Ja osobiście jestem fanem Explorers, z obu sag w tej grze jest najwięcej interakcji, zasady są proste, ale rozgrywka daje spore pole do popisu, jak przeciwnikom utrudnić życie, a przy okazji samemu zapunktować. Prosty przykład, ktoś chce zrobić dużą wyspę, żeby zapunktować, już postawił na niej budynki, więc dokładamy mu taki kafelek, żeby nie mógł jej zamknąć, albo jak już ma zabrać konia na łódź to naszymi wikingami podbieramy mu konia i uciekamy
![😀](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f600.svg)
z tą losowością nie przesadzałbym, najgorszy jest dobór kafli w ciemno, ale stosując draft z otwartej puli mocno się go ogranicza (jest to jedna z zasad, które wprowadza dodatek) , przy jednym żetonach jest losowość czy stracimy wikinga, ale to też nam punktuje, a poza tym jesteśmy wikingami, takie rzeczy jak śmierć się zdarzały
![😛](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f61b.svg)
Co do dodatku to nie jestem fanem, moim zdaniem niepotrzebnie komplikuje budowę budynków, ale wprowadza trochę ciekawych kafli oraz zasadę z draftem kafelków.
Wyszedł też minidodatek, jest wersja pnp na bgg, jeszcze nie grałem, ale wydaje się ciekawy, premiuje różnorodną grę, aby nie specjalizować się w jednym sposobie punktowania.