Gambicie, a jak wygląda tworzenie kombosów na kartach wiedźmina? Wookie ciagle o tym wspomina, ale prawie nic nie ujawnia.
Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
- PytonZCatanu
- Posty: 5135
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 2027 times
- Been thanked: 2629 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 27.03.2025
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12718
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3711 times
- Been thanked: 3896 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Dla mnie to co napisałeś niczym się nie różni. Jakie w sprawdzeniu karty jest zaangazowanie innego gracza? Co w tej czynnosci ma byc angazujacego skoro i tak to gracz, ktory walczy wybiera góre/dół?
Osttanio grałem w Bloodborne - mobki maja czy rodzaje ataków - Basic/Special/Ability. To który atak nastapi jest determinowane przez talie kart z nazwami Basic/Special/Ability skonstruowanej jesli dobrze pamietam jako 3/2/1 (moge sie mylic), dzieki czemu tutaj mozemy przewidziec czego uzyje przeciwnik i w jakis sposob byc na to ogotowym.
W porownaniu do tego prostego i angazujacego systemu (wszyscy licza co bylo, co zostało, sa emocje czego uzyc), ten zaprezentowany powyzej jest bez polotu.
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Zaangażowanie intelektualne angażuje głównie inteligencję i może być zupełnie wyprane z emocji.Dla mnie to co napisałeś niczym się nie różni.
Moim zdaniem, jeżeli każdy potwór maiłby osobną talię kart, które określałyby charakter bestii, to ten system byłby zupełnie ok. Nie twierdzę, że to najlepsza mechanika na świecie i zapewne są lepsze, ale to nie jest jedyna mechanika walki w grze.ten zaprezentowany powyzej jest bez polotu.
- Gambit
- Posty: 5434
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 558 times
- Been thanked: 2146 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Przypomina to system zagrywania kart walki w Tainted Grail nieco. Każda karta ma "kolor" i informację, o kolorze jaki można zagrać po niej (razem z nią), aby stworzyć kombos. Niekiedy takie łączenie jest bez niczego, czasem z dodatkowym efektem. To tak w skróciePytonZCatanu pisze: ↑18 mar 2021, 09:15 Gambicie, a jak wygląda tworzenie kombosów na kartach wiedźmina? Wookie ciagle o tym wspomina, ale prawie nic nie ujawnia.
- Shodan
- Posty: 1339
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 519 times
- Been thanked: 484 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Walka potworami byłaby fajniejsza jakby była zrobiona w stylu zagrywania zaawansowanych kart taktyki (tych z dodatku) ze Star Wars Rebelia. Teraz to tylko mechaniczne zagrywanie kart z wyborem 1 z 2 opcji w ciemno, bo wątpię by gracze zajęci budowaniem własnej talii, zapamiętywali jeszcze talie wszystkich potworów.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 102 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Powiem tak, u mnie hype spadł mocno bo jak sam autor powtarza co film: walka jest najważniejszą częścią gry. I o ile od strony wiedźmina jest naprawdę dobrze tak od strony potwora - meh.
W tej konkretnej walce potwór wyciągnął dwie karty, więc mieliśmy jakikolwiek wpływ tylko na drugą, a i tak to był wpływ typu: mam kilka % więcej szans na to że u góry będzie coś mocniejszego. A to i tak przy zalozeniu że kart jest 50/50, bo w innym przypadku i te kilka % decyzyjności zostaje wykastrowane. Taki wybór będzie w dziesiątej walce już nużyć, a walka trwa dość długo z tego co widzimy na filmie.
W tej konkretnej walce potwór wyciągnął dwie karty, więc mieliśmy jakikolwiek wpływ tylko na drugą, a i tak to był wpływ typu: mam kilka % więcej szans na to że u góry będzie coś mocniejszego. A to i tak przy zalozeniu że kart jest 50/50, bo w innym przypadku i te kilka % decyzyjności zostaje wykastrowane. Taki wybór będzie w dziesiątej walce już nużyć, a walka trwa dość długo z tego co widzimy na filmie.
