Poniższy system umożliwia opanowani gry składającej sie z następujących elementów:
Spoiler:
No to lecimy:
Ultimate Travel Hazard. Rzucamy 3 koścmi k8 i wymieramy jeden z ........ 888 możliwych wydarzeń, które mogą się przytrafić podczas podróży z/do miasta. Coś muszę dodawać ?
Kompletna oferta sklepów zebrana w formie fiszek. To co jest na kilku kartach, z dodatkowymi opcjami z dodatków itd... Tutaj wszystko w jednym miejscu, maksymalnie szybko znajdujemy co trzeba.
Madness, Mutations, Injury i Curses Cards. Tak bym nie musiał nic notować.
Karty reprezentujące przedmioty do kupienia w Barter Town, które wprowadza dodatek Blasted Wastes:
Dodatkowe wydarzenia dziejące się mieście, jeżeli postanowimy zostać tutaj dłuzej na kolejny dzień. Dla Frontier Town i dla Barter Town:
Karty reprezentujące przedmioty do kupienia w Frontier Town. Jak się domyślacie nie lubię notować, wole grać:
W SoB jest maaaaasa przeciwników. Normalnie losując zagrożenie na poziomie EPIC np. na postapo pustkowiu może nas zaatakować Harionago z japońskiej mitologii. Te decki to naprawiają, wprowadzają tematyczność przeciwników do poszczególnych światów:
Czasem jednak muszę notować np zmieniające się parametry cech postaci. Wtedy markerem ścieralnym na karcie postaci zalaminowanej zrobie to w sekundę, a później zetrę. Wersja męska/żeńska na każdej ze stron.
Śledzenie Inicjatywy potworzaków i bohaterów "z kart" jest troszkę upierdliwe. Namagnesowany Tor Inicjatywy i tokeny wszystkich postaci i potworów rozwiązują problem.
Waluta "żetonikowa" w grze nie przypadła mi do gustu. Zrobiłem więc epokowe odpowiedniki papierowych pieniędzy z epoki:
Żetony... tak, ta gra ma ich całkiem sporo. Jeszcze do tematu wrócimy, ale te najpotrzebniejsze mam zawsze pod ręką w standach z druku 3d. Idealnie rozwiązuje to np kwestię itemów z miasta. Obsługa ekspresowa.
Widać na zdjęciu również przydatną tackę na karty Darkness, czy śledzenie dodatkowych elitarnych cech przeciwników:
No tak, karty. Tego też gra ma sporo.... bez dividerów nie widzę opcji obsługi tej gry. Mam jeszcze do tych kasetek wieka z grawerką laserową loga gry, ale zapomniałem obfocić. Osobne na Dziki Zachód i Feudalną Japonie. Z nowym KSem dojdzie trzecie, zielone :
Mata zbiorcza miasta, grupujące wszelkie reguły w jednym miejscu. Super sprawa:
Upgrejdy naszych Postaci w formie kart, nie trzeba notować. Wybieramy bohaterów, wypinamy ich koszulki z cechami i ekspresem można grać:
również dla Sojuszników takie zestawy:
Tacki cięte laserem i grawerowane na wszystkie powyższe karty przedmiotów i postaci, urazów, mutacji, klątw i ekwipunku:
Karty przeciwników... Dodrukowując WSZYSTKIE ich wariacje dla poszczególnych światów jak widzicie troszkę tego wychodzi.... Klaserek segreguje wszystko alfabetycznie i posiadanie poszczególnych kart nie wymaga śledzenia, pamiętania i zwprowadzania zmian w karty bazowe. Oczywiście dwa klasery jak w przypadku pudeł na karty:
Również wszystkie wariacje Sojuszników mają swoje indywidualne. zalaminowane karty. Z powodów jw. :
Żetonikow ciąg dalszy... Te rzadziej używane/scenariuszowe/nadmiarowe trzymam w 4 tackach:
O Bojku Kochaniutki... ileż mnie to pracy kosztowało co poniżej... na samą myśl mam dreszcze, bo jeszcze robiłem to DWA razy przez własny błąd. Implementacja tego systemu zajęła mi chyba z 4 dni robocze... Otóż wyciągając w dowolnym świecie, dowolną kartę Encountera mamy na niej numerek kafelka. Wtedy sięgamy tylko po odpowiedni do skrzyneczki. Gra działa wtedy płynnie że hej.
"Zakończenia" i wszelkie ślepe uliczki do kafelków, tematycznie w woreczkach:
Pasowałoby pomalować również wszystkie figurki i powymieniać im podstawki na takie z plexy, by nie zasłaniały tych piękych kafelków:
.....a wszystko zaczęło się od tego, że kiedyś wymieniłem żetoniki na kryształki reprezentujące Dark Stone i wsadziłem w woreczek który mi został po upgradzie "Eldritch Horroru"
P.S. Tak HexCrawl Kampanie fanowską też mam, bo to istny must have dla każdego fana. Wrzucę przy okazji, edytując wątek.