho.
Sklep warbox.pl ma też w ofercie skrzynki:
https://www.warbox.pl/pl/p/Uniwersalny- ... Realms/172
-
- Posty: 811
- Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 131 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Hero Realms Adventure Storage Box to rewelacyjna sprawa. Mieści się wszystko, włącznie ze zrolowaną matą