- Neysmeey
- Posty: 222
- Rejestracja: 03 wrz 2019, 15:46
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 139 times
- Been thanked: 78 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Te "komboski" wyglądają trochę jak wycięte z 10-letniego już Nightfalla, tyle, że są jeszcze bardziej urposzczone. Meh
Profil na: Boardgamegeek
- Mixthoor
- Posty: 516
- Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 68 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
To pudło gry musiałoby zawierać naprawdę mnóstwo kart... Odpowiednio duża Talia Ataku każdego monstrum, by karty były różnorodne i te same ataki nie powielały się zbyt często. Czy taki Bies z 15 pkt musiałby mieć ich np. 30? Czy może więcej? A co z silniejszymi potworami? Przy takim rozwiązaniu, już cena podstawowej wersji gry wywinduje znacząco w górę.
- Namurenai
- Posty: 582
- Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
- Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
- Has thanked: 394 times
- Been thanked: 226 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
O nie, tylko nie to... A nie, czekaj, to dla graczy to dobrze, uff.
Masz na myśli to, że byłoby różnorodnie, ciekawie i co rzekomo najważniejsze w tej grze - klimatycznie?

Ludzie rzucają hajsem na prawo i lewo dla jednej figurki więcej w Zombiecide, więc myślę, że nie byłoby wielkim problemem parę złotych więcej za dodatkową talię.
Plus wiesz, zawsze można by to rozbić jako add-on, wtedy każdy bierze co chce

A co do samej gry - mnie denerwuje właściwie tylko to, że mówimy o pojedynkach na śmierć i życie pomiędzy wiedźminem i potworem (jak wiemy z gier i książek, wielu wiedźminów poległo, bo nie był to bezpieczny fach), ale tylko potwór może zginąć - wiedźmin nie ginie, wiedźmin gra dalej.
Wiem, że player elimination jest powszechnie hate'owany, ale jednak nie obraziłbym się za samą możliwość pójścia nierozwiniętym wiedźminem na Leszego albo smoka i faktyczną śmierć (bo przecież to wybór gracza co robi, a skoro jest głupi to trudno

Taki trochę push your luck, ale tak naprawdę to push your lack of luck until you're dead - klimat, emocje, świadome wybory zleceń, te sprawy

-
- Posty: 169
- Rejestracja: 19 lis 2020, 15:30
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 37 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Akurat rozwiązanie z jedną talią potworów i kartą potwora określającą jego statystyki i ataki specjalne jest moim zdaniem spoko, tylko sposób walki jest moim zdaniem kiepski. Gdyby np gracz kontrolujący potwora dobierał 3 (lub dwie) karty na rękę i gdy dostaje obrażenia mógł odrzucać albo z ręki, albo z talii, to byłoby całkiem spoko. I np po swoim ataku dobiera trzy (lub dwie) karty. Plus gdyby jeszcze np bohater mógł mieć obronę przeciwko szarży czy temu drugiemu atakowi, to całość miałaby jakiś sens. Wersja przedstawiona przez Wookiego zupełnie do mnie nie trafia. Natomiast combo robione przez wiedźmina i sposób doboru kart bardzo mi się podoba.
@Gambit - w nowym filmiku, timestamp 8:23, Wookie mówi, że osoba kontrolująca potwora się zmienia (rozumiem, że Wy tak nie graliście, ale Wookie mówi, że takie mają być zasady).
@PytonZCatanu - moim zdaniem tak wygląda walka:
@Gambit - w nowym filmiku, timestamp 8:23, Wookie mówi, że osoba kontrolująca potwora się zmienia (rozumiem, że Wy tak nie graliście, ale Wookie mówi, że takie mają być zasady).
@PytonZCatanu - moim zdaniem tak wygląda walka:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 18 mar 2021, 11:19 przez allagainstyou, łącznie zmieniany 1 raz.
