![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ale trzeba mieć dużego pecha (lub grać bardzo nieumiejętnie), żeby pozwolić na to przeciwnikowi. Czasami się to zdarza (wiadomo, trochę losowości w tej grze jednak jest), ale wg mnie bardzo rzadko. Po kilkudziesięciu partiach wydaje mi się, że frakcje są dobrze zbalansowane.MichalCh132 pisze: ↑04 lis 2020, 23:46 Niedawno kupiłem Monolith Arene i władcy otchłani wydają się mega przegięci. Wystarczy w pierwszych rudnach zatruć sztandar i gra jest w zasadzie wygrana, wystarczy bronic sie do końca a trucizna sama zrobi resztę.
Tak samo jak w Neuroshime istnieją podobne zagrania (które mogą się odpalić w 1 turze jeśli nie zaczynamy, albo w 2 lub 3), między innymi dlatego na turniejach gra się 3 gry, trzeba zaakceptować pewną dozę losowego dociągu.MichalCh132 pisze: ↑05 lis 2020, 08:43 Tu nie chodzi o umiejętności tylko o to że istenieje zagranie który wygrywa praktycznie zawsze, a jedynym warunkiem jest szybkie dobranie walki (najlepiej w pierwszej turze, gdzie mimo wszystko szanse 6/35 sa dosc spore). Sztab znajduje sie na srodku, jest rozkładany w pierwszej turze i odrazu wywoływana walka. Chaos sieciuje baze przeciwnika + 2 obrazenia a groza ustawia się za swoją bazą i atakuje z dystansu 1 obrażen. Oboje nakładają trucizne. Sztab przeciwnika jest zasieciowany wiec nawet nie zabije chaosu, oba się składają i mamy syutacje 20:17 gdzie przeciwnik ma 2 jady na sobie więc nawet jeśli nie wywoła zadnej bitwy żeby się nie ranić, zostaje 5 bitew u lordów demonów, czyli 10 obrażen pewnych, można powiedzieć ze taki start zadaje więc najmniej 13 obrażeń.
Czy nikt nie spotkał się z tą sytuacją? Jakieś home rules typu zakaz rozkladania monolitu w turach z 1 i 2 kartami albo zakaz kładzenia monolitu na środku? Po kilku partiach testowych gdzie w 2 udało się wykonać ten manewr dalsza gra nie ma sensu, zakładając że obaj gracze mają podobny poziom.
Tu masz link konkretnie od tej minuty -> linkGrzeL pisze: ↑29 sty 2021, 23:01 Trzewik w Planszówkach TV (pomiędzy 55:50 a 56:20) powiedział o szansach (a raczej ich braku) na kolejne dodatki.
Co Monolith ma gorszego od Neuroshimy Hex? W żadną nie grałem, planowałem zakup Monolith Areny. Pominmy kwestie graficzne bo to rzecz gustu. Mniejszą ilość armii też nie bardzo robi mi różnicy. I tak szczerze mówiąc w większość gier gram tylko kilka razy a potem gra wchodzi na stół 1-2 w roku.shuji pisze: ↑30 sty 2021, 01:05 Tez uważam, ze dobrze. Gra była marną kopią Neuroshimy Hex - Najlepszej Gry Na Świecie (subiektywna opinia). Była to zrozumiała próba podbicia rynku USA, gdzie hex się do końca nie przyjął. Wniosek: to nie hex miał pecha w USA, tylko po prostu tam się nie znają co dobre![]()
Poza liczbą dodatków - nic. Wręcz armie w podstawce MA są ciekawsze, a dodatkowo mamy jeszcze monolity, które dla mnie są must have.
A co ma gorszego Pegasus od Nintendo ?seki pisze: ↑30 sty 2021, 10:13Co Monolith ma gorszego od Neuroshimy Hex? W żadną nie grałem, planowałem zakup Monolith Areny. Pominmy kwestie graficzne bo to rzecz gustu. Mniejszą ilość armii też nie bardzo robi mi różnicy. I tak szczerze mówiąc w większość gier gram tylko kilka razy a potem gra wchodzi na stół 1-2 w roku.shuji pisze: ↑30 sty 2021, 01:05 Tez uważam, ze dobrze. Gra była marną kopią Neuroshimy Hex - Najlepszej Gry Na Świecie (subiektywna opinia). Była to zrozumiała próba podbicia rynku USA, gdzie hex się do końca nie przyjął. Wniosek: to nie hex miał pecha w USA, tylko po prostu tam się nie znają co dobre![]()
Ok. Czyli dla większości graczy (tzn nie turniejowych) ten argument nie ma znaczenia i to Monolith będzie lepszy (mechanizm monolitów).shuji pisze: ↑30 sty 2021, 11:11A co ma gorszego Pegasus od Nintendo ?seki pisze: ↑30 sty 2021, 10:13Co Monolith ma gorszego od Neuroshimy Hex? W żadną nie grałem, planowałem zakup Monolith Areny. Pominmy kwestie graficzne bo to rzecz gustu. Mniejszą ilość armii też nie bardzo robi mi różnicy. I tak szczerze mówiąc w większość gier gram tylko kilka razy a potem gra wchodzi na stół 1-2 w roku.shuji pisze: ↑30 sty 2021, 01:05 Tez uważam, ze dobrze. Gra była marną kopią Neuroshimy Hex - Najlepszej Gry Na Świecie (subiektywna opinia). Była to zrozumiała próba podbicia rynku USA, gdzie hex się do końca nie przyjął. Wniosek: to nie hex miał pecha w USA, tylko po prostu tam się nie znają co dobre![]()
Albo Dacia Duster od BMW X3?
Nic, jest po prostu podróbka z mniejszą ilości armii, bez ogromu graczy i sceny turniejowej, która w przypadku hexa moim zdaniem jest najważniejsza. Dopiero przy rozgrywkach turniejowych/ligowych ta gra pokazuje swój potencjał. W połączeniu z mnogością armii jest to super.
A ja czytałem tak skrajne opinie o tej mechanice, że pisanie o tym jako niekwestionowanym plusie uważam za bardzo ryzykowne.i to Monolith będzie lepszy (mechanizm monolitów).
Chyba chodziło o to, że mechanika monolitów jest dodatkową zasadą względem Hexa, więc jeśli ktoś lubi to plus, a jeśli nie lubi to ten fakt nie czyni z MA gry gorszej.
Na upartego możesz próbować bo mechaniki są zgodne, ale kafle są zupełnie innego rozmiaru + nie było to w żaden sposób balansowane.Gildiril Blackcairn pisze: ↑30 sty 2021, 19:31 Czy frakcje z neuroshimy działają z MA? Bo mam całe MA, dokupiłem te dwa dodatki i trochę liczyłem na więcej...