Casiliasplp pisze: ↑15 lut 2021, 02:39
Witam jestem Patryk miałbym do was jedno pytanko
Wpadł mi ciekawy pomysł (dla mnie) na grę planszową.
Chciałbym tylko was spytać o jedną z mechanik jaką chce wprowadzić i czy taką gdzieś już widzieliście.
Przybliżę trochę scenę :
Walka
frakcja A walczy z frakcją B.
Frakcja A w pewnym momencie ma już mało jednostek.
Frakcja A się poddaje.
Bohater/lider frakcji A zostaje pojmany razem z jednostkami które się poddały.
Bohaterów na frakcję jest X. Gdy zginie nie można już go rekrutować czyt. są ważni
Frakcja B ma teraz 2 wyjścia
A) zabiera jeńców do swojej bazy i może ich zabić.
B) Może ich odsprzedać za ustaloną liczbę zasobów( nie tylko frakcji A) może być to Frakcja C/D.
Frakcja A może przez ten czas postarać się odbić bohatera z inną armią. Może też odbić bohatera sojusznik C/D
Wdzieliście gdzieś podobną mechanikę?
Chętnie posłucham waszej opinii na temat takiej mechaniki.
Mam dość (świeży)* pomysł na grę area control/dudes on the map/deck building.Raczej typowo ciężka duża gra strategiczna.
* Według mnie
Mam kilka ciekawych pomysłów chętnie bym posłuchał waszej opinii.
Ale to może w innym razem
Pozdrawiam serdecznie Patryk.
Cześć Patryk, kilka rzeczy ode mnie:
- trzeba pomyśleć ile dokładnie czasu dać na odbicie przed egzekucją lub sprzedażą
- potrzebny jest też obraz jak w Twojej grze miałby wyglądać system walki i na podstawie tego przygotować mechaniki odbijania jeńców, od razu mówię, że kości powinny być ograniczone do absolutnego minimum w takim przypadku
Należy też dopracować strukturę armii:
- w jaki sposób pozyskujemy jednostki
- czy po utracie bohatera (rozumiem, że to jednostka wyższego poziomu) mamy podczas gry nieograniczoną, lecz wymagającą pracy, możliwość uzyskania podobnej klasy jednostki czy jesteśmy skazani na 'wykastrowanie'
- z mojej strony wprowadziłbym dodatkowo mechanikę awansów jednostek
- wytworzenie bohatera polegałoby na awansie jednostki niższego rzędu
- bohater ma umiejętność specjalną pochodzącą z PULI umiejętności frakcji danego gracza
- jak zginie umiejętność przepada albo osłabia się, jak zostanie wciągnięty do innej frakcji to umiejętność ma słabszy efekt (to by balansowało poniekąd efekt kuli śnieżnej oraz dawałoby rozkminę czy bardziej opłaca się jednostkę wytworzyć samemu czy lepiej kupić niewolnika)
- po utracie wszystkich umiejętności bohaterskich nadal jest domyślna umiejętność frakcyjna, której nie można stracić
- umiejętności można rozwijać
Przemyśl powyższe i działamy dalej
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)