- Coen
- Posty: 2561
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 510 times
- Been thanked: 147 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
W takim Lords of Hellas też walczysz z różnymi potworami i masz jedną talię ich ataku, i wystarczy.
Osobna talia dla każdego potwora to według mnie potraktowanie sprawy trochę na wyrost.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Osobiście lubię różnorodność w grach przygodowych. Lubię też, kiedy gra pozwala nam ustalać zasady już przed samą rozgrywką, np. tak, jak to ma miejsce w Eldritch Horror, gdzie każdy przedwieczny to zupełnie inny zestaw kart. Dla mnie potwory walczące tym samym deckiem, to jakieś nieporozumienie, nuda i zabójca regrywalności. Może miałem po prostu inne wyobrażenie. Zamiast zabijania hordy potworów niczym w Zombiecide wolałbym garstkę bestii, ale wyspecjalizowanych, które wymagają innej taktyki. Przecież wiedźmini nie bez powodu nosili dwa różne miecze oraz z tuzin mikstur, które było dobre w zależności od okoliczności i przeciwnika. Moim zdaniem zastosowanie jednej talii kart walki dla potworów spłyci ten element rozgrywki.
Jasne, ale to jednak inny typ gry. Tam walka z potworami, to tylko kolejna droga do celu i nic więcej. Wolałbym, żeby zabijanie potworów to nie była jedynie droga do zwycięstwa w grze, ale coś więcej.W takim Lords of Hellas też walczysz z różnymi potworami i masz jedną talię ich ataku, i wystarczy.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2021, 11:26 przez Moonday, łącznie zmieniany 1 raz.
- Namurenai
- Posty: 582
- Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
- Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
- Has thanked: 394 times
- Been thanked: 226 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Ale LoH nie reklamuje się byciem klimatyczną przygodową grą, ani tekstem "Wielka przygoda czeka!", a W:SŚ już tak

Nie rozumiem też argumentu "na wyrost" - idziesz walczyć z potworem X, sięgasz po talię X. Proste.
Weź pod uwagę, że w świecie Wiedźmina każdy potwór ma inne silne i słabe punkty, więc osobne, asymetryczne talie po prostu mogłyby to dobrze obrazować.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12718
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3711 times
- Been thanked: 3896 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Nie zrozumieliśmy się. W przedstawionym systemie walki nie ma żadnego zaangażowania - ani emocjonalnego ani umysłowego.
Talia nie musi byc asymetryczna - inne potwory mogą swoja zdolnoscia specjalna np. dokladac rzeczy podczas pojawiania sie okreslonych symboli na karcie ataku, ale wybór góra/dół jest... prostacki
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- ShapooBah
- Posty: 1365
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 385 times
- Been thanked: 230 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Mi combosy przywodzą na myśl mechaniki zaimplementowane w Steamforgedowym DMC :
https://www.youtube.com/watch?v=zqgQhwyUJAY&t=87s
https://www.youtube.com/watch?v=zqgQhwyUJAY&t=87s
- Coen
- Posty: 2561
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 510 times
- Been thanked: 147 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Pytanie ile będzie tych potworów w grze, 20-30? Osobna talia (po 15-20 kart) dla każdego z nich, trochę tych kart się robiNamurenai pisze: ↑18 mar 2021, 11:22Ale LoH nie reklamuje się byciem klimatyczną przygodową grą, ani tekstem "Wielka przygoda czeka!", a W:SŚ już tak
Nie rozumiem też argumentu "na wyrost" - idziesz walczyć z potworem X, sięgasz po talię X. Proste.
Weź pod uwagę, że w świecie Wiedźmina każdy potwór ma inne silne i słabe punkty, więc osobne, asymetryczne talie po prostu mogłyby to dobrze obrazować.

