Bardzo byłbym rad za super dokładne, łopatologiczne rozpisanie tego najlepiej w formacie jakiegoś bloku logicznego.

Nie jest bezużyteczny, bo możesz od razu w pierwszej rundzie zagrać jedną z cofniętych na rękę kart.podejrzany pisze: ↑14 sty 2021, 14:29Czyli generator osłon jest bezużyteczny w pierwszej rundzie walki
Dopóki masz generator, możesz co rundę tłuc Imperium swoją najsilniejszą kartą - a niektóre są bardzo silne, np. w podstawce nie uświadczysz kart zadających 4 uszkodzenia. Co więcej, sama karta taktyki generatora jest bardzo mocna.podejrzany pisze: ↑14 sty 2021, 14:29i sama jego zdolność jest mocno słabsza od podstawki, gdzie tylko mi wraca z odrzuconych karta taktyki naziemnej do ręki i nie zwiększa ilości zagranych taktyk.
Dziękuję za wyjaśnienie, teraz generator ma więcej sensu i warto go miećPerf pisze: ↑14 sty 2021, 21:41Nie jest bezużyteczny, bo możesz od razu w pierwszej rundzie zagrać jedną z cofniętych na rękę kart.podejrzany pisze: ↑14 sty 2021, 14:29Czyli generator osłon jest bezużyteczny w pierwszej rundzie walki
Dopóki masz generator, możesz co rundę tłuc Imperium swoją najsilniejszą kartą - a niektóre są bardzo silne, np. w podstawce nie uświadczysz kart zadających 4 uszkodzenia. Co więcej, sama karta taktyki generatora jest bardzo mocna.podejrzany pisze: ↑14 sty 2021, 14:29i sama jego zdolność jest mocno słabsza od podstawki, gdzie tylko mi wraca z odrzuconych karta taktyki naziemnej do ręki i nie zwiększa ilości zagranych taktyk.
Jeśli masz możliwość, poczytaj sobie teksty wszystkich nowych taktyk, będziesz mieć dużo lepszy obraz tego, jak wyglądają bitwy w rozszerzeniu.
Nie tyle 'we wszystkich' co ze wszystkich. Każdy układ popierający, wskazuje jakie jednostki i na którym polu z kolejki budowy należy umieści, w przypadku zniewolenia układu przez Imperium liczą się tylko pierwszy znak. Na koniec Fazy Uzupełnień jednostki z pierwszego pola kolejki budowy rozmieszcza się dowolnie w swoich układach, z ograniczeniem, że tylko 2 na ten sam układ. Nadmiarowe jednostki pozostają na pierwszym polu kolejki, a jednostki z pozostałych pól przesuwane są o jeden w dół.
Blokują wszyscy trzej (oprócz ewentualnie pochwyconego), inaczej: wszyscy nasi liderzy. Ale jeśli celem misji jest sam pochwycony, to on też włącza się do blokowania.
Warto pamiętać, że ograniczenia dotyczą jedynie zagrywania (play) kart celów, a nie np. ich ujawniania (Plany Gwiazdy Śmierci) bądź zyskiwania dzięki nim reputacji (niektóre karty z rozszerzenia).
Musi być wyraźnie napisane w tekście "pomiń normalne zasady przemieszczenia" czy jakoś tak. Jeśli nie ma to musisz użyć statku do transportuosa1908 pisze: ↑21 sty 2021, 09:12 Mam nadzieje ze to moje ostatnie Pytanie w tym watku. Karta poprowadz zespol szturmowy. Porusz 4 jednostke naziemnej, nadal musze posiada state ktory mi je transportuja??Kolejna karta czy dzieki karcie, ukryta flota moge przemiesci jednostki do Coruscant I dzieki temu w fazie poczatka uzupelnien, zrealizowac cel Serce imperium(pod warunkiem ze nie ma jednostek imperialnych)
Tak, oczywiście - to sąsiadujące układy, więc standardowa aktywacja pozwala przemieścić jednostki z jednego do drugiego.
Oczywiście, że możesz. Gdyby było inaczej przeciwnik zaraz by wiedział gdzie znajduje się twoja Baza Rebelii.
Patrz: Zasady wprowadzające str.14 pkt 3 I. oraz II, Kompletna księga zasad str.10 STATKI
Karty obu graczy odkrywane są jednocześnie, zatem jeszcze przed zagraniem dodatkowej karty Rebelia wie, jaką taktykę zagrało Imperium - co oczywiście jest pomocne.
1. TakCoLdY7 pisze: ↑29 lip 2021, 11:44 Cześć
Ostatni lider Imperium został wysłany na misję budowy Gwiazdy Śmierci, na Dantooine. A właśnie tam znajduje się (do tej pory ukryta) Baza Rebelii.
Proszę poprawić jeśli coś źle rozumiem.
1. Imperium stawia na Dantooine lidera i GŚ w budowie. (a na polu budowy nr 3 GŚ)
2. Baza nie jest ujawniana, bo nie ma tam jednostek naziemnych i nie wywiązuje się walka bo Imperium nie wie o bazie Rebelii.
3. Rebelia nie ma już wolnego lidera i nie może w tej rundzie zaatakować. Ale mogliby tylko wtedy, kiedy mieliby lidera w puli liderów z wartościami taktyk.
4. Rebelia może w następnej rundzie zaatakować GŚ w budowie, ale będzie musiała ujawnić bazę Rebelii.
i jeszcze pytania
5. Lepiej zaatakować GŚ w budowie czy poczekać na jej ukończenie - w każdym przypadku atak z zaskoczenia, raczej nie bronionej Gwiazdy
6. Czy da się zaatakować GŚ w budowie, nie ujawniając się?
7. Czy warto w tej sytuacji przenosić Bazę Rebelii?