Może jednak wystarczyłaby jedna duża talia potworów + ich indywidualne cechy oraz wprowadzenie kontroli potwora przez drugiego gracza. Drugi gracz ciągnie 2-3 karty i decyduje, której użyć - coś na kształt właśnie LoHa.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- ShapooBah
- Posty: 1365
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 385 times
- Been thanked: 230 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Ale talia potworów nie musi mieć 10-15, słabsze potwory: utopce, kikimory czy inne rzygulce miały by np. po 2-3 karty plus zdolność specjalna i tutaj np. potwory z tego low tiera zawsze by współdzieliły tę samą talię i rozróżniałaby je tylko zdolność specjalna, gryfy czy inne lesze po 6 czy 8 indywidualnych kart i np. zróżnicowanie, że jak gryfowi się skończą karty to przetasowujesz, a jak bazyliszkowi, to on potem zawsze atakuje tak samo np. za 3, więc czasem warto jakiegoś potwora wziąć na przetrzymanie, a innego trzeba pokonać tak szybko jak to możliwe.
Itd. itd. itd kombinacji jest mnóstwo w takim układzie, a samych kart byłoby dzięki temu pewnie ze sto
Itd. itd. itd kombinacji jest mnóstwo w takim układzie, a samych kart byłoby dzięki temu pewnie ze sto
- Shodan
- Posty: 1339
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 519 times
- Been thanked: 484 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Albo nawet wspólna talia, ale w zależności od rodzaju potwora ta sama karta odpalałaby różne akcje. Albo jeszcze inaczej, rodzaj zagranej karty z talii potworów aktywowałby różne rodzaje ataków / akcji umieszczonych na karcie danego monstrum.
Oczywiście gracz kontrolujący potwora musiałby mieć możliwość świadomego zagrywania kart, np z dociągniętych trzech.
Oczywiście gracz kontrolujący potwora musiałby mieć możliwość świadomego zagrywania kart, np z dociągniętych trzech.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Zrozumiałem, że walka z potworami polega na przewinięciu talii potwora, albo poprzez ataki wiedźmina albo poprzez atak potwora.
Zarówno talia wiedźmina i potwora to poziom "życia". W efekcie wiedźmin lub potwór może sam siebie zabić poprzez wykonanie ataku. Jak źle zrozumiałem, niech ktoś poprawi/uzupełni.
Interesujące podejście. Jestem bardzo ciekawy odnośnie poszczególnych umiejętności na kartach potworów.
PS. Niezmiennie czekam na gameplay/instruktaż do gry. Mam nadzieję, że pojawi się przynajmniej 1 przed rozpoczęciem kampanii.
Maj już niedługo
Zarówno talia wiedźmina i potwora to poziom "życia". W efekcie wiedźmin lub potwór może sam siebie zabić poprzez wykonanie ataku. Jak źle zrozumiałem, niech ktoś poprawi/uzupełni.
Interesujące podejście. Jestem bardzo ciekawy odnośnie poszczególnych umiejętności na kartach potworów.
PS. Niezmiennie czekam na gameplay/instruktaż do gry. Mam nadzieję, że pojawi się przynajmniej 1 przed rozpoczęciem kampanii.
Maj już niedługo

Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- Shodan
- Posty: 1339
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 519 times
- Been thanked: 484 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Dobrze zrozumiałeś. To taka walka na wyczerpanie, kto komu prędzej "przepali" talię. Atakując zużywasz jedną kartę (powiedzmy, że obrazuje to wyczerpanie walką), atak przeciwnika może pozbawić cię od razu kilku kart (obrazuje to rany).
- polwac
- Posty: 2593
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 462 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Moim zdaniem im więcej takich lakonicznych filmów, które niby coś pokazują, ale jednak nie do końca, tym gorzej dla projektu.
Gdyby powstał jeden kompletny film z opisem rozgrywki i później przykładowa lub pełna rozgrywka, każdy by miał pełen obraz sytuacji.
Dużo łatwiej było by ocenić jak faktycznie te elementu działają i wpisują się w całą grę oraz czy całokształt jest dla nas interesujący czy jednak meh.
Może ta walka z potworami nie jest jakaś porywająca, ale w kontekście całej gry dobrze się wpisuje i działa?
Tego nie wiemy i nie możemy ocenić.
Ja chyba sobie odpuszcze tegów kiepskie filmiki i poczekam na konkretne informacje pewnie gdzieś bliżej maja.
Edit:
Dodam parę cytatów z tego tematu na BGG -> LINK
Gdyby powstał jeden kompletny film z opisem rozgrywki i później przykładowa lub pełna rozgrywka, każdy by miał pełen obraz sytuacji.
Dużo łatwiej było by ocenić jak faktycznie te elementu działają i wpisują się w całą grę oraz czy całokształt jest dla nas interesujący czy jednak meh.
Może ta walka z potworami nie jest jakaś porywająca, ale w kontekście całej gry dobrze się wpisuje i działa?
Tego nie wiemy i nie możemy ocenić.
Ja chyba sobie odpuszcze te
Edit:
Dodam parę cytatów z tego tematu na BGG -> LINK
Spoiler:
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Ardel12
- Posty: 4008
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1368 times
- Been thanked: 2887 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Potwory w postaci figurek wyglądają dobrze. Bies mi się podoba. Obstawianie wygląda dla mnie jak mechanika, które w ogóle tutaj nie pasuje. Jak to fabularnie wytłumaczyć? W spartacusie świetnie to się wpisywało w Arenę i jej klimat. Tutaj mamy walkę Wiedźmina i inni gracze, którzy mogą znajdować się wiele km od niego nagle stwierdzają hmm, czuję w medalionie, że ktoś z cechu Kota walczy ze strzygą. Obstawiam na...jeez.
Wybieranie góra czy dół, przy tym jak ciągniemy karty w ciemno wydaje mi się tylko zwiększać bezcelowo losowość. Też bym preferował osobne decki dla potworów jak to jest w Gloomhaven, gdzie mają one ogromny wpływ i świetnie różnicują przeciwników. Sama specjalna abilitka wydaje się raczej takim minimum, które wypadało wrzucić. Dodatkowo osobne decki, ale MAŁE, do 10-12 kart pozwalałyby faktycznie poznawać grę i stawać się lepszym wiedźminem z partii na partię. Idąc na strzygę a wilka, wiedziałbym jakie mikstury warto zrobić, jaki sprzęt przygotować itd. Świetnie było to zrobione w Wiedźminie 3, gdzie każdy potwór był wrażliwy na inne znaki, czy mikstury/oleje.
Muszę się odnieść do prezentacji samej gry. Wookie strasznie rozwleka i mówi POOOWOOLII. Słuchając go czułem się jak w podstawówce na lekcji angielskiego. Dodatkowo nie wiem czy nie czytał tekstu, bo zwieszał zwrok w jedny punktcie co jakiś czas i załapywał zwiechę(czytanie spoko, ale w umiejętny sposób). Moim zdaniem powinien powierzyć stworzenie w języku angielskim prezentacji gry komuś innemu.
Wybieranie góra czy dół, przy tym jak ciągniemy karty w ciemno wydaje mi się tylko zwiększać bezcelowo losowość. Też bym preferował osobne decki dla potworów jak to jest w Gloomhaven, gdzie mają one ogromny wpływ i świetnie różnicują przeciwników. Sama specjalna abilitka wydaje się raczej takim minimum, które wypadało wrzucić. Dodatkowo osobne decki, ale MAŁE, do 10-12 kart pozwalałyby faktycznie poznawać grę i stawać się lepszym wiedźminem z partii na partię. Idąc na strzygę a wilka, wiedziałbym jakie mikstury warto zrobić, jaki sprzęt przygotować itd. Świetnie było to zrobione w Wiedźminie 3, gdzie każdy potwór był wrażliwy na inne znaki, czy mikstury/oleje.
Muszę się odnieść do prezentacji samej gry. Wookie strasznie rozwleka i mówi POOOWOOLII. Słuchając go czułem się jak w podstawówce na lekcji angielskiego. Dodatkowo nie wiem czy nie czytał tekstu, bo zwieszał zwrok w jedny punktcie co jakiś czas i załapywał zwiechę(czytanie spoko, ale w umiejętny sposób). Moim zdaniem powinien powierzyć stworzenie w języku angielskim prezentacji gry komuś innemu.
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Ja nie chciałem poruszać tego tematu, ale trochę średnio te prezentacje brzmią i to nawet dla nie native'a. Ja rozumiem chęć prezentacji własnego dzieła, ale tak długie prezentacje, przez osobę, która chyba ma wadę wymowy (tutaj strzelam) z dość trudną nawet nazwą do wymówienia (Old World to taki mini łamacz języka) to chyba średni pomysł. Poza tym filmik jest okrutnie długi. Pokazana mechanika mogłaby się zmieścić w 5 minutowym trailerku, szczególnie, że jest dość prosta.Ardel12 pisze: ↑18 mar 2021, 12:48 Muszę się odnieść do prezentacji samej gry. Wookie strasznie rozwleka i mówi POOOWOOLII. Słuchając go czułem się jak w podstawówce na lekcji angielskiego. Dodatkowo nie wiem czy nie czytał tekstu, bo zwieszał zwrok w jedny punktcie co jakiś czas i załapywał zwiechę(czytanie spoko, ale w umiejętny sposób). Moim zdaniem powinien powierzyć stworzenie w języku angielskim prezentacji gry komuś innemu.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Jezuu. Serio, facet by wam dał tą grę za darmo a i tak byście się do niego przyczepili, że za długo szła kurierem i czemu korzysta z Pocztexu a nie Inpostu.. Wada wymowy, za długi filmik, za krótki filmik, za wolno mówi, źle gestykuluje.. Chciałem poznać ciekawe przemyślenia o dotychczasowo ujawnionych materiałach a tu piaskownica i narzekanie na wszystko. Absolutnie wszystko
Brakuje jeszcze zarzutu, że Wooki jest białym hetero i powinien występować w sukience (na KSie już była wojna o wiedźminki^^ - osobiście nie widzę przeszkód by były). I'm so disgusted of this community.



-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Szczerze mówiąc, to ja nie znam przypadku, kiedy wydawca aż tak bardzo fragmentaryzuje i dozuje informacje o swojej grze. Dla mnie to spory błąd, bo prowadzi w dużej mierze do takiego czepialstwa.Silmaril pisze: ↑18 mar 2021, 13:21 Jezuu. Serio, facet by wam dał tą grę za darmo a i tak byście się do niego przyczepili, że za długo szła kurierem i czemu korzysta z Pocztexu a nie Inpostu.. Wada wymowy, za długi filmik, za krótki filmik, za wolno mówi, źle gestykuluje.. Chciałem poznać ciekawe przemyślenia o dotychczasowo ujawnionych materiałach a tu piaskownica i narzekanie na wszystko. Absolutnie wszystkoBrakuje jeszcze zarzutu, że Wooki jest białym hetero i powinien występować w sukience (na KSie już była wojna o wiedźminki^^ - osobiście nie widzę przeszkód by były). I'm so disgusted od this community.
![]()
Wyobrażasz sobie, że w produkcji CD Project w trailerze gry ktoś mówi z tak sillnym polskim akcentem/wymową? Bo ja nie bardzo. Jak robimy taką światową produkcję, to warto by było wciągnąć osobę, która naprawdę dobrze mówi po angielsku. Trzeba grać pod swoje siły i tak jak Wookie jest silny marketingowo i ma silną markę w Polsce to taki filmik za granicą szału nie zrobi, raczej zmniejsza wiarę w projekt.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2021, 14:21 przez Fojtu, łącznie zmieniany 1 